aA
Daugelis vairuotojų gali susidurti su tokia situacija kelyje, kai automobilio suvaldyti nepavyks, jei jis prieš tai bus neišugdęs reflekso pajusti, kad mašina slysta, ir nežinos, ko reikia imtis tokiais atvejais. Ir nors visuomenėje vis dar gajus įsitikinimas, kad automobilio valdymo įgūdžius reikia pasitikrinti nuošalesnėje stovėjimo aikštelėje per petį žvalgantis, ar neatvažiuoja policijos pareigūnai, mokytis valdyti automobilį nesunkiai galima ir legaliai, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Press rally" akimirkos
© Organizatoriai

Per pastaruosius kelerius metus Lietuvoje buvo įkurti net penki autodromai su slidžiomis dangomis, kuriuose įrengtos dinamiškos trasos bei speciali technika, net ir karščiausią vasaros dieną galinti sukurti tokias sąlygas, kokios būna atokiame užmiesčio kelyje, sinoptikams perspėjus apie plikledžio pavojų. Ir jeigu tokių centrų atsiradimo pradžioje dalis vairuotojų į juos žvelgė skeptiškai, šiandien, pasakoja Mindaugas Ramonas, Klaipėdos sektorinio praktinio mokymo centro ir autodromo vadovas, kiekvieną dieną netrūksta darbo.

Įgūdžių tobulinti čia nuolatos atvažiuoja tolimųjų reisų vairuotojai, kuriems mokymasis ant slidžių dangų bei sudėtingomis eismo sąlygomis privalomas tam, kad jie gautų vadinamąjį „95 kodo“ pažymėjimą. M. Ramonas neslėpė, kad ypač didelį įspūdį turima vairuotojų mokymo bazė palieka Lietuvoje įsidarbinusiems užsieniečiams, kurie savo šalyse tokių centrų, kaip įsikūręs Klaipėdoje, jie nėra matę.

„Be to, vienas, pasimokęs valdyti automobilį mūsų centre, dažniausiai apie patirtį papasakoja kažkam kitam. Taip ir ateina žmonės, išgirdę rekomendaciją pamėginti“, – neslėpė pašnekovas.

„Apgauna“ ir modernius automobilius

Bene didžiausią naudą tokie autodromai duoda tiems vairuotojams, kurie vairuotojo pažymėjimą įgijo egzaminą „Regitroje“ išsilaikę šiltuoju metų laiku, o kaip vairuoti tada, kai keliuose pilna sniego, nė neįsivaizduoja – vairavimo instruktoriai jiems tai paaiškina teoriškai, tačiau praktikoje tas žinias pritaikyti pavyksta ne kiekvienam. Po to, ironizuoja M. Ramonas, ir būna taip, kad kelias tiesus, o grioviai pilni automobilių, nes žmonės neįsivaizduoja, kaip teisingai važiuoti per plikledį.

„Pavyzdžiui, sako žmogus, kad jo automobilio priekiniai ratai yra varantieji, tad jeigu mašina pradėjo slysti, reikia spausti akceleratorių ir jis „ištrauks“. Taip, galbūt tas pavyks ant asfalto ar kitos dangos, tačiau ant plikledžio atvirkščiai – svarbu ratams neleisti prasisukti“, – skirtumą nurodė patyręs specialistas.

Autodromuose esanti įranga leidžia sukurti žiemiškas sąlygas bet kada, kai tik to prireikia. Atkeliavę pasitikrinti vairavimo įgūdžių ar juos patobulinti gali pasitreniruoti, kaip reikėtų elgtis, jei nuosavas automobilis pradėtų slysti, ir ką daryti, kad jis vėl būtų valdomas.

„Žmonės išmoksta, kaip išvengti slydimo, kaip jį kuo greičiau nutraukti, kada sukibimas yra geriausias, kiek sukti ratus ir t.t. Aišku, šiuolaikiniai automobiliai apginkluojami moderniomis technologijomis, ištaisančiomis vairuotojų daromas klaidas, ir, atrodytų, mokytis nereikia, nes viską padarys pati mašina. Bet mes ir moderniausią įrangą sugebame „apgauti“ – išprovokuojame slydimą ir, nori nenori, tenka čiupti už vairo ir sugrąžinti automobilį į kelią“, – juokėsi pašnekovas.

Be to, pabrėžė M. Ramonas, treniruojantis lavinamas ir reakcijos laikas: tai yra, kaip greitai vairuotojas pajunta, kad mašina slysta, ir imasi veiksmų tam suvaldyti. Anot specialisto, reaguoti kuo greičiau taip pat labai svarbu, mat kuo ilgiau automobilis slysta, tuo sudėtingiau jį būna suvaldyti, ir atvirkščiai.

„Jei tik greitai nesiimsi veiksmų, žiūrėk, jau ir stovėsi kur nors apsisukęs ar dar blogiau – griovyje. Todėl vairuotojai autodrome pasimokę, kaip reikia elgtis, išmokę reaguoti greitai, vėliau, realiame kelyje pakliuvę į analogišką situaciją, jau turi išugdytus refleksus, ką ir kaip daryti“, – tikino pašnekovas.

Atkeliauja net patyrę

M. Ramonas įsitikinęs, kad nesvarbu, koks profesionalus vairuotojas bebūtumei, situacijų, kai automobilis tampa nevaldomas, pasitaikyti gali kiekvienam. Tad jo nestebina tendencija, kad kartais į autodromus užsuka ir profesionalai, per metus nuvažiuojantys dešimtis tūkstančių kilometrų įvairiausiomis sąlygomis.

Pavyzdžiui, gegužės 31– birželio 1 dienomis Klaipėdos autodromo trasose automobilių valdymo įgūdžius pasitikrins dešimtys žurnalistų ralio „Viada Press rally“ dalyvių, tarp kurių kasmet pasitaiko ir Lietuvos automobilių sporto žvaigždžių, ir saugaus vairavimo ekspertų.

„Nors jie ir patyrę vairuotojai, mes pasistengiame jiems parodyti išties sudėtingų situacijų. Ir tuomet bando jie ant slidžių dangų kuo greičiau stabilizuoti automobilį, neįpulti į vandenį purškiančius fontanus, užsitikrinti kuo geresnį trasos įveikimo laiką. Koks geras bebūtum, sudėtingų momentų kelyje gali pasitaikyti visiems“, – pabrėžė pašnekovas.

M. Ramonas pasakojo, kad užsuka ne tik pavieniai vairuotojai: unikalia galimybe pasinaudoti dažnai nusprendžia ir vairavimo mokyklos, surenkančios visus savo mokinius ir atvažiuojančios dienos praleisti ypatingose treniruotėse. Slidžios dangos vilioja ir sunkvežimių, autobusų vairuotojus, kurie čia atkeliauja mokytis manevravimo su stambių gabaritų technika. Galiausiai, akcentavo žinovas, atkeliauti mokytis galima net nebūtinai turint nuosavą automobilį – mokytis valdyti slydimą galima ir su autodromo turimais modeliais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Du benzingalviai leidosi į unikalią kelionę: „Passat-Krokodilu“ važiuoja iš Kinijos į Austriją užsuko ir į Lietuvą (82)

Daugelis išgirdęs pasiūlymą į, pavyzdžiui, už 1000 kilometrų esančią šalį keliauti...

Lietuvis su elektromobiliu nuvažiavo 710 km – toks rezultatas nustebintų net gamintoją (30)

Elektromobilis viena įkrova gali nuvažiuoti ne ką mažiau nei dyzelinis modelis su vienu degalų...

Parduoda seniausią pasaulyje „Porsche“ – prašys svaiginančios sumos (16)

Yra nemažai žymių aukcionų organizatorių, į kurių rankas kartas nuo karto patenka patys...

„Chill'n'Grill“ organizatoriai paaiškino, kodėl šių metų festivalis – paskutinis

Dešimtąjį kartą didžiausią automobilių kultūros festivalį Baltijos šalyse „ Chill'n'Grill...

Surengė netikėtą išbandymą: patikrins, kiek iš tiesų nuvažiuoja modernus elektromobilis (1)

Ne vieną automobilinį rekordą pasiekęs Vitoldas Milius , žurnalo „Auto Bild Lietuva“...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente rinkimuose balsavęs Skvernelis: turiu savo planų; nuolat atnaujinama (1192)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Jei NATO neliktų amerikiečių: tyrimas parodė, ko vertos Europos ambicijos – Lietuvai grėstų okupacija (35)

JAV pasitraukia iš NATO, Europa lieka viena, o Rusija nieko nelaukia ir puola Lietuvą bei Lenkiją....

Užkalnio nuosprendis Panevėžiui: gyventojai bus priblokšti (35)

Man atrodo, aš labai gerai mokausi rašyti antraštes. Ryški pažanga. Šiandienai, rinkimų dienai,...

Sukrečiantys Černobylio apylinkių tyrimai: be žmonių likusi gamta tiesiog suklestėjo (64)

1986 metų balandžio 26 dieną per techninį bandymą Černobylio atominės elektrinės ketvirtame...

Savi tik dėl kvapo: Eurolygos grandai išsigimė, o ar atsilaikys „Žalgiris“? tik kas penktas taškas – vietinio (6)

„Retas atvejis, kad rusai taip džiaugtųsi amerikiečių sėkme“, – Maskvos CSKA triumfą...

Pasaulinio garso dizaineris apie tai, ko reikia, kad Lietuva pasiektų puikių rezultatų

„Burberry“, „YSL“, „Givenchy“. Šie prekių ženklai yra patikėję pakuočių kūrimą...

Turistų rojus Šiaurės Europoje slepia augančią grėsmę: turime priešą (220)

Šio ledinio turistų rojaus fasadas slepia augančią grėsmę, apie kurią dauguma turistų net...

Abejingų nepalikusios daininkės Alizee gyvenimo vingiai: suklastotos nuotraukos, iširusi santuoka bei turtai (7)

Alizee Jacotey, vadinama tiesiog Alizee, yra prancūzų dainininkė, šokėja ir balso aktorė. Ji...

Ateitis jau čia – robotai, purškiantys kiekvieną piktžolę ir savarankiškai dirbantys traktoriai (10)

Robotai įsigali žemės ūkyje sparčiau nei kas galėjo įsivaizduoti. Pirmosios visiškai...

Lietuvės planuotos ir vos 6 tūkst. eurų kainavusios vestuvės sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio (103)

Sandros Dainaravičienės planuotos vestuvės pateko į įžymaus užsienio naujienų portalo...