JAV rinkodaros ir informacijos tarnyba „J. D. Power and Associates“ pritaikiusi „SafetyIQ“ schemą išanalizavo saugaus eismo agentūros „National Highway Traffic Safety Administration“ (NHTSA) 2013–2015 m. pateiktus duomenis. Paaiškėjo, kad daugiau nei 45 mln. vairuotojų nepasirūpino automobilių, kurie buvo atšaukti (kitaip sakant, gamintojų pakviesti ištaisyti problemą), remontu.

Per porą pastarųjų dešimtmečių JAV net 437 mln. transporto priemonių buvo atšauktos. Vien 2015-aisiais jų buvo 51 mln.

Žmonės labai užsiėmę, todėl daugelis labai gerai pagalvoja, ar verta remontuoti automobilį. Kas lemia defektų pašalinimo rodiklius? „J.D. Power“ duomenimis įtakos turi transporto priemonės amžius, defekto dydis ir tipas.

„Vis daugėjant automobilių su nustatytais defektais, o NHTSA užsibrėžus tikslą šimtu procentų juos pašalinti, keliuose ir toliau labai daug nesuremontuotų automobilių. Jų skaičius ne juokais gąsdina automobilių gamintojus ir pardavėjus“, – sako „J.D. Power“ viceprezidentė Renee Stephens.

Nereikia stebėtis, kad daugiausia suremontuojama atšaukiamų naujų automobilių. 2013–2016 m. pagamintų modelių defektų pašalinimo rodiklis – 73 proc., o 2003–2007 m. – jau tik 44 proc.

Dažniausiai remontuoti savanoriškai grąžinami dideli furgonai: jų suremontuojama 86 proc. Nenuostabu, mat tai dažniausiai komercinės paskirties transportas, kuriuo įmonės rūpinasi labiau.
Automobilis

Antra vieta tenka kompaktiškiems padidinto pravažumo automobiliams (SUV) (85 proc.).

O rečiausiai remontuojami atšaukiami sportiniai automobiliai ir didelių gabaritų SUV. 2013–2015 m. gamybos sportinių automobilių suremontuota tik 31 proc., o didelių gabaritų SUV – 33 proc.

Nors vis daugiau automobilių pripažįstami taisytinais, remonto rodikliai nedžiugina. Suremontuojama mažiau nei pusė (49 proc.) dėl defektų atšauktų automobilių, jeigu atšaukimai yra itin masiški – skirti milijonui ir daugiau automobilių. Kitaip sakant, dažniausiai keliais riedantys modeliai tvarkomi prasčiausiai.

Jeigu vienos kampanijos metu atšaukiama 10 tūkst. ir mažiau automobilių, tuomet šis rodiklis auga iki 67 proc.

Dažniausiai į atšaukimus reaguojama, kai tenka remontuoti galios pavaras (71 proc.), stabdžių mechanizmą (66 proc.) ir elektros sistemos gedimus (62 proc.)

Specialistus šiurpina tai, kad automobilių savininkai visiškai nepaiso avarinių apsaugos pagalvių defektų. Kad būtų pašalinti tokie defektai, pasirūpino tik 47 proc. vairuotojų. Vangiai sprendžiamos ir su pakabos detalėmis susijusios problemos (atsiliepimo į atšaukimus rodiklis – 48 proc.).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)