aA
Amerikos draudimo institutas kelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) išsiaiškino, ar šiuolaikinės automobilio saugumo ir pagalbos vairuotojui sistemos yra naudingos. Tyrėjai skaičiavo, kiek avarijų padeda išvengti „aklųjų“ zonų ir kelio linijų stebėjimo sistemos. Paaiškėjo, kad dėl jų autoįvykių sumažėja 10–20 proc., rašo motor.ru.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Pasak IIHS, dėl kelio žymėjimus stebinčių sistemų bendras avarijų skaičius dėl išvažiavimo iš savo eismo juostos (šoninis smūgis, susidūrimas su priešais važiavusia mašina ar atsitrenkimas į objektą šalikelėje) sumažėjo 11 proc., o skaičius avarijų, per kurias žmonės patyrė įvairias traumas, smuko 21 proc.

IIHS atliktas kelio linijų stebėjimo sistemų tyrimas yra aktualus šešiems automobilių gamintojams, siūlantiems šią technologiją: „General Motors“, „Honda“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“, „Subaru“ ir „Volvo“. Institutas gavo kėbulų numerius (VIN) tų automobilių, kuriuose įrengti gamykliniai elektroniniai pagalbininkai.

Turėdamas tokią informaciją, institutas peržiūrėjo JAV policijos turimas autoįvykių suvestines ir į avarijas patekusių mašinų kėbulų numerius. Tyrėjai išanalizavo iš viso šešerių metų ataskaitas (nuo 2009 iki 2015 metų) 25 valstijose.

Tokiu pačiu metodu buvo patikrintos „aklųjų“ zonų stebėjimo sistemos. Šiame tyrime figūravo „Fiat Chrysler“, „General Motors“, „Honda“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ automobilių pavadinimai. Institutas nustatė, kad šios sistemos susidūrimų su nepastebėtais automobiliais skaičių sumažino 14 proc. Avarijų, kuriose nukentėjo žmonės, sumažėjo 23 proc.

„Aklųjų“ zonų ir kelio linijų stebėjimo sistemos skirtinguose automobiliuose funkcionuoja gana vienodai. Elektroniniai pagalbininkai vairuotojus apie „nepastebėtus“ automobilius įspėja šviesos indikatoriais arba garsiniais signalais, o kartais ir vairo vibravimu. Jei automobilis atsitiktinai išvažiuoja iš savo eismo juostos, vairuotojas taip pat sulaukia specialaus signalo (panašiai elektronika vertina ir manevrus neįjungus posūkio signalo). Neretai įsijungia ir automatinės vairavimo pagalbos funkcija.

IIHS pažymi, kad jei visi automobiliai Jungtinėse Valstijose turėtų „aklųjų“ zonų stebėjimo sistemas, tai leistų išvengti maždaug 50 tūkst. avarijų per metus. Jei visi automobiliai turėtų kelio linijas sekančias sistemas, per metus būtų išvengta 85 tūkst. avarijų, o nukentėjusių žmonių skaičius sumažėtų 55 tūkstančiais (remiantis 2015 metų statistika).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

Top naujienos

Kelionių rinką turėjęs sudrebinti TUI užtruko: sklando gandai dėl būsimo vadovo

Vasarą pasigirdus žinioms, jog į Baltijos šalis žengs didžiausias kelionių operatorius TUI,...

Vis blogiau ir blogiau: rytoj laukiama krušos, poryt – šalnų talžys stiprus vėjas (23)

Smarkūs vėjai, įkyrūs lietūs, žema oro temperatūra dieną ir šalnos naktį – taip trumpai...

Džiaugsmą dėl popiežiaus vizito temdė nemalonūs poelgiai: vilniečiai dalinasi nuoskaudomis papildyta (211)

Nors policijos atstovas teigia, kad popiežiaus Pranciškaus vizitas buvo itin sklandus, vilniečiai...

Vilnietis pasipiktino: jau vairavimo mokyklose moko, kaip važiuoti A juosta (25)

Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo...

Puola vilkai – žmonės nebeturi kaip gintis (25)

Vi­są Lie­tu­vą su­krė­tė Ra­sei­nių ra­jo­ne, Aks­ti­nų apy­lin­kė­se,...

Lina Kairytė į darbą grįžo prabėgus keturiems mėnesiams po gimdymo: net artimieji sakė, kad mane visi dėl to suės (20)

LNK žinių vedėja Lina Kairytė (33) – viena iš nedaugelio moterų Lietuvoje, kuri praėjus...

Maldeikienė nesitraukia: kliuvo ir Šimonytei, ir konservatoriams (223)

Praėjusių metų gale sakiusi, kad į prezidentus kandidatuos, jei rinkimuose nedalyvaus Ingrida...

Aiškėja daugiau detalių apie Kaune sužalotą kūdikį: tėvas, įtariama, jį spardė ir daužė rankomis dar papildyta (80)

Sekmadienio naktį neblaivus tėvas įtariamas iš rankų išmetęs ir sužalojęs savo 4 mėnesių...

„Maxima“ vadovės pažadas: sumažinus PVM ir kainos iš karto sumažės (447)

Nelaukdami valdžios sprendimų, kaip bus pažabojamas kainų augimas prekybos tinkluose, jų atstovai...

Dar vienas smūgis rinkimuose – pavojaus signalas Putino režimui (69)

Rusijos valdančioji partija per savaitgalį vykusius regioninius rinkimus patyrė dvi retas...