Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Reidas Vilniuje“ vairuotojas pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame aiškiai matyti, kaip sostinės Savanorių prospekte važiuojančiam transportui degantis žalios šviesos šviesoforo signalas ima mirksėti ir netrukus pirmoje juostoje važiuojantys lengvieji automobiliai ima stabdyti. Vis dėlto, netrukus šokiruoja vaizdas, kai į antrą juostą persirikiavę viešojo transporto vairuotojai jau degant raudonam šviesoforo signalui įvažiuoja į sankryžą. Ir nors vaizdo įraše matyti, kad troleibuso vairuotojas dar bando stabdyti, kol įsijungia geltonos spalvos signalas ir tuomet atleidęs stabdį nuvažiuoja toliau, už jo važiavęs autobuso vairuotojas nemažu greičiu nuvažiuoja iš paskos.

Internautai už tokius veiksmus viešojo transporto vairuotojams negailėjo karčių žodžių ir svarstė, kad tokie veiksmai tampa priežastimis, kai žmonės važiuojantys viešuoju transportu jame susižaloja.

„Delfi“ susisiekus su Giedre Buivydaite, Vilniaus viešojo transporto Komunikacijos ir rinkodaros vadove, ji teigė, kad „Vilniaus viešajam transportui“ priklauso tik troleibusas, mat vaizdo įraše užfiksuotas autobusas priklauso kitam vežėjui – UAB „Transreivis“.

Vis dėlto, atsižvelgdama į užfiksuotą situaciją, G. Buivydaitė teigė, kad vairuotojo užfiksuotas troleibusas sankryžą pravažiavo mirksint geltonam šviesoforo signalui, o tokį sprendimą, anot jos, vairuotojas galėjo priimti atsižvelgęs, kad staigiau stabdydamas gali sukelti pavojų keleiviams.

„Vairuotojai turi paisyti kiekvieno šviesoforo signalo. KET taisyklių 166 punktas numato, kad vairuotojui, kuris užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti tik staigiai stabdydamas, leidžiama važiuoti toliau. Pažymėtina, kad troleibusas yra didelių gabaritų transporto priemonė, todėl staigus stabdymas gali sukelti juo važiuojančių keleivių sužalojimus. Bet koks elgesys, pažeidžiantis Kelių eismo taisykles bendrovėje yra netoleruojamas ir vertinamas neigiamai. Ši įraše matoma situacija bendrovei buvo žinoma, o kiekvienas toks atvejis yra analizuojamas individualiai su vairuotoju“, – komentavo „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė.

G. Buivydaitė taip pat teigė, kad siekiant užtikrinti eismo ir keleivių saugumą, darbuotojai yra informuojami apie KET taisykles, jų laikymosi svarbą, saugumą.

„Už saugų ir reguliarų eismą ir keleivių aptarnavimą bendrovė moka kokybės priedą, todėl tai yra paskata ne tik dirbti kokybiškai, tačiau ir laikytis visų saugumo reikalavimų. Bendrovė nuolat stebi gaunamus keleivių skundus, analizuoja situacijas ir pro-aktyviai reaguoja, kad galimai padaryti pažeidimai nepasikartotų.

Jeigu bendrovės vairuotojai vykdydami savo darbo funkcijas pažeidžia KET, pažeidimų protokolus surašo policija ir pateikia bendrovei. Gautuose protokoluose nėra įvardijami konkretūs vairuotojų KET pažeidimai, o bendrovės prašoma pateikti transporto priemonės valdytojo asmens duomenis, kuriam asmeniškai surašomas pažeidimo protokolas“, – komentavo G. Buivydaitė.

Atsižvelgiant į situaciją, „Delfi“ kreipėsi ir į UAB „Transreivis“, tačiau atsakymo iš šios įmonės sulaukti nepavyko.

Tiesa, situacijos nesutiko komentuoti ir policija, mat, anot pareigūnų, toks vaizdo įrašas turėtų būti perduotas e-policijai, kad tyrėjai galėtų įvertinti visas aplinkybes ir pateikti išvadas dėl padarytų pažeidimų.

Administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnio 4 punktas numato, kad „važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal taisykles, užtraukia baudą vairuotojams nuo šešiasdešimt iki devyniasdešimt eurų“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)