Netoli Vilniaus surengtas policijos reidas vos per porą valandų davė daug rezultatų: vienam kelyje panaikinta techninė apžiūra, kitas važinėjo automobiliu, kurio laikinieji numeriai jau nebegalioja, taip pat transporto priemonė nebuvo apdrausta.

„Asmeninė mašina sugedo vakar, paėmiau tą, kuri buvo parduodama, nežinojau, kad kažkas yra pasibaigę, net dokumentų nepatikrinau“

Dar vienas eismo dalyvis policijos sustabdytas, nes įtarta, kad vežė per daug rastų, be to, netinkamai pritvirtintų, o tai – pavojinga. Policija vėliau paaiškėjo, kad nusižengimai – padaryto, o dėl to surašytos baudos. Liūdniausia, kad spėta pagauti ir girtų.

„Jau ryte, Vilniuje, Kelių policijos tarnybos pareigūnai nustatė 3 asmenis, kurie vairavo neblaivūs. Du asmenys buvo pavartoję alkoholio, tačiau neviršijo leistinos normos. Vėlgi tai rodo, kad tai yra didelė problema dėl alkoholio vartojimo ir transporto priemonių vairavimo ir dėl to reikalingas visuomenės nepakantumas tokiam elgesiui“, – sakė Vytautas Grašys, Policijos departamento viešosios tvarkos biuro viršininkas.

Pasak policijos, alkoholį ir greitį vairuotojai Lietuvoje vis dar mėgsta, tačiau ilgą laiką keliuose žuvusiųjų skaičius mažėjo. Pavyzdžiui, 2006 metais keliuose netekome net 760 žmonių, 2016-aisiais – 188-ų, pernai mūsų keliuose žuvo 120 žmonių, tačiau šiemet situacija vėl ėmė prastėti.

„Turime apie 30 procentų žuvusių keliuose augimą“, – sakė V. Grašys.

Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, bet pastebima, kad greitį viršija ir išgėrę, ir blaivūs vairuotojai. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį.

„Eismo dalyviai, kurie sukelia tuos eismo įvykius, vairuotojai, šiuo atveju, neturėjo būti kelyje – neturėjo teisės vairuoti, arba buvo bausti po kelis kartus už eismo taisyklių nepaisymą. Tai va tokie žmonės, kurie pradeda elgtis neadekvačiai, atsiranda sraute, jie ir sukelia, galbūt, tokius netipinius eismo įvykius, dėl ko ir didėja žūčių skaičius“, – sakė Aivaras Vilkelis, Kelių direkcijos Planavimo ir inovacijų departamento direktorius.

Policijos departamentas teikia Vidaus reikalų ministerijai siūlymus, kaip mažinti žūčių skaičių keliuose. Svarstoma galimybė grąžinti ir balų sistemą – per tam tikrą laiką surinkus atitinkamą skaičių balų būtų atsisveikinama su teise vairuoti.

„Balų sistemos atsisakėme, kadangi tai būtų per didelė našta, per brangi administracinė procedūra, manome, kad reikėtų išbandyti dar kitas priemones, įtikinti eismo dalyvius laikytis kelių eismo taisyklių. Vėlgi, absoliučiai atsisakyti balų sistemos (nežadame – „Delfi“), galbūt sugrįšime šiek tiek vėliau, pasižiūrėsime kokios įtakos turės nauji siūlomi pakeitimai“, – kalbėjo V. Grašys.

Siūloma gerokai didinti baudas už greitį, vairavimą neturint tam teisės. Beje, kažkada kalbėjęs apie balų sistemos grąžinimą, buvęs policijos vadovas – vidaus reikalų ministras ir premjeras Saulius Skvernelis, dabar sako, kad didžiausia problema, jog naikinama kelių policija, kaip atskira specializuota įstaiga.

„Bendros funkcijos įmestos yra į viešosios policijos biurą ir tie skaičiai jau dabar neramina, kad reikia, iš tikrųjų, kažkokių esminių pokyčių, minčių, strategijų, ką daryti, tai jie, negana to, kad to neturi, griebiasi anas idėjas, kurios jau kažkada pasiteisino ir jau pragyveno savo, ir dar daugiau silpnina pačią eismo kontrolę“, – aiškino buvęs vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.

Šiuo metu daug kur statomi ir nauji greičio matuokliai, tačiau pasak Kelių direkcijos, jie dengia vos 6 proc. viso kelių tinklo.

„Visuose kituose ruožuose kelių policija kontroliuoja greitį tam tikromis dienomis. Tai nėra taip, kad visas tinklas yra kontroliuojamas, kur yra galimi pažeidimai. Dėl to negalime sakyti, kad įdiegiami matuokliai ir dabar visame kelių tinkle bus eliminuoti pažeidimai. Jų skaičių, galbūt, dar reikia peržiūrėti“, – aiškino A. Vilkelis.

Kiek tų matuoklių daugės dar nenuspręsta, tačiau paskutinė naujiena tokia, kad vidutinio greičio matuokliai atsiras ir automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti čia.