aA
Griežtėjant automobilių taršos reikalavimams gamintojai siūlo vis daugiau aplinkai draugiškų modelių. „Mercedes-Benz“ jau anksčiau pareiškė, kad kurs anglies dvideginiui neutralų automobilių parką, o šiuos žodžius patvirtina ir pirmasis elektra varomas prabangus „Mercedes-EQ“ sedanas EQS. Šis modelis išsiskiria ne tik pažangiausiomis technologijomis, unikaliu dizainu ir išskirtiniu funkcionalumu, tačiau yra ir pirmasis modelis, pagamintas ant modulinės prabangių ir verslo klasės automobilių platformos, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis
© Gamintojo archyvas

augiau dėmesio tvarumui

Vykdydamas savo iniciatyvą „Ambition 2039“, „Mercedes-Benz“ siekia pasiūlyti naują anglies dvideginiui neutralų automobilių parką per ateinančius 20 metų. Iki 2030 m. įmonė ketina daugiau nei pusę parduodamų transporto priemonių aprūpinti elektros varikliais – siūlys visiškai elektrinius automobilius bei iš tinklo įkraunamus hibridus.

Gamintojas jau dabar skiria daug dėmesio aplinkos taršai mažinti, todėl naujasis EQS sukurtas pagal tvarumo principus. Pirmiausia, automobilis neutralus anglies dvideginio požiūriu, be to, pagamintas naudojant išteklius taupančias medžiagas. Tokie „Mercedes-Benz AG“ klimato apsaugos tikslai buvo patvirtinti iniciatyvos „Science Based Targets Initiative“.

Pirmieji rinkoje pasirodysiantys modeliai bus „EQS 450+“, išvystantis 245 kW galią ir „EQS 580 4MATIC“, pasiekiantis 385 kW galią. EQS yra aerodinamiškiausias serijinis automobilis pasaulyje – pasipriešinimo koeficientas Cd tėra vos 0,20, tad abu modeliai pasižymi itin mažomis energijos sąnaudomis: vertinant pagal WLTP bandymų metodiką, „EQS 450+“ sąnaudos yra nuo 15,7 iki 20,4 kWh, o „EQS 580 4MATIC“ – nuo 17,4 iki 21,8 kWh.

Dar daugiau energijos

„Mercedes-Benz“ jau dabar planuoja pristatyti ir galingiausią EQS versiją, pasiekiančią iki 560 kW. Visi EQS modeliai bus siūlomi su gale sumontuotais elektros agregatais, o 4MATIC versijos bus aprūpintos ir papildomu priekyje sumontuotu eATS elektros varikliu.

Šio modelio rekuperacijos sistemos galia siekia iki 290 kW. „ECO Assist“ sistema padeda pasirinkti optimaliausią maršrutą pagal topografines ir eismo sąlygas, atitinkamai optimizuojama elektros variklio energija. Vairuotojas gali nustatyti tris energijos regeneravimo lygius arba pavarų perjungimo mentelėmis prie vairo pasirinkti riedėjimo funkciją.

EQS pasirodymas rinkoje taip pat žymi naujos kartos didesnės energijos talpos baterijų pradžią. Didesnė iš dviejų galimų baterijų yra 107,8 kWh talpos, o tai – maždaug 26 proc. daugiau nei „EQC 400 4MATIC“. Naujasis EQS aprūpintas pažangia programine baterijų valdymo įranga, kuri sudaro galimybę atnaujinimus įdiegti nuotoliniu būdu, pasinaudojant „Over-The-Air“ (OTA) technologija. Dėka šios sistemos energijos valdymas ir kitos funkcijos yra atnaujinamos važiavimo metu.

Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis
© Gamintojo archyvas

Gamintojas pasirūpino, jog greitojo įkrovimo stotelėse su nuolatine srove EQS baterijas galima krauti iki 200 kW greičiu ir per 15 min. gauti energijos tiek, kad pakaktų nuvažiuoti 300 kilometrų (pagal WLTP). Namuose ar viešosiose įkrovimo stotelėse EQS galima patogiai įkrauti iki 22 kW kintamosios srovės įkrovikliu.

„Mercedes-Benz“ pasirūpino „Plug&Charge“ technologija, kuri automatiškai aktyvuoja krovimą, užtenka tik pajungti laidą – ši funkcija bus aktyvi „IONITY“ tinkle visoje Europoje. Papildomai visiems Europos „Mercedes me Charge“ klientams, besinaudojantiems „IONITY Unlimited“ paslaugomis, sudaromos sąlygos nemokamai naudotis greitojo įkrovimo tinklu.

Inovatyvumas ir komfortas

Inovatyvus modelis aprūpintas ir kitomis išmaniosiomis technologijomis. Automobilio navigacija su „Electric Intelligence“ sistema, atsižvelgdama į eismą realiuoju laiku, padeda suplanuoti greičiausią ir patogiausią maršrutą. Dar viena nauja EQS ypatybė yra informacijos vizualizacija „MBUX“ sistemoje (angl. „Mercedes-Benz User Experience“), rodanti, ar esamų energijos atsargų pakaks grįžti į pradinį tašką be papildomo įkrovimo. Planuojant maršrutą pirmenybė teikiama įkrovimo stotelėms, kurios buvo pridėtos rankiniu būdu. Negana to, sistema apytiksliai apskaičiuoja, kokia bus vieno įkrovimo kaina.

Kaip papildoma įranga EQS automobilyje gali būti pasirenkamas automatinių durelių paketas. Vairuotojui priėjus prie automobilio, visų pirma išlenda durų rankenėlės, o priėjus dar arčiau, durelės atsidaro automatiškai. MBUX sistemos pagalba vairuotojas gali atidaryti ir automatines keleivio dureles, pavyzdžiui, įleisti iš mokyklos išėjusius vaikus.

Kuriant šį modelį daug dėmesio skirta nepriekaištingai salono oro kokybei. Ją užtikrina sistema „Energizing Air Control Plus“, kurios jutikliai tikrina salone esantį orą, rūpinasi filtravimu ir kondicionavimu. HEPA (angl. „High Efficiency Particulate Air“) filtras sulaiko smulkias daleles, mikrodaleles, žiedadulkes ir kitas medžiagas. Informaciją apie kietąsias daleles lauke ir viduje galima peržiūrėti specialiame automobilio informacinės sistemos oro kokybės meniu. Jei lauko oro kokybė prasta, sistema rekomenduoja uždaryti šoninius langus arba stoglangį.

Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis
© Gamintojo archyvas

Naujasis EQS yra išties intelektualus: priklausomai nuo pasirinktos įrangos, jis gali būti aprūpintas iki 350 įvairiausių jutiklių, fiksuojančių atstumą, greitį, apšvietimo sąlygas, kritulius, temperatūrą, užimtas sėdimas vietas, keleivių kalbėjimą ir kt. Šie jutikliai „Attention Assist“ sistemai padeda analizuoti vairuotojo akių vokų judesius ir įspėti apie nuovargio pavojų, o išorinės kameros leidžia stebėti automobilio aplinką bei patogiau judėti stovėjimo aikštelių teritorijose. Automobilis iš stovėjimo vietos gali išvažiuoti ir savarankiškai, telefonu valdant „Intelligent Park Pilot“ sistemą.

Unikalus išore ir vidumi

Nors yra artimas naujos S klasės giminaitis, EQS sukurtas pagal visiškai elektrinę koncepciją. Išsiskiria ne tik modelio linijos, bet ir priekinės dalies konstrukcija: vientisos „Black Panel“ grotelės ir naujoviški šviesos juosta sujungti priekiniai žibintai. Jie papildyti revoliucine „Digital Light“ technologija, kuri leidžia ant kelio suprojektuoti vairuotojui matomus kelio ženklus ar įspėjamuosius simbolius. Ši technologija kiekviename priekiniame žibinte turi šviesos modulį su trimis ypač galingais šviesos diodais, kurių šviesą atspindi ir nukreipia 1,3 milijono mikroveidrodžių.

Pažvelgus į saloną nelieka abejonių, kad pagrindinis interjero akcentas – išlenktas „MBUX Hyperscreen“ ekranas, kuris tęsiasi beveik nuo vieno statramsčio iki kito. Čia po apsauginiu stiklu sumontuoti trys ekranai susilieja į vieną. Priekinio keleivio patogumui sumontuotas atskiras 12,3 colių OLED ekranas. Įdomu tai, kad kamera nuolat tikrina, ar vairuotojo žvilgsnis nenukrypęs į keleivio ekraną, o tai užfiksavusi automatiškai jį pritemdo.

EQS išsiskiria manevringumu – dėl 4,5 laipsnio pasisukančių galinių ratų automobiliui apsisukti užtenka vos 10,9 metro.

Svarbiausia – saugumas

Be abejonės, naujasis EQS aprūpintas svarbiausiomis saugumo sistemomis, o sistema „PRE-SAFE®“ įtraukta į standartinę įrangą. Yra dvi naujos pagalbos funkcijos, fiksuojančios juostos kirtimo pradžią ir įspėjančios, kai palaikymo tarp eismo juostų sistema ar nematomos zonos asistentas užfiksavo pavojų. Kuriant automobilį vadovautasi integruoto saugumo principais, todėl, kaip ir kiti „Mercedes“, EQS turi sutvirtintą keleivių erdvę, specialias deformacijų zonas ir kitus svarbius saugumo sprendimus. Be standartinių susidūrimo bandymų Automobilių saugos technologijų centre, modelio veikimas patikrintas ir įvairiose papildomose apkrovos situacijose, po kurių atlikti išsamūs komponentų bandymai.

Automobilis aprūpintas „Drive Pilot“ sistema, kuri atitinkamose greitkelių atkarpose arba esant intensyviam eismui sudaro sąlygas iki 60 km/val. greičiu važiuoti dalinai automatizuotu režimu.

Naujasis EQS į Lietuvą atvyks jau šių metų rugpjūčio mėnesį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Pirmajame Metų sunkvežimio konkurse triumfavo švediškas „Scania S“ sunkiasvoris (2)

Pirmą kartą Lietuvoje surengtų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų finalas buvo...

„Regitra“ mažins norinčių užregistruoti automobilius eiles: keičia darbo tvarką (54)

Nuo 2021 m. gegužės 28 d. „Regitroje“ keičiama klientų aptarnavimo tvarka – nuo šiol...

Įvertino naują automobilių registravimo tvarką „Regitroje“: žalą patiria dirbantys sąžiningai, o atsakingų – nėra (64)

Žinių radijo laidoje „Ekonomika“ šiandien naująją automobilių apskaitos tvarką,...

„Toyota“ paskelbė pasaulinius finansinius rezultatus ir patvirtino įsipareigojimą pasiekti nulinę CO₂ emisiją (3)

„Toyota Motor Corporation“ (TMC) pranešė apie finansinius rezultatus kovo 31-ąją, kai baigėsi...

Pristatytas naujasis septynvietis „Tiguan Allspace“ (5)

2020-aisiais pristatytas atnaujintas „Volkswagen“ bestseleris Tiguan“ pagaliau sulaukė ir...

Top naujienos

Išvydę rezultatus gyventojai liko sukrėsti: kas nutiko daugiausiai žmonių paskiepijusioje pasaulio šalyje? (342)

Seišeliuose, kur gyventojų nuo COVID-19 paskiepyta daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje,...

Kūrėja Jusionytė apie darbo pasiūlymą su keista sąlyga: nuo tada labai bijau tokių situacijų

Lygindami Lietuvą su Vakarų pasaulio praktika lyčių lygybės klausimu neretai pabrėžiame, kad...

Lietuvoje – 740 naujų COVID-19 atvejų per parą, mirė 14 žmonių ligoninėse šiuo metu gydomi 1222 pacientai, iš jų 120 – reanimacijoje (22)

Praėjusią parą šalyje nustatyta 740 naujų COVID-19 atvejų, nuo šios infekcinės ligos mirė 14...

Nuosavas būstas – tolstanti svajonė net regionuose: prognozuoja amžinų nuomininkų erą (321)

Jaunoms šeimoms svajonė turėti namus darosi panaši į tolstantį miražą. Per pastarąjį...

„Didžiojo šeimos gynimo maršo“ dalyviai piktinosi valdžia: vardino skirtingas priežastis, prieš ką reikia kovoti renginyje dalyvavo apie 10 tūkst. žmonių (7373)

Nuo pat ryto šalyje vykstantis „Didysis Šeimos gynimo maršas“, kurio dalyvių automobilių...

Vaidas Saldžiūnas | D+

Branduolinis karas su Rusija: ko nesuprato Holivudas, bet užčiuopė Užkalnis (29)

Keistas pavadinimas, tiesa? Atrodo, kas galėtų visus juos sieti, neįmanoma. Bet įsitikinti...

Europos kosmoso agentūros astronautų atrankoje siektų dalyvauti dešimtys lietuvių (8)

Seimui ruošiantis kitą savaitę skubos tvarka ratifikuoti narystę Europos kosmoso agentūroje...

Kaip išsirinkti tinkamiausią gyvenimo žmogų: neprašausite atsižvelgę į šiuos dalykus

Meilė – mūsų gyvenimo esmė, prasmė ir tikslas, ji – pats gyvenimo alsavimas. Esame laimingi...

Po šiltesnio savaitgalio laukia audringi orai: liūčių išvengti nepavyks nė vienam regionui (12)

Sekmadienio dieną iš pietvakarių artės atmosferos frontas. Į šalį plūs vis tankesni debesys,...

Italijos princas monarcho titulą perdavė paauglei anūkei – instagramo ir vakarėlių divai: toks ėjimas sukėlė pasipiktinimą (6)

84-erių Neapolio princas ir Savojos kunigaikštis Vittorio Emanuele, nuo sosto nušalinto...