aA
Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių gyventojų į klausimą „koks būtų kitas Jūsų automobilis?“ dažniausiai atsakydavo nurodydami vieną iš prabangių vokiškų prekės ženklų. Šiandien, remiantis „Kantar Emor“ ir „Kantar TNS“ atlikto tyrimo apie prekės ženklo populiarumą, pasirinkimą ir reputaciją duomenimis, populiariausi prekės ženklai kiek pragmatiškesni – visose Baltijos šalyse dominuoja „Volkswagen“ ir „Toyota“ markių automobiliai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Audi A6"
© Gamintojo atstovų archyvas

Tiesa, Lietuvoje populiariausiu prekės ženklu ir toliau išlieka „Audi“.

Atsižvelgdami į savo gyvenimo būdą bei poreikius, 29 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų „Audi“ įvardino kaip pirmąjį naujo automobilio pasirinkimą, „Toyota“ – 28 proc., o „Volkswagen“ – 26 proc. Latvijoje „Volkswagen“ – populiariausio prekės ženklo pozicijoje (32 proc.), „Toyota“ kaimyninėje šalyje yra antra (26 proc.), „Audi“ – trečia (25 proc.). Estijoje, tiek „Toyota“, tiek „Volkswagen“ tapo maždaug trečdalio apklaustųjų pirmuoju pasirinkimu, dar ketvirtadalis apklausos dalyvių rinkosi „Škoda“.

„Toyota“, „Volkswagen“ ir „Audi“ jau daug metų patenka tarp populiariausių prekės ženklų, tad pastaruoju metu nauji rinkos dalyviai deda vis daugiau pastangų siekdami užsitarnauti pirkėjų palankumą. Pavyzdžiui, 2005 m. „Škoda“, kaip pirmąjį pasirinkimą, įvardijo vos 2 proc. Lietuvos gyventojų, šiandien – jau 9 proc. Sparčiai auga ir korėjietiškų prekės ženklų – „Kia“ ir „Hyundai“ – populiarumas. Prabangių prekės ženklų kategorijoje sparčiai populiarėja naujieji „Volvo“ modeliai.

Tuo tarpu prancūziški prekės ženklai „Peugeot“ ir „Renault“ per pastaruosius dešimt metų prarado didelę dalį lojalių pirkėjų. Pirmiausia, taip įvyko dėl pasklidusio įsitikinimo, jog jų automobiliai kokybe nusileidžia konkurentams. Baltijos šalyse taip pat slopsta kai kurių japoniškų prekės ženklų tokių kaip „Honda“ ir „Mazda“ populiarumas, kadangi rinkai nebuvo laiku pasiūlyti nauji automobilių modeliai.

„Šio tūkstantmečio pradžioje Baltijos šalių gyventojai, įsigydami automobilius, buvo atviresni įvairiems prekės ženklams ir buvo labiau linkę eksperimentuoti nei šiandien. Šiandien matome, jog vartotojų ištikimybė pasirinktam prekės ženklui yra išaugusi. 59 proc. vartotojų Lietuvoje planuoja ir ateityje pirkti to paties prekės ženklo automobilius. Latvijoje ir Estijoje ši tendencija dar ryškesnė. Lojaliausiais klientais pasižymi prekės ženklai, sugebėję užtikrinti savo klientams gyvenimą be rūpesčių dėl automobilio – tą jie padarė siūlydami puikų klientų aptarnavimą arba ilgai tarnaujančius automobilius“, – teigia vyriausiasis „Kantar Emor“ ekspertas Triinu Ojala.

Tiesa, „Toyota“ ir „Volkswagen“ populiarumą lėmė tokie komponentai kaip aktyvus automobilių prekybininkų tinklas bei sėkminga jų veikla. „Škoda“ Baltijos šalyse užsitarnavo mažiausiai priežiūros reikalaujančių automobilių reputaciją, o Lietuvoje šis prekės ženklas taip pat vertinamas kaip siūlantis patrauklų kokybės ir kainos santykį.

„Volvo“ sėkmę paaiškina tiek ilgalaikis prekės ženklo kaip industrijos saugumo standarto statusas, tiek automobilių kokybė bei tvarumas. Tokias pačias stiprybes demonstruoja ir „Subaru“. Žinoma, kai kurie prekės ženklai išlieka populiarūs vien dėl su savo klientais sukurto emocinio ryšio , kuris formuoja jų įvaizdį. Į šią kategoriją patenka „Mercedes-Benz“, „BMW“, „Subaru“ ir „Audi“ prekės ženklai.

Didžiausiu teigiamu reputacijos pokyčiu pasižymi korėjietiški prekės ženklai, ypač „Kia“, kurios prestižo reitingas pakilo nuo 3,7 (2005 m.) iki 6,2. Daugiau nei pusė apklaustųjų, palankiai vertinančių korėjietiškus prekės ženklus, planuoja likti jiems ištikimi ir ateityje. O prancūziški prekės ženklai ir „Dacia“ turi pagrindo nerimauti: nors jų patraukli kaina vertinama, jiems nebuvo skirta aukštų balų jokioje kitoje kategorijoje.

„Šiandien pirkėjams kiek lengviau atrasti informacijos apie naujus automobilių modelius bei kitų vartotojų patirtį. Tiesa, dėl informacijos pertekliaus išaugo automobilio pardavėjo vaidmens svarba. Jie, išsiaiškinę realius vartotojų poreikius, siekia akcentuoti būtent tas automobilio savybes, kurių tikimasi“, – pasakoja T. Ojalas.

„Kantar Emor“ ir jų partneriai „Kantar TNS“ taip pat apklausė automobilių pirkėjus visose trijose Baltijos šalyse, siekiant išsiaiškinti, kokiais degalais varomą automobilį jie norėtų vairuoti ateityje. 31 proc. Lietuvos ir net 44 proc. Latvijos gyventojų vis dar rinktųsi dyzelinį, o Estijos gyventojai ir toliau rinktųsi benzininį automobilį.

Tačiau tiek Lietuvoje, tiek Estijoje vis daugiau gyventojų dyzelino variklius vertina nepalankiai. Ko gero, tai lėmė hibridinių automobilių išaugęs populiarumas – šiemet jie sulaukė Lietuvoje ir Estijoje atitinkamai 29 proc. ir 22 proc. vartotojų palaikymo. Latvijoje susidomėjimas tokio tipo automobiliais tesiekia 16 proc. Didžiausią palaikymą elektriniams automobiliams išreiškė respondentai Lietuvoje, ypač vokiškiems modeliams. Kaip pirmą pasirinkimą tokius automobilius įvardijo net 12 proc. vartotojų, Latvijoje – 4 proc., Estijoje – vos 3 proc.

Automobilio prekės ženklo populiarumo, pasirinkimo ir 14 kriterijų sudarančią reputacijos apklausą „Car Brand Health“ parengė „Kantar Emor“ agentūros (Estijoje) ir „Kantar TNS“ (Latvijoje ir Lietuvoje). Šios apklausos rengiamos kasmet nuo 2005 m. Kiekvienoje šalyje telefonu apklausiami 500 automobilių savininkų. Šių metų apklausa atlikta balandžio–gegužės mėnesiais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Bekelei paruošto „Jeep“ vairuotojas persistengė – užstrigo ten, kur pravažiuoja visi (20)

Bekelėje nutinkantys kuriozai, matyt, jau tapo įprasti, nes pasitaiko gana neretai, bet konkuruoti...

Po laivo gaisro, kuriame sudegė milijonų verti automobiliai, „Porsche“ priėmė netikėtą sprendimą (18)

28000 t sveriantis prekybinis laivas, be kito krovinio į Braziliją gabenęs dar ir 2000...

„Porsche“ išplėtė „Cayenne“ modelių gamą: pristatė kupė versiją (3)

„Porsche“ plečia sėkmingo SUV „ Cayenne “ gamą ir pristato dar sportiškesnį modelį –...

Kurį naudotą automobilį geriausia pirkti, kad pavažinėjus pavyktų brangiai parduoti (169)

Prieš pirkdami naudotą automobilį žmonės domisi ne tik specifiniais tam tikro modelio ypatumais,...

Vairuojantiems mirusių giminaičių automobilius reikės suskubti – turės 2 svarbias savaites (30)

Balandžio 1 d. paprastėja transporto priemonių registravimo tvarka, mirus jų savininkams. Nuo...

Top naujienos

Surinktuose dienoraščiuose – tikrasis Leningrado blokados siaubas: žmonės patys savęs neatpažino (202)

Daugybės iki tol niekur neskelbtų dienoraščių radinys tapo išskirtiniu šaltiniu, pateikusiu...

Kaunietės rankos kuria stebuklus: mane pamačiusios klientų žmonos neleido kirptis (84)

31-erių Karolina Ūzaitė – išskirtinė asmenybė, ryški ne tik savo išvaizda, bet ir vidumi....

Orai: šalčio banga jau čia pat (7)

Sekmadienio naktį lietaus debesys dar užsiliks pietrytinėje šalies pusėje. Dieną jie iš mūsų...

Memfis neatsidžiaugia mainais: „Dievo siųstas“ Valančiūnas vėl buvo palaima po krepšiais (5)

Antrą naktį iš eilės žaidę Memfio „Grizzlies“ (29/44) krepšininkai pritrūko kvapo ir...

Šiurpo net visko matę britų pareigūnai: lietuvis kambarioką uždaužė lyg žaisdamas (55)

Prieš aštuonerius metus už grotų Jungtinėje Karalystėje , Visbiče, pasiųstas lietuvis...

Papasakojo apie paskutines netikėtai mirusios atlikėjos Julijos Načialovos dienas: sekė mistiniai sutapimai (4)

Netikėta Julijos Načalovos mirtis paskatino begalę mistika apipintų teorijų. Garsus Rusijos...

Ir mažas būrys gali smogti skaudžiai: drąsūs ir nutrūktgalviški reidai, pakeitę II pasaulinio karo eigą (171)

Antrojo pasaulinio karo metais virė didžiuliai mūšiai, kurie trukdavo ne vieną mėnesį ir...

Motiejūnas pasirašė sutartį su „Spurs“ ir grįžta į NBA (149)

Šią savaitę savo pasirodymą Kinijoje baigęs 28-erių metų puolėjas Donatas Motiejūnas sezono...

Gražiausiame pasaulyje restorane valgęs lietuvis rekomenduoja nepagailėti 70 eurų keptai vištai (245)

Pusiau rožinis, pusiau auksinis – toks yra gražiausias ir stilingiausias pasaulyje restoranas...

Jankauskaitės albumo pristatyme Kaune – nesuvaidinti jausmai, daina Vytautui Šapranauskui ir dėl atlikėjos konkuruojantys vyrai (86)

Šeštadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje vyko aktorės, dainininkės ir laidų vedėjos Ingos...