aA
Savavaldžiai automobiliai neįmanomi be tokių pažangių sistemų kaip radarai, kurie stebi aplinką ir padeda saugiai manevruoti kelyje. Naujausias, penktos kartos „Continental“ tolimojo veikimo radaras, veikiantis iki 300 metrų atstumu ir turintis itin didelę skiriamąją gebą, yra viena tokių sistemų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Naujos kartos radaras pastebi net mažiausias kliūtis
Naujos kartos radaras pastebi net mažiausias kliūtis
© Gamintojo archyvas

Be jos autonominis važiavimas būtų neįmanomas, tačiau apie tai net nebuvo galvojama kai pirma tokia technologija pasirodė automobilyje prieš 20 metų. 1999 metais debiutavusiame S klasės „Mercedes“ (W220 serija) buvo pirmasis kartu su „Continental“ sukurtas radaras, o šią technologiją „Daimler“ gamintojas siūlė kaip prisitaikančią greičio palaikymo sistemą „Distronic“ – tai buvo pirma tokia sistema pasaulyje, naudojanti tolimojo veikimo radarą, veikiantį iki 150 metrų atstumu.

„Su šia sistema mes žengėme naują technologinį žingsnį ir nuo tada radarai pradėti diegti į vis daugiau automobilių – vien tik „Continental“ yra pagaminę daugiau kaip 50 milijonų tolimojo ir artimojo veikimo radarų“, – sakė Norbertas Hammerschmidtas, Radarų programos skyriaus vadovas, kuris buvo prie pirmojo radaro kūrimo ištakų 1996 metais.

Vis tik jei prieš 20 metų ši technologija buvo naudojama tik pritaikytam greičio palaikymui, naujausios kartos radarai užtikrina avarinį stabdymą ir važiavimo spūstyse pagalbą su sustojimu ir pajudėjimu. O drauge su kitais aplinkos jutikliais, tokiais kaip kameros, lidarai ir radarai yra pažangių vairuotojo pagalbinių sistemų pagrindas.

Nebaisus nei rūkas, nei tamsa

Tolimojo veikimo radarai yra standartinė įranga šiuolaikiniuose automobiliuose. Jie ne tik padidina komfortą palaikydami atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, bet ir užtikrina didesnį saugumą, kadangi pavojaus atveju radarų jutiklių signalai aktyvuoja avarinį stabdymą – ši sistema nuo 2015 metų yra privaloma sunkvežimiuose Europoje, greitai taps privaloma ir lengvuosiuose automobiliuose.

Jutikliai yra pažangių vairuotojo pagalbinių sistemų pagrindas
Jutikliai yra pažangių vairuotojo pagalbinių sistemų pagrindas
© Gamintojo archyvas

1990-ųjų pabaigoje tikrai nebuvo aišku ar automobiliuose prigys radarų technologija. Tuo metu infraraudonuosius spindulius naudojančios sistemos, kurios taip pat galėdavo nustatyti automobilio priekyje esančias kliūtis, buvo gerokai pigesnės. Tačiau „Mercedes“ pasirinko pažangesnį „Continental“ sprendimą, kadangi jis veikė nepriklausomai nuo apšvietimo ir matomumo, tai pat tamsoje ir rūke.

Pirmos kartos radaro įranga buvo batų dėžės dydžio ir svėrė 1,3 kilogramo. Antros kartos radare anksčiau naudotą aukštus dažnius skleidžiantį diodą pakeitė galingesnė puslaidininkių įranga, o pati sistema svėrė 650 gramų. Naujausios, penktos kartos radaro įranga yra sviesto pakelio dydžio ir sveria tik 500 gramų.

Žymiai patobulėjo ir programinė įranga, dabar naudojanti dar tikslesnius objektų atpažinimo algoritmus. Pavyzdžiui, naujausias „Continental“ tolimojo veikimo radaras turi tiek horizontalią, tiek ir itin didelę vertikalią skiriamąją gebą, todėl sistema pastebi ne tik automobilius ir kitus eismo dalyvius, bet ir ant kelio gulinčias kliūtis, tokias kaip ratas ar išmetimo sistemos dalis, bei siunčia signalą vairuotojo pagalbinėms sistemoms.

Savavaldžio važiavimo pagrindas

Kai prieš 20 metų su „Continental“ sukurtas radaras buvo pirmą kartą įdiegtas serijiniame „Mercedes“ automobilyje, tai buvo patogumo – prisitaikančio greičio palaikymo – funkcija, aktyvuojama vairuotojo. Greitai ši technologija buvo pradėta naudoti ir avarinei stabdymo sistemai. O ateityje jos svarba taps dar didesnė – tikslus aplinkos įvertinimas, kada kartu naudojami radarai, lidarai ir vaizdo kameros užtikrina visą automobilio aplinkos matymą, reikalingas automobiliui važiuoti savavaldžiu režimu. Tad po 20 metų nuo debiuto, „Continental“ tolimojo veikimo radaras yra pagrindinis savavaldžio važiavimo elementas, užtikrinantis saugų ateities mobilumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.2857

Kelininkai: dėl snygio visoje Lietuvoje eismo sąlygos sudėtingos (16)

Penktadienio rytą visoje Lietuvoje dėl buvusio arba dėl besitęsiančio snygio eismo sąlygos yra...

Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

Praėjusiais metais Lietuvoje buvo fiksuojama mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei...

Automobilių nuvertėjimas 2020 metais: kurių kainos krito, o kurių net augo? apžvalga (43)

Pagaliau baigėsi daugelio žmonių neigiamais epitetais linksniuojami 2020 metai. Nemažai daliai...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir pustymas (4)

Sudėtingesnės eismo sąlygos dėl snygio ir pustymo antradienio rytą susidarė Vakarų Lietuvoje,...

Keliuose yra slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Šeštadienio pavakarę dėl buvusio ar tebesitęsiančio silpno snygio, vietomis pereinančio į...

Top naujienos

Įspėja dėl gresiančio supervalstybių karo: ateinantys 5-10 metų bus labai pavojingi (1)

Kinijos prezidento Xi Jinpingo Komunistų partija jau daugiau nei septynis dešimtmečius kėsinasi...

Lietuvoje patvirtinti 1122 nauji koronaviruso atvejai, 28 žmonės mirė (179)

Lietuvoje praėjusią parą, penktadienį, ištyrus 9540 ėminių, koronaviruso infekcija patvirtinta...

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Policija įspėja apie sugriežtintą kontrolę: šį kartą kontroliuos ne tik judėjimą tarp savivaldybių (391)

Policija savaitgalį žada intensyviau vykdyti judėjimo kontrolę tarp savivaldybių ir didesnį...

Partijų lyderiai įvertino VRK pirmininkę Matijošaitytę: toliau dirbti galimybės jai nemato (201)

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) kadencijai einant į pabaigą, daugelis Seimo politinių...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau  (5)

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

Mirusiųjų tyrimai parodė, kaip COVID-19 paveikia smegenis: pažeidimai siaubingi (74)

Naujajam koronavirusui negailestingai užkrečiant vis daugiau žmonių, mokslininkams pavyko...

Kaune aidėjo šūviai: girtų vyrų taikiniu tapo moters automobilis (10)

Kaune jau ne pirmą kartą pareigūnams tenka tramdyti įsismarkavusius šaulius.

Žalgiriečio sūnui teko amputuoti ranką ir tris pirštus, bet pavojus gyvybei nebegresia

Aiškėja daugiau detalių apie šią savaitę dabar jau buvusio Vilniaus „Žalgirio“...

Dainų autorius piktinasi dėl subsidijų Kirkorovo koncerto organizatoriams: situacija nesuvokiama (195)

Paaiškėjus, kad buvusios Lietuvos kultūros tarybos sprendimu subsidijos už neįvykusius ar...