aA
„Volkswagen“ gamintojai švenčią keturiasdešimtmečio sukaktį kai buvo pradėtas gaminti legendinis „Golf“. Nuo 1974-ųjų iki 40-mečio jubiliejaus nuo surinkimo konvejerio nuriedėjo 30 milijonų šio modelio automobilių.
Pirmos ir septintos kartos Volkswagen Golf
© DELFI montažas

Pastarųjų dešimtmečių „Golf“ raida susijusi su visos automobilizacijos pažanga, pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „VW Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių TDI variklių debiutu trečiosios kartos „VW Golf“, ECS stabilumo sistemos ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos „VW Golf“.

Tad kur gi glūdi legendinio „VW Golf“ sėkmės paslaptys?

„Golf I“ (gamintas nuo 1974 iki 1983 m.)

1974-ieji „Volkswagen“ bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmosios kartos „Golf“ pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu motoru ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų.

Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats „Volkswagen Golf“ greitai tapo naujos – kompaktiškų automobilių – klasės pradininku.

„Golf II“ (nuo 1983 iki 1991 m.)

Jei pirmosios kartos „VW Golf“ diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai antros kartos „Golf“ tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau jo variklių ir kitų agregatų sferoje vyko tikra revoliucija. 1984 m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986 m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“.

„Golf III“ (nuo 1991 iki 1997 m.)

Su trečiąja „Golf“ karta 1991 m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. „VW Golf III“ tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo gera pasyviąja sauga. 1993 m. į „Volkswagen Golf“ pradėta montuoti TDI turbodyzelinius variklius.

„Golf IV“ (nuo 1997 iki 2003 m.)

Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998 m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002 m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.

„Golf V“ (nuo 2003 iki 2008 m.)

Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos „VW Golf“ kėbulas tapo 35 proc. standesnis nei pirmtako. 2007 m. pristatytas ekonomiškasis „Golf TDI BlueMotion“, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.

„Golf VI“ (nuo 2008 iki 2012 m.)

Dar tobulesnio pasyvaus saugumo dėka „Golf VI“ gavo aukščiausiąjį „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes.

Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su „common rail“ sistemomis.

Naujieji „Golf TDI BlueMotion“ pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,7 litro mažiau už pirmtaką.

„Golf VII“ (nuo 2012m.)

Septintosios kartos „Golf“ tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23 proc. ekonomiškesnis nei pirmtakas. Jo trečiosios kartos „Golf TDI BlueMotion“ modifikacija pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,6 litro mažiau už pirmtaką.

Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo montuojamos tik į aukštesnių klasių automobilius. Septintosios kartos „VW Golf“ įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, sumažinantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir prestižinių įvertinimų. Be to, kai kurie specialistai ją laiko šiuo metu geriausia aktyvios saugos priemone.

Šiuo metu „Volkswagen Golf“ automobiliai gaminami Volfsburge ir Cvikau (Vokietija), Fošane (Kinija) ir Puebloje (Meksika).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvą pasiekė naujas „Mazda 6“ – paviešinta ir automobilio kaina (5)

Ruduo – savotiško derliaus metas daugeliui automobilių pardavėjų ir „ Mazda “ atstovai...

„Audi“ pristatė elektra varomą visureigį „e-tron“: kartu su juo siūlys ir įdomią paslaugą (16)

„ Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis....

Naudota lietuviška svajonė – senstelėjęs „Passat“, „Golf“ ir „Audi A6“ (161)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavusi šalies transporto priemonių registrą valdančios VĮ...

Paryžiaus automobilių paroda: menkesnė, tačiau įdomių modelių premjerų netrūks

Jau kitą mėnesį Paryžius taps automobilių sostine. Šiame mieste vyksiančioje tarptautinėje...

„Kia“ parodė kaip reikiant pasikeitusį „ProCeed“ modelį

Pietų Korėjos „ Kia “ oficialiai pristatė naują „ProCeed“ modelį. Publika pirmą kartą...

Top naujienos

Džiugelio skambutis aplinkos ministrui: išlindo visai kitų interesų ausys (158)

Ką bendro turi atliekų tvarkymo verslas su žmogaus teisėmis ir jų gynimu?

Lietuvos miškuose miškovežių spūstys (287)

Socialiniai tinklai ūžia nuo informacijos, kur matyti intensyvūs miškų kirtimai. Gyventojai,...

Pranckietis kreipėsi į žmones: nesiųskite mums Basčio į Seimą

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, kad būtų nesaugu deklaruoti paramą konservatorei...

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (712)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Po farsu virtusio interviu stebi radikalius pokyčius Rusijoje (3)

Praeitą savaitę du Rusijos piliečiai, įtariami pasikėsinimu į Sergejų Skripalį, davė labai...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (17)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Mokslininkas atskleidė, kada globali temperatūra Žemėje pasieks „piką” (31)

Susisiekimo, mitybos įpročiai, sunaudojamos energijos kiekis ir gamyba vis labiau spartina klimato...

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (941)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Vilniečių kova už mišką atskleidė savivaldybės planus: dalį Vilniaus užstatys daugiabučiais (24)

Vilniaus Lazdynų mikrorajone esančio „Gudelių šilo“ gyventojai leidosi į kovą su sostinės...

Plonytė linija tarp gyvenimo ir mirties: esate miręs tuomet, kai tą paskelbia gydytojas (6)

Kartais gyvenimą ir mirtį skirianti linija gali būti visiškai neaiški, pastebi livescience.com....