aA
Lietuva yra automobilių šalis. Dažnas šeimos ūkis neįsivaizduoja gyvenimo be motorinės transporto priemonės, tačiau populiariausi šalyje įregistruoti automobiliai tikrai nenustebintų tikrų technikos mėgėjų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Dažnai 10-20 metų senumo modeliai aprūpinti dyzeliniais motorais – apie du trečdalius šalie autoparko sudaro būtent tokiais degalais varomi automobiliai. Tačiau kai kurie iš jų po variklio gaubtu gali turėti neįprastą variklį – galbūt net tokį, apie kurį niekada neteko girdėti.

Automobilių pramonėje seniai nusistovėjo standartai ir absoliuti dauguma vidaus degimo variklių kai kuriais aspektais yra panašūs. Pavyzdžiui, 1,4 – 2 litrų darbinio tūrio motorus esame pripratę matyti su 4 cilindrais eilėje. Lygiai taip pat ir su V8 komponuote – tokio tipo agregatus gamintojai dažniausiai projektuoja (bei projektavo) nuo maždaug 4 litrų. Tačiau buvo ir kitokių, keistesnių inžinerinių sprendimų – ir ne visi jie pasiteisino.

„Lancia Fulvia“

„Fulvia“ – klasikinis itališkas automobilis, auksiniais sporto laikais sėkmingai šturmavęs ralio greičio ruožus. Tačiau žavesį kėlė ne tik šio itin kompaktiško kupė (buvo gaminamos ir keturdurės versijos) greitis ar išvaizda. Ne mažiau įdomus buvo šio automobilio motoras.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Tai buvo V4 agregatas su viena variklio galvute (pramonėje tokie motorai dar gali būti vadinami VR4). Cilindrus skyrė tik apie 12 laipsnių, o pats vidaus degimo agregatas buvo montuojamas virš priekinės ašies, pasviręs neįprastai dideliu 45 laipsnių kampu.

Toks inžinerinis sprendimas leido italams po „Fulvia“ variklio gaubtu sutaupyti vietos – motoras buvo gerokai trumpesnis nei 4 cilindrų eilėje variklis. Ir unikalus jo dizainas kartu ekologijos priešingybe vadinamais „Weber“ karbiuratoriais suteikė šiam varikliui puikias vokalines galimybes.

„Audi Q7“

Pirmos kartos „Audi Q7“ buvo Ingolštato gamintojo pasididžiavimas. Čia jie sutalpino visas savo žinias ir pasauliui pasiūlė aukšto lygio „Pemium“ miesto visureigį. Tačiau gamybai įsibėgėjus vokiečiai šio automobilio variklių gamą papildė tikrų tikriausiu vienaragiu – V12 TDI agregatu.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

6 litrų talpos „Audi“ jėgainė buvo kurta ne šiaip sau – gamintojas su TDI technologija sukūrė vieną sėkmingiausių visų laikų lenktyninių automobilių. Tai buvo Le Mano 24 valandų lenktynėms skirtas prototipas, pirmą kartą pasauliui parodęs, kad dyzelis gali būti pagrįstai naudojamas ne tik traktoriuose, bet ir sporte.

„Mitsubishi Lancer“

Nors šis Japonijos automobilių gamintojas su „Lancer“ modelių šeima sėkmingai įsirašė į automobilių sporto istoriją dėl savo pasiekimų pasaulio ralio čempionate, yra vienas motoras apie kurį girdėjo tik retas entuziastas.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Kai kurioms Azijos rinkoms skirtuose modeliuose buvo montuojami 1,6 litro V6 benzininiai varikliai. Šiomis dienomis tokio darbinio tūrio agregatui inžinieriai naudotų 4 arba 3 cilindrų eilėje bloką. Tačiau „Mitsubishi“ parinko 6 cilindrų dizainą, kurio garsas paliks gerokai galingesnio variklio įspūdį.

„Lancia Thema“

Šis itališkas sedanas populiarumu niekada nesilygiavo su vokiškos trijulės atstovais. Tačiau pati rečiausia, išskirtinė „Thema 8.32“ versija galios ieškantiems itališkų automobilių fanams turėjo labai patikti.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Po sąlyginai konservatyviomis kėbulo linijomis „Lancia“ paslėpė „Ferrari“ DNR – 2,9 litro V8 atmosferinį variklį su 215 AG ir 285 Nm. Tai – itin mažo darbinio tūrio V8 tipo agregatas, kurio balsas priminė tikrų tikriausią superautomobilį. Tiesa, Lietuvoje yra registruotas vienas toks automobilis.

Mazda Eunos Cosmo“

Sunku surasti automobilių mėgėją, kuris nebūtų nieko girdėjęs apie rotorinius variklius. Skirtingai nuo stūmoklinių jėgainių, šie motorai pasižymi daug didesne specifine galia – iš to paties darbinio tūrio pajėgia išgauti žymiai didesnę galią, nes vienu metu vyksta visos degimo fazės.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Tačiau išskirtinai tik Japonijos rinkai skirti „Eunos Cosmo“ gavo unikalų 3 rotorių variklį. Jis unikalus tuo, kad paprastai savo „RX“ šeimos automobiliuose „Mazda“ montavo 2 rotorių „Renesis“ jėgaines, todėl galima sakyti, jog „Eunos Cosmo“ turėjo pusantro variklio.

Unikalūs varikliai pasižymėjo neįtikėtinai dideliu galios rezervu bei išskirtiniu garsu – jokie kiti stūmokliniai agregatai to nesuteikė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(33 žmonės įvertino)
3.2424

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (3)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...

Įrengė beveik 1000 kamerų Kauno autobusuose: naudos ir chuliganiškai vairuojantiems įskųsti (25)

Naujas transporto priemones įsigyjanti bendrovė „ Kauno autobusai “ rūpinasi ne tik važiavimo...

Kas nutiks, kai 5G atsiras automobiliuose: teigiama, kad gali išnykti šviesoforai (4)

Didžiausios pasaulyje telekomunikacijų bendrovės jau pradėjo 5G ryšio bandymus, o prognozės...

Neįtikėtina ištvermė: senu „Opel“ be variklio alyvos nuvažiavo iš Vilniaus į Klaipėdą ir atgal (94)

Nereikia būti inžinieriumi norint suprasti, kad vidaus degimo variklis be alyvos ilgai nevažiuos....

Pasakė, kur „Nissan Juke“ išvaizdos paslaptis: spalvų ir dizaino kūrimas buvo patikėtas dviem moterims (10)

Londono centre, „Nissan Design Europe“ būstinėje darbuojasi dvi ryškios asmenybės – drąsios...

Top naujienos

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (1)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (62)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (30)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (314)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (10)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (89)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (3)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...

Kaip išsiaiškinti, ar pasirinkote tinkamo dydžio prezervatyvą

Dalis vyrų nėra prezervatyvų gerbėjai, vis tik šias apsaugos priemones patartina rinktis dėl...

Policijos reidas Palangoje: „nematomi“ ženklai, brangios gėlės ir įspėjimą gavęs buvęs kapelionas (114)

Į Palangą sugužėjus daug žmonių, policijos pareigūnų taip pat gerokai padaugėjo. Ne vienas...

Atvejis, kokių būna nedaug – aštrų pilvo skausmą merginai sukėlė neatsargus oralinis seksas (21)

24 metų mergina kreipėsi į gydytojus dėl jau 6 valandas nepraeinančio pilvo ir krūtinės...