aA
Prognozuojama, kad iki 2025 metų pasaulyje apie 15 procentų registruojamų naujų automobilių bus elektromobiliai. Daugiausiai šių ekonomiškų ir ekologiškų automobilių riedės besivystančių šalių keliais, o Kinija taps didžiausia pasaulio automobilių pardavimo ir eksporto šalimi. Tokius duomenis skelbia vienos didžiausių pasaulyje audito ir finansinių konsultacijų bendrovės KPMG atliekama tradicinė tarptautinė automobilių pramonės vadovų apklausa.
© Reuters/Scanpix

„Palyginus rezultatus, gautus apklausus pirmaujančius viso pasaulio automobilių pramonės vadovus, su ankstesniais metais, matome, kad automobilių pramonė tvirtai nežino, kuria kryptimi ji vystysis. Tačiau visiškai aišku, kad pasaulio rinkų poreikis ir mada judės elektromobilių link. Tiesa, kaip greitai elektromobilių populiarumas augs, priklausys ir nuo daugelio technologinių veiksnių“, – sakė KPMG partneris Baltijos šalyse Domantas Dabulis.

Nepaisant to, kad didžioji dauguma – net 76 proc. apklausos dalyvių – svarbiausiu faktoriumi, lemiančiu pirkėjų sprendimą, laiko automobilio kuro sąnaudas, o taip pat naują madingą tendenciją pirkti vadovaujantis ekologiškumo kriterijais (65 proc.). Du trečdaliai automobilių rinkos profesionalų nesitiki, kad brangstantys degalai, ekologiškos tendencijos ir kitos madingos vartojimo kryptys per artimiausius 15 metų sugebės elektromobilių pardavimus pakelti tiek, kad jie užimtų daugiau nei 15 proc. rinkos. Tyrimo duomenimis, išimtimi gali tapti Tolimųjų Rytų rinkos – ypač Kinija, taip pat Japonija, kuriose elektromobiliais po 15 metų gatvėse važinės neabejotinai daugiau nei 15 proc. visų vairuotojų.

Didesnę nei visame pasaulyje elektromobilių skvarbą prognozuoja Azijos, Kinijos, Japonijos, Korėjos automobilių pramonės profesionalai. Japonai tikisi, kad jų gatvėmis riedės ketvirtadalis (25 proc.) šių ekologiškų transporto priemonių. O amerikiečiai, priešingai, mano, kad naujų elektromobilių rinkoje po 15 metų bus ne daugiau nei 6-10 proc. „Tokie skirtumai sietini su vartotojų įpročiais skirtingose šalyse ir degalų kainų skirtumais“, – komentavo KPMG partneris Baltijos šalyse D. Dabulis.

Viena pagrindinių problemų – automobilių gamybos ir prekybos kompanijų vadovai nėra tikri tuo, kuri kuro technologija bus optimaliausia ir vyraujanti varyti elektrinius automobilius apie 2025-uosius.

Automobilių rinkos ekspertai prognozuoja, kad rinkoje pirmaus hibridiniai automobiliai ir pritrauks daugiausia investicijų: pirmaujančios technologijos bus visiški hibridai ir plug-in (elektra įkraunamų hibridų) versijos, o automobiliai, elektros gamybai naudojantys vandenilį, bus trečioje vietoje pagal populiarumą.

„Ateities technologijos kol kas nėra iki galo aiškios ir patiems automobilių pramonės milžinams. Šių metų apklausa rodo, jog respondentai įžvelgia baterijų ir vandenilinių automobilių technologijų tobulėjimą, ir vandeniliu varomų automobilių technologija būtų labiau pageidaujamas pasirinkimas. Tačiau, nepaisant pozityvumo, netikrumas išlieka“, – sakė D. Dabulis.

Remiantis statistine informacija, elektromobilių Lietuvoje yra nedaug, skaičiuojama jog iš viso jų šiuo metu yra apie 30, o hibridinių automobilių skaičius nesiekia 1 tūkstančio. „Tikėtina, kad pasaulinės tendencijos neaplenks Lietuvos. ir elektromobilių dalis naujų automobilių rinkoje artės link prognozuojamo Vakarų Europos lygio, t.y. 6-10 proc. iki 2025 metų”, – teigė D. Dabulis.

Lyginant su 2010 metų KPMG analogiška apklausa, šių metų tyrimas parodė, jog pertekliniai gamybos pajėgumai ir produkcijos perteklius išlieka svarbūs faktoriai, o daugiau kaip pusė respondentų mano, jog Kinija jau 2016-aisiais gamins daugiausia automobilių pasaulyje ir šioje rinkoje bus didžiausias gamybos perviršis.

Apklausa parodė, jog augant miestams augs ir miesto automobilių paklausa. Vadinamasis miesto mobilumas yra sparčiai augantis klausimas, ypač JAV ir Japonijoje, kuriose daugiau nei 60 procentų respondentų tiki, jog miestų plėtra turės įtakos automobilių dizainui ir naudojimui. Vokietijoje, stebėtinai, tik 38 procentai laikosi šios pozicijos.

Šis tyrimas-apklausa buvo atliktas jau 13 kartą, apklausiant daugiau nei 200 pasaulio automobilių pramonės vadovų. 47,5 proc. respondentų dirba Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos rinkose, 31 proc. – Azijos regione, 21,5 proc – Amerikos žemynuose. 97,5 proc. apklausos dalyvių atstovauja didžiausius pasaulio automobilių pramonės gigantus, kurių metinės pajamos viršija 100 mln. JAV dolerių, o kas penktas dirba bendrovėse, kurių metinės pajamos yra daugiau nei 10 milijardų JAV dolerių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniuje prasideda senovinių automobilių žygis Baltijos keliui paminėti (79)

Vilniuje vidurdienį iškilmingai duotas startas senovinės technikos žygiui, skirtam Baltijos kelio...

Naudotų automobilių rinka auga: liepą įsivežėme 9 proc. daugiau (1)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ išanalizavusi VĮ „Regitra“ duomenis užfiksavo, kad liepą...

„Fiat“ pristato savo pirmąjį elektrinį mikroautobusą

„Fiat Professional“ plečia alternatyviais ekologiškais degalais varomų mikroautobusų gamą:...

Paaiškėjo, kada „Porsche“ pristatys savo pirmąjį elektromobilį „Taycan“ (3)

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ jau visai netrukus oficialiai bus pristatytas...

„Mercedes-Benz“ pristatė naują prabangių kemperių gamą „Marco Polo“

Kartu su šiemet atnaujintu „ Mercedes-Benz “ V klasės mikroautobusu pristatyta ir naujus...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Kas Lietuvoje yra įtakingiausi politikai? Apie politinę įtaką – pokalbis su prof. Vytautu Landsbergiu, Vladu Gaidžiu ir Gintaru Sarafinu vyksta apklausa

DELFI Dienoje: kas Lietuvoje yra įtakingiausi politikai? Apie politinę įtaką – pokalbis su prof....

Mažeika pateikė daugiau detalių, kas ir kiek mokės už automobilius (173)

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais...

Vibrio bakterija pareikalavo aukų: po maudynių Baltijos jūroje mirė moteris perspėja dėl rizikos grupių (11)

Medikai jau kurį laiką kalba apie Vibrio bakterijas, kurios dauginasi esant pakankamai šiltai...

Ekspertas: didžiausią pasaulyje salą nusipirkti užsimanęs Trumpas – neišprotėjo (42)

Buvęs Danijos ministras pirmininkas Larsas Lokke Rasmussenas pavadino JAV prezidento Donaldo...

Verygai nuleidus rankas, dėl ligoninių pertvarkos viešą kreipimąsi paskelbė pati medikų bendruomenė (74)

Sveikatos apsaugos ministrui Aurelijui Verygai pareiškus, kad neinicijuos ligoninių reformos, jei...

Jakeliūnas paaiškino poziciją dėl Sinkevičiaus: prisiminė seną nemalonią istoriją (23)

Su „valstiečių“ sąrašu išrinktas europarlamentaras Stasys Jakeliūnas teigia neremiąs...

Vasariškas pirmadienis baigsis su trenksmu: audros debesys slinks per visą Lietuvą (16)

Nors gamta pamažu jau primena apie artėjantį rudenį, pirmadienį lietuvius lepina maloniai šilti...

Nepaliaujamai augant gyventojų skaičiui, rado sprendimą dėl būstų: tokius retai kur pamatysite

Ant namų stogų galima užsodinti vešlius sodus, ypač miestuose, kur kiekvienas tuščias...

Skrydžio į Ukrainą metu Netanyahu žmona lėktuve sukėlė skandalą (226)

Skrydžio į Kijevą metu Izraelio ministro pirmininko Benjamino Netanyahu žmona Sara lėktuve...

Baltijos šalių gyventojų mitybos įpročių tyrimas parodė: lietuviai turi ko pasimokyti iš estų (17)

Pirmą kartą Baltijos šalyse „Arimex“ užsakymu vykdytas riešutų ir džiovintų vaisių...