aA
Vienos baisiausių tragedijų įvyksta traukinių pervažose. Geležinkelininkai sako, kad traukinys baisiau ir už tanką, nes bet koks susidūrimas su automobiliu ar žmogumi tampa siaubinga nelaime. Deja, tačiau nemažai pėsčiųjų ir vairuotojų nesusimąsto apie tragiškus susidūrimo su traukiniu padarinius ir traukinių pervažose elgiasi neatsakingai.
Reidas prie pavojingiausios šalyje pervažos nustebino: bebaimių pažeidėjų – dešimtys
© DELFI / Ainis Gurevičius

Apie eismo įvykius geležinkelių pervažose galima išgirsti ne taip jau ir retai. Praėjusių metų pabaigoje Vilniaus rajone visiškai girta vairuotoja įvažiavo į reguliuojamą pervažą ir susidūrė su traukiniu. Laimė, aukų išvengti pavyko.

Visai neseniai Tauragėje vairuotojas nespėjo pervažiuoti iš sankryžos ir į jo automobilį trenkėsi traukinys. Dar vienas automobilis su traukiniu susidūrė Kaišiadorių rajone.

Tačiau ar vairuotojai bent įsivaizduoja kokia yra traukinio masė ir jo stabdymo kelias?

„Įsivaizduokime, kad skardinė gėrimo yra automobilis, o automobilis yra traukinys – tokia yra proporcija tarp traukinio ir automobilio susidūrimo metu. Todėl tokio skirtingų masių susidūrimo metu, mes galime tik įsivaizduoti, kas gali likti iš automobilio, nekalbant apie jame esančius žmones“, – palygina AB „Lietuvos Geležinkeliai“ Prevencijos departamento direktorius Rolandas Šlepetys.

Pilnam sąstatui važiuojant įprastu greičiu, jo stabdymo kelias gali būti nuo 500 metrų iki vieno kilometro.

Pervertinti savo galimybių vairuotojai ir pėstieji neturėtų ir dėl to, kad dažniausiai sunku tinkamai įvertinti, kokiu greičiu atvažiuoja traukinys. R. Šlepetys sako, kad traukinys turi tokį efektą, kad žiūrint į jį iš priekio atrodo, jog jis atvažiuoja nedideliu greičiu, tačiau iš tikrųjų greitis būna daug didesnis.

Vairuotojai ignoruoja KET

Kelių eismo taisyklės (KET) skelbia, kad į pervažą draudžiama įvažiuoti degant raudonam šviesoforo signalui, važiuoti kai nuleistas užtvaras arba leistis dar tik pradeda. Taip pat draudžiama ir apvažiuoti prie pervažos sustojusias transporto priemones ir įvažiuoti į pervažą tuo atveju, jei už pervažos yra kliūtis, kuri vairuotoją priverstų sustoti pervažoje. Žinoma, visada privaloma sustoti prieš „Stop“ ženklą, kai jis stovi prieš pervažą.

„Už šių taisyklių nesilaikymą yra numatyta nuobauda nuo 180 iki 280 eurų. Pabrėžtina, kad šiam pažeidimui yra numatytas būtinas teisės vairuoti atėmimas nuo dviejų iki šešių mėnesių“, – LRT TELEVIZIJOS laidai primena Elektrėnų PK Veiklos skyriaus vyresnioji tyrėja Greta Sakaliūnienė.

Pašnekovė sako, kad vairuotojai žino sankcijas, tačiau paprasčiausia ignoruoja KET ir geležinkelių pervažose elgiasi per daug lengvabūdiškai, tikėdamiesi, jog už tokį nusižengimą jie nebus nubausti.

Kartu su policijos pareigūnais į reidą, kurio metu buvo stebimas vairuotojų elgesys geležinkelio pervažoje Vievyje, LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrybinė grupė užfiksavo visą aibę pažeidėjų.

Reidas prie pavojingiausios šalyje pervažos nustebino: bebaimių pažeidėjų – dešimtys
© DELFI / Kęstutis Cemnolonskis

Per dvi valandas vairuotojai vienas po kito važiavo per pervažą, nesustoję prie „Stop“ ženklo, o vienas pasielgė ypač įžūliai ir pervažą kirto degant raudonam šviesoforo signalui. Iš viso per dvi valandas užfiksuota 20 atvejų, kai buvo pažeistos KET, važiuojant per geležinkelio pervažą.

„Dažniausiai vairuotojai ginčija, kad padarė nusižengimą. Jie teigia, kad tai nėra grubus KET pažeidimas, nedegė raudonas šviesoforo signalas ar kad sustojimas nėra būtinas“, – pasakoja G. Sakaliūnienė.

Štai viena pažeidimą padariusi vairuotoja teigė, kad per dvidešimt metų, kiek ji vairuoja automobilį, tai apskritai pirmas jos nusižengimas ir dėl visko kaltino išsiblaškymą. Su pažeidimu ji sutiko, tačiau mano, kad sankcijos už neleistiną pervažos kirtimą – per griežtos.

Pervaža rekordininkė

Viena intensyviausių pervažų Lietuvoje yra Lentvaryje. Kartais ją kirsti norintys vairuotojai priversti laukti ir visą valandą, o eilės būna ir kilometro ilgio.

„Miestas nuo seno yra padalintas į dvi dalis, ir tai yra tikra vargo vakarienė“, – teigia Lentvario seniūnas Vytas Rukšėnas.

Geležinkelio pervaža
Geležinkelio pervaža
© DELFI / Tomas Vinickas

Ši pervaža yra ne tik vairuotojų kantrybės išbandymas, tačiau ir viena pavojingiausių visoje Lietuvoje. V. Rukšėnas patvirtina, kad čia yra žuvęs ne vienas žmogus. Kad ji pavojinga pripažįsta ir R. Šlepetys.

„Ši pervaža yra labai intensyvi, ją kerta daug žmonių ir pagal tikimybių teoriją skaičiuojame, kad iš šimto žmonių atsiras bent vienas, kuris ją kirs neleistinu būdu.

Yra numatytas šios pervažos rekonstrukcijos projektas. Bus įrengtas tunelis tiek pėstiesiems, tiek ir automobiliams, todėl manau, kad saugumo atžvilgiu problemos Lentvario pervažoje išsispręs“, – pasakoja R. Šlepetys.

Pašnekovas teigia, kad tunelis turėtų atsirasti iki 2022-ųjų, nes šiemet bus skelbiamas projektavimo konkursas, o kitais metais konkurso būdu bus ieškomas statytojas, todėl Lentvario gyventojams ir miesto svečiams dar teks palaukti.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
4.1111

„Akropolio“ aikštelėje „Rover“ rankinį trūktelėti nusprendęs jaunuolis prisivažinėjo: teks aiškintis policijai (56)

Kauno „Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelėje pasidraskyti nusprendusiam jaunuoliui...

Perspėja vengti pagrindinės Vilniaus gatvės: dėl avarijos eismas sustingo (34)

Pagrindinė miesto arterija, Geležinio Vilko gatvė, tampa tikru galvos skausmu vairuotojams, jei...

Po mokyklinio autobuso ir „Lexus“ avarijos trūko kantrybė: pavojingoje sankryžoje atsiras naujovių (30)

Ne vieną avariją stebėję Kauno rajono gyventojai pagaliau sulauks pokyčių. Viena avaringiausių...

Įamžino sukčių su visais įrodymais: už 800 eurų parduodamai „Audi“ atsuko ridą ir pats pamiršo (106)

Automobilio ridos klastojimas – veiksmas, už kurį Lietuvoje galima sulaukti baudžiamosios...

Reidą surengė ten, kur vairuotojai dar nebuvo matę: policijai teko gaudyti išsigandusius ir apsisukančius (30)

Ketvirtadienio popietę pareigūnai patikros punktą įsirengė Kauno rajone . Greitajam blaivumo...

Top naujienos

Maskoliūnas aiškiai įvardijo, kas dar kiša koją Lietuvos rinktinei (39)

Po trijų sėkmingų testų prieš olimpinį atrankos turnyrą Kaune, kuris prasidės kitą savaitę,...

Po Nausėdos patarėjo išėjimo pas mitinguotojus – griežtas vertinimas: gali būti aukų (627)

Po to, kai praėjusią savaitę prezidento Gitano Nausėdos vyriausiasis patarėjas Povilas...

Po audringų dienų – atokvėpis: sinoptikai pateikė prognozę, koks laukia savaitgalis (5)

Šiandien Lietuvos orus vėl lems žemesnio slėgio laukas. Po šviesesnio ir sausesnio ryto,...

Po „Pfizer“ ir „Moderna“ triumfo – nusivylimas Vokietijoje: tai didelė staigmena (280)

Spartus „ Pfizer Inc.“ ir „ Moderna Inc.“ vakcinų kūrimas ir ypatingas veiksmingumas...

Neatrasta Europos šalis: čia dar nėra gausybės turistų, tačiau rasite įspūdingą gamtą, laisvus paplūdimius ir puikų maistą (59)

Albanijoje dar nėra gausybės turistų, didžiulių viešbučių tinklų ir perpildytų paplūdimių,...

Testai baigėsi: Lietuvos rinktinė dar kartą sutriuškino Dominikos Respublikos krepšininkus (148)

Pasirengimą olimpiniam atrankos turnyrui Kaune Lietuvos rinktinė baigė trečia pergale iš eilės....

Perspėja, kad atostogos gali apkarsti: apie ką dažniausiai nepagalvoja gyventojai, palikdami savo namus (13)

Prasidėjus atostogų sezonui, reikėtų pasirūpinti ne tik savo laisvalaikiu, bet ir namais. Antraip...

Severija Tarailienė | D+

Susapnavote intymų sapną apie pažįstamus žmones? Ką apie tai pasakytų Jungas, Freudas ir Perlsas

Prabudote ir pamenate sapną , kuriame patyrėte intymų ryšį su savo kolega ar neseniai sutiktu...

Savo žvaigždės sulaukę kroatai įveikė Puerto Riką, paskutinis vokiečių testas atšauktas dėl COVID-19

Prieš olimpinį atrankos turnyrą Splite Kroatijos nacionalinė ekipa dar kartą 72:66 (22:18, 24:9,...