Continental“ atlikta 2015 metų mobilumo studija atskleidė, kad didžioji dauguma vairuotojų ateityje neketina atsisakyti asmeninio automobilio. Net 83 proc. apklaustųjų turi nuosavus automobilius, bet tik 1 procentas naudojasi dalijimosi automobiliais paslauga.
© Gamintojo nuotr.

Nors eismas keliuose intensyvėja, kasdienėms kelionėms vairuotojai mieliau rinktųsi asmeninį automobilį. Be to, 97 proc. vairuotojų vairavimą laiko patogiu, o 93 proc. patinka vairuoti. Ir tik 7 proc. atsakiusiųjų mano, kad turėti nuosavą automobilį neapsimoka.

Pirmenybę asmeniniam automobiliui ir mėgavimuisi vairavimu teikė visi respondentai, nepriklausomai nuo amžiaus grupės ar gyvenamosios vietos. 85 procentams 18–30 metų apklaustųjų asmeninis automobilis yra prioritetas. Taip pat maždaug vienas iš dviejų (46 proc.) miesto gyventojų teikė didelę reikšmę asmeniniam automobiliui, o daugumai jų (69 proc.) vairuoti patinka lygiai taip pat kaip ir gyvenantiems užmiestyje (66 proc.).

Sprendimas įsigyti vairuotojo pažymėjimą, taip pat kaip ir automobilį, daugiausiai priklauso tik nuo finansinių galimybių – piniginis klausimas yra lemiamas faktorius dviem iš trijų respondentų iki 30 metų, kurie neturi vairuotojo pažymėjimo (22 proc.). Tą pačią priežastį nurodė turintys vairuotojo pažymėjimą, bet neturintys nuosavo automobilio (27 proc. jaunesnių nei 30 metų vairuotojų). 59 proc. iš šių žmonių neketina įsigyti asmeninio automobilio vien tik dėl finansinių priežasčių.

2015 metų „Continental“ mobilumo studiją atliko „Infas“ rinkos ir socialinių tyrimų institutas. Jos metu buvo apklausti 1800 Vokietijos ir 2300 JAV vairuotojai bei dar tik ketinantys jais tapti asmenys. Papildomai buvo atlikta išsami vairuotojų Prancūzijoje, Japonijoje ir Kinijoje apklausa, taip pat savo nuomonę išsakė mokslo sričių atstovai bei automobilinės industrijos ekspertai.

„Visu pirma vairuoti skatina emocijos, o ne priežastys. Daugumai žmonių tiesiog patinka vairuoti ir automobiliu jie nori naudotis kiekvieną dieną. Todėl artimiausiu metu nesitikime asmeninių automobilių naudojimo sumažėjimo“, – studijos pristatymo metu sakė „Continental“ Vykdančiosios valdybos pirmininkas dr. Elmaras Degenhartas.

„Priešingai prieštaringai teorijai jauni žmonės vis dar nori naudotis asmeniniais automobiliais. Tačiau automobiliai privalo tapti išmanesni, greičiau siųsti, gauti ir apdoroti informaciją skaitmeniniu formatu. Tai priklauso tik nuo automobilinės industrijos, kuri turi neatsilikti nuo jaunų žmonių poreikio ir, pavyzdžiui, automobilyje įdiegti dar daugiau informacijos paslaugų.

Jauniems vairuotojams svarbu automobilio dinamika, įvaizdis ir komfortas

51 procentas 18–30 metų amžiaus jaunų žmonių Vokietijoje teikia prioritetą mažos arba vidutinės klasės automobiliams. Tačiau jei tik leistų finansinės galimybės, greičiausiai jie rinktųsi didelius ir galingus automobilius. Be to, tarp jaunų vairuotojų itin populiarūs sedanai (21 proc. 18–25 metų amžiaus grupėje ir 26 proc. 25–30 metų grupėje), SUV automobiliai (13 proc. 18–25 amžiaus grupėje ir 19 proc. 25–30 metų grupėje) ir sportiški automobiliai (21 proc. 18–25 metų grupėje ir 16 proc. 25–30 metų grupėje). Tačiau kalbant apie aplinkos apsaugą tik 35 procentai 18–-25 metų amžiaus ir 36 proc. 25–30 metų amžiaus vairuotojų rinktųsi mažesnį ir labiau draugišką aplinkai automobilį. Todėl nenuostabu, kad daugumai respondentų automobilio įvaizdis yra itin svarbus – 59 proc. visų amžiaus grupių respondentų mano, kad svarbu turėti tokį automobilį, kuris patiktų ir kitiems.

„Jauni žmonės nenori paprasto automobilio, nes jiems svarbu dinamika, įvaizdis ir komfortas“, – rezultatus komentavo daktaras E. Degenhartas.

Kalbėdamas apie automobilinės industrijos perspektyvas, jis paskelbė tokią išvadą: „Nėra jokių priežasčių daryti prielaidą, kad jauni vairuotojai Vokietijoje netolimoje ateityje atsisakys asmeninių automobilių“.

Vairuotojams rūpi autonominis važiavimas ir keitimasis informacija

Apskritai vertinant vairuotojai Vokietijoje, tarp jų ir pagyvenę, yra atviri naujausioms technologijoms ir mielai naudotųsi autonominio važiavimo funkcijomis, kurios padėtų kasdienėse kelionėse. Pavyzdžiui, daugiau kaip du trečdaliai vairuotojų (68 proc.) labiausiai norėtų naudotis autonominiu važiavimu stresinėmis ar monotoniškomis eismo sąlygomis. Taip pat daug vairuotojų domisi išmaniosiomis automobilių technologijomis, kurios leidžia siųsti, gauti ir apdoroti informaciją. O keitimosi informacija paslaugos labiausiai vertinamos tada kai jos sukuria aiškią pridėtinę vertę.

Didžioji dauguma vairuotojų norėtų, kad keitimasis duomenimis padėtų išvengti eismo spūsčių (72 proc.), taip pat būtų registruojami eismo duomenys (69 proc.) ir techninės priežiūros terminai realiuoju laiku (63 proc.). Tačiau tik 37 procentai respondentų savo automobilyje norėtų turėti važiavimo būdo stebėjimo ir įrašymo sistemą, kuri sumažintų draudimo įmoką.

„Duomenų apsauga yra ir bus lemiamas kriterijus kai kalbama apie naujas tinklo informacijos paslaugas“, – sako daktaras E. Degenhartas. „Mūsų „Automated Driving 2025“ strategijoje atsižvelgiama į šį reikalavimą. Todėl užtenka tik anoniminio eismo stebėjimo, kad neįvyktų nei vienas eismo įvykis ir mums nereikia žinoti kas sėdi prie automobilio vairo. Daugeliu atveju siunčiamos anoniminės informacijos pakanka surinkti duomenis apie vietą, laiką ir eismo sąlygas“.

Apie ateities automobilius specialisto nuomonė tokia: „Didinant automobilių patrauklumą turi būti toliau tobulinamos išmaniosios automobilių technologijos, o ne jų naudojimo forma ar rinkodara. Skaitmeninimas ir autonominis važiavimas yra pagrindas visapusiško automobilio informacijos valdymo ir vairuotojo kasdienybės palengvinimo didėjant eismo srautui. Čia slypi raktas sumaniai peržiūrėti asmeninį mobilumą“.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleidė, kokia automobilių spalva populiariausia: tai siejama ir su „Apple“ produkcija (1)

Žurnalistas, radijo laidos „Pin kodas“ vedėjas Mindaugas Aušra pasakoja, kad spalvų...

Kaip 2040 metais atrodys automobilių pramonė (6)

Pasauliniai automobilių pardavimai per ateinančius du dešimtmečius, vartotojams vis intensyviau...

Ko tik nesugalvosi dėl saugumo: vairuotojams užmaukšlins kepures (4)

Kepurė „ Safe Cap “ – tai inovatyvus, vairuotojo savijautą stebintis sprendimas, ko gero,...

Konkurso išskirtinumas – ekonomiški automobiliai

Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurso dalyvis yra 370 AG pasiekiantis „ KIA...

Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis (20)

Sostinės gatvėse trečiadienį išbandyta neįprasta transporto priemonė – elektrinis savaeigis...

Top naujienos

Teismo verdiktas: „Linkomanija“ turi būti blokuojama papildyta 16:42 (174)

Pirmadienį Vilniaus apygardos teismo posėdyje paskelbtas sprendimas vadinamojoje...

„Regnum“ Lietuvai paišo juodus scenarijus: jei neklausysite, maža nepasirodys (79)

Lietuva, Latvija ir Estija Rusijoje – niekam neįdomios. O tuo pačiu jos, kartu su NATO ir JAV...

Černobylio katastrofa: švedų mokslininkai paskelbė kitokią įvykių versiją

Švedų mokslininkai padarė išvadą, kad per Černobylio atominės elektrinės avariją įvyko...

Gedimino kalne – naujas radinys: aptikti su Aukštutine pilimi siejami mūro fragmentai (17)

Vykdant pietrytinio Gedimino kalno šlaito paruošimo žiemai darbus, aptikti su Aukštutine pilimi...

Kodėl kai kurie „nekalti“ vaistai yra receptiniai: paaiškino, ar reikės recepto Ibumetinui (15)

Kaip ir dažnai atsitinka Lietuvoje, keičiant kokius nors įsakymus ar tvarkas nėra skubama...

„Norfos“ savininkas nesismulkina: minimali alga turi siekti 600 eurų (119)

Radikaliai mažinti valdininkų skaičių, sutelkus valdžios ir verslo pastangas kelti minimalų...

Visada gera idėja – orkaitėje kepta lašiša su garstyčiomis ir česnaku (1)

Greitai ir lengvai paruošiamų lašišos receptų niekada nebus per daug! Gaminant lašišą pagal...

Vaistų kare – pirmoji auka: bus sprendžiama dėl VVKT viršininko G. Barcio atsakomybės (97)

Valdančioji Seimo dauguma siūlys Sveikatos apsaugos ministerijai spręsti Valstybinės vaistų...

Į rinktinės stovyklą atvykęs Kšyštofas pažėrė šmaikščių perliukų (4)

„Glaudžių neėmiau. Ne atostogauti atvažiavau“, – vos įžengęs į Palangos „Vanagupės“...

Siūloma keisti vairuotojo pažymėjimo išdavimo tvarką (59)

Lietuvos Respublikos Seime į registruotas Vidaus reikalų ministerijos siūlymas lengvinti...