Prieš trejus metus „Nissan“ buvo viena iš pirmųjų kompanijų, pažadėjusių, kad paleis į kelius autonomišką savavaldį automobilį iki 2020 metų. Šiemet vykusioje Frankfurto parodoje „Nissan“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas patikino, jog prognozė nesikeičia, tačiau viskas priklausys ne nuo technikos.
Carlos Ghosn
© AFP/Scanpix

Anot jo, tai, kiek mes galėsime važiuoti nenaudodami rankų ar kojų, priklausys ne vien nuo technologijų, bet ir nuo įstatymų.

„Nesvarbu, kaip greitai vystosi technologijos, savavaldžių automobilių koncepcija yra labai priklausoma nuo reguliavimo“, – sakė C. Ghosnas. Perfrazavus jo žodžius, galime suprasti, kad Japonijos gamintojas autonomišką automobilį sukurs greičiau, nei tokioms transporto priemonėms bus pritaikyti įstatymai.

„Galime prikurti galybę autonomiškumą užtikrinančių sistemų, bet visos jos mums bus betiksliai kaštai tol, kol vairuotojas vis tiek turės laikyti rankas ant vairo ir stebėti kelią“, – pažymėjo C. Ghosnas, leidęs suprasti, kad jo atstovaujama įmonė nesiūlys šių technologijų, kol nebus priimti aiškiai autonomiškų automobilių eismo tvarką nustatantys teisės aktai.

„Nissan“ vadovas atskleidė tris pakopas, kuriomis remiasi Japonijos gamintojas, vystydamas autonomiškumo technologijas. Visų pirma, japonai sukurs sistemą, kuri leidžia be rankų važiuoti greitkelyje tol, kol nereikia pakeisti eismo juostos.

2018-aisiais „Nissan“ siūlomos sistemos galės pačios keisti eismo juostas, be žmogaus įsikišimo.

„2020-aisiais turėsime automobilius, kurie tiek mieste, tiek užmiestyje galės autonomiškai atlikti sudėtingesnes operacijas“, – autoblog.com cituoja C. Ghosną.

Pabaigai jis patikino, kad bepilotis automobilis nėra „Nissan“ prioritetas: „Norime gaminti automobilius vairuotojams, tik pridėdami keletą funkcijų, kurios leistų savininkui pačiam pasirinkti: vairuoti, kai jis nori tai daryti, ir nevairuoti, kada to nesinori“.

Apie planus sukurti savarankišką automobilį 2020-iesiems yra užsiminę ir „Toyota“ vadovai. Šiam koncernui priklausiančios „Lexus“ markės GS automobiliuose jau dabar testuojamas įspūdingas įrangos rinkinys – įvairiausi radarai ir kameros leidžia automobiliui susidaryti kompleksišką kelio vaizdą ir priimti aibę sudėtingų sprendimų be žmogaus įsikišimo: keisti eismo juostas, landžioti tarp kitų transporto priemonių, jas praleisti, laikytis saugaus atstumo ir atlikti posūkius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes“ dėl brokuotų oro pagalvių JK atšaukia 400 tūkst. automobilių (2)

„ Mercedes-Benz “ Jungtinėje Karalystėje atšaukia 400 tūkst. brokuotų oro pagalvių, kurios...

Rusija automobilių gamybą šiemet padidino daugiau kaip penktadaliu (27)

Rusija per tris šių metų ketvirčius pagamino 977 tūkst. lengvųjų automobilių – 21,4 proc....

Rugsėjį Lietuvos naudotų automobilių rinką vėl truktelėjo vokiški modeliai (1)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Volkswagen“ plečia komercinių modelių su visų ratų pavara gamą

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ pristato naujovę komercinių automobilių...

Patvirtino senokai sklandžiusius gandus: „Ferrari“ gamins FUV (12)

Nors ilgą laiką ir atkakliai neigė šią informaciją, kompanijos vadovas Sergio Marchionne...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (136)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (656)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (71)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (360)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (132)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (137)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (9)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (95)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...