Garbinga sukaktis

„Volga“ – sovietinio limuzino klasės automobilis-flagmanas. Ne tokia prabangi kaip „Gaz 12 Zim“ ar „Gaz 13 Čaika“. Tačiau dėl išskirtinių formų bene labiausiai atpažįstamas sovietinis automobilis.

Sovietų automobilių inžinieriai originalumo neieškojo. Ne paslaptis, kad „Gaz 21“ modelis labai jau panašus, arba tiksliau – kone brolis dvynys amerikietiškam „Ford Mainline“.

Konkrečiai ši, trečios kartos „Volga“ pagaminta 1966-aiais. Nežinia, kiek kartų per pusę amžiaus ji buvo dažyta ir perdažyta. Dabartinis jos savininkas kaunietis Algirdas sako, kad paskutinį kartą ji buvo perdažyta maždaug prieš dešimtmetį.

Per šį laiką atsirado nemažai pažeidimų – subraižymų, glaisto „susėdimų“. Kokybiškai perdažyti šį automobilį – brangus malonumas. Ką galima išspausti panaudojus šiuolaikines technologijas?

Sunkus iššūkis

Atnaujinti „Volgą“ ėmėsi bendrovės „Meninis lyginimas“ meistrai.

Pamatę automobilį specialistai iškart pasakė, kad tai nelengvas iššūkis. Netradicinės ir šiandien jau neįprastos automobilio formos ir juoda spalva. Specialistai sako, kad juodus automobilius poliruoti yra sudėtingiausia. Be to, ir kainuoja tai brangiau, nei kitų spalvų automobilius.

„Šios „Volgos“ nereikėjo lyginti, tačiau buvo nemažai pabraižymų. Pirmiausia mašina buvo nuplauta ir pasiruošta poliravimui. Poliruojant naudojamos kelių rūšių pastos. Vėlgi, tai priklauso nuo lako storio. Čia tokia mašina, kad teko matuoti – specialiu aparatu išmatuotas dažų, lako storis. Kur glaistyta, kur ne. Tokia mašina daug mačius, tai tenka apsidrausti. Tokios senos mašinos daug vietų perdažyta. Gamykliškai dažytos mašinos poliravimas visai kitoks“, – sako „Meninis lyginimas“ vadovas Nerijus Valiukevičius.

„Buvo nubėgęs lakas. Vietomis reikėjo sušveisti. Žinoma, dirbti su tokiu automobiliu yra sudėtingiau – formos kitokios, daugiau išlankstymų, sunkiau prieiti. Galima sakyti, tai vienas iš sunkesnių automobilių, kuriuos teko atnaujinti. Taip pat nelengva buvo ir su II kartos „VW Golf“ automobiliu“, – sako „Volgą“ atnaujinęs specialistas.

Tiesa, poliravimas padės ne visada. Jei įbrėžimai gilesni – teks detalę dažyti.

„Jei dažai pažeisti – tai jau reikia dažyti. Jei paviršinis pabraižymas, lako subraižymai nusipoliruoja. Automatiškai atvažiavusi mašina būna pažeista purvo, prasto plovimo, prastų šepečių, saulės spindulių, lieka vabzdžių liekanos. Mašina tampa matinė. Poliravimo pastos išpjauna, išpoliruoja, naikinamas dažymo brokas, nevienodas dažų susėdimas“, – sako N. Valiukevičius.

Nupoliruoti tokį automobilį kaip ši „Volga“ trunka 2-3 dienas, o kaina siekia apie 130 eurų.

„Priklauso nuo spalvos, automobilio dydžio, dažymo kokybės“, – sako N. Valiukevičius.

Nupoliravus automobilį jis padengiamas nanodanga, kurią specialistai vadina skystuoju stiklu. N. Valiukevičiaus teigimu, tai šiuo metu pažangiausias produktas rinkoje. Skystasis stiklas automobiliui suteikia išskirtinį blizgesį, sukietina laką iki 9 h kietumo, atstumia vandenį ir sudaro apsauginį sluoksnį, apsaugantį automobilį iki 5 metų. Tokia paslauga atsieina apie 200 eurų neskaičiuojant PVM.

Rezultatas

Kokia „Volga“ atvažiavo pas meistrus ir kokia išvažiavo? Skirtumas akivaizdus. Tiesa, ne idealus. Tačiau šiuo atveju išspausti geresnį rezultatą neperdažant kai kurių detalių – vargu ar įmanoma.

Kai kuriose vietose matyti, kad meistrui, galbūt dėl netradicinių formų, tiesiog nepavyko pasiekti tam tikrų automobilio vietų – tai matosi galutiniame rezultate.

Buvo panaikinta dauguma subraižymų, kai kurie liko, tačiau kur kas mažiau pastebimi. Žinoma, visiškai pedantiškas automobilių mylėtojas gali ilgai kabinėtis, tačiau „Volgos“ šeimininkas rezultatą įvertino 8 balais iš 10.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (161)