aA
Griežtėjant automobilių taršos reikalavimams gamintojai siūlo vis daugiau aplinkai draugiškų modelių. „Mercedes-Benz“ jau anksčiau pareiškė, kad kurs anglies dvideginiui neutralų automobilių parką, o šiuos žodžius patvirtina ir pirmasis elektra varomas prabangus „Mercedes-EQ“ sedanas EQS. Šis modelis išsiskiria ne tik pažangiausiomis technologijomis, unikaliu dizainu ir išskirtiniu funkcionalumu, tačiau yra ir pirmasis modelis, pagamintas ant modulinės prabangių ir verslo klasės automobilių platformos, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis
© Gamintojo archyvas

augiau dėmesio tvarumui

Vykdydamas savo iniciatyvą „Ambition 2039“, „Mercedes-Benz“ siekia pasiūlyti naują anglies dvideginiui neutralų automobilių parką per ateinančius 20 metų. Iki 2030 m. įmonė ketina daugiau nei pusę parduodamų transporto priemonių aprūpinti elektros varikliais – siūlys visiškai elektrinius automobilius bei iš tinklo įkraunamus hibridus.

Gamintojas jau dabar skiria daug dėmesio aplinkos taršai mažinti, todėl naujasis EQS sukurtas pagal tvarumo principus. Pirmiausia, automobilis neutralus anglies dvideginio požiūriu, be to, pagamintas naudojant išteklius taupančias medžiagas. Tokie „Mercedes-Benz AG“ klimato apsaugos tikslai buvo patvirtinti iniciatyvos „Science Based Targets Initiative“.

Pirmieji rinkoje pasirodysiantys modeliai bus „EQS 450+“, išvystantis 245 kW galią ir „EQS 580 4MATIC“, pasiekiantis 385 kW galią. EQS yra aerodinamiškiausias serijinis automobilis pasaulyje – pasipriešinimo koeficientas Cd tėra vos 0,20, tad abu modeliai pasižymi itin mažomis energijos sąnaudomis: vertinant pagal WLTP bandymų metodiką, „EQS 450+“ sąnaudos yra nuo 15,7 iki 20,4 kWh, o „EQS 580 4MATIC“ – nuo 17,4 iki 21,8 kWh.

Dar daugiau energijos

„Mercedes-Benz“ jau dabar planuoja pristatyti ir galingiausią EQS versiją, pasiekiančią iki 560 kW. Visi EQS modeliai bus siūlomi su gale sumontuotais elektros agregatais, o 4MATIC versijos bus aprūpintos ir papildomu priekyje sumontuotu eATS elektros varikliu.

Šio modelio rekuperacijos sistemos galia siekia iki 290 kW. „ECO Assist“ sistema padeda pasirinkti optimaliausią maršrutą pagal topografines ir eismo sąlygas, atitinkamai optimizuojama elektros variklio energija. Vairuotojas gali nustatyti tris energijos regeneravimo lygius arba pavarų perjungimo mentelėmis prie vairo pasirinkti riedėjimo funkciją.

EQS pasirodymas rinkoje taip pat žymi naujos kartos didesnės energijos talpos baterijų pradžią. Didesnė iš dviejų galimų baterijų yra 107,8 kWh talpos, o tai – maždaug 26 proc. daugiau nei „EQC 400 4MATIC“. Naujasis EQS aprūpintas pažangia programine baterijų valdymo įranga, kuri sudaro galimybę atnaujinimus įdiegti nuotoliniu būdu, pasinaudojant „Over-The-Air“ (OTA) technologija. Dėka šios sistemos energijos valdymas ir kitos funkcijos yra atnaujinamos važiavimo metu.

Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis
© Gamintojo archyvas

Gamintojas pasirūpino, jog greitojo įkrovimo stotelėse su nuolatine srove EQS baterijas galima krauti iki 200 kW greičiu ir per 15 min. gauti energijos tiek, kad pakaktų nuvažiuoti 300 kilometrų (pagal WLTP). Namuose ar viešosiose įkrovimo stotelėse EQS galima patogiai įkrauti iki 22 kW kintamosios srovės įkrovikliu.

„Mercedes-Benz“ pasirūpino „Plug&Charge“ technologija, kuri automatiškai aktyvuoja krovimą, užtenka tik pajungti laidą – ši funkcija bus aktyvi „IONITY“ tinkle visoje Europoje. Papildomai visiems Europos „Mercedes me Charge“ klientams, besinaudojantiems „IONITY Unlimited“ paslaugomis, sudaromos sąlygos nemokamai naudotis greitojo įkrovimo tinklu.

Inovatyvumas ir komfortas

Inovatyvus modelis aprūpintas ir kitomis išmaniosiomis technologijomis. Automobilio navigacija su „Electric Intelligence“ sistema, atsižvelgdama į eismą realiuoju laiku, padeda suplanuoti greičiausią ir patogiausią maršrutą. Dar viena nauja EQS ypatybė yra informacijos vizualizacija „MBUX“ sistemoje (angl. „Mercedes-Benz User Experience“), rodanti, ar esamų energijos atsargų pakaks grįžti į pradinį tašką be papildomo įkrovimo. Planuojant maršrutą pirmenybė teikiama įkrovimo stotelėms, kurios buvo pridėtos rankiniu būdu. Negana to, sistema apytiksliai apskaičiuoja, kokia bus vieno įkrovimo kaina.

Kaip papildoma įranga EQS automobilyje gali būti pasirenkamas automatinių durelių paketas. Vairuotojui priėjus prie automobilio, visų pirma išlenda durų rankenėlės, o priėjus dar arčiau, durelės atsidaro automatiškai. MBUX sistemos pagalba vairuotojas gali atidaryti ir automatines keleivio dureles, pavyzdžiui, įleisti iš mokyklos išėjusius vaikus.

Kuriant šį modelį daug dėmesio skirta nepriekaištingai salono oro kokybei. Ją užtikrina sistema „Energizing Air Control Plus“, kurios jutikliai tikrina salone esantį orą, rūpinasi filtravimu ir kondicionavimu. HEPA (angl. „High Efficiency Particulate Air“) filtras sulaiko smulkias daleles, mikrodaleles, žiedadulkes ir kitas medžiagas. Informaciją apie kietąsias daleles lauke ir viduje galima peržiūrėti specialiame automobilio informacinės sistemos oro kokybės meniu. Jei lauko oro kokybė prasta, sistema rekomenduoja uždaryti šoninius langus arba stoglangį.

Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis
© Gamintojo archyvas

Naujasis EQS yra išties intelektualus: priklausomai nuo pasirinktos įrangos, jis gali būti aprūpintas iki 350 įvairiausių jutiklių, fiksuojančių atstumą, greitį, apšvietimo sąlygas, kritulius, temperatūrą, užimtas sėdimas vietas, keleivių kalbėjimą ir kt. Šie jutikliai „Attention Assist“ sistemai padeda analizuoti vairuotojo akių vokų judesius ir įspėti apie nuovargio pavojų, o išorinės kameros leidžia stebėti automobilio aplinką bei patogiau judėti stovėjimo aikštelių teritorijose. Automobilis iš stovėjimo vietos gali išvažiuoti ir savarankiškai, telefonu valdant „Intelligent Park Pilot“ sistemą.

Unikalus išore ir vidumi

Nors yra artimas naujos S klasės giminaitis, EQS sukurtas pagal visiškai elektrinę koncepciją. Išsiskiria ne tik modelio linijos, bet ir priekinės dalies konstrukcija: vientisos „Black Panel“ grotelės ir naujoviški šviesos juosta sujungti priekiniai žibintai. Jie papildyti revoliucine „Digital Light“ technologija, kuri leidžia ant kelio suprojektuoti vairuotojui matomus kelio ženklus ar įspėjamuosius simbolius. Ši technologija kiekviename priekiniame žibinte turi šviesos modulį su trimis ypač galingais šviesos diodais, kurių šviesą atspindi ir nukreipia 1,3 milijono mikroveidrodžių.

Pažvelgus į saloną nelieka abejonių, kad pagrindinis interjero akcentas – išlenktas „MBUX Hyperscreen“ ekranas, kuris tęsiasi beveik nuo vieno statramsčio iki kito. Čia po apsauginiu stiklu sumontuoti trys ekranai susilieja į vieną. Priekinio keleivio patogumui sumontuotas atskiras 12,3 colių OLED ekranas. Įdomu tai, kad kamera nuolat tikrina, ar vairuotojo žvilgsnis nenukrypęs į keleivio ekraną, o tai užfiksavusi automatiškai jį pritemdo.

EQS išsiskiria manevringumu – dėl 4,5 laipsnio pasisukančių galinių ratų automobiliui apsisukti užtenka vos 10,9 metro.

Svarbiausia – saugumas

Be abejonės, naujasis EQS aprūpintas svarbiausiomis saugumo sistemomis, o sistema „PRE-SAFE®“ įtraukta į standartinę įrangą. Yra dvi naujos pagalbos funkcijos, fiksuojančios juostos kirtimo pradžią ir įspėjančios, kai palaikymo tarp eismo juostų sistema ar nematomos zonos asistentas užfiksavo pavojų. Kuriant automobilį vadovautasi integruoto saugumo principais, todėl, kaip ir kiti „Mercedes“, EQS turi sutvirtintą keleivių erdvę, specialias deformacijų zonas ir kitus svarbius saugumo sprendimus. Be standartinių susidūrimo bandymų Automobilių saugos technologijų centre, modelio veikimas patikrintas ir įvairiose papildomose apkrovos situacijose, po kurių atlikti išsamūs komponentų bandymai.

Automobilis aprūpintas „Drive Pilot“ sistema, kuri atitinkamose greitkelių atkarpose arba esant intensyviam eismui sudaro sąlygas iki 60 km/val. greičiu važiuoti dalinai automatizuotu režimu.

Naujasis EQS į Lietuvą atvyks jau šių metų rugpjūčio mėnesį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.4000

50 tūkstančių eurų: ar tiek pakanka, norint įsigyti saugų ir komfortišką elektromobilį?

Jei pažvelgtume į automobilius, kurių kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų, pamatytume, kad modelį...

Vilniaus transporte – svarstymai įvesti „kontrolieriaus“ bilietą vietoje baudos

Vilniuje svarstoma galimybė įvesti popierinius iki 10 dienų trukmės viešojo transporto...

Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių registracijos numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio...

„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius

Britų gamintojas dalyvaus keturių dienų renginyje birželio 23-26 dienomis, Pietų Daunse,...

Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas

Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai (8)

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karas Ukrainoje. Rusija surengė dar vieną barbarišką ataką: žuvo aštuoni žmones išpuolio Kremenčuke aukų skaičius išaugo iki 13 (4)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Sinoptikai Lietuvoje skelbia stichinę kaitrą: karščiai dar nesitrauks

Antradienį Lietuvos orus lems tolimas pietvakarinis anticiklono pakraštys. Po saulėto ryto...

Nematyta Paryžiaus pusė, kurioje turistai nesilanko: kodėl ten rekomenduojama nevykti?

Ką veikti Paryžiaus centre jau pasakojau, o dabar noriu jus pakviesti ten, kur turistai nesilanko....

Madingiausias šios vasaros manikiūras, kurį galite pasidaryti ir namuose: itin tiks natūralių nagų savininkėms

Pieniškas manikiūras – tendencija, įkvėpta miglos ir rūke skendinčių rytų. Nors jau kurį...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (3)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Moterys atvirai apie šlapimo nelaikymą: gydytoja pataria, kaip spręsti problemą ir gauti priemonių nemokamai

Neįgalioji Danguolė prieš dvidešimt metų po įvykusios traumos neteko galimybės vaikščioti ir...

Mylimasis įamžino merginą pikantiškoje Joninių nakties scenoje: maniau, sudegsiu iš gėdos (1)

Noriu papasakoti savo istoriją, kad apsisaugotų kitos merginos. Yra dalykų, kurių niekada...