Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnai penktadienį sostinėje surengė reidą, kurio metu tikrino ne tik sėdinčiųjų prie vairo blaivumą. Tiesa, pareigūnai nustatė vieną atvejį, kai vairuotojas vairavo neblaivus, po patikrinimo buvo nustatytas lengvas girtumas – vairuotojas įpūtė kiek daugiau nei 0,7 prom.

Patikrinimus organizuos kiekvieną savaitę

Stabdydami vairuotojus pareigūnai atsitiktine tvarka tikrino ir transporto priemonių skleidžiamą triukšmą. Iš viso buvo patikrinta apie 30 lengvųjų automobilių ir motociklų, tačiau pažeidimų nenustatyta. Tiesa, kaip patys pareigūnai teigė, šis reidas – tik įžanga planuojamų triukšmo patikrinimų, mat tokias priemones planuojama organizuoti kiekvieną savaitgalį, o automobiliai bus tikrinami tiek dieną, tiek ir vakare.

„Šie patikrinimai nėra naujiena, tačiau anksčiau triukšmo matavimo įrenginį skolinomės iš „Tuvlitos“. Dabar Vilniaus miesto savivaldybė mums padovanojo vieną tokį įrenginį, tad planuojame šiuos patikrinimus vykdyti dažniau ir transporto priemonių triukšmą matuoti kiekvieną savaitgalį, o taip pat ir darbo dienomis“, – aiškino Kelių policijos skyriaus 1-ojo poskyrio viršininkė Inga Šablinskienė.

Pareigūnė taip pat nurodė, kad šis įrenginys bus naudojamas atliekant ne tik specialius, tačiau ir pavienius patikrinimus.

„Garsą matuos ir patruliuojantys ekipažai, jie su savimi turės tokį įrenginį, tad vairuotojai gali būti patikrinti bet kur ir bet kada“, – sakė pareigūnė.

Numatyta matavimo tvarka

Tais atvejais, kai bus tikrinamas transporto priemonės skleidžiamas triukšmas, anot pareigūnės, vairuotojai turėtų likti automobilyje ir vykdyti pareigūnų nurodymus. Priklausomai nuo degalų tipo, vairuotojai patikrinimo metu turės sukelti variklio sūkius iki atitinkamos ribos. Dyzeliniams automobiliams ši riba – 3000 aps./min., benzininiams – 3500 aps./min.

Triukšmo matavimo įrenginys bus statomas 50 centimetrų atstumu ir 45 laipsnių kampu nuo automobilio išmetimo vamzdžio. Tuomet bus vairuotojo paprašoma sukelti variklio sūkius ir tikrinama aukščiausia triukšmo riba.

Leistinas triukšmo lygis naujesniems ir senesniems automobiliams skiriasi. Automobiliams, kurie buvo pagaminti iki 2002 metų sausio 1-osios, bus taikoma didesnė triukšmo tolerancija, o naujesniems nei numatyta data – mažesnė. Ribinės normos taip pat išskiriamos pagal automobilio variklio galią – mažesnė riba numatyta modeliams, kurių galia neviršija 150 kW, o didesnė riba – galingesniems nei 150 kW.

Be abejonės, bus matuojamas ir motociklų triukšmas, o šių transporto priemonių vairuotojams, atsižvelgiant į variklio darbinį tūrį, pareigūnai nurodys, koks yra reikiamas variklio apsisukimų per minutę lygis, kad matavimas būtų sėkmingas. Pagal variklio darbinį tūrį numatoma ir skirtinga triukšmo tolerancija. Silpniausiems, iki 80 kub. cm, leidžiama triukšmo riba – 91 dB, o galingiausiems, didesnį nei 1 litras motorą turintiems motociklams, – 106 dB.

Numatytos baudos

Pareigūnai ragina vairuotojus atsižvelgti į transporto priemonių skleidžiamą triukšmo lygį, mat jei patikrinimo metu bus nustatyta, kad transporto priemonė yra triukšmingesnė nei numatyta norma, jau pirmo patikrinimo metu bus naikinama transporto priemonės techninė apžiūra, o vairuotojui bus taikoma administracinė atsakomybė ir skiriama bauda nuo 100 iki 600 eurų. Jei toks pažeidimas užfiksuojamas antrą kartą, piniginė bauda didėja nuo 500 iki 1000 eurų.