Rusijos rublio kursas – ne rodiklis

Jau senokai Kauno automobilių turguje karaliauja pirkėjai iš Kirgizijos. Pasigirdo kalbų, kad į žemumas besiritantis Rusijos rublio kursas kelia nerimą kirgizams.

„Ne ne. Dėl rublio jokio nerimo nėra. Mes apskritai rubliais neatsiskaitome. Mūsų pagrindinė valiuta – doleris“, – DELFI sako turguje sutikti kirgizai.

Panašu, kad smunkantis rublis – didžiausia problema patiems rusams. Turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis pastebi, kad į Rusiją iš turgaus iškeliauja palyginti maža dalis mašinų, o didžiausia įtaką prekybai turi ne rublio, o dolerio kursas.

Tada prasideda matematiniai skaičiavimai pagal valiutų kursus.

„Jei Rusijos valiutos kursas nukritęs, tai jis (automobilių perpardavėjas – DELFI) gauna mažiau dolerių. Bet jis su tais mažesniais doleriais atvažiuoja į Lietuvą, o čia doleris euro atžvilgiu yra pakilęs. Tai reiškia, kad jie pirkdami išlošia. Ten jis praranda – čia kompensuoja. Tik klausimas, ar jis sutinka nuleisti savo pliusą, kurį čia išlošė – jis atsiveža brangų dolerį ir viskas pasideda ant svarstyklių“, – skaičiuoja V. Naujanis.

Tiesa, rublis turi įtakos ir kirgizams, nes nemažai kirgizų dirba Rusijoje ir uždirba rubliais. Gaunant rublius automatiškai brangsta visos prekės, nes rublio kursas pasiekė neregėtas žemumas.

Tačiau vėlgi, lemiamą žodį turguje taria doleris.

„Jeigu dolerio vertė mažėja – pirkimas sustoja“, – konstatuoja V. Naujanis.

Laikinas bumas

Turgaus žmonės dėl rublio kurso, panašu, galvos perdaug nesuka. Kur kas opesnė problema – Kirgizijos valdžios planai jungtis į Rusijos muitų sąjungą.

Šie planai turguje sukėlė trumpalaikį mašinų pardavimų bumą.

„Kirgizai dabar tiek prisipirks mašinų, kad jie čia kokius du mėnesius net nevažiuos. Dabar jaučiasi pakilimas. Jis po truputį jau slūgsta, nes kroviniai turi spėti grįžti į Kirgiziją. Tai tęsiasi jau dvi savaites“, - sako V. Naujanis.

Labiausiai turguje graibstomi 2003-2005 metų „Toyota“ automobiliai, „Opel“ modeliai „Zafira“ ir „Astra“.

Naujas transportavimo būdas

Tačiau Kirgizijos valdžios planai verčia šios šalies piliečius būti ne tokiais išrankiais. Ypač – artėjant Naujiems metams.

Matyt, tą žino ir kaimynai lenkai, kurių pastaruoju metu Kauno turguje – kaip niekada daug. Tiesa, lenkai ne perka, o patys parduoda mašinas.

Rinka diktuoja ir sąlygas – panašu, kad kirgizai išrado naują mašinų gabenimo būdą.

Užduotis paprasta – kaip vienam žmogui į tėvynę parsivaryti kuo daugiau mašinų? Išradingiausi verslininkai sugalvojo planą, kurį sėkmingai įgyvendina.

Perkami du krovininiai mikroautobusai, kurie sujungiami standžiąja jungtimi. Be to, kirgizai į kiekvieną autobusiuką sutalpina po mažą automobilį. Tarkime, kad ir lenkų pamėgtą mažąjį „Fiat 126”. Tokiu būdu vienas žmogus grįždamas į tėvynę vienu reisu parvaro net keturis automobilius.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (170)