aA
Bet kuris automobilių inžinierius patvirtins, jog vidaus degimo variklis be alyvos gali dirbti vos kelias minutes, tačiau Lietuvos rekordų knygoje užfiksuotas kur kas ilgesnis laikas. Praėjusį ketvirtadienį jis buvo dar kartą pagerintas – Vitoldas Milius su Antanu Pociumi keliolikos metų „Volkswagen Touran“ automobiliu, iš kurio variklio buvo išleista alyva, per 5 val. 23 min. nuvažiavo 307 kilometrus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Patikrino, kiek galima nuvažiuoti automobiliu be alyvos: rezultatas nustebino
© Organizatoriai

Ankstesnis Lietuvos rekordas buvo užfiksuotas 2019 metais – tuomet automobilis be variklio alyvos per 2 val. 30 min. nuvažiavo 83 kilometrus. V. Milius su A. Pociumi pagerino iškart abu rodiklius – ir laiko, ir nuvažiuotų kilometrų.

Be alyvos, bet su specialiu priedu

Rekordui naudotas visiškai standartinis „Volkswagen Touran“ su 1.9 TDI varikliu, į kurio tepimo sistemą buvo supiltas specialus nanotechnologijomis grįstas priedas „RVS Master“. Nuo tradicinių „daktarais“ vadinamų variklinės alyvos priedų jis skiriasi savo veikimo būdu – priešingai nuo daugelio kitų, Suomijoje sukurtas RVS veikia metalines variklio dalis ir išlaiko savo efektyvumą net pakeitus alyvą.

„Aš pats esu inžinierius, studijavau variklių teoriją ir man niekaip neišeina suprasti, kaip variklis gali dirbti be alyvos. Tai yra geras šio priedo naudos įrodymas – jeigu jis gali tokį stebuklą padaryti, tai naudojant įprastu būdu su alyva, jis naudotą automobilį išties gali prikelti“, – pasiekęs rekordą, kalbėjo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V. Milius.

Rekordą jis kartu su A. Pociumi pasiekė važiuodami iš Vilniaus į Klaipėdą. Pilkas „Volkswagen Touran“ sustojo nuvažiavęs 307 km ne todėl, kad variklis „užkalė“ – priešingai, jis neskleidė jokių pašalinių garsų. Supratę, jog rekordą jau pasiekė, ekipažo nariai nusprendė, kad tokio pasiekimo užteks ir nesiekė nuvažiuoti dar toliau. Tada supylė prieš tai išleistą alyvą ir parvažiavo atgal į Vilnių tuo pačiu automobiliu.

„Palikom galimybę tą rekordą dar pagerinti – gal tą padarys kažkas kitas, o gal ir mes patys dar kartą to imsimės. Galėjom važiuoti toliau ir nežinau, kur būtume sustoję – gal už kilometro, o gal dar tūkstantį pravažiavę“, – kalbėjo V. Milius.

Važiavo ekonomiškai

Beveik pusę milijono kilometrų įveikęs „Volkswagen Touran“ automagistralėje nevažiavo didžiausiu leistinu greičiu. Prie vairo sėdėjęs V. Milius pasakojo, jog visą laiką stengėsi palaikyti apie 90 km/val. ir išnaudoti automobilio inerciją, be reikalo neįsibėgėti ir išlaikyti tolygią apkrovą tiek nuokalnėse, tiek įkalnėse. Kelionės metu jie vieną kartą buvo sustoję, tačiau variklis visuomet dirbo.

„Pats važiavimas priminė dalyvavimą ekonominio vairavimo varžybose, tik prietaisų skydelyje nuolat dvi lemputės švietė – įspėjimai apie alyvos trūkumą ir mažą slėgį tepimo sistemoje“, – pasakojo V. Milius, pridurdamas, jog nei papildomų vibracijų, nei garso ar kitų požymių apie variklio būseną nebuvo.

Finišavę ir pasiekę rekordą, ekipažo nariai dar išmatavo variklio garsą decibelų matuokliu, o vėliau, į variklį pripylus alyvos, tą padarė dar kartą – skirtumo nebuvo.

Naudinga naudotiems ir naujiems

Kaip teigia „RVS Master“ atstovybės Lietuvoje vadovas A. Pocius, tokiu bandymu jis siekia parodyti šios nanotechnologijomis grįstos medžiagos naudą varikliui. Paprastas vidaus degimo variklis, išleidus iš jo alyvą, dirbtų vos kelias minutes ir „užkaltų“. Tačiau panaudojus „RVS Master“, jis dirba toliau ne vieną šimtą kilometrų.

Ši medžiaga naudinga naudotą transporto priemonę įsigijusiems žmonėms – pasak A. Pociaus, net ir 300 tūkst. km pravažiavusio automobilio variklis po šios nanotechnologijų medžiagos panaudojimo gerokai atsinaujina. Jo ekonomiškumo, ekologijos ir galios parametrai prilygsta naujam.

Šis įvairių daugiakomponenčių sintetinių mineralų ir kitų priedų mišinys kartais naudojamas ir naujuose automobiliuose – jis sustabdo variklio dėvėjimąsi.

Paruoštas mišinys yra supilamas į variklį ir patenka ant trinties veikiamų paviršių – stūmoklių, cilindrų, alkūninio veleno ir kitų. Varikliui veikiant, dėl metalų trinties susidėvėję paviršiai pasidengia metalo keramikos sluoksniu, kuris nesusidėvi iki 150 tūkst. km.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.1429

Lietuviai kontrabandininkų automobilius prikėlė dar vienai misijai – išsiuntė į karo alinamą Ukrainą

Pagalba karo niokojamai Ukrainai – ypač svarbi, tad Ukrainos tautą palaikantys žmonės ir...

„Tesla“ pardavėjai Lietuvoje sureagavo į Elono Musko įrašus: nurodė, kaip keisis šių elektromobilių pardavimas (4)

Turtingiausio pasaulio žmogaus Elono Musko įrašai „Twitter“ paskyroje nuvilnijo per visą...

Daugiau kilometrų viena elektromobilio įkrova – misija įmanoma: mieste įveikia ir 700 km

Viena įkrova elektromobiliu nuvažiuojamas atstumas gali gerokai skirtis ne tik dėl pasirinkto...

„Regitra“ kartu su STT ieško sprendimų, kaip užtikrinti dar didesnį veiklos skaidrumą

Siekiant kurti maksimaliai korupcijai atsparią aplinką, „Regitros“ valdybos pirmininkė Orijana...

Rugsėjį naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje vėl ėmė didėti

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus...

Top naujienos

Mokslininkė papasakojo, kas įvyksta sprogus branduolinei bombai: jokia pasaulio tauta nėra pasiruošusi to atlaikyti (9)

Rusija , JAV , Prancūzija, Jungtinė Karalystė bei Kinija 1968 metais pasirašė Branduolinio...

Karas Ukrainoje. Rusija pati išsidavė: parodė tikrąją situaciją fronte Zelenskis: Ukrainos daliniai galingai veržiasi į priekį (1)

Ukrainos pajėgos dar labiau veržiasi link Rusijos okupuoto Chersono miesto, antradienį...

Suomijos ir Švedijos kelionę į NATO stabdo dvi šalys: šiame žaidime Rusija – ne pagrindinė žaidėja (14)

Vengrija ir Turkija liko vienintelėmis aljanso valstybėmis, iki šiol neratifikavusiomis Švedijos...

Seimui – nedviprasmiškas signalas iš Šveicarijos, kurio parlamentarai nenorėjo girdėti

Jeigu laikinasis įstatymas dėl Lietuvos futbolo federacijos (LFF) tiesioginio valdymo būtų...

Vaizdai iš Rusijos mobilizacijos centrų šokiruoja: čia turėtų budėti greitoji

Ukrainos kariai tęsia kontrpuolimą, paaiškėjo, kad Rusija nekontroliuoja nė vieno aneksuoto...

The Economist

JAV Centrinis Bankas su palūkanų normų didinimu tuoj perlenks lazdą: skausmą pirmoji pajustų Europa

Pasaulio finansų rinkoms dabar tenka skausmingiausias išbandymas, pareikalausiantis drastiškų...

Žiniasklaida: iš dronus Rusijai tiekiančio Irano – Kremliui nemaloni žinia (1)

Oficialus Irano užsienio reikalų ministerijos atstovas Nasseras Kanaani pareiškė, kad Teheranas...

Ar verta pasinaudoti parama ir įsirengti šilumos siurblį? Energetikos ekspertas įžvelgia minusų (2)

Pirmadienį, spalio 3 d., Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) paskelbė naują paramos...

Mažai kam žinoma gudrybė, kaip išskalbti pagalvę: bus kaip nauja

Skalbimo ekspertai giliajam valymui prilygstantį pagalvių skalbimą pataria atlikti tris kartus per...

Pažadai dėl naujos taupymo priemonės gyventojams virto fiasko (9)

Valdžiai trypčiojant ir kol kas nesiimant iniciatyvos dėl anksčiau aptartų ir planuotų...