aA
Automobilio techninę būklę kas dvejus metus tikrinantys technines apžiūras (TA) atliekančių įmonių kontrolieriai savo darbą privalo dirbti itin kruopščiai, mat jų prievolė – užtikrinti, kad į kelius išvažiuoja tik saugios transporto priemonės. Tačiau vieno kontrolieriaus kruopštumas iš kantrybės išvedė „Delfi“ skaitytoją, kuris, pasakoja, patikrą įveikęs tik trečiu bandymu.
Techninėje apžiūroje – akibrokštas dėl saugos diržo sagties: kontrolieriui automobilis įtiko tik iš trečio bandymo
© DELFI

„Turiu automobilį šešerius metus ir visą laiką važinėjau taip pat, niekam nekilo klausimų ar problemų“, – pasakojo „Delfi“ vyras, rodydamas aplūžusios saugos diržo sagties, skirtos vidurinės sėdimosios vietos ant galinės sėdynės, saugos diržui, nuotraukas.

Anot pašnekovo, nors kelias technines apžiūras iš eilės tikrintojams tokia sagtis į akis nekrito, šių metų liepą, atvažiavus į TA centrą, jam susidarė toks įspūdis, kad rimtesnių problemų nei ši, jo vairuojamas „Volkswagen Touran“ neturi.

Teko grįžti dukart

„Pirmąjį kartą einant techninę apžiūrą, kontrolierius prikibo dėl sugedusio automobilio žibinto reguliatoriaus ir diržo sagties, nors, kaip ir sakiau, ji nuo pat įsigijimo tokia ir niekada neužkliūdavo“, – kalbėjo pašnekovas.

Gavęs baltą techninės apžiūros išvadų lapą, jis puolė taisyti trūkumų. Dėl žibinto reguliatoriaus problemų nekilo, atrado ir nesulūžusią saugos diržo sagtį. Tačiau atvažiavus į TA stotį laukė akibrokštas.

„Kišo kontrolierius diržą į galinę sagtį, kišosi, kuitėsi gale, po to sako man, „įsek“. Tai dabar visam gyvenimui žinosiu, kad gale, vidurinė sėdynė turi dvi skirtingas sagtis, o aš įdėjau tokią pačią, kuri ir kairėje pusėje. Tai ir antrą kartą praspyrė mane įrašę, kad neveikia diržo sagtis“, – pyko pašnekovas.

Techninėje apžiūroje – akibrokštas dėl saugos diržo sagties: kontrolieriui automobilis įtiko tik iš trečio bandymo
© DELFI

Ieškodamas reikalingos detalės, jis keliavo į automobilių laužyną, tačiau, pasakojo, ten nebuvo sutiktas itin geranoriškai, mat nė vienas naudotų dalių pardavėjas nenorėjo ardyti gerų automobilių salonų ir parduoti tokios sagties. Vargais negalais gavęs reikiamą detalę, „Delfi“ skaitytojas grįžo į techninę apžiūrą ir šįkart iš jos išvažiavo turėdamas galiojantį apžiūros taloną.

„Pirmoji pakartotinė apžiūra kainavo 3,75 eurus, o antrą kartą, kad išėjęs į vidinį kiemą kontrolierius įsegtu į sagtį diržą, kainavo 2 eurus, – ironizavo vyras. – Kaip man aiškino, su tokia sagtimi, kokia buvo pas mane visus tuos šešerius metus, gale sėdėdamas žmogus negalės užsisegti, o be juodos plastmasės – susižeis. Tai negi dabar visų automobilių, kurių saugos diržai gale nesisegs ar bus sagtys aplūžusios, nepraleis?“

Tvarka – ne iš piršto laužta

Renaldas Gabartas, technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas, pabrėžė, kad į nacionalinius teisės aktus perkeltuose Europos Sąjungos (ES) direktyvų reikalavimuose aiškiai apibrėžta, kokie turi būti ir kaip veikti saugos diržai bei jų sagtys.

„Bendrieji reikalavimai numato, kad „saugos diržo standžiosios dalys, pvz., sagtys, reguliavimo įtaisai, priedai ir pan., negali turėti aštrių briaunų“, kad „visos diržo sąrankos dalys, turi būti tinkamai apsaugotos“, „sagtis turi būti suprojektuota taip, kad nebūtų įmanoma jos naudoti netinkamai“, kad „turi būti neįmanoma sagtį užsegti tik iš dalies“, „turi būti aišku, kaip atsegti sagtį“ ir netgi nurodoma, kad „sagčiai atsegti reikalinga jėga turi būti ne didesnė kaip 6 daN“, – nuostatus, kuriais privalo vadovautis TA kontrolieriai, citavo pašnekovas.

Anot R. Gabarto, sprendžiant iš pateiktos nuotraukos, akivaizdu, kad tokia sagtis buvo pažeista ir ją TA kontrolierius privalėjo vertinti kaip didelį trūkumą, o ne laikyti „smulkmena“.

„Ir tai nėra iš piršto laužtas kaprizas. Net jei ši sagtis nėra naudojama (t. y. galinės sėdynių eilės vidurinėje dalyje niekas nesėdi), atviras mechanizmas gali tapti susižalojimų priežastimis. Jei kelionės metu čia kas nors sėdi metu, sugadintas sagties korpusas gali paprasčiausiai užstrigti į vidų patekus kokiam nors pašaliniam daiktui neleisti diržo naudoti ar įkalinti keleivį . Tokia patirtis ypač nemaloni būtų automobiliui užstrigus geležinkelio pervažoje, užsidegus ar pradėjus skęsti“, – vardijo žinovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(129 žmonės įvertino)
2.5736

Naujų automobilių rinką krutina reeksportas: vėl pabiro „Fiat“, kurių Lietuvoje nematysim (4)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis skelbia,...

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione (2)

Tarptautinei įmonių grupei „ Modus Group “ priklausanti UAB „ Autobrava “ ambicingai plečia...

Koronavirusas „suvalgė“ 250 mln. eurų iš „Aston Martin“ kišenės (1)

Didžiosios Britanijos superautomobilių gamintojas „ Aston Martin “ deklaravo, kad per pirmąjį...

Vairuotojų įpročiai pasikeitė: ruošiasi antrai koronaviruso bangai net pirkdami automobilio draudimą (23)

Jeigu negali nuvykti lėktuvu į savo mėgstamą šiltųjų kraštų kurortą, leiskis į kelionę po...

„Land Rover“ į Lietuvą atsivežė specialią platformą: leidžia išbandyti bekelę nenulipant nuo asfalto

Išsiilgę nuotykių „Land Rover“ gerbėjai šiandien turėjo unikalių potyrių galimybę:...

Top naujienos

Lietuvius vilioja investavimo į NT naujovė, tačiau ekspertai ragina būti budriems: nepamirškite didelės rizikos (24)

Dėl finansinių iššūkių, patirtų koronaviruso pandemijai apėmus visą pasaulį, gauti paskolą...

Šių profesijų atstovai Lietuvoje uždirba mažiausiai: darbuotoja įvardijo dažną darbdavių gudrybę (84)

Kalbant apie ateities architektų, skrydžių oparatorių ir plastikos chirurgų kas mėnesį...

Šalia Beiruto uosto driokstelėjo galingas sprogimas: sužeista dešimtys žmonių papildyta (24)

Du galingi sprogimai, antradienį driokstelėję Libano sostinėje Beirute, sužeidė dešimtis...

„Barcos“ talentus pažinti norintis Šaras sugrąžino Pešičiaus nutrauktą tradiciją (8)

Buvusio Kauno „Žalgirio“ vyriausiojo trenerio Šarūno Jasikevičiaus darbai naujame klube...

Prestižiniam Lazdijų restoranui – įtarimai be licencijos prekiaujant alkoholiu (9)

Prieš pusmetį pompastiškai atsidariusiam UAB „Noselis“ restoranui „777“, įsikūrusiam...

Transliacija / Aš ikona. Kokius vyrus myli moterys?

Apie kokius princus svajojame nuo vaikystės prisiklausiusios pasakų, kurios visos baigiasi laimingai...

Kada rinktis kūno, kada – juodos spalvos pėdkelnes, o kada eiti nuogomis kojomis? (10)

Pėdkelnės – moteriškos elegancijos simbolis, kuriuo, paradoksalu, viduramžiais puošėsi...

Būsto pirkimas apkarto: 35 tūkst. eurų įnašas padarytas, bet užbaigti pirkimo negali (72)

„Šiandien likau ir be būsto, ir be pinigų“, – atvirai sako į „Delfi“ kreipęsis Andrius...

|Maža didelių žinių kaina