aA
Valstybės įmonės „Regitra“ Klaipėdos filialą teismui apskundęs palangiškis Andrius Černiauskas viešai sako, kad egzaminuotojas specialiai jį „sukirto“ per praktinį motociklo vairavimo egzaminą. Teismo jis prašė pripažinti neteisėtu sprendimą nutraukti vairavimo egzaminą, o jo protokolą laikyti negaliojančiu.
Teisme pirmoji kova prieš „Regitrą“ - laimėta
© A.Stackevič nuotr.

Vyras karą laimėjo. Šiandien Klaipėdos apygardos administracinis teismas paskelbė tenkinantis palangiškio skundą ir egzaminą pripažino negaliojančiu. "Regitra" šį sprendimą dar gali apskųsti, tačiau A.Černiauskas neabejoja, kad jo pavyzdys gali paskatinti ir kitus nebijoti kreiptis į teismą.

Vertinama subjektyviai?

Vairavimo egzaminą A kategorijai be apribojimų gauti A.Černiauskas laikė pernai spalio 20 d. Motociklu įveikusiam du trečdalius maršruto vyrui per raciją ausinėse buvo pasakyta, kad egzaminas baigtas - jis neva padarė kritinę klaidą.

Kritine klaida instruktorius Tomas Simaitis nurodė motociklininko pasirinktą 45-50 km/h greitį, nors Baltijos prospekto dalyje nuo Baltijos žiedo iki Minijos gatvės galima važiuoti iki 70 km/h greičiu.

Egzaminuotojo T.Simaičio teigimu, Andrius turėjo važiuoti bent 60 km/h greičiu. Tik tuomet būtų buvę įmanoma įvertinti jo, kaip būsimo motociklininko, gebėjimus.

Palangiškis teisėjų kolegijai pasakojo, kad 45-50 km/h greitį pasirinko įvertinęs visas eismo sąlygas. Andriaus pasakojimu, dar daugiau spausti motociklo greičio pedalą jam pasirodė nesaugu, nes tądien pūtė gūsingas 13-14 m/s vėjas. Kaip įrodymą, vyras teismui pristatė Hidrometeorologijos tarnybos pažymą.

„Vienoje gatvės pusėje stovi prekybos centras "Arena", kitoje - gyvenamieji namai ir draudimo bendrovės pastatas. Antžeminių perėjų tame gatvės ruože nėra, bet žmonės ją vis tiek nuolat kerta. Tai matyti ir iš išmindžiotos žaliosios juostos. Be to, šalmo, kurį gavau iš "Regitros" instruktoriaus, skydelis buvo visai subraižytas, tad teko vairuoti nepridengus akių. Į jas pūtė vėjas, akys ėmė ašaroti. Įvertinęs šias aplinkybes nutariau, kad mano pasirinktas greitis yra saugiausias man ir kitiems eismo dalyviams", - pasakojo A.Černiauskas.

Vyras negali suprasti, kodėl jo atsakingas poelgis egzaminuotojui pasirodė netinkamas. Juk ir eismo įvykių apžvalgose dažnai rasime frazę "vairuotojas nepasirinko saugaus greičio", tad akivaizdu, jog vairuotojas pats turi nuspręsti, kokiu greičiu saugu važiuoti.

"Išdygo" dvi sankryžos

A.Černiauskas teisus jaučiasi ir dėl to, jog mano, kad greitį nurodantis ženklas Baltijos prospekte yra klaidinantis ir nelogiškas.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), ženklas, rekomenduojantis, kokiu greičiu važiuoti tame kelio ruože, galioja iki artimiausios sankryžos. "Regitros" atstovų teigimu, egzamino maršrute tokia sankryža yra tik susikirtimas su Minijos gatve.

Tačiau teismo salėje A.Černiauskas ir A.Knapkis pateikė įrodymus, kad 500 metrų kelio ruože yra dar dvi sankryžos (Nr. 1 ir Nr. 2), kurių kažkodėl "Regitros" atstovai nenorėjo pripažinti. Iš pradžių netgi atrodė nustebę ir apie šias sankryžas nieko nežinantys.

Vos išvažiavus iš žiedo ir įsukus į Baltijos prospektą, vairuotojus pasitinka maksimalų leistiną greitį - 70 km/h - nurodantis ženklas. Už keleto metrų nuo ženklo stovi autobusų stotelė, o už jos - posūkis į dar vieną gatvę.

"Iš šios gatvelės išvažiuojant į Baltijos prospektą, pastatytas susikirtimą su pagrindiniu keliu nurodantis ženklas. Jis taip pat reiškia, kad toje vietoje yra sankryža. O KET pasakyta, kad jokios instrukcijos, taisyklės ir kiti LR saugaus eismo automobilių keliais įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai, nustatantys eismą keliuose, negali prieštarauti KET. Vadinasi, ir "Regitros" darbuotojai privalėjo žinoti, kad šioje vietoje yra sankryža", - sakė A.Knapkis.

Nuo greitį nurodančio ženklo iki pirmosios sankryžos - vos 87 metrai. "Tokiame atstume neįmanoma įsibėgėti iki 70 km/h, o net tai ir padarius, tektų iš karto stabdyti, nes už sankryžos ima galioti įprastas mieste 50 km/h greitis", - teismui aiškino A.Černiauskas.

VĮ "Regitra" Klaipėdos filialo Vyresnysis specialistas Gintautas Nagelė bandė aiškinti, kad galbūt ženklas egzamino laikymo metu gatvelėje dar nebuvo pastatytas. Be to, šios gatvės sankirta su Baltijos prospektu esą negali būti laikoma sankryža, nes gatvelė neturi pavadinimo.

Tačiau kelio ženklas, kurį vairuotojai paprasčiausiai vadina trikampiu, gatvelėje stovi vėliausiai nuo "Švyturio" arenos atidarymo, o galbūt ir dar anksčiau.

Už kelių šimtų metrų nuo šios sankryžos yra dar viena gatvių sankirta - Baltijos prospekto su Tekintojų gatve. A.Černiausko ir vairavimo instruktoriaus A.Knapkio teigimu, būtent dėl šių dviejų sankryžų "Regitros" argumentai dėl kritinės klaidos paranda prasmę.

Egzamino vis tiek neužskaitytų

VĮ "Regitra" Klaipėdos filialo vyresnysis specialistas G.Nagelė ir instruktorius T.Simaitis sutiko, kad galbūt greičio ženklas Baltijos prospekte pastatytas neįvertinus visų aplinkybių. Tačiau "Regitros" atstovų nuomone, tai nekeičia fakto, kad A.Černiauskas važiavo per lėtai ir trukdė kities eismo dalyviams.

Pasak T.Simaičio, net jeigu ši klaida ir būtų pripažinta kaip nekritinė, per lėtą važiavimą vis tiek būtų tekę fiksuoti kaip klaidą. Ir tai būtų buvusi jau devintoji A.Černiausko klaida. Palangiškiui būtų buvę leista baigti maršrutą, tačiau jam būtų buvę pranešta, kad egzaminas neišlaikytas. Kad jis būtų išlaikytas, galima padaryti ne daugiau kaip 8 nekritines klaidas.

"Fiksuotos klaidos dėl sankabos valdymo, to paties greičio. Be to, aikštelėje darydamas aštuoniukę egzaminuojamasis pasirėmė koja. A.Černiauskas egzaminui buvo nepasiruošęs", - pasakojo T.Simaitis.

Negana to, kaip jau tampa įprasta, dėl nedidelių vairavimo egzaminus išlaikančių būsimų vairuotojų skaičiaus "Regitra" ir vėl apkaltino vairavimo mokyklų instruktorius. "Vairavimo mokytojas neatliko savo darbo", - kalbėdamas apie A.Černiausko atvejį replikavo G.Nagelė.

Skelbiamas "karas"

Tokie žodžiai UAB "Šoferiukai" vairavimo mokyklos Šilutėje savininką A.Knapkį papiktino. "Šilutės naujienoms" jis sakė esąs įsitikinęs, kad egzaminą laikančius būsimus vairuotojus "Regitros" instruktoriai sukirtinėja specialiai.

"Besimokančių vairuoti ir laikančių egzaminus vairuotojų skaičius mažėja. Bet "Regitroje" etatų nemažinama. Keptą žąsį valgyti norisi ne kartą per metus, tad patogu, kai būsimas vairuotojas egzaminą išlaiko ne iš pirmo karto. O praktinio egzamino laikymas kiekvienąkart kainuoja daugiau nei 100 litų", - ironizavo A.Knapkis.

Vaikiną vairuoti mokęs šilutiškis pastebi, kad "Regitros" taisyklių sąrašas - absurdiškas. Teises norintys gauti žmonės priversti mokytis idealiai, centimetrų tikslumu pastatyti automobilį prie nupieštos linijos - tai reikalavimai, kuriuos nustatė pati "Regitra".

"Parodykite nors vieną didelį vairavimo stažą turintį vairuotoją, kuris nors kartą gyvenime nėra pastatęs automobilio kiek toliau nuo šaligatvio krašto ir kuris kas kartą matuoja metro atstumą iki STOP ženklo. Garantuoju - nerasit", - kalbėjo A.Knapkis.

Pasak vyro, Andriaus atvejis - vienas iš daugelio. Tačiau ne visi tokie drąsūs savo tiesą ginti. Jei buvęs mokinys pasieks teisingumo, A.Knapkio įsitikinimu, į teismą galbūt nebebijos kreiptis ir kiti nuo valstybinės įstaigos nukentėję būsimi vairuotojai.

"Kartais būdamas Klaipėdoje stebiu praktines egzamino dalis aikštelėse. Matau išties daug absurdiškų dalykų. Gaila būna drebančiomis rankomis ir kojomis iš automobilio išlipančių žmonių", - sakė šilutiškis.

A.Knapkis tikino, kad per šiuos metus mokomajame automobilyje įrengta kamera jau spėjo nufilmuoti nemažai pažeidimų, kuriuos parvairuodami automobilius į "Regitrą" daro patys egzaminuotojai.

Beje, įtaisyti filmavimo kameras jau kuris laikas siūloma ir "Regitros" automobiliuose. Tačiau šios vadovai atšauna, kad taip būtų pažeistos nufilmuotų atsitiktinių pėsčiųjų teisės. Bet argi jos nepažeidžiamos, kai pėstieji nufilmuojami vairavimo mokyklų automobiliuose įrengtomis kameromis?

"Renku dokumentus ir kitus duomenis prieš "Regitrą". Manau, ši byla - ne paskutinė. "Regitra" nuolat tvirtina, kad tinkamai vairuotojų neparuošia mokyklos. Bet ar neabsurdiškas atrodo faktas, kad anksčiau daug mažiau valandų prie vairo praleisdavę mokiniai egzaminą išlaikydavo iš pirmo karto? "Regitra" paprasčiausiai lupikauja", - įsitikinęs A.Knapkis.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

50 tūkstančių eurų: ar tiek pakanka, norint įsigyti saugų ir komfortišką elektromobilį?

Jei pažvelgtume į automobilius, kurių kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų, pamatytume, kad modelį...

Vilniaus transporte – svarstymai įvesti „kontrolieriaus“ bilietą vietoje baudos

Vilniuje svarstoma galimybė įvesti popierinius iki 10 dienų trukmės viešojo transporto...

Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių registracijos numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio...

„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius

Britų gamintojas dalyvaus keturių dienų renginyje birželio 23-26 dienomis, Pietų Daunse,...

Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas

Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai (12)

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karas Ukrainoje. Rusija surengė dar vieną barbarišką ataką: žuvo aštuoni žmones išpuolio Kremenčuke aukų skaičius išaugo iki 13 (6)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Sinoptikai Lietuvoje skelbia stichinę kaitrą: karščiai dar nesitrauks

Antradienį Lietuvos orus lems tolimas pietvakarinis anticiklono pakraštys. Po saulėto ryto...

Nematyta Paryžiaus pusė, kurioje turistai nesilanko: kodėl ten rekomenduojama nevykti?

Ką veikti Paryžiaus centre jau pasakojau, o dabar noriu jus pakviesti ten, kur turistai nesilanko....

Madingiausias šios vasaros manikiūras, kurį galite pasidaryti ir namuose: itin tiks natūralių nagų savininkėms

Pieniškas manikiūras – tendencija, įkvėpta miglos ir rūke skendinčių rytų. Nors jau kurį...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (4)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Moterys atvirai apie šlapimo nelaikymą: gydytoja pataria, kaip spręsti problemą ir gauti priemonių nemokamai

Neįgalioji Danguolė prieš dvidešimt metų po įvykusios traumos neteko galimybės vaikščioti ir...

Mylimasis įamžino merginą pikantiškoje Joninių nakties scenoje: maniau, sudegsiu iš gėdos (3)

Noriu papasakoti savo istoriją, kad apsisaugotų kitos merginos. Yra dalykų, kurių niekada...