aA
Prieš trejus metus „Nissan“ buvo viena iš pirmųjų kompanijų, pažadėjusių, kad paleis į kelius autonomišką savavaldį automobilį iki 2020 metų. Šiemet vykusioje Frankfurto parodoje „Nissan“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas patikino, jog prognozė nesikeičia, tačiau viskas priklausys ne nuo technikos.
Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
© AFP/Scanpix

Anot jo, tai, kiek mes galėsime važiuoti nenaudodami rankų ar kojų, priklausys ne vien nuo technologijų, bet ir nuo įstatymų.

„Nesvarbu, kaip greitai vystosi technologijos, savavaldžių automobilių koncepcija yra labai priklausoma nuo reguliavimo“, – sakė C. Ghosnas. Perfrazavus jo žodžius, galime suprasti, kad Japonijos gamintojas autonomišką automobilį sukurs greičiau, nei tokioms transporto priemonėms bus pritaikyti įstatymai.

„Galime prikurti galybę autonomiškumą užtikrinančių sistemų, bet visos jos mums bus betiksliai kaštai tol, kol vairuotojas vis tiek turės laikyti rankas ant vairo ir stebėti kelią“, – pažymėjo C. Ghosnas, leidęs suprasti, kad jo atstovaujama įmonė nesiūlys šių technologijų, kol nebus priimti aiškiai autonomiškų automobilių eismo tvarką nustatantys teisės aktai.

„Nissan“ vadovas atskleidė tris pakopas, kuriomis remiasi Japonijos gamintojas, vystydamas autonomiškumo technologijas. Visų pirma, japonai sukurs sistemą, kuri leidžia be rankų važiuoti greitkelyje tol, kol nereikia pakeisti eismo juostos.

2018-aisiais „Nissan“ siūlomos sistemos galės pačios keisti eismo juostas, be žmogaus įsikišimo.

„2020-aisiais turėsime automobilius, kurie tiek mieste, tiek užmiestyje galės autonomiškai atlikti sudėtingesnes operacijas“, – autoblog.com cituoja C. Ghosną.

Pabaigai jis patikino, kad bepilotis automobilis nėra „Nissan“ prioritetas: „Norime gaminti automobilius vairuotojams, tik pridėdami keletą funkcijų, kurios leistų savininkui pačiam pasirinkti: vairuoti, kai jis nori tai daryti, ir nevairuoti, kada to nesinori“.

Apie planus sukurti savarankišką automobilį 2020-iesiems yra užsiminę ir „Toyota“ vadovai. Šiam koncernui priklausiančios „Lexus“ markės GS automobiliuose jau dabar testuojamas įspūdingas įrangos rinkinys – įvairiausi radarai ir kameros leidžia automobiliui susidaryti kompleksišką kelio vaizdą ir priimti aibę sudėtingų sprendimų be žmogaus įsikišimo: keisti eismo juostas, landžioti tarp kitų transporto priemonių, jas praleisti, laikytis saugaus atstumo ir atlikti posūkius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Volvo“ pristatė naują „Volvo C40 Recharge“ elektromobilį: parduos tik internetu

„Volvo Cars“ ateitis yra elektrifikuota ir naujasis „ Volvo C40 Recharge “ yra dar vienas...

Uždegė žalią šviesą vairavimo mokykloms: galės vėl mokyti būsimus vairuotojus (3)

Nuo kovo 10 d. bus leista atnaujinti veiklą vairavimo mokykloms ir rengti praktinius vairuotojų...

Nuo kovo 10-osios „Regitroje“ atnaujinami praktikos egzaminai (1)

Nuo kovo 10 d., trečiadienio, „ Regitroje “ atnaujinami visų kategorijų praktikos egzaminai....

Surengė akciją „Atidarom „Regitrą“: būsimi vairuotojai susivienijo – prašo leisti laikyti vairavimo egzaminus leido vairavimo mokymą nuo kovo 10 d. (13)

Neapsikentę, kad pratęsus karantiną Lietuvoje valstybės įmonei „ Regitra “ nebuvo suteikta...

Protestuotojai didmiesčiuose reikalaus atnaujinti vairavimo mokymą ir egzaminus (2)

Šalies didmiesčiuose trečiadienį rengiamos protesto akcijos Vyriausybės reikalaujant atnaujinti...

Top naujienos

Vilnietis – apie bandymą Antakalnio poliklinikoje paskiepyti senelius: iššūkiai pylėsi vienas po kito (159)

Vilnietis Tomas neseniai padėjo savo seneliams nuvykti iki Antakalnio poliklinikos , kur nuo...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Krabų gaudytojų gyvenimas iš arti: pusmetį praleisti ledinėje ir tamsioje jūroje ryžtasi dėl solidžios algos

Norvegijos laivyne dirbantis Renatas Besolovas jau keletą metų pusmečiui išvyksta į Barenco...

„Žalgirio“ trenerių štabe – teigiamas COVID-19 atvejis (1)

Kauno „Žalgirio“ komandoje užfiksuotas COVID-19 ligos atvejis. Blogai pasijutusiam vienam...

STT sulaikė Šeškinės poliklinikos, Vilniaus klinikinės ligoninės, „Limetos“ vadovus atnaujinta 21.16 (434)

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) dėl galimos korupcijos sveikatos apsaugos sektoriaus...

Agnė Keizikienė | D+

Daugelis neištikimybę pateisina „poligamine prigimtimi“: profesorius iš JAV paaiškino, ar iš tiesų monogaminiai santykiai mums tik primesti

Daugelis, kas bent kartą buvo pasukęs „į kairę“, dažnai pasiteisina, kad „tokia žmogaus...

„Flagmanų žudikais“ pagarsėjusio gamintojo telefono apžvalga: kritikai neturės prie ko prikibti (17)

Kompanija „OnePlus“ yra tituluojama flagmanų žudike. Būtent su tokiu šūkiu į rinką...

Šimašiui pranešus apie savivaldybės patalpose rengiamą erdvę barui, Zuokas iškart sukluso (32)

Ar Remigijaus Šimašiaus vadovaujamoje Vilniaus savivaldybėje atsidarys Artūro Zuoko baras?

Liūdnos naujienos laukiantiems saulėto pavasario: sugrįš šalčiai, neskubės pasirodyti žibutės (33)

Šiųmetės žiemos pradžioje niekas nesitikėjo, kad ji taip įsismarkaus. Žvelgiant į...

Simonology | D+

Moterys kviečia pirmos: neįprasta pažinčių programėlė jos kūrėjai atnešė pasakiškus turtus

Vieną rytą atsiverčiu linkediną ir randu straipsnį apie Whitney Wolfe Herd – jauniausią...

Transliacija / Orijaus kelionės. Pigus poilsis Maldyvuose (2)

Naujausioje „ Orijaus kelionės “ laidoje pamatysite pigiąją Maldyvų pusę. Anot žurnalisto,...