aA
Automobilių ekspertai pastebi, kad lietuviai padangų keitimo procedūrą prieš atšalant orams paprastai yra linkę atidėlioti iki paskutinės akimirkos – paskutinių spalio mėnesio savaičių. Tačiau specialistai pataria nedelsti ir nerizikuoti savo bei kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybe. Staiga rudenį paspaudęs šaltukas ir vasarinės padangos gali būti labai pavojingas derinys.
Senos padangos
© Organizatorių archyvas

Oficialios „Toyota“ ir „Lexus“ atstovybės „Mototoja“ serviso vadovo Romo Žalnierukyno teigimu, spalio mėnuo yra tinkamiausias laikotarpis padangų keitimui, nes tuo metu oro temperatūra nukrenta ir iki 7 laipsnių, kuomet jau patartina keisti padangas į žiemines.

„Pasak žinomų padangų gamintojų, esant 7 laipsnių ar žemesnei oro temperatūrai, vasarinės padangos pradeda prarasti reikalingą sukibimą. Todėl vairuotojams rekomenduojame atkreipti dėmesį ne tik į įstatymų numatytą datą, bet ir į oro sąlygas Lietuvoje. Nereiktų bijoti, jog svyruojanti oro temperatūra nuo 7 laipsnių ryte iki 12 dieną turės įtakos žieminės padangos dilimui. Juk dažniausiai važiuojame į ir iš darbų ryte ir vakare, kai temperatūra jau būna nukritusi iki 7 laipsnių ar dar žemiau“, – sako R. Žalnierukynas.

Serviso vadovas taip pat pažymi, kad susiruošus keisti padangas, vairuotojai patys arba su specialistų pagalba turėtų įvertinti jų stovį – ar jos vis dar tinkamos eksploatavimui ir atliks savo funkciją.

„Padangas naujomis reiktų keisti tuomet, kai ant senųjų padangų yra matomi pažeidimai, o protektoriaus gylis neatitinka rekomenduojamo. Lengviesiems automobiliams rekomenduojama 4-5 mm, nors iš tiesų ir 4 mm padangai jau yra mažoka. Nusidėvėjusios padangos gumos kiekis nebeatitinka reikalingo minkštumo, o padilus kraštams, protektoriaus gylis būna net mažesnis nei 3 mm. Tokiu atveju padangų efektyvumas yra beveik nulinis“, – aiškina R. Žalnierukynas.

Visgi labiausiai vairuotojus erzinanti, įprastą gyvenimo ritmą sutrikdanti padangų keitimo sezono dalis yra eilės. Anot serviso vadovo, jas sukelia daugelio vairuotojų įprotis padangų keitimą atidėlioti paskutinei minutei.

"Siekiant suteikti klientams daugiau komforto ir išvengti eilių, mūsų servisas padangų keitimo sezonui sukūrė išankstinės registracijos internetu sistemą. Ji padės išvengti streso, ieškant laisvos vietos perpildytame serviso darbo grafike, priartėjus lapkričiui. Greitesnį darbą planuojame užtikrinti papildomomis priemonėmis: padangų keitimo sezono metu serviso pamaina dirbs maždaug 3 valandomis ilgiau, prie vieno automobilio tuo pačiu metu dirbs ne vienas, o du mechanikai. Numatoma, kad vieno automobilio padangų keitimo procesas turėtų trukti iki 30 minučių" - sako R. Žalnierukynas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (15)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (8)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (8)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (150)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (175)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (335)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (4)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (3)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (147)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

„Fast Lap“ žiedinių lenktynių organizatoriai padėjo tašką: tai buvo paskutinis sezonas

Automobilių sporto entuziastų prieš dešimtmetį pirmą kartą organizuotų žiedinių lenktynių...

Diktatoriai ja žavėjosi, o Baltieji rūmai šiurpo dėl vizitų be jokio įspėjimo pilotui liepė apsukti lėktuvą, nes pamiršo nusipirkti sūrio (9)

Buvusi pirmoji Filipinų ponia Imelda Marcos veikiausiai viena prieštaringiausiai vertinamų šių...

Rimvydas Valatka. Kas rūpinasi Skvernelio kojinėmis ir Kirkilo bičiulių vynais? (160)

Kartą, kai Prezidentu buvo išrinktas Brazauskas, Prezidentūroje apsigyveno toks Buzūnas. Niekas...

Oficialiai išsiskyrė Natalija ir Sigitas Martinavičiai (54)

Kaunietis verslininkas Sigitas ir papuošalų kūrėja Natalija Martinavičiai oficialiai pasuko...

Pardavęs žvejybos laivus įsigijo salą Tailande ir pavertė rojaus kampeliu

Jau keletą dešimtmečių vietiniai stengiasi paversti Koh Talu gamtos sanatorija. Jiems puikiai...