aA
Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija? Žmonės tiesiog yra pripratę prie automobilių priežiūros ir nenori keisti savo įpročių. Kitas problemas jau žinote – ribotas nuvažiuojamas atstumas, priklausomybė nuo infrastruktūros, ilgas įkrovimo laikas. Glazgo, Škotijos, universiteto mokslininkai sugalvojo, kaip nubraukti visas šias problemas – elektromobilius bus galima užpildyti skysčiu.
Elektromobilis
© Bendrovės archyvas

Šis išradimas yra naujo tipo baterija, kuri naudoja ypatingą skystį su metalų oksidais, kuriuos mokslininkai pavadino „egzotiškomis rūdimis“. Šie vandenyje išmaišyti oksidai specialioje baterijoje reaguotų su kitais chemikalais, išskirdami elektros krūvį. Iš bako šis skystis lėtai patektų į bateriją, palaikydamas jos įkrovą. Savo darbą nudirbęs skystis turi būti pašalintas iš baterijos, bet vėliau gali būti perdirbamas. Geriausia tai, kad šio paslaptingo skysčio saugojimas ir pervežimas niekuo nesiskirs nuo įprastų degalų ar vandens – jis nėra degus.

Ką tai reiškia elektromobilių pramonei? Revoliuciją, jei tik mokslininkai įrodys tokių baterijų galimybes ir gamybos potencialą. Tam pakaktų ir vieno susidomėjusio gamintojo. Mokslininkai skaičiuoja, kad su pilnu baku toks elektromobilis galėtų įveikti maždaug tiek kilometrų kaip ir įprastas iškastiniu kuru varomas automobilis. Kartu būtų įveikta ir kultūrinė inercija.

Vairuotojams tereikės sustoti degalinėse, kai degalų bakas artės prie pabaigos. Ten jie prijungs panaudoto skysčio išsiurbimo žarną ir tuo pat metu į užpildymo angą įstatys naujo skysčio švirkštą. Po poros minučių jie vėl galės važiuoti toliau visiškai neteršdami gamtos. Gerai ir tai, kad degalinėms būtų labai lengva prisitaikyti prie naujos „degalų“ rūšies. Iš esmės tiktų ta pati įranga ir metodai, tereikėtų pasirūpinti panaudoto skysčio saugyklomis. Tai reiškia, kad toks skystis galėtų būti pakankamai pigus ir jo kolonėles galėtų įsirengti daugybė degalinių.

Mokslininkai taip pat teigia, kad tokias baterijas yra gana lengva pagaminti, jos yra pakankamai galingos ir ilgaamžės. Didysis iššūkis dabar yra sugalvoti kaip padidinti gamybos apimtis iki automobilių pramonės standartų. Šiuo metu mokslininkai kuria didesnį prototipą ir teigia, kad kol kas viskas einasi puikiai.

Savaime aišku, yra klausimų ir dėl paties principo. Užpildyti elektromobilių bakus gali būti lengva ir greita, bet ar tai bus taip pigu, kaip pilnai įkrauti elektromobilio baterijas? O kaip dėl tokio automobilio kainos? Ar ypatingą skystį gamins viena kompanija ar jo sudėtis bus vieša? Kaip jis bus perdirbamas? Pagrindinis privalumas, aišku, yra tai, kad nereikėtų ieškoti įkrovimo stotelių, bet ar tikrai paklausa bus pakankama, kad šio skysčio kolonėles įsirengtų daug degalinių?

Žinoma, istorija gali pasisukti ir laimingos pabaigos linkme, jei tik susidomės kuri nors didžioji korporacija. Todėl dabar lieka laukti tolimesnių bandymų rezultatų.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Vieno šeimininko, važinėjo vyresnio amžiaus vyras“: Clarksonas parduoda savo „Volkswagen GTI“

Panašu, kad Jeremy‘is Clarksonas nusprendė, kad jo asmeniniame garaže reikia šokių tokių...

„Peugeot-Citroen“ per artimiausius tris metus pristatys 15 naujų elektra varomų modelių (1)

Prancūzai skelbia, kad nuo dabar iki 2021-ųjų net 15 PSA „ Peugeot - Citroen “ koncerno...

Geriausi Lietuvos vairuotojai dyzeliną supainiojo su vandeniu (3)

Į konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ finalą patekę dalyviai viso turėjo atlikti...

„Toyota“ norėtų į rinką grąžinti dar du sportinius automobilius

Japonijos „ Toyota “, kurios naujausią gaminį – legendinę „Suprą“ – DELFI vieni...

Daugiau jokių trilitrių turbodyzelių – „Porsche“ atsisako dyzelinių variklių (17)

Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintojas „Porsche“ paskelbė, kad į...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kiek tau skauda, kad Lietuvoje išžudyti žydai? (250)

Popiežius Lietuvoje viešėjo ir tą dieną, kai buvo minimas Vilniaus geto likvidavimo 75-metis....

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (3)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose – įkliūti gali kiekvienas (41)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Siurprizas Guogai: „valstietis“ yra pasirengęs įrodyti, kad jis geresnis (36)

Valstietis – žaliasis parlamentaras Tomas Tomilinas yra pasiruošęs įrodyti bendrapartiečiams,...

Gyventojų skaičiumi susirūpinusi Vyriausybė galvoja apie naują mokesčio lengvatą (53)

Demografijos, migracijos ir integracijos politikos strategijos įgyvendinimo planą rengiančioje...

Dėl Abramovičiaus Šveicarija skambina pavojaus varpais (2)

Rusų milijardieriui Romanui Abramovičiui nedavė leidimo apsigyventi Šveicarijoje, nes policija...

Siaubas Molėtuose: medikai konstatavo dešimtmetės mirtį (21)

Molėtuose mirė 10 metų mergaitė, jos mirties priežastis tiriama.

„Apple“ tvirtino, kad tai yra tvirčiausias stiklas išmaniųjų istorijoje: pirmieji „iPhone XS Max“ bandymai rodo ką kita

„ iPhone XS Max“ ir „iPhone XS“ pradeda savo žygį per pasaulį. Juos jau gavo kai kurie...

Sveikos ir dailios lūpos: paaiškino, kaip jomis pasirūpinti atvėsus orams

Atvėsęs ir drėgnas oras greitai paveikia mūsų odą, ypač lūpas, todėl rudeniop, pajutus...

Ar žinojote, kad kaimynų amžius gali lemti jūsų būsto vertę?

Jei jūs – 20–64 metų turintis asmuo, veikiausiai gyvenate teritorijoje, kurioje įsikūrę tai...