Kiek daugiau nei prieš 20 metų transportininkų bendruomenėje kilęs aplinkosaugos vajus, tapo vienu pagrindinių technikos progreso varomųjų jėgų.
© Gamintojo nuotr.

Drakoniški mokesčiai taršiems automobiliams lėmė, kad nuo 1993-ųjų, kai įsigaliojo „Euro 1“ standartas, iki šių metų pradžios, kai variklių gamintojai gali siūlyti tik „Euro 6“ reikalavimus atitinkančią „geležį“, padėtis pasikeitė neatpažįstamai. Dabar 50 modernių sunkvežimių gamtą teršią maždaug tiek pat, kiek vienas krovininis automobilis prieš porą dešimtmečių.

Nepaisant šių smagių pergalių, yra dalykų, kurie vežėjams vis dar neduoda ramiai miegoti. Ypač tiems, kurie dirba Rytų rinkose ir yra priversti pirkti švelniai tariant prastenės kokybės degalus. DAF vilkikų atstovybės Lietuvoje „Centrako“ pardavimų projektų vadovas Simas Novogreckas, pasakodamas apie susidariusios situacijos keblumą teigė, kad didžiausia problema – sieros kiekis degaluose.

„Euro 6“ standartas buvo kuriamas siekiant radikaliais sumažinti dviejų tipų išmetamiesiems teršalams: azoto oksidams (NOX) ir suodžių-kietųjų dalelių (PM). kiekiui. Skirtingai nei lengvųjų automobilių pasaulyje sunkvežimių gamintojai neakcentuoja CO2 parametrų, nes jis susijęs su dyzelino kiekio sudeginimu, o ne variklio ypatumais. Lyginant su ankstesniu standartu, „Euro 6“ gali pasigirti net 80 proc. mažesne NOX ir 50 proc. apkarpyta PM emisija.

Tačiau tausoti aplinką modernieji vilkikai gali su viena sąlyga: į jų bakus gali būti pilamas tik mažai sieros turintis dyzelinas. Nuo 2009-ųjų pagal ES reikalavimus degalinėse gali būti pardavinėjamas tik toks „sunkusis“ kuras, kuriame sieros junginiai neviršija 10 mg/kg. Tačiau Rytų šalių rinkose tokio dyzelino galima rasti toli gražu ne visose degalinėse.

„Yra degalinių, kuriose siūlomas vadinamojo „3-iojo“ tipo dyzelinas, iš esmės atitinkantis „Euro 5“ standartą ir turintis mažai (10 mg/kg ) sieros. Reikia žinoti, kur važiuoti ir žiūrėti ką perki. Pastarąjį kurą mes patys išbandėme ir konstatavome, kad naujose kartos varikliams jis visiškai nekenkia. Blogesni reikalai „Euro 4“ dyzelinu, turinčiu 50 mg/kg sieros junginių, tačiau prisipylęs tokio tipo degalų vilkikas taip pat nesustos pusiaukelėje. Problemų išvengti nepavyks naudojant „2-ojo“ tipo rusišką dyzeliną, kuriame sieros yra iki 300 mg/kg – vienas sklidinas bakas tokio kuro gali užkimšti išmetimo sistemą“, – perspėjo S. Novogreckas.

Kaip žinia, sieros junginiai pilnai sudega maždaug 600 laipsnių temperatūroje, o darbinė katalizatoriaus temperatūra yra maždaug 200-250 C. Nesudegusi siera kaupiasi DPF filtre ir galiausiai jį užkemša. Slėgio davikliai užfiksavus mažą dujų praeinamumą, variklis perjungiamas avarinį daro režimą ir vilkikas gali judėti tik 20 km/val. greičiu. Vienintelis „ligos“ gydymo būdas – DPF filtro pakeitimas.

DAF serviso meistrai yra susidūrę su atveju, kai į dirbtuves buvo atvilktas sunkvežimis su degalų likučiu bake, turinčiu net 3000 mg/kg sieros. T. y. automobilis buvo maitinamas laivų kuru, todėl, žinoma, toli nenuvažiavo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atliktos naujos kratos Vokietijos automobilių gamintojų patalpose (1)

Už konkurenciją atsakingi Europos Sąjungos (ES) pareigūnai pirmadienį atliko kratas Vokietijos...

„Tesla“ statys gamyklą Šanchajuje (2)

Jungtinių Valstijų elektromobilių gamintoja „ Tesla “ susitarė su Šanchajaus valdžia dėl...

Lietuvoje pristatomas naujasis „Audi A8“ (7)

Lietuvoje pristatomas naujas, jau ketvirtos kartos „ Audi A8 “ flagmanas, kurio pasaulinis...

„Volkswagen“ neskuba finansuoti „Uber“ varžovo (1)

Taksi programėlės kūrėjai „ Gett “ vargsta mėgindami surinkti daugiau lėšų, o...

„Tesla“ darbuotojai Vokietijoje išsireikalavo didesnių atlyginimų (3)

„ Tesla “ ir jos inžinerinio padalinio Vokietijoje darbuotojų lyderiai sutarė dėl naujos...

Top naujienos

Orai: vairuotojų laukia iššūkiai (3)

Antradienis bus sausesnis, debesų gretos praretės. Trečiadienį šalį pasieks krituliai, vietomis...

Lietuvė apsilankė Š. Korėjos restorane: net ir valgant skanų maistą sunku negalvoti apie režimą (120)

Žinau, kad rašydama šį straipsnį ir prisipažindama, kad sąmoningai nusprendžiau apsilankyti...

R. Vanagaitė išklojo, ką patyrė su politikais Maskvoje matė palūžusį V. Uspaskichą (231)

Autobiografinę knygą „Višta strimelės galva“ pristatanti rašytoja, viešųjų ryšių...

Kita A. ir M. Šedžių santuokos griūties pusė: ji jau kovą man pasakė, kad turi kitą (27)

Prieš kelias savaites viešumoje nuskambėjo žinia, jog griūva Andriaus ir Monikos Šedžių...

Latvių pasiekimas išjudino lietuvius: už mane daugiau uždirba net Panevėžio duobkasys feisbuke plinta kvietimas streikuoti (239)

Latvijos sveikatos apsaugos ministerija pranešė, kad Latvij os ligoninė se dirbančių gydytojų...

Naudinga žinoti perkantiems NT: praktiniai patarimai (21)

Šiame straipsnyje kalbėsime apie pasirengimo nuomai etapą nuo objekto paieškos iki įsigijimo...

Tragiška avarija Vilkaviškio rajone: vairuotojas žuvo, keleivis sužalotas (13)

Vėlų pirmadienio vakarą, apie 22.20 val., Vilkaviškio r., kelio Vilkaviškis-Gražiškiai...

Išskirtiniai sostinės butikai: kokių vienetinių prekių ten galima rasti? (10)

Jaukiose sostinės senamiesčio gatvelėse yra įsikūrę daugybė butikų, kuriuose galima atrasti...

Ar gali būti, kad nuo sekso senstama? (32)

Panašu, kad taip. Išvadą, jog seksualinis aktyvumas turi įtakos senėjimo procesui, padarė...

Policininkai talkino slaptam detektyvui: klientus domino ne tik meilužių gyvenimas (19)

Dabar jau į pensiją pasitraukę du Vilniaus policininkai ne vienus metus galėjo talkinti...