Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas teigė, kad, visų pirma, kiekvienas vairuotojas turėtų įsivertinti, koks važiavimo stilius jam yra saugiausias. Mat permainingos oro sąlygos neretai būna priežastis, kodėl vairuotojai negeba tinkamai adaptuotis, o važiuodami taip, kai tai darė vasarą, neišvengia eismo įvykių.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad rekomenduojamo 3mm protektoriau gylio daugeliui gali neužtekti. Daug keliaujantiems bei važiuojantiems rečiau valomais keliais, ar apskritai nusukantiems nuo pagrindinio kelio, reikėtų pasirūpinti, kad padangų protektoriaus gylis būtų ne mažesnis nei 4-5 milimetrai.

Tai, kad miestuose kyla chaosas lemia ir skirtingi vairuotojų įgūdžiai. Specialistas pastebėjo, kad kai kurie važiuoja drąsiai, o kiti atvirkščiai – ypač susikaustę. Tiesa, kartais vairuotojų baimė būna paremta mitais, todėl A. Pakėnas patarė skirti daugiau dėmesio pasiruošimui žiemai, o jei baimė yra per didelė, automobilį apskritai palikti namuose.

Tiems, kurie nusprendžia vykti automobiliu, A. Pakėnas patarė pasirinkti saugų greitį, nedaryti staigių judesių bei visą laiką būti pasiruošus, jog gali tekti staigiai reaguoti norint automobilį suvaldyti. Tiesa, ar automobilis slysta vairuotojai gali pasitikrinti staigiau spustelėdami stabdžio pedalą, tačiau instruktorius pabrėžė, kad tai galima daryti tik įsitikinus, kad aplinkui nėra kitų transporto priemonių, eismo dalyvių ar kitų kliūčių – kelias turi būti tuščias, o greitis – nedidelis.

Avarijų virtinė kelyje Ariogala-Betygala

Policijos duomenimis, vien lapkričio 26-osios ryte sostinėje įvyko 52 eismo įvykiai, tačiau tik vieno jų metu nukentėjo žmogus. Tokie smulkūs eismo įvykiai, kada apgadinami automobiliai, anot specialisto, dažniausiai įvyksta dėl saugaus atstumo nesilaikymo. A. Pakėnas aiškino, kad nenorą, palikti didesnį atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės, paskatina kitų vairuotojų elgesys, kai vos pamatę didesnį tarpą bando į jį „įlįsti“. Nepaisydami to, tačiau siekdami užtikrinti savo ir kitų saugumą, vairuotojai turėtų palikti 2-3 sekundžių arba pusės greičio tarpą. Tik taip, tikėtina, kad susidūrimo pavyks išvengti.

„Vairuotojai, kurie nuolat rikiuojasi, „nardo“ tarp juostų, kelia sumaištį keliuose ir taip išbalansuoja eismą. Jie nuoširdžiai tiki, kad taip kovoja su kamščiais, tačiau toks elgesys situaciją tik pablogina“, – sakė ekspertas.

Tiesa, norėdami, kad spūstys būtų mažesnės, vairuotoja turėtų neužsiimti pašaline veikla ir nuo sankryžos pajudėti dinamiškai, tačiau tikrai ne sportiniu režimu. Tais atvejais, kai vairuotojas prie šviesoforo „užmiega“, mokytojas ragino nebijoti spustelėti garsinio signalo, mat geriau taip, nei, kad bandydami atsigriebti vairuotojai bandytų važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui. Ypač žinant, kad po to gali tekti staigiai stabdyti, ko padaryti ant slidaus kelio, gali nepavykti.

„Prisiminkime, kad nuo eismo priklauso mūsų gyvybė, sveikata, saugumas ir tam reikia skirti dėmesio“, – sakė A. Pakėnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)