aA
Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija? Žmonės tiesiog yra pripratę prie automobilių priežiūros ir nenori keisti savo įpročių. Kitas problemas jau žinote – ribotas nuvažiuojamas atstumas, priklausomybė nuo infrastruktūros, ilgas įkrovimo laikas. Glazgo, Škotijos, universiteto mokslininkai sugalvojo, kaip nubraukti visas šias problemas – elektromobilius bus galima užpildyti skysčiu.
Elektromobilis
© Bendrovės archyvas

Šis išradimas yra naujo tipo baterija, kuri naudoja ypatingą skystį su metalų oksidais, kuriuos mokslininkai pavadino „egzotiškomis rūdimis“. Šie vandenyje išmaišyti oksidai specialioje baterijoje reaguotų su kitais chemikalais, išskirdami elektros krūvį. Iš bako šis skystis lėtai patektų į bateriją, palaikydamas jos įkrovą. Savo darbą nudirbęs skystis turi būti pašalintas iš baterijos, bet vėliau gali būti perdirbamas. Geriausia tai, kad šio paslaptingo skysčio saugojimas ir pervežimas niekuo nesiskirs nuo įprastų degalų ar vandens – jis nėra degus.

Ką tai reiškia elektromobilių pramonei? Revoliuciją, jei tik mokslininkai įrodys tokių baterijų galimybes ir gamybos potencialą. Tam pakaktų ir vieno susidomėjusio gamintojo. Mokslininkai skaičiuoja, kad su pilnu baku toks elektromobilis galėtų įveikti maždaug tiek kilometrų kaip ir įprastas iškastiniu kuru varomas automobilis. Kartu būtų įveikta ir kultūrinė inercija.

Vairuotojams tereikės sustoti degalinėse, kai degalų bakas artės prie pabaigos. Ten jie prijungs panaudoto skysčio išsiurbimo žarną ir tuo pat metu į užpildymo angą įstatys naujo skysčio švirkštą. Po poros minučių jie vėl galės važiuoti toliau visiškai neteršdami gamtos. Gerai ir tai, kad degalinėms būtų labai lengva prisitaikyti prie naujos „degalų“ rūšies. Iš esmės tiktų ta pati įranga ir metodai, tereikėtų pasirūpinti panaudoto skysčio saugyklomis. Tai reiškia, kad toks skystis galėtų būti pakankamai pigus ir jo kolonėles galėtų įsirengti daugybė degalinių.

Mokslininkai taip pat teigia, kad tokias baterijas yra gana lengva pagaminti, jos yra pakankamai galingos ir ilgaamžės. Didysis iššūkis dabar yra sugalvoti kaip padidinti gamybos apimtis iki automobilių pramonės standartų. Šiuo metu mokslininkai kuria didesnį prototipą ir teigia, kad kol kas viskas einasi puikiai.

Savaime aišku, yra klausimų ir dėl paties principo. Užpildyti elektromobilių bakus gali būti lengva ir greita, bet ar tai bus taip pigu, kaip pilnai įkrauti elektromobilio baterijas? O kaip dėl tokio automobilio kainos? Ar ypatingą skystį gamins viena kompanija ar jo sudėtis bus vieša? Kaip jis bus perdirbamas? Pagrindinis privalumas, aišku, yra tai, kad nereikėtų ieškoti įkrovimo stotelių, bet ar tikrai paklausa bus pakankama, kad šio skysčio kolonėles įsirengtų daug degalinių?

Žinoma, istorija gali pasisukti ir laimingos pabaigos linkme, jei tik susidomės kuri nors didžioji korporacija. Todėl dabar lieka laukti tolimesnių bandymų rezultatų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naudotų automobilių rinkos apsukos sulėtėjo bet, pavažinėtų mašinų Lietuvoje skaičius vis dar auga (6)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ skelbia, kad lapkritį Lietuvos naudotų automobilių rinka sulėtėjo...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (163)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Gera žinia elektromobilių vairuotojams: Vilniuje bus įrengta 60 naujų įkrovimo stotelių (8)

Daugiausiai elektromobilių turinti sostinė plečia infrastruktūrą – jau kitąmet sostinėje bus...

„Volkswagen“ paskelbė, nuo kada gamins tik elektromobilius (14)

Vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „ Volkswagen “ paskelbė nuo kada pradės...

Dėl atnaujintos gatvės pasiskundę Kauno vairuotojai tokio valdininkų atsakymo nesitikėjo (128)

Kauno centre esanti Kęstučio gatvė yra svarbi miesto transporto linija. Lygiagrečiai Laisvės...

Top naujienos

Stebi Rusijos samdinių veiksmus: „Vagner“ nuo kitų skiriasi kardinaliai (162)

Spalio mėn. pradžioje Ukrainos saugumo tarnyba (SBU) paskelbė naują sąrašą Rusijos ir kitų...

JAV šokiravo demaskuotas „Google“ duomenų rinkimo tinklas: jie žino per daug (8)

Antradienį, įpusėjus Kongreso posėdžiui „ Google “ klausimais, Atstovų rūmų narys Tedas...

Naujausiuose prezidentiniuose reitinguose – nemaloni staigmena vienam iš lyderių (557)

Kelis mėnesius vis augęs konservatorių kandidatės į prezidentus Ingridos Šimonytės reitingas...

Sinoptikai perspėja iš anksto: siaus pūga (15)

Artimiausias kelias dienas Lietuvą nuklos sniegas, o temperatūra laikysis ties keliais laipsniais...

Užkalnis: kvepiu geru gyvenimu ir oro uostais (40)

Ermenegildo Zegna Uomo. Būna kvepalai, kurie taip tampriai susiję su kokia nors vieta arba sistema,...

Kalėdų stalas. Tikros šventės receptas – kepta žuvis po daržovių apklotu

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant šventėms,...

Egzotines keliones mėgstanti mokytoja Veronika atvira: gyventi tik iš atlyginimo būtų sunku (1284)

Jau daugiau nei dvi savaites Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) budinti mokytoja Veronika...

„Amerikietiškas“ Putino oligarchas po JAV sprendimo kraujuoja milijardais (216)

Netrukus po to, kai Michaelas Cohenas pasišalino nuo Donaldo Trumpo patvirtinto nekilnojamojo turto...

Klaipėda jau aplenkė Vilnių ir šiuo metu turi dar ambicingesnį planą (35)

Besitęsiančia plėtra ir ekonomikos augimu susirūpinusi Klaipėda ir toliau deda pastangas, kad...

Edita Mildažytė papasakojo, kodėl ja buvo susidomėjęs saugumas (29)

Inernete jau galima pamatyti prieš 22 metu kurtą laidą „Xklanas“ (aut. Ligita Juknevičiūtė...