„Renault“-„Nissan“ aljanso vadovas Carlosas Ghosnas turi didelių ambicijų – kalbėdamas balandį vykusiame „Renault“ akcininkų susirinkime jis teigė sieksiąs aljansą įtvirtinti tarp trijų didžiausių pasaulio gamintojų.
© Gamintojo nuotr.

C.Ghosnas tikisi, kad daugiausiai prie Japonijos ir Prancūzijos automobilių gamybos aljanso pardavimų augimo prisidės „Renault“ markės atsigavimas bei agresyvi plėtra Rusijos ir Kinijos rinkose. Tame pačiame akcininkų susirinkime C.Ghosno kadencija buvo pratęsta iki 2018 m.

„Renault“-„Nissan“ praneša, kad pernai bendri aljanso pardavimai išaugo 2 proc. iki 8,26 mln. vnt., tad teks gerokai paplušėti siekiant pavyti dabartinius rinkos lyderius – „Toyota Motor“, „Volkswagen“ grupę ir „General Motors“ – kurie šiemet ketina parduoti daugiau nei po 10 mln. automobilių. Vis dėlto kai kurie leidinio „Automotive News Europe“ pakalbinti analitikai pripažįsta, kad C.Ghosno tikslas gali būti pasiektas.

„Exane BNP Paribas“ analitikas Rabih Freiha mano, kad iki 2020 m. aljansas gali patekti tarp trijų didžiausių gamintojų ir kaip pavyzdį pateikia „Volkswagen“, kuris per paskutinius dešimt metų smarkiai sustiprino savo pozicijas. R.Freiha pastebi, kad pastaruoju metų gamybinius pajėgumus padidinęs „Nissan“ sudarys sąlygas sparčiam pardavimų augimui, be to, prisidės ir „Infiniti“ markės plėtra. Analitikas neabejoja, kad iki 2020 m. „Renault“-„Nissan“ savo pardavimų apimtimis galės varžytis su rinkos lyderiais, tačiau mano, kad nėra svarbu patekti tarp trijų didžiausių gamintojų, nes pagrindinis prioritetas turėtų būti ne apimčių, o pelningumo didinimas.

„IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris mano, kad artimiausius penkerius metus Prancūzijos-Japonijos gamintojų aljansas vysis savo varžovus, nes jo pardavimai augs didesniu tempu nei „General Motors“ ar „Toyota Motor“. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad 2020 m. „Renault“-„Nissan“ pardavimai priartės prie 9,5 mln. vnt. ribos.

Carlosas Ghosnas
Carlosas Ghosnas
© AP/Scanpix

C.Ghosnas patikino akcininkus, kad aljansas nesivaikys didesnių pardavimų apimčių pelningumo sąskaita. Jis teigė sieksiąs „Renault“ pelno maržą padidinti nuo 3 proc. 2013 m. iki 5 proc. 2017 m. Tuo tarpu „Nissan“ pelno marža per tą patį laikotarpį turėtų padidėti nuo 5,3 proc. iki 8 proc. Siekdamas šių planų aljansas didins „Renault“ ir „Nissan“ markių integraciją – jau anksčiau buvo pranešta apie planus paskirti bendrus vadovus keturioms pagrindinėms sritims: inžinerijai, gamybai, pirkimams ir žmogiškiesiems ištekliams. C.Ghosnas tikisi, kad sinergijos efektas kasmet leis sutaupyti apie 4,3 mlrd. eurų (14,8 mlrd. Lt).

Nors C.Ghosnas sulaukia kritikos, kad 15 metų gyvuojantis aljansas tik dabar imasi didinti tarpusavio sąveiką, specialistai pripažįsta, kad tam reikia nemažai laiko. „Deutsche Bank“ analitikas Gaetanas Toulemonde pastebi, kad „Peugeot“ įsigijus „Citroen“ šių markių integracijai prireikė net 25 metų, o „Fiat“ ir „Chrysler“ integracija veikiausiai užtruks apie pora dešimtmečių.

Balandį vykusiame „Renault“ akcininkų susirinkime C.Ghosnas iškėlė du pagrindinius strateginius tikslus: „Renault“ tapti antru pagal dydį Europos gamintoju ir stiprinti „Renault“ kaip didžiausio ir žinomiausio Prancūzijos gamintojo įvaizdį. Šiuo metu „Renault“ Europoje užima ketvirtą vietą atsilikdamas nuo „Volkswagen“, „Ford“ ir „Opel“/„Vauxhall“ markių. Vis dėlto pernai debiutavęs naujos kartos „Clio“ ir jo visureigiškasis giminaitis „Captur“ sustiprino Prancūzijos markės pozicijas.

Daugiausiai vilčių C.Ghosnas sieja ne su mažais, bet su naujais kompaktiniais ir vidutiniais automobiliais. Dar šiemet „Renault“ ketina pristatyti didelį vienatūrį „Espace“, o vėliau seks kompaktinio modelio „Megane“, jo pagrindu gaminamo vienatūrio „Scenic“ bei vidutinio dydžio modelio „Laguna“ debiutai. Šie nauji modeliai bus gaminami „Renault-Nissan“ aljanso C ir D klasių modeliams skirtos bendros modulinės platformos (CMF-CD) pagrindu. Ši platforma jau naudojama naujuose „Nissan Qashqai“ bei „X-Trail“ modeliuose. Kitąmet aljansas pristatys kuklų automobilį besivystančioms rinkoms, kuris bus gaminamas CMF-A architektūros pagrindu, o mažiems automobiliams skirta CMF-B platforma bus naudojama „Renault Clio“ ir „Nissan Micra“ modeliuose. C.Ghosnas pastebėjo, kad apie 80 proc. „Renault“ automobilių ateityje naudos CMF platformas, o tai leis 30 proc. atpiginti automobilių kūrimą bei 20-30 proc. sumažinti komponentų pirkimo kaštus.

Siekdamas įtvirtinti aljansą tarp trijų didžiausių pasaulio gamintojų C.Ghosnas pabrėžia plėtros Kinijoje ir Rusijoje svarbą. Kinija jau dabar yra didžiausia „Nissan“ rinka, kurioje parduodamas kas ketvirtas šios markės automobilis. „Renault“ po poros metų bendroje gamykloje su „Dongfeng Motor“ pradės gaminti visureigiškus modelius. Šios gamyklos pajėgumai iš pradžių sieks 150 tūkst. automobilių per metus, tačiau vėliau juos bus galima padvigubinti. „Dongfeng Motor“ yra ir „Nissan“ partneris Kinijoje. Nors „Renault“ į Kinijos rinką ateina gana vėlai, Prancūzijos gamintojas tikisi laikui bėgant čia pasiekti 600-700 tūkst. vnt. metinius pardavimus ir užsiimti apie 3proc. rinkos. Analitikai tokius planus vertina gana palankiai pabrėždami šios rinkos augimo potencialą bei „Renault“ galimybes išnaudoti prancūziškos markės įvaizdį.

„Renault“-„Nissan“ šį mėnesį perėmė didžiausio Rusijos automobilių gamintojo „AvtoVAZ“ kontrolę ir su šios šalies rinka sieja daug vilčių. Kol kas Rusijos rinka smunka ir investicijos į „AvtoVAZ“ neduos greitų rezultatų, tačiau C.Ghosnas tiki šios rinkos perspektyvomis dėl augančios vidutinės gyventojų klasės, gana nedidelio automobilių paplitimo bei seno transporto priemonių parko. Analitikai puikiai vertina sprendimą „AvtoVAZ“ vadovu paskirti Bo Anderssoną, kuris prieš tai ant kojų pastatė prie žlugimo ribos atsidūrusį „AvtoGAZ“ ir pagarsėjo kaip puikus kaštų mažinimo specialistas. C.Ghosnas teigė, kad „Renault“-„Nissan“ kartu su „AvtoVAZ“ sieks užimti 40proc. Rusijos rinkos. Dabar aljansui kartu su „AvtoVAZ“ tenka 32 proc. dalis.

Ambicingas elektromobilių vystymo projektas aljansui nebuvo toks sėkmingas, kaip tikėtasi, nes į šią nišą aktyviai skverbiasi kiti gamintojai, pavyzdžiui, BMW su i3 bei „Volkswagen“ su savo užmojais tapti pirmaujančiu elektromobilių gamintoju. „Renault“ pranešė, kad aljansas nepasieks savo tikslo iki 2016 m. parduoti 1,5 mln. elektromobilių.

Aljansas ketina dar daugiau dėmesio skirti biudžetinių automobilių rinkai – prie „Renault“ valdomos „Dacia“ prisijungė „Nissan“ atgaivinta „Datsun“ markė. C.Ghosnas tikina, kad „Dacia“ ir „Datsun“ nekonkuruos tarpusavyje, nes „Dacia“ yra regioninė markė, veikianti Europoje ir Šiaurės Afrikoje, tuo tarpu „Datsun“ pirkėjų ieškos Indijoje, Rusijoje, Indonezijoje ir Pietų Afrikoje. „Dacia“ yra labai sėkmingas „Renault“ projektas – šios kuklios markės užimama Europos rinkos dalis nenusileidžia „Kia“ ar „Seat“, o pagal gaunamą 9 proc. pelno maržą ji gali varžytis su prestižinėmis markėmis. „Nissan“ tikisi, kad „Datsun“ pelno marža sudarys 4-7 proc.

60 metų sulaukęs C.Ghosnas mano, kad ateityje jį turėtų pakeisti atskiri „Renault“ ir „Nissan“ vadovai, nes vadovavimas dviems didelėms bendrovėms vienu metu yra sekinantis darbas. Nors analitikai nemano, kad C.Ghosnui pasitraukus aljansas žlugtų, tačiau pabrėžia, kad dviems vadovams bus sunkiau rasti bendrą strateginę kryptį, tad didesnę svarbą įgis „Renault-Nissan“ holdingo valdyba.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Continental“ vadovas elektromobilių gerbėjus nuleido ant žemės (1)

Technologijų kompanijos „ Continental “ vadovas dr. Elmaras Degenhartas Berlyne vykusiame...

Lietuvių dalijimosi elektromobiliais tinklas startavo ir užsienyje

Sparčiai Lietuvoje augantis elektromobilių nuomos tinklas „ Spark “ tapo pirmuoju lietuvių...

Įspūdingą modelį pristatęs „Tesla“ vadovas prakalbo apie raketų technologijas (18)

Automobilių gamintojos „ Tesla “ vadovas Elonas Muskas tviteryje pranešė, kad kurdama naujos...

Naudotų automobilių rinka šiemet augo 19,1 proc. (2)

Šiemet per 10 mėnesių Lietuvoje užregistruota 143,8 tūkst. naujai įvežtų naudotų lengvųjų...

Spalį Lietuvoje populiariausi „Volkswagen Passat“ ir „Audi A6“ (33)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Top naujienos

Bažnyčia šiaušiasi prie Šimašiaus sumanymą (34)

Sparčiai augančiame Vilniaus Pilaitės rajone ėmė trūkti ne tik darželių, bet ir mokyklų....

Seimas sprendžia, kiek mokėsite mokesčių kitais metais (72)

Ketvirtadienį Seime pradedami svarstyti pagrindiniai įstatymai, kuriuose numatoma, kiek iš ko...

Sudarė ministro nuodėmių sąrašą: klausimai Verygai – jau ant stalo (436)

Opozicija jau parengė septynis lapus klausimų interpeliacijai sveikatos apsaugos ministrui Aurelijui...

Tokių unikalių vaistų kaip šis gamtoje ne tiek ir daug: įsitikinsite per 10 dienų (7)

Šių dienų aktualija nelabai maloni – visi be galo bijo su vidur iuoti. Mat iš visur bėdoja, kad...

Iš Putino – nerimą keliantis nurodymas (251)

Visos didžiosios tiek privačios, tiek valstybinės Rusijos bendrovės privalo būti pasirengusios...

Mėgins išparduoti daugiabutį, kur butai tik su apdaila (1)

„ Eika “ sostinės Pilaitės mikrorajone stato namą, kuriame visi 64 butai parduodami tik su...

Sultingas amerikietiškas Padėkos dienos kalakutas: pagaminti taip paprasta, kad išmoksite visi (14)

Kiekvienais metais ketvirtąjį lapkričio ketvirtadienį amerikiečiai švenčia Padėkos dieną ,...

Apie dingusį Argentinos povandeninį laivą – gąsdinanti žinia laivyno atstovas: esame pavojingoje situacijoje (39)

Tyrėjai aiškinasi, ką galėtų reikšti gauta informacija apie „skambų garsą“, užfiksuotą...

Dvi paras moteris valgė tik tai, ką kasdien valgo Kylie Jenner: rezultatas buvo netikėtas (3)

„Kaip gi ji neturi sveikatos problemų?“, – klausė 25 metų Candace Lowry, kuri dvi dienas...

Didelė avarija Kaune: eismo įvykį sukėlęs girtutėlis vairuotojas nusprendė eiti namo kaltininkas visiškai girtas (98)

Sudėtingomis oro sąlygomis Kaune ir toliau fiksuojamos avarijos. Rimta nelaimė ketvirtadienio rytą...