aA
Vykstant trečiajam „Lietuvos komercinio automobilio“ konkursui komisijos narių diskusijose pripažįstama, kad nors renkantis tinkamą automobilį reikšmingiausias svertas – skaičiai, apibrėžiantys, ar konkretų modelį pirkti apsimoka, modelio dizainas toli gražu ne paskutinėje vietoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vitoldas Milius
© Asmeninio albumo nuotr.

Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius ir komisijos konkurso narys, pasakoja, kad per daugybę žurnalistinio darbo metų jam tekę dalyvauti ne vieno komercinio automobilio pristatyme ir pasikalbėti su ne vieno „darbinio arklio“ dizaineriu. Visi jie, kalba komisijos narys, gali valandų valandas pasakoti, kiek daug įdėjo širdies, fantazijos ir darbo į konkretų modelį.

„Kaip bebūtų, komercinis automobilis yra šiokia tokia dėžė ant ratų ir specialistai iš visų jėgų stengiasi, kad ta dėžė būtų graži. Ar jiems pavyksta, ar ne – jau kitas klausimas. Tačiau jų užduotis nėra lengva, nes sukurti gražų „Ferrari“ yra gerokai lengviau nei tokiu paversti komercinį automobilį“, – įsitikinęs V. Milius.

Galvoja apie reprezentaciją

V. Milius prisimena savo patirtį, kai prieš daugelį metų jam priklausė nedidelis keleivinių mikroautobusų parkas ir įsijausti į pirkėjo poziciją teko pačiam.

„Išvaizda man tikrai buvo svarbi. Be abejonės, žiūrėjau ir į skaičius bei kitus rodiklius, bet faktas tas, kad iš karto atmečiau tuos modelius, kurie man buvo negražūs“, – pamena „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ komisijos narys.

Jis pabrėžia, kad į komercinio automobilio išvaizdą dėmesį kreipia ne tik mažesnės, bet ir didžiosios įmonės. Anot V. Miliaus, ne vieną kartą tekę girdėti, kad kažkuris modelis lyg ir geras, tačiau jo dizainas nėra tinkamas įmonei reprezentuoti.

Svarbu, anot jo, ir tai, kokia perkamo komercinio automobilio paskirtis. Viena, anot specialisto, yra tada, kai perkamas automobilis kroviniams nedideliais atstumais vežti, kita – kai ieškoma to, kuriam teks važiuoti tūkstančius kilometrų kas savaitę. Vienokie kriterijai lemia pasirinkimą tada, kai ieškoma automobilio darbininkams iš darbo ir atgal vežioti, kitokie, kai mikroautobusas bus naudojamas, pavyzdžiui, populiarios grupės koncertiniam turui.

Metų komercinio automobilio rinkimai
Metų komercinio automobilio rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

Dėmesys – vairuotojo vietai

Pasak V. Miliaus, kalbant apie komercinio automobilio dizainą, šis negali būti ypatingai šokiruojantis ar itin ekstravagantiškas, mat šitaip pirkėją galima atbaidyti. Be to, kadangi didžiąją dalį „darbininkų ant ratų“ sudaro kėbulas, vietų, prie kurių gali prisiliesti dizaineriai, ne tiek ir daug.

„Jei kalbėtume apie išorę, dizaineriai dirba su žibintais, grotelėmis, įvairiais elementais automobilio priekinėje ir užpakalinėje dalyje. Kalbant apie interjerą, daugybę dėmesio skiriama įvairių detalių dizainui. Norima sukurti tokį automobilį, į kurį iš gero lengvojo automobilio įsėdęs pirkėjas nejaustų kardinalaus skirtumo“, – tendencijas nusako V. Milius.

Anot jo, ypač daug pastangų dedama, kad būtų sukurta kuo patogesnė vairuotojo darbo vieta, kadangi daugybė komercinių automobilių kasdien važiuoja didelius atstumus, manevruoja ankštose vietose ir pan. Šitai darant negailima investicijų į technologijas.

„Daug dėmesio skiriama įvairiems asistentams, pagalbos sistemoms ir pan. Norint ir turint išteklių, galima susikomplektuoti komercinį automobilį, kuris pranoks lengvąjį“, – tikina komisijos narys.

Jis pabrėžia, kad visgi tokių – ypač modernių ir šiuolaikiškų – komercinių automobilių parduodama mažoji dalis. Dažniausiai ypatingai modernų komercinį transportą gali sau leisti tie verslai, kurie perka vieną ar du automobilius. Perkantys daugiau – renkasi kitaip.

Metų komercinio automobilio rinkimai
Metų komercinio automobilio rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

„Modernus, prabangiai įrengtas komercinis automobilis nėra pigus. Tad tie, kurie perka keliolika ar kelias dešimtis naujų automobilių, turi gero dizaino poreikį susiderinti su tuo, ką rodo skaičiuotuvas“, – apibendrina žinovas.

Padangos taip pat gali visiškai pakeisti automobilio veidą. Geromis padangomis „apautas“ komercinis automobilis važiuos tyliau ir ekonomiškiau nei toks pat modelis, turintis nekokybišką apavą. Todėl tokiuose rinkimuose paprastai akcentuojamas visų dalyvių lygiavertiškumas – kuo mažiau subjektyvių kintamųjų jie turi, tuo komisijai paprasčiau patekti teisingą įvertinimą. Pavyzdžiui, todėl „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ rinkimų dalyvių ratai bus „apauti“ vieno gamintojo – „Continental“ – padangomis, o jų bakai pildomi vieno tipo „Neste“ degalais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (54)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (163)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Top naujienos

Gyvai / Išbandymas Vokietijoje: „Bayern“ – „Žalgiris“ (60)

Kauno „Žalgiris“ (5/6) penktadienio vakarą laiko svarbų egzaminą Vokietijoje. Žalgiriečiai...

14 brangiausiai atsiėjusių klaidų per visą žmonijos istoriją (32)

Nė vienas nesame tobulas, todėl natūralu, kad kartkartėmis darome klaidų, dėl kurių vėliau...

Anglijoje nužudyta ir išniekinta 14-metė lietuvė dar spėjo atsiprašyti tėvų už susidėjimą su netinkama kompanija (91)

Vulverhamptone, Anglijoje , išžagintos, nužudytos ir išniekintos keturiolikmetės iš Lietuvos...

Teisėsaugai – smūgis: teisėjai suabejojo, ar dėl 6 žmonių žūties nuteisė kaltą asmenį (104)

Net šešias gyvybes nusinešio gaisro sostinės Žirmūnų mikrorajono daugiabutyje byla pakrypo...

Miunchene – itin gausios „Žalgirio“ gerbėjų gretos specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (65)

Penktadienio vakaro Eurolygos rungtynėse Miuncheno „Audi Dome“ arenoje tikrai ryškiai bus galima...

Vyras nuovadoje prisipažino, kad jam pabodo valgyti žmogieną nepatikėjo, kol šis iš maišo neištraukė rankos ir kojos (18)

Kai pernai vienas tipinis Pietų Afrikos hileris įžengė į policijos nuovadą ir pranešė, kad...

Po visų negandų – Elle ir Žilvinas Grigaičiai švyti drauge: prasitarė apie ateities planus (37)

Penktadienio vakarą būrys pramogų pasaulio garsenybių traukė į Vilniuje trankiai paminėtą...

Kaip lietuviai įsivaizduoja tobulą būstą: prieš dešimtmetį buvo kuklesni (1)

Tobulas lietuvio butas 2018 metais – 3 kambarių su didele virtuve, vonia, drabužine ir terasa,...

Paplitęs mitas apie bananus, kuriuo daugelis vis dar tiki

Animaciniuose filmuose beždžionės dažnai vaizduojamos su bananais rankose. Jos švelniai lupa...

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (54)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...