Amerikos draudimo institutas kelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) išsiaiškino, ar šiuolaikinės automobilio saugumo ir pagalbos vairuotojui sistemos yra naudingos. Tyrėjai skaičiavo, kiek avarijų padeda išvengti „aklųjų“ zonų ir kelio linijų stebėjimo sistemos. Paaiškėjo, kad dėl jų autoįvykių sumažėja 10–20 proc., rašo motor.ru.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Pasak IIHS, dėl kelio žymėjimus stebinčių sistemų bendras avarijų skaičius dėl išvažiavimo iš savo eismo juostos (šoninis smūgis, susidūrimas su priešais važiavusia mašina ar atsitrenkimas į objektą šalikelėje) sumažėjo 11 proc., o skaičius avarijų, per kurias žmonės patyrė įvairias traumas, smuko 21 proc.

IIHS atliktas kelio linijų stebėjimo sistemų tyrimas yra aktualus šešiems automobilių gamintojams, siūlantiems šią technologiją: „General Motors“, „Honda“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“, „Subaru“ ir „Volvo“. Institutas gavo kėbulų numerius (VIN) tų automobilių, kuriuose įrengti gamykliniai elektroniniai pagalbininkai.

Turėdamas tokią informaciją, institutas peržiūrėjo JAV policijos turimas autoįvykių suvestines ir į avarijas patekusių mašinų kėbulų numerius. Tyrėjai išanalizavo iš viso šešerių metų ataskaitas (nuo 2009 iki 2015 metų) 25 valstijose.

Tokiu pačiu metodu buvo patikrintos „aklųjų“ zonų stebėjimo sistemos. Šiame tyrime figūravo „Fiat Chrysler“, „General Motors“, „Honda“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ automobilių pavadinimai. Institutas nustatė, kad šios sistemos susidūrimų su nepastebėtais automobiliais skaičių sumažino 14 proc. Avarijų, kuriose nukentėjo žmonės, sumažėjo 23 proc.

„Aklųjų“ zonų ir kelio linijų stebėjimo sistemos skirtinguose automobiliuose funkcionuoja gana vienodai. Elektroniniai pagalbininkai vairuotojus apie „nepastebėtus“ automobilius įspėja šviesos indikatoriais arba garsiniais signalais, o kartais ir vairo vibravimu. Jei automobilis atsitiktinai išvažiuoja iš savo eismo juostos, vairuotojas taip pat sulaukia specialaus signalo (panašiai elektronika vertina ir manevrus neįjungus posūkio signalo). Neretai įsijungia ir automatinės vairavimo pagalbos funkcija.

IIHS pažymi, kad jei visi automobiliai Jungtinėse Valstijose turėtų „aklųjų“ zonų stebėjimo sistemas, tai leistų išvengti maždaug 50 tūkst. avarijų per metus. Jei visi automobiliai turėtų kelio linijas sekančias sistemas, per metus būtų išvengta 85 tūkst. avarijų, o nukentėjusių žmonių skaičius sumažėtų 55 tūkstančiais (remiantis 2015 metų statistika).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobilių savininkai Lietuvoje naujovių sulauks jau šią vasarą (6)

Elektromobiliai turi rimtą problemą – net ir esant išplėtotam stotelių tinklui jų įkrovimas...

Tęsiantis „dyzelgeito“ tyrimui, pirmą kartą surengos kratos „Porsche“ Vokietijos biuruose (2)

Vokietijos policija trečiadienį surengė kratas su dviem aukščiausio lygio „Porsche“...

Lietuvai greitai teks spręsti naują problemą (63)

Automobilių pramonė pastaruoju metu išgyvena „žaliąją“ revoliuciją. Ekspertai sutinka,...

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (14)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį buvo vienas...

Kovą Lietuvos naudotų automobilių rinka ir toliau augo (3)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Top naujienos

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (350)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (5)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Orai: po šilto penktadienio nebus taip malonu

Penktadienis šalyje bus pavasariškai šiltas ir saulėtas, visgi, savaitgalį temperatūra...

Gaisras Vilniuje - degė prie Spaudos rūmų esanti aukštoji mokykla (54)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje gausios gelbėtojų pajėgos buvo sukeltos ant kojų. Žmonės...

Paskutinėmis PAO ir „Real“ mūšio sekundėmis įsižiebė konfliktas, kurio epicentre – Fernandezas skirta techninė, nesportinė ir diskvalifikacinė (10)

Ketvirtadienio vakarą Atėnuose įvykusioje antroje Eurolygos ketvirtfinalio dvikovoje vietos...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (81)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Odontologas įvardijo pagrindinę dantų netekimo priežastį: jos išvengti – labai paprasta (60)

Norėdami apibūdinti Lietuvos gyventojų odontologinę sveikatą, galėtume tiesiog pasakyti –...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (105)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (203)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (55)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...