DELFI vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas yra pasakojęs, kad siekiama greičio matuokliais nustatytus nusižengimus apdoroti, o vėliau ir dokumentus suformuoti bei išsiųsti prasižengusiems automatiškai.

Nauja tvarka atlaisvintų daugiau nei 200 pareigūnų, šiandien nusižengimo protokolus formuojančių rankomis. Be to, tikino E. Misiūnas, greitį viršijęs asmuo pranešimą apie skirtą baudą gautų per kelias dienas, o ne per kelis mėnesius. Dabartinė proceso trukmė, sakė E. Misiūnas, paverčia baudą ne prevencijos priemone, o tik supykdo vairuotoją, spėjusį pamiršti apie nusižengimą.

Drauge su šiuo pakeitimu norima sumažinti ir greičio matuoklių tolerancijos ribą. Anot E. Misiūno, būtų normalu, jei dabartinė tolerancijos riba sumažėtų iki 10 km/val.

Anksčiau ministras yra sakęs, kad jeigu Seimas pritartų esamiems pasiūlymams, jie galėtų įsigalioti jau nuo kitų metų sausio.

Duos 14 dienų terminą

Kur kas anksčiau galėtų įsigalioti pasiūlymas patobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimas, kuriuo siūloma uždrausti eisme dalyvauti transporto priemonėms, kurių valdytojų nėra galimybės nustatyti.

Darius Urbonas, VRM viceministras, DELFI aiškino, kad šiandien egzistuojanti problema, kad mirus teisėtam transporto priemonės savininkui, likvidavus įmonę, jiems priklausę automobiliai ir toliau lieka gatvėse ir yra naudojami.

„Ir jeigu toks automobilis patenka į eismo įvykį, o jo vairuotojas nusprendžia pasišalinti iš eismo įvykio vietos, nustatyti, kas toks sėdėjo prie vairo, tiesiog neįmanoma“, – problemą apibūdino D. Urbonas.

Tad įstatymų pakeitimuose siūloma, kad tuo atveju, kai „Regitra“ iš Gyventojų registro gauna pranešimą, kad asmuo mirė, ar Juridinių asmenų registre atsiranda įrašas apie likviduotą įmonę, pradėtų „tiksėti“ 14 dienų terminas, per kurį naujieji transporto priemonių valdytojai galėtų atkeliauti iki „Regitros“ ir praneštų, kad dabar jie yra atsakingi už automobilį.

Informacija būtų išsaugota transporto priemonių registre, o, sakė D. Urbonas, naujas transporto priemonės savininkas turėtų metus laiko, per kuriuos turėtų įregistruoti automobilį savo vardu.

Jei visgi per nustatytą 14 dienų terminą nauji savininkai nepristatytų į „Regitrą“, tuomet transporto priemonė būtų išregistruota ir netektų galimybės dalyvauti eisme.

„Ir dabar žmonės turėtų „Regitrai“ pranešti apie mirtis, įmonių likvidavimą ir pan., tačiau dėl vienokių ar kitokių priežasčių tą padaro ne visi. Tad pareigūnai, sustabdę tokį automobilį, galėtų taikyti administracinę atsakomybę už dalyvavimą eisme neturint teisės to daryti“, – kalbėjo pašnekovas.

Numatoma, kad važiavimas su tinkama tvarka neįregistruota arba neperregistruotos užtraukia 30-40 eurų baudą vairuotojui.

Pasak D. Urbono, jei Seimas rudens sesijoje pritartų siūlomiems pakeitimas, šie įsigaliotų tuojau pat. Nuo įstatymo įsigaliojimo pradėtų „tiksėti“ ir 14 dienų terminas, per kurį vairuotojai, važinėjantys transporto priemonėmis, neturinčiomis teisėto savininko, turėtų informuoti „Regitrą“ apie pasikeitimus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)