Iš sosto buvo nuverstas vienos didžiausių pasaulyje automobilių imperijų – „Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininkas Ferdinandas Piechas, kuris yra legendinio automobilių kūrėjo Ferdinando Porsche anūkas. Kartu su juo direktorių tarybą paliko ir jo žmona Uršulė. Oficiali priežastis – prarastas pasitikėjimas. Nepadėjo ir tai, kad Piechų šeimai priklauso kontrolinis koncerno akcijų paketas.

F. Piechas VW koncernui vadovavo 19 metų – nuo 1993 iki 2002 metų, o po to pasitraukė iš vykdančiojo direktoriaus pareigų ir tapo stebėtojų tarybos pirmininku.

Šis žmogus pastaruosius tris dešimtmečius darė milžinišką įtaką visam koncernui. Pavyzdžiui, būtent F. Piecho idėjos buvo gaminti unikalų „Bugatti Veyron“ ar itin ekonomišką VW XL1. Jis sugalvojo ir VW limuziną „Phaeton“, jis sugalvojo į „Audi“ automobilius montuoti visų varančiųjų ratų sistemą ir padėjo „Audi“ iš pigių ir nekokybiškų automobilių gamintojo tapti prestižinių mašinų kūrėju.

Jo atsistatydinimas tiesiog pribloškė automobilių pramonės pasaulį. Tai tikras perversmas VW kompanijoje. F. Piechas ne be pagrindo buvo vadinamas įtakingiausiu automobilių pramonės žmogumi pasaulyje.

Ferdinandas Piechas
Tad kas gi nutiko, kad „Volkswagen“ koncerno akcininkai sugebėjo nustumti tą, kurį visi vadino pilkuoju kardinolu ir tikruoju „Volkswagen“ koncerno vadovu? F. Piechu atsikratė jo paties statytinis. Prieš aštuonerius metus į „Volkswagen“ vykdančiojo direktoriaus pareigas Ferdinando Porsche anūkas rekomendavo Martiną Winterkorną. Pastaraisiais mėnesiai dviejų aukščiausias pareigas koncerne užimančių vyrų požiūriai kardinaliai išsiskyrė. F. Piechas siekė atstatydinti M. Winterkorną, tačiau stebėtojų taryba balsų dauguma iš pradžių patvirtino M. Winterkorno įgaliojimus, o po to privertė atsistatydinti iš visų jo užimamų postų ir 78 metų F. Piechą.

Panašu, kad F. Piecho kiek ankstesnį, negu planuota išėjimą į pensiją nulėmė jo paties šeimos balsai – šeima nepritarė senuko požiūriui ir gražiai, bet įtaigiai paprašė tapti tiesiog paprastu pensininku. Pačiam F. Piechui iš 51 procento jo šeimos valdomo akcijų paketo asmeniškai priklauso 10 procentų, o likusias akcijas valdo kiti šeimos nariai.

Kaip visas šis perversmas pakeis „Volkswagen“ koncerno ateitį pamatysime dar negreitai – automobilių pramonė yra gan inertiškas mechanizmas, ir teisingi arba klaidingi sprendimai paprastai lavina užgriūna kompaniją tik po keleto metų. Ar „Volkswagen“ taps stipresnis po F. Piecho epochos paaiškės artimiausiais metais.

Laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.