aA
Kiek daugiau nei prieš 20 metų transportininkų bendruomenėje kilęs aplinkosaugos vajus, tapo vienu pagrindinių technikos progreso varomųjų jėgų.
© Gamintojo nuotr.

Drakoniški mokesčiai taršiems automobiliams lėmė, kad nuo 1993-ųjų, kai įsigaliojo „Euro 1“ standartas, iki šių metų pradžios, kai variklių gamintojai gali siūlyti tik „Euro 6“ reikalavimus atitinkančią „geležį“, padėtis pasikeitė neatpažįstamai. Dabar 50 modernių sunkvežimių gamtą teršią maždaug tiek pat, kiek vienas krovininis automobilis prieš porą dešimtmečių.

Nepaisant šių smagių pergalių, yra dalykų, kurie vežėjams vis dar neduoda ramiai miegoti. Ypač tiems, kurie dirba Rytų rinkose ir yra priversti pirkti švelniai tariant prastenės kokybės degalus. DAF vilkikų atstovybės Lietuvoje „Centrako“ pardavimų projektų vadovas Simas Novogreckas, pasakodamas apie susidariusios situacijos keblumą teigė, kad didžiausia problema – sieros kiekis degaluose.

„Euro 6“ standartas buvo kuriamas siekiant radikaliais sumažinti dviejų tipų išmetamiesiems teršalams: azoto oksidams (NOX) ir suodžių-kietųjų dalelių (PM). kiekiui. Skirtingai nei lengvųjų automobilių pasaulyje sunkvežimių gamintojai neakcentuoja CO2 parametrų, nes jis susijęs su dyzelino kiekio sudeginimu, o ne variklio ypatumais. Lyginant su ankstesniu standartu, „Euro 6“ gali pasigirti net 80 proc. mažesne NOX ir 50 proc. apkarpyta PM emisija.

Tačiau tausoti aplinką modernieji vilkikai gali su viena sąlyga: į jų bakus gali būti pilamas tik mažai sieros turintis dyzelinas. Nuo 2009-ųjų pagal ES reikalavimus degalinėse gali būti pardavinėjamas tik toks „sunkusis“ kuras, kuriame sieros junginiai neviršija 10 mg/kg. Tačiau Rytų šalių rinkose tokio dyzelino galima rasti toli gražu ne visose degalinėse.

„Yra degalinių, kuriose siūlomas vadinamojo „3-iojo“ tipo dyzelinas, iš esmės atitinkantis „Euro 5“ standartą ir turintis mažai (10 mg/kg ) sieros. Reikia žinoti, kur važiuoti ir žiūrėti ką perki. Pastarąjį kurą mes patys išbandėme ir konstatavome, kad naujose kartos varikliams jis visiškai nekenkia. Blogesni reikalai „Euro 4“ dyzelinu, turinčiu 50 mg/kg sieros junginių, tačiau prisipylęs tokio tipo degalų vilkikas taip pat nesustos pusiaukelėje. Problemų išvengti nepavyks naudojant „2-ojo“ tipo rusišką dyzeliną, kuriame sieros yra iki 300 mg/kg – vienas sklidinas bakas tokio kuro gali užkimšti išmetimo sistemą“, – perspėjo S. Novogreckas.

Kaip žinia, sieros junginiai pilnai sudega maždaug 600 laipsnių temperatūroje, o darbinė katalizatoriaus temperatūra yra maždaug 200-250 C. Nesudegusi siera kaupiasi DPF filtre ir galiausiai jį užkemša. Slėgio davikliai užfiksavus mažą dujų praeinamumą, variklis perjungiamas avarinį daro režimą ir vilkikas gali judėti tik 20 km/val. greičiu. Vienintelis „ligos“ gydymo būdas – DPF filtro pakeitimas.

DAF serviso meistrai yra susidūrę su atveju, kai į dirbtuves buvo atvilktas sunkvežimis su degalų likučiu bake, turinčiu net 3000 mg/kg sieros. T. y. automobilis buvo maitinamas laivų kuru, todėl, žinoma, toli nenuvažiavo.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausi Lietuvos vairuotojai dyzeliną supainiojo su vandeniu (3)

Į konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ finalą patekę dalyviai viso turėjo atlikti...

„Toyota“ norėtų į rinką grąžinti dar du sportinius automobilius

Japonijos „ Toyota “, kurios naujausią gaminį – legendinę „Suprą“ – DELFI vieni...

Daugiau jokių trilitrių turbodyzelių – „Porsche“ atsisako dyzelinių variklių (14)

Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintojas „Porsche“ paskelbė, kad į...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (45)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai (3)

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

Top naujienos

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (184)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (32)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (382)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus (2)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (73)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (11)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (10)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (69)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...

7 miegamojo įpročiai, kurie gali sugadinti jūsų seksualinį gyvenimą (7)

Idealiame pasaulyje jūsų miegamasis turėtų būti šventa vieta tik jums ir jūsų partneriui....