aA
Automobilio techninę būklę kas dvejus metus tikrinantys technines apžiūras (TA) atliekančių įmonių kontrolieriai savo darbą privalo dirbti itin kruopščiai, mat jų prievolė – užtikrinti, kad į kelius išvažiuoja tik saugios transporto priemonės. Tačiau vieno kontrolieriaus kruopštumas iš kantrybės išvedė „Delfi“ skaitytoją, kuris, pasakoja, patikrą įveikęs tik trečiu bandymu.
Techninėje apžiūroje – akibrokštas dėl saugos diržo sagties: kontrolieriui automobilis įtiko tik iš trečio bandymo
© DELFI

„Turiu automobilį šešerius metus ir visą laiką važinėjau taip pat, niekam nekilo klausimų ar problemų“, – pasakojo „Delfi“ vyras, rodydamas aplūžusios saugos diržo sagties, skirtos vidurinės sėdimosios vietos ant galinės sėdynės, saugos diržui, nuotraukas.

Anot pašnekovo, nors kelias technines apžiūras iš eilės tikrintojams tokia sagtis į akis nekrito, šių metų liepą, atvažiavus į TA centrą, jam susidarė toks įspūdis, kad rimtesnių problemų nei ši, jo vairuojamas „Volkswagen Touran“ neturi.

Teko grįžti dukart

„Pirmąjį kartą einant techninę apžiūrą, kontrolierius prikibo dėl sugedusio automobilio žibinto reguliatoriaus ir diržo sagties, nors, kaip ir sakiau, ji nuo pat įsigijimo tokia ir niekada neužkliūdavo“, – kalbėjo pašnekovas.

Gavęs baltą techninės apžiūros išvadų lapą, jis puolė taisyti trūkumų. Dėl žibinto reguliatoriaus problemų nekilo, atrado ir nesulūžusią saugos diržo sagtį. Tačiau atvažiavus į TA stotį laukė akibrokštas.

„Kišo kontrolierius diržą į galinę sagtį, kišosi, kuitėsi gale, po to sako man, „įsek“. Tai dabar visam gyvenimui žinosiu, kad gale, vidurinė sėdynė turi dvi skirtingas sagtis, o aš įdėjau tokią pačią, kuri ir kairėje pusėje. Tai ir antrą kartą praspyrė mane įrašę, kad neveikia diržo sagtis“, – pyko pašnekovas.

Techninėje apžiūroje – akibrokštas dėl saugos diržo sagties: kontrolieriui automobilis įtiko tik iš trečio bandymo
© DELFI

Ieškodamas reikalingos detalės, jis keliavo į automobilių laužyną, tačiau, pasakojo, ten nebuvo sutiktas itin geranoriškai, mat nė vienas naudotų dalių pardavėjas nenorėjo ardyti gerų automobilių salonų ir parduoti tokios sagties. Vargais negalais gavęs reikiamą detalę, „Delfi“ skaitytojas grįžo į techninę apžiūrą ir šįkart iš jos išvažiavo turėdamas galiojantį apžiūros taloną.

„Pirmoji pakartotinė apžiūra kainavo 3,75 eurus, o antrą kartą, kad išėjęs į vidinį kiemą kontrolierius įsegtu į sagtį diržą, kainavo 2 eurus, – ironizavo vyras. – Kaip man aiškino, su tokia sagtimi, kokia buvo pas mane visus tuos šešerius metus, gale sėdėdamas žmogus negalės užsisegti, o be juodos plastmasės – susižeis. Tai negi dabar visų automobilių, kurių saugos diržai gale nesisegs ar bus sagtys aplūžusios, nepraleis?“

Tvarka – ne iš piršto laužta

Renaldas Gabartas, technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas, pabrėžė, kad į nacionalinius teisės aktus perkeltuose Europos Sąjungos (ES) direktyvų reikalavimuose aiškiai apibrėžta, kokie turi būti ir kaip veikti saugos diržai bei jų sagtys.

„Bendrieji reikalavimai numato, kad „saugos diržo standžiosios dalys, pvz., sagtys, reguliavimo įtaisai, priedai ir pan., negali turėti aštrių briaunų“, kad „visos diržo sąrankos dalys, turi būti tinkamai apsaugotos“, „sagtis turi būti suprojektuota taip, kad nebūtų įmanoma jos naudoti netinkamai“, kad „turi būti neįmanoma sagtį užsegti tik iš dalies“, „turi būti aišku, kaip atsegti sagtį“ ir netgi nurodoma, kad „sagčiai atsegti reikalinga jėga turi būti ne didesnė kaip 6 daN“, – nuostatus, kuriais privalo vadovautis TA kontrolieriai, citavo pašnekovas.

Anot R. Gabarto, sprendžiant iš pateiktos nuotraukos, akivaizdu, kad tokia sagtis buvo pažeista ir ją TA kontrolierius privalėjo vertinti kaip didelį trūkumą, o ne laikyti „smulkmena“.

„Ir tai nėra iš piršto laužtas kaprizas. Net jei ši sagtis nėra naudojama (t. y. galinės sėdynių eilės vidurinėje dalyje niekas nesėdi), atviras mechanizmas gali tapti susižalojimų priežastimis. Jei kelionės metu čia kas nors sėdi metu, sugadintas sagties korpusas gali paprasčiausiai užstrigti į vidų patekus kokiam nors pašaliniam daiktui neleisti diržo naudoti ar įkalinti keleivį . Tokia patirtis ypač nemaloni būtų automobiliui užstrigus geležinkelio pervažoje, užsidegus ar pradėjus skęsti“, – vardijo žinovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(130 žmonių įvertino)
2.5846

Vilniuje atnaujins dar tris gatves: atsiras nauji šaligatviai ir dviračių takai, bet kelias – susiaurės (25)

Pagal su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašytą sutartį bendrovė „ YIT Lietuva “ modernizuos...

Pritrūkę naujų automobilių, pirkėjai ėmė žvalgytis į naudotus: kainų šuolį pajuto ir lietuviai (2)

Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos...

„Volkswagen“ Lietuvoje pradeda išankstinę „Multivan T7“ prekybą (1)

„ Volkswagen Commercial Vehicles “ Lietuvoje pradėjo išankstinę naujojo „Multivan T7“...

„Volvo Trucks“ vienai didžiausių logistikos įmonių pristatys 100 elektrinių sunkvežimių (5)

„ Volvo Trucks “ sulaukė rekordinio didžiausios Šiaurės Europoje laivininkystės ir sausumos...

Naujasis „Lexus ES 300h“ Lietuvos kelius pasieks ateinantį mėnesį

Jau kitą mėnesį Lietuvos keliuose pasirodys naujasis „ Lexus ES “, galėsiantis pasiūlyti...

Top naujienos

Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę (101)

Žinia, jog Vokietijos katalikybės sostine laikomame Kelne nuo šiol aidės muedzino šauksmas,...

Po lietuviškomis etiketėmis – baltarusiškas alus: tokių prekių pirkimą vadina karo finansavimu mūsų lėšomis (101)

Socialiniuose tinkluose gyventojai ėmė piktintis tuo, kad parduotuvių lentynose parduodamas...

Savaitę užbaigsime rudeniška dargana: saulės nesitikėkite

Šiandien išliksime šiauriau Lietuvos slenkančio ciklono įtakoje. Vyraus debesuotas su...

Vaidas Mikaitis | D+

Europos šalis, kurią prisijungti atsisakė net SSRS: dabar ji mėgstama dėl pigaus alkoholio ir sekso (8)

Lietuvai įstojus į ES, ilgą laiką buvo akcentuojama, kad štai mes, periodiškai apsikeisdami su...

Su siaubu prisimena slaptas orgijas prie Vilniaus: jis man vis kartojo „ateisi išpažinties pas kunigėlį“ (60)

Iš vieno Aukštaitijos kaimo į Vilnių su draugu atvykęs penkiolikmetis jaunuolis tikėjosi, kad...

Julija Leimonė | D+

Kauno elito šėlionės „Metropolyje“ perspjautų ir šias dienas: nesibaigiantys baliai su pusnuogėmis šokėjomis – tik viena iš detalių

1899-ieji, Kaunas . Tarp Rusijos ir Vokietijos imperijų bręsta įtampa, vėliau išvirsianti į...

Lietuvoje skursta kas penktas: palygino, kiek gauna 20 tūkst. turtingiausių ir didžioji dauguma (585)

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2020-aisiais žemiau skurdo rizikos ribos gyveno apie...

ES kova su narkotikų platintojais: kai kurios nusikaltėlių veikimo schemos darosi vis aiškesnės (52)

Nei pandemija, nei buvusios krizės ne tik nesutrukdė organizuoto nusikalstamo grupuotėms vykdyti...

„Šok su žvaigžde“ eteryje – dramatiška kova dėl išlikimo ir netikėtumas: aikštelę paliko pirmoji pora (62)

Šeštadienio vakarą su žiūrovais vėl sveikinosi pasaulį ir Lietuvą užbūręs projektas „...

Aprašė ypatingą naktį motelyje: išvesk mane iš doros kelio (18)

Noriu vesti tave iš proto. Vilkėti raudoną suknelę ir tapti deginančia lava, naikinančia visas...