aA
Lietuva yra automobilių šalis. Dažnas šeimos ūkis neįsivaizduoja gyvenimo be motorinės transporto priemonės, tačiau populiariausi šalyje įregistruoti automobiliai tikrai nenustebintų tikrų technikos mėgėjų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Dažnai 10-20 metų senumo modeliai aprūpinti dyzeliniais motorais – apie du trečdalius šalie autoparko sudaro būtent tokiais degalais varomi automobiliai. Tačiau kai kurie iš jų po variklio gaubtu gali turėti neįprastą variklį – galbūt net tokį, apie kurį niekada neteko girdėti.

Automobilių pramonėje seniai nusistovėjo standartai ir absoliuti dauguma vidaus degimo variklių kai kuriais aspektais yra panašūs. Pavyzdžiui, 1,4 – 2 litrų darbinio tūrio motorus esame pripratę matyti su 4 cilindrais eilėje. Lygiai taip pat ir su V8 komponuote – tokio tipo agregatus gamintojai dažniausiai projektuoja (bei projektavo) nuo maždaug 4 litrų. Tačiau buvo ir kitokių, keistesnių inžinerinių sprendimų – ir ne visi jie pasiteisino.

„Lancia Fulvia“

„Fulvia“ – klasikinis itališkas automobilis, auksiniais sporto laikais sėkmingai šturmavęs ralio greičio ruožus. Tačiau žavesį kėlė ne tik šio itin kompaktiško kupė (buvo gaminamos ir keturdurės versijos) greitis ar išvaizda. Ne mažiau įdomus buvo šio automobilio motoras.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Tai buvo V4 agregatas su viena variklio galvute (pramonėje tokie motorai dar gali būti vadinami VR4). Cilindrus skyrė tik apie 12 laipsnių, o pats vidaus degimo agregatas buvo montuojamas virš priekinės ašies, pasviręs neįprastai dideliu 45 laipsnių kampu.

Toks inžinerinis sprendimas leido italams po „Fulvia“ variklio gaubtu sutaupyti vietos – motoras buvo gerokai trumpesnis nei 4 cilindrų eilėje variklis. Ir unikalus jo dizainas kartu ekologijos priešingybe vadinamais „Weber“ karbiuratoriais suteikė šiam varikliui puikias vokalines galimybes.

„Audi Q7“

Pirmos kartos „Audi Q7“ buvo Ingolštato gamintojo pasididžiavimas. Čia jie sutalpino visas savo žinias ir pasauliui pasiūlė aukšto lygio „Pemium“ miesto visureigį. Tačiau gamybai įsibėgėjus vokiečiai šio automobilio variklių gamą papildė tikrų tikriausiu vienaragiu – V12 TDI agregatu.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

6 litrų talpos „Audi“ jėgainė buvo kurta ne šiaip sau – gamintojas su TDI technologija sukūrė vieną sėkmingiausių visų laikų lenktyninių automobilių. Tai buvo Le Mano 24 valandų lenktynėms skirtas prototipas, pirmą kartą pasauliui parodęs, kad dyzelis gali būti pagrįstai naudojamas ne tik traktoriuose, bet ir sporte.

„Mitsubishi Lancer“

Nors šis Japonijos automobilių gamintojas su „Lancer“ modelių šeima sėkmingai įsirašė į automobilių sporto istoriją dėl savo pasiekimų pasaulio ralio čempionate, yra vienas motoras apie kurį girdėjo tik retas entuziastas.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Kai kurioms Azijos rinkoms skirtuose modeliuose buvo montuojami 1,6 litro V6 benzininiai varikliai. Šiomis dienomis tokio darbinio tūrio agregatui inžinieriai naudotų 4 arba 3 cilindrų eilėje bloką. Tačiau „Mitsubishi“ parinko 6 cilindrų dizainą, kurio garsas paliks gerokai galingesnio variklio įspūdį.

„Lancia Thema“

Šis itališkas sedanas populiarumu niekada nesilygiavo su vokiškos trijulės atstovais. Tačiau pati rečiausia, išskirtinė „Thema 8.32“ versija galios ieškantiems itališkų automobilių fanams turėjo labai patikti.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Po sąlyginai konservatyviomis kėbulo linijomis „Lancia“ paslėpė „Ferrari“ DNR – 2,9 litro V8 atmosferinį variklį su 215 AG ir 285 Nm. Tai – itin mažo darbinio tūrio V8 tipo agregatas, kurio balsas priminė tikrų tikriausią superautomobilį. Tiesa, Lietuvoje yra registruotas vienas toks automobilis.

Mazda Eunos Cosmo“

Sunku surasti automobilių mėgėją, kuris nebūtų nieko girdėjęs apie rotorinius variklius. Skirtingai nuo stūmoklinių jėgainių, šie motorai pasižymi daug didesne specifine galia – iš to paties darbinio tūrio pajėgia išgauti žymiai didesnę galią, nes vienu metu vyksta visos degimo fazės.

5 unikalūs automobilių varikliai – Lietuvoje jų nėra
© Gamintojo archyvas

Tačiau išskirtinai tik Japonijos rinkai skirti „Eunos Cosmo“ gavo unikalų 3 rotorių variklį. Jis unikalus tuo, kad paprastai savo „RX“ šeimos automobiliuose „Mazda“ montavo 2 rotorių „Renesis“ jėgaines, todėl galima sakyti, jog „Eunos Cosmo“ turėjo pusantro variklio.

Unikalūs varikliai pasižymėjo neįtikėtinai dideliu galios rezervu bei išskirtiniu garsu – jokie kiti stūmokliniai agregatai to nesuteikė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
3.2941

Prezidento Antano Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai

Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame,...

Ar gali karo mašinos išeiti į „pensiją“?

Šį savaitgalį Biržuose rengiamoje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“...

Senovinių automobilių parodoje Biržuose – gyva Le Mano legenda

Ateinantį savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti...

Benzingalvius sukvietė vakarienei mieste: bendrą kalbą rado įvairiausių „tikėjimų“ entuziastai

Jokia paslaptis, kad Lietuva – automobilių mėgėjų kraštas ir ne vienas benzingalvis garaže...

Pasitikrinkite: skelbia, kurie nevažiuojantys automobiliai šį mėnesį bus priverstinai patraukti iš Vilniaus kiemų (1)

Kiekvieną mėnesį sąrašą neeksploatuojamų transporto priemonių, kurios gali būti priverstinai...

Top naujienos

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (2)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Pareigūnai piktinasi permainomis: policija jau ir taip nutolo nuo žmonių

Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos vadovybė piktinasi...

Žudiku pramintas ežeras Rusijoje: mirtis gresia šiame paplūdimyje praleidus vos valandą

Įsivaizduodami ežerą žmonių visiškai neapgyvendintoje vietovėje turbūt tikitės įspūdingo...

Isteriją Rusijoje sukėlęs Estijos sprendimas drebina ir Europą: ar pavyks susitarti? (1)

Europoje prasidėjo diskusija dėl galimybės nutraukti rusams Šengeno vizų išdavimą. Vokietijos...

Zacharova atvirai grasina Baltijos šalims: gali pasikartoti Ukrainos istorija (23)

Rusijos užsienio reikalų ministerija Baltijos šalis savo pareiškime pavadino neofašistinėmis...

„Karklėje“ kaitinanti oro temperatūra verčia nusimesti drabužius: lankytojai demonstruoja apnuogintą kūną

Penktadienį prasidėjo didžiausias pajūrio renginys – muzikos ir pramogų festivalis „...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba skelbia apie svarbų Ukrainos pajėgų laimėjimą: Rusija prarado tiekimo kelius ties Chersonu Toliau apšaudoma Zaporižės atominė elektrinė

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...

Spūstys A1 kelyje nesibaigia: prie Klaipėdos susidūrė 3 automobiliai, vienas atsidūrė griovyje

Šeštadienį avarijų maratonas A1 kelyje nesibaigia. Pranešama, kad spūstys susidarė dėl...

Technikos gedimas Europos pirmenybėse pasmerkė favoritą visiškai vienatvei

Likimas penktadienį patikrino Yohanno Ndoye Brouardo nervus. 21-erių prancūzas buvo priverstas...