aA
Amerikos draudimo institutas kelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) išsiaiškino, ar šiuolaikinės automobilio saugumo ir pagalbos vairuotojui sistemos yra naudingos. Tyrėjai skaičiavo, kiek avarijų padeda išvengti „aklųjų“ zonų ir kelio linijų stebėjimo sistemos. Paaiškėjo, kad dėl jų autoįvykių sumažėja 10–20 proc., rašo motor.ru.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Pasak IIHS, dėl kelio žymėjimus stebinčių sistemų bendras avarijų skaičius dėl išvažiavimo iš savo eismo juostos (šoninis smūgis, susidūrimas su priešais važiavusia mašina ar atsitrenkimas į objektą šalikelėje) sumažėjo 11 proc., o skaičius avarijų, per kurias žmonės patyrė įvairias traumas, smuko 21 proc.

IIHS atliktas kelio linijų stebėjimo sistemų tyrimas yra aktualus šešiems automobilių gamintojams, siūlantiems šią technologiją: „General Motors“, „Honda“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“, „Subaru“ ir „Volvo“. Institutas gavo kėbulų numerius (VIN) tų automobilių, kuriuose įrengti gamykliniai elektroniniai pagalbininkai.

Turėdamas tokią informaciją, institutas peržiūrėjo JAV policijos turimas autoįvykių suvestines ir į avarijas patekusių mašinų kėbulų numerius. Tyrėjai išanalizavo iš viso šešerių metų ataskaitas (nuo 2009 iki 2015 metų) 25 valstijose.

Tokiu pačiu metodu buvo patikrintos „aklųjų“ zonų stebėjimo sistemos. Šiame tyrime figūravo „Fiat Chrysler“, „General Motors“, „Honda“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ automobilių pavadinimai. Institutas nustatė, kad šios sistemos susidūrimų su nepastebėtais automobiliais skaičių sumažino 14 proc. Avarijų, kuriose nukentėjo žmonės, sumažėjo 23 proc.

„Aklųjų“ zonų ir kelio linijų stebėjimo sistemos skirtinguose automobiliuose funkcionuoja gana vienodai. Elektroniniai pagalbininkai vairuotojus apie „nepastebėtus“ automobilius įspėja šviesos indikatoriais arba garsiniais signalais, o kartais ir vairo vibravimu. Jei automobilis atsitiktinai išvažiuoja iš savo eismo juostos, vairuotojas taip pat sulaukia specialaus signalo (panašiai elektronika vertina ir manevrus neįjungus posūkio signalo). Neretai įsijungia ir automatinės vairavimo pagalbos funkcija.

IIHS pažymi, kad jei visi automobiliai Jungtinėse Valstijose turėtų „aklųjų“ zonų stebėjimo sistemas, tai leistų išvengti maždaug 50 tūkst. avarijų per metus. Jei visi automobiliai turėtų kelio linijas sekančias sistemas, per metus būtų išvengta 85 tūkst. avarijų, o nukentėjusių žmonių skaičius sumažėtų 55 tūkstančiais (remiantis 2015 metų statistika).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (11)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (331)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (96)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (46)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Į paskutinę kelionę išlydimas Saulius Karosas: amžinojo poilsio verslininkas atguls Menininkų kalnelyje (68)

Šią savaitę verslo pasaulį ištiko netektis – naktį iš antradienio į trečiadienį mirė...

Jevgenijus Kiseliovas: praėjus 28 metams, Lietuvoje žmonės gyvena taip, kaip mums net sapne nesisapnavo (184)

Sausio 13-oji – diena, kai prisimenami žmonės, kuriuos 1991 metais Vilniuje nužudė mūsų...

Kauno centre, prie ligoninės, mirė vyras: liudininkė negalėjo patikėti personalo abejingumu (915)

Penktadienį grupelė kauniečių su mirtimi susidūrė tiesiog vienoje miesto centro gatvių. Čia...

Ar į Naująją Zelandiją neišvykusi mergaitė padėkos Puidokui? (73)

„Skvernelis, Skvernelio, Skverneliui, Skvernelį...“ – trečią dieną iš eilės žiniasklaida...

Gdanske į paskutinę kelionę palydimas meras Pawelas Adamowiczius (1)

Žmonės iš visos Lenkijos šeštadienį laukia ilgoje eilėje prie Gdansko bazilikos, kur...

Apdovanojimų užkulisiuose ryškiausiai švietė Karolina Meschino ir Remis: pora dalijosi bučiniais ir spinduliavo meilę (34)

Penktadienio vakarą griausmingai paminėti jau tretieji „Žmonių“ apdovanojimai, kurių metu...

Medžioklė tęsiasi: naujas „Žalgirio“ magas ir pagrindinis Šaro tikslas šių metų Eurolygoje (59)

Kauno „Žalgirio“ vyrai iš medžioklės Nemuno saloje pagaliau grįžo su laimikiu: penktadienį...

Sėkmingą tinklaraštį sukūrusi Gabrielė Gzimailaitė: kai kurie ant mūsų pyksta, kad „durnos mergos iš nieko pinigus darosi“ (20)

Gabrielę Gzimailaitę „Instagram“ seka kiek daugiau nei 100 tūkst. žmonių, o tinklaraštis jau...

Dizainerė priminė, kaip 2000-aisiais atrodė lietuvių interjerai nuotraukų galerija (4)

Posakis, kad nauja – tai gerai pamiršta sena, galioja ir interjerui. Nors tūkstantmečių...

Kokie karjeros posūkiai laukia žiemos Zodiako ženklų: kai kurių laukia paaukštinimas (1)

Astrofame.com astrologai skelbia, ką gi 2019-ieji parodys jūsų karjerai. Kokie svarbiausi įvykiai...