aA
Valstybės įmonės „Regitra“ Klaipėdos filialą teismui apskundęs palangiškis Andrius Černiauskas viešai sako, kad egzaminuotojas specialiai jį „sukirto“ per praktinį motociklo vairavimo egzaminą. Teismo jis prašė pripažinti neteisėtu sprendimą nutraukti vairavimo egzaminą, o jo protokolą laikyti negaliojančiu.
© A.Stackevič nuotr.

Vyras karą laimėjo. Šiandien Klaipėdos apygardos administracinis teismas paskelbė tenkinantis palangiškio skundą ir egzaminą pripažino negaliojančiu. "Regitra" šį sprendimą dar gali apskųsti, tačiau A.Černiauskas neabejoja, kad jo pavyzdys gali paskatinti ir kitus nebijoti kreiptis į teismą.

Vertinama subjektyviai?

Vairavimo egzaminą A kategorijai be apribojimų gauti A.Černiauskas laikė pernai spalio 20 d. Motociklu įveikusiam du trečdalius maršruto vyrui per raciją ausinėse buvo pasakyta, kad egzaminas baigtas - jis neva padarė kritinę klaidą.

Kritine klaida instruktorius Tomas Simaitis nurodė motociklininko pasirinktą 45-50 km/h greitį, nors Baltijos prospekto dalyje nuo Baltijos žiedo iki Minijos gatvės galima važiuoti iki 70 km/h greičiu.

Egzaminuotojo T.Simaičio teigimu, Andrius turėjo važiuoti bent 60 km/h greičiu. Tik tuomet būtų buvę įmanoma įvertinti jo, kaip būsimo motociklininko, gebėjimus.

Palangiškis teisėjų kolegijai pasakojo, kad 45-50 km/h greitį pasirinko įvertinęs visas eismo sąlygas. Andriaus pasakojimu, dar daugiau spausti motociklo greičio pedalą jam pasirodė nesaugu, nes tądien pūtė gūsingas 13-14 m/s vėjas. Kaip įrodymą, vyras teismui pristatė Hidrometeorologijos tarnybos pažymą.

„Vienoje gatvės pusėje stovi prekybos centras "Arena", kitoje - gyvenamieji namai ir draudimo bendrovės pastatas. Antžeminių perėjų tame gatvės ruože nėra, bet žmonės ją vis tiek nuolat kerta. Tai matyti ir iš išmindžiotos žaliosios juostos. Be to, šalmo, kurį gavau iš "Regitros" instruktoriaus, skydelis buvo visai subraižytas, tad teko vairuoti nepridengus akių. Į jas pūtė vėjas, akys ėmė ašaroti. Įvertinęs šias aplinkybes nutariau, kad mano pasirinktas greitis yra saugiausias man ir kitiems eismo dalyviams", - pasakojo A.Černiauskas.

Vyras negali suprasti, kodėl jo atsakingas poelgis egzaminuotojui pasirodė netinkamas. Juk ir eismo įvykių apžvalgose dažnai rasime frazę "vairuotojas nepasirinko saugaus greičio", tad akivaizdu, jog vairuotojas pats turi nuspręsti, kokiu greičiu saugu važiuoti.

"Išdygo" dvi sankryžos

A.Černiauskas teisus jaučiasi ir dėl to, jog mano, kad greitį nurodantis ženklas Baltijos prospekte yra klaidinantis ir nelogiškas.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), ženklas, rekomenduojantis, kokiu greičiu važiuoti tame kelio ruože, galioja iki artimiausios sankryžos. "Regitros" atstovų teigimu, egzamino maršrute tokia sankryža yra tik susikirtimas su Minijos gatve.

Tačiau teismo salėje A.Černiauskas ir A.Knapkis pateikė įrodymus, kad 500 metrų kelio ruože yra dar dvi sankryžos (Nr. 1 ir Nr. 2), kurių kažkodėl "Regitros" atstovai nenorėjo pripažinti. Iš pradžių netgi atrodė nustebę ir apie šias sankryžas nieko nežinantys.

Vos išvažiavus iš žiedo ir įsukus į Baltijos prospektą, vairuotojus pasitinka maksimalų leistiną greitį - 70 km/h - nurodantis ženklas. Už keleto metrų nuo ženklo stovi autobusų stotelė, o už jos - posūkis į dar vieną gatvę.

"Iš šios gatvelės išvažiuojant į Baltijos prospektą, pastatytas susikirtimą su pagrindiniu keliu nurodantis ženklas. Jis taip pat reiškia, kad toje vietoje yra sankryža. O KET pasakyta, kad jokios instrukcijos, taisyklės ir kiti LR saugaus eismo automobilių keliais įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai, nustatantys eismą keliuose, negali prieštarauti KET. Vadinasi, ir "Regitros" darbuotojai privalėjo žinoti, kad šioje vietoje yra sankryža", - sakė A.Knapkis.

Nuo greitį nurodančio ženklo iki pirmosios sankryžos - vos 87 metrai. "Tokiame atstume neįmanoma įsibėgėti iki 70 km/h, o net tai ir padarius, tektų iš karto stabdyti, nes už sankryžos ima galioti įprastas mieste 50 km/h greitis", - teismui aiškino A.Černiauskas.

VĮ "Regitra" Klaipėdos filialo Vyresnysis specialistas Gintautas Nagelė bandė aiškinti, kad galbūt ženklas egzamino laikymo metu gatvelėje dar nebuvo pastatytas. Be to, šios gatvės sankirta su Baltijos prospektu esą negali būti laikoma sankryža, nes gatvelė neturi pavadinimo.

Tačiau kelio ženklas, kurį vairuotojai paprasčiausiai vadina trikampiu, gatvelėje stovi vėliausiai nuo "Švyturio" arenos atidarymo, o galbūt ir dar anksčiau.

Už kelių šimtų metrų nuo šios sankryžos yra dar viena gatvių sankirta - Baltijos prospekto su Tekintojų gatve. A.Černiausko ir vairavimo instruktoriaus A.Knapkio teigimu, būtent dėl šių dviejų sankryžų "Regitros" argumentai dėl kritinės klaidos paranda prasmę.

Egzamino vis tiek neužskaitytų

VĮ "Regitra" Klaipėdos filialo vyresnysis specialistas G.Nagelė ir instruktorius T.Simaitis sutiko, kad galbūt greičio ženklas Baltijos prospekte pastatytas neįvertinus visų aplinkybių. Tačiau "Regitros" atstovų nuomone, tai nekeičia fakto, kad A.Černiauskas važiavo per lėtai ir trukdė kities eismo dalyviams.

Pasak T.Simaičio, net jeigu ši klaida ir būtų pripažinta kaip nekritinė, per lėtą važiavimą vis tiek būtų tekę fiksuoti kaip klaidą. Ir tai būtų buvusi jau devintoji A.Černiausko klaida. Palangiškiui būtų buvę leista baigti maršrutą, tačiau jam būtų buvę pranešta, kad egzaminas neišlaikytas. Kad jis būtų išlaikytas, galima padaryti ne daugiau kaip 8 nekritines klaidas.

"Fiksuotos klaidos dėl sankabos valdymo, to paties greičio. Be to, aikštelėje darydamas aštuoniukę egzaminuojamasis pasirėmė koja. A.Černiauskas egzaminui buvo nepasiruošęs", - pasakojo T.Simaitis.

Negana to, kaip jau tampa įprasta, dėl nedidelių vairavimo egzaminus išlaikančių būsimų vairuotojų skaičiaus "Regitra" ir vėl apkaltino vairavimo mokyklų instruktorius. "Vairavimo mokytojas neatliko savo darbo", - kalbėdamas apie A.Černiausko atvejį replikavo G.Nagelė.

Skelbiamas "karas"

Tokie žodžiai UAB "Šoferiukai" vairavimo mokyklos Šilutėje savininką A.Knapkį papiktino. "Šilutės naujienoms" jis sakė esąs įsitikinęs, kad egzaminą laikančius būsimus vairuotojus "Regitros" instruktoriai sukirtinėja specialiai.

"Besimokančių vairuoti ir laikančių egzaminus vairuotojų skaičius mažėja. Bet "Regitroje" etatų nemažinama. Keptą žąsį valgyti norisi ne kartą per metus, tad patogu, kai būsimas vairuotojas egzaminą išlaiko ne iš pirmo karto. O praktinio egzamino laikymas kiekvienąkart kainuoja daugiau nei 100 litų", - ironizavo A.Knapkis.

Vaikiną vairuoti mokęs šilutiškis pastebi, kad "Regitros" taisyklių sąrašas - absurdiškas. Teises norintys gauti žmonės priversti mokytis idealiai, centimetrų tikslumu pastatyti automobilį prie nupieštos linijos - tai reikalavimai, kuriuos nustatė pati "Regitra".

"Parodykite nors vieną didelį vairavimo stažą turintį vairuotoją, kuris nors kartą gyvenime nėra pastatęs automobilio kiek toliau nuo šaligatvio krašto ir kuris kas kartą matuoja metro atstumą iki STOP ženklo. Garantuoju - nerasit", - kalbėjo A.Knapkis.

Pasak vyro, Andriaus atvejis - vienas iš daugelio. Tačiau ne visi tokie drąsūs savo tiesą ginti. Jei buvęs mokinys pasieks teisingumo, A.Knapkio įsitikinimu, į teismą galbūt nebebijos kreiptis ir kiti nuo valstybinės įstaigos nukentėję būsimi vairuotojai.

"Kartais būdamas Klaipėdoje stebiu praktines egzamino dalis aikštelėse. Matau išties daug absurdiškų dalykų. Gaila būna drebančiomis rankomis ir kojomis iš automobilio išlipančių žmonių", - sakė šilutiškis.

A.Knapkis tikino, kad per šiuos metus mokomajame automobilyje įrengta kamera jau spėjo nufilmuoti nemažai pažeidimų, kuriuos parvairuodami automobilius į "Regitrą" daro patys egzaminuotojai.

Beje, įtaisyti filmavimo kameras jau kuris laikas siūloma ir "Regitros" automobiliuose. Tačiau šios vadovai atšauna, kad taip būtų pažeistos nufilmuotų atsitiktinių pėsčiųjų teisės. Bet argi jos nepažeidžiamos, kai pėstieji nufilmuojami vairavimo mokyklų automobiliuose įrengtomis kameromis?

"Renku dokumentus ir kitus duomenis prieš "Regitrą". Manau, ši byla - ne paskutinė. "Regitra" nuolat tvirtina, kad tinkamai vairuotojų neparuošia mokyklos. Bet ar neabsurdiškas atrodo faktas, kad anksčiau daug mažiau valandų prie vairo praleisdavę mokiniai egzaminą išlaikydavo iš pirmo karto? "Regitra" paprasčiausiai lupikauja", - įsitikinęs A.Knapkis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (132)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (4)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (76)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (14)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (37)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (204)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (86)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (43)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (85)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (2)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina (1)

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...