aA
Jau po kelių dienų įsigaliosiantis naujas mokestis, kaip reikiant pakoregavo lietuvių planus. Siekdami sutaupyti ir nemokėti nuo liepos 1 dienos pradedamo taikyti mokesčio, vairuotojai likus paskutinėms dienoms suskubo registruoti turimų transporto priemonių ir suplūdo į „Regitros“ padalinius.
Prie „Regitros“ nusidriekė kilometrinės eilės: vairuotojai suskubo išvengti įsigaliosiančio mokesčio
© DELFI / Kiril Čachovskij

Nuo liepos 1 dienos kiekvienas registruojantis naują, į Lietuvą iš užsienio valstybės atvežtą arba perregistruojantis kitu vardu Lietuvoje jau užregistruotą automobilį, turės sumokėti nuo automobilio išmetamo anglies dioksido (C02) kiekio priklausantį mokestį. Tokį sprendimą Vyriausybė priėmė siekdama paskatinti vairuotojus rinktis mažiau taršias transporto priemonės, tačiau automobilių savininkai suskubo to išvengti.

Negavę vietos laukia „gyvose“ eilėse

Jau nuo ankstyvo ryto vairuotojai dalinasi vaizdais, kuriuose užfiksuotos šimtus metrų nusidriekusios eilės šalia „Regitros“ padalinių. Įmonės komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė teigė, kad toks vairuotojų suaktyvėjimas jaučiamas jau nuo karantino pabaigos, tačiau pastarąją savaitę automobilių savininkai į „Regitrą“ stengiasi patekti net ir iš anksto nesiregistravę.

„Pastarąją savaitę, kai liko nedaug laiko iki automobilių registracijos mokesčio taikymo pradžios, ši tema dominuoja. Pagal išankstinę registraciją, pastarosiomis dienomis žymesnių pokyčių nebuvo jaučiama, tačiau pastebima tendencija, kad nuo praėjusios savaitės pabaigos klientai vyksta į padalinius be išankstinės registracijos – tai ir nulėmė „gyvų“ eilių atsiradimą“, – aiškino E. Bardauskienė.

Prie „Regitros“ nusidriekė kilometrinės eilės: vairuotojai suskubo išvengti įsigaliosiančio mokesčio
© DELFI / Kiril Čachovskij

Laisvų vietų iki liepos 1-osios – nėra

Specialistė pabrėžė, kad nepaisant srauto, pirmenybė vis tiek teikiama iš anksto užsiregistravusiems klientams, o tik šiems neatvykus, kviečiami laukiantys „gyvoje“ eilėje. Tiesa, E. Bardauskienė informavo, kad išanalizavus birželio 29 d., 12 val. didžiųjų miestų išankstinės registracijos duomenis matyti, jog laisvų vietų iš užsienio įvežtų automobilių registracijai yra tik liepos pradžioje. Panaši situacija yra ir su Lietuvoje prieš tai eksploatuotų automobilių registracija.

„Regitros“ atstovė reaguodama į susidariusią situaciją priminė, kad pranešti, apie prieš tai Lietuvoje registruoto automobilio pardavimą ar įregistruoti jį savo vardu bei užsakyti daugelį kitų paslaugų, vairuotojai gali internetu.

„Norime atkreipti klientų dėmesį, kad tie, kurie užsakymus pateiks, patvirtins ir apmokės iki liepos 1 d., registracijos liudijimą galės atsiimti ir vėliau, t. y. po liepos 1 d. Tokiu atveju registracijos mokestis nebus taikomas“, – aiškino E. Bardauskienė.

Prie „Regitros“ nusidriekė kilometrinės eilės: vairuotojai suskubo išvengti įsigaliosiančio mokesčio
© DELFI / Kiril Čachovskij

Pirkti kitų automobilių neskuba

Tai, kad lietuvių susidomėjimas automobiliais išaugo, patvirtino ir Kauno automobilių turgaus „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis. Jis teigė, kad pastaruoju metu vairuotojai aktyviau pradėjo domėtis turguje parduodamais automobiliai, tačiau ar tokia tendencija atsirado dėl artėjančio registracijos mokesčio, V. Naujanis nebuvo įsitikinęs.

„Paklausa iš tiesų yra šiek tiek didesnė, tačiau pokyčiai nėra drastiški. Manyčiau, kad toks suaktyvėjimas yra ir karantino pasekmė. Žinoma, galima pastebėti ir tokių, kurie stengiasi parduoti taršesnius dyzelinius automobilius ir įsigyti benzininį, ar hibridinį automobilį, kuriam taikomas mokestis būtų mažesnis“, – aiškino V. Naujanis.

Automobilių turgaus direktorius teigė, kad jau anksčiau lietuviai pradėjo daugiau domėtis benzininius variklius turinčiais automobiliais, todėl ir dabar šis poreikis išlieka. Tiesa, V. Naujanis teigė, kad šio mokesčio įvedimas didelių pokyčių kol kas nelėmė, mat dauguma vairuotojų, kaip ir anksčiau, taip ir dabar, dažniausiai įsigyja automobilius, kurių kaina svyruoja apie 3-4 tūkstančius eurų.

„Matyt, tokia yra lietuvių perkamoji galia, nes net ir žinodami, kad įvedamas toks mokestis, vairuotojai nesiryžta pirkti brangesnių, naujesnių, o kartu ir mažiau taršių automobilių“, – įžvalgomis dalinosi V. Naujanis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
3.5600

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (34)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Vokietija skambina pavojaus varpais dėl žmonių, kurių visai nepasiekia COVID-19 perspėjimai: užsimenama ir apie rytų europiečius skubiai pradėtas bandomasis projektas (123)

Kai vasario viduryje didžiausias Vokietijos laikraštis „Bild“ paskelbė informaciją, jog tarp...

Atvejų mažiau, bet „biuletenių“ rekordas užfiksuotas pernai balandį – kokios priežastys tai lėmė? (4)

„ Sodra “ pernai fiksavo rekordinius išrašomų nedarbingumo pažymėjimų, vadinamųjų...

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (398)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (521)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

Naktį Vilniuje užsiliepsnojo į kelio atitvarą atsitrenkęs „Seat“

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Vilniuje, Geležinio Vilko g., išvažiavęs iš tunelio,...

Šaltus pavasario orus staigiai pakeis vasariška šiluma (5)

Sulaukėme dar vienos šaltos gegužės nakties. Sekmadienio rytas auš taip pat vėsus, bet dieną...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (23)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (91)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Intymi išpažintis: man 25-eri ir aš lig šiolei nežinau, kas yra orgazmas (68)

Kalbos apie seksą ir seksualumą neretai verčia jausti didelį spaudimą būti „normaliems“, t....