Tokias sąlygas numatantį pasiūlymą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms įregistravo Seimo narys liberalas Andrius Bagdonas kartu su kitais parlamentarais.

„Įstatymo projektu siekiama nustatyti stacionarių eismo priežiūros priemonių įrengimo principus, kurių iki šiol nustatyta nebuvo. Siekiant užtikrinti iki įstatymo įsigaliojimo įrengtų eismo priežiūros priemonių atitiktį projekte numatytiems reikalavimas, būtina tai įvertinti, o iškilus poreikiui – pakeisti jų įrengimo vietas ar dalį priemonių išmontuoti. Šių darbų atlikimui reikalingas tam tikras pereinamasis laikotarpis, kad Automobilių kelių direkcija turėtų galimybę atlikti šiuos darbus. Šiuo pasiūlymu siūloma nustatyti 6 mėnesių pereinamąjį laikotarpį, per kurį Automobilių kelių direkcija turėtų galimybę užtikrinti įstatymo projekte numatytų reikalavimų įgyvendinimą“, – sako pasiūlymą įregistravę Seimo nariai.

Vienas jo iniciatorių parlamentaras A. Bagdonas sako, kad iki šiol eismo priežiūros priemonės buvo statomos pagal aptakius kriterijus, o Seime praėjusią savaitę plataus palaikymo sulaukusios ir šiuo metu svarstomos Seimo nario Mindaugo Skritulsko bei kitų parlamentarų įregistruotos pataisos dar neužlopo visų skylių.

„Dabartinė pataisa sieja matuoklius su avarijomis ir geografija, tai yra siūloma nustatyti tvarką, kad radarai būtų statomi pavojingiausiuose ruožuose. Esant per dideliam greičio matuoklių skaičiui, nuobaudų kiekis kelia nemenką iššūkį ir policijai, kuri nespėja laiku informuoti nusižengusiųjų, vadinasi, ši priemonė neveikia prevenciškai“, – sako A. Bagdonas.

Pataisa taip pat nurodo, kad matuokliai turėtų būti išmontuoti automagistralėse, jeigu kelio ruožas yra saugus.

A. Bagdono duomenimis, Lietuvos automobilių kelių direkcija yra pastačiusi daugiau kaip 200 radarų – 72 momentinius greičio matuoklius ir 131 vidutinio greičio matavimo sistemas – tai jau didžiausias skaičius Baltijos šalyse, šiais ir kitais metais planuojama įrengti dar 60 greičio matuoklių. Parlamentaras nurodo, kad 2019–2022 m. policijos nustatytų greičio viršijimo atvejų skaičius išaugo nuo 176 tūkst. iki 664 tūkstančių.

A. Bagdono pastebėjimu, nepaisant vis plačiau taikomų prevencinių greičio matavimo priemonių, bendras mirčių keliuose skaičius vėl auga: šiais metais iki rugsėjo 11 d. eismo įvykiuose žuvo 104 žmonės, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu – 82.

„Todėl svarbiausia priemonė – gerinti kelių ir tiltų būklę, o greičio matavimas turi likti kaip papildoma prevencinė priemonė“, – sako A. Bagdonas.

Pasiūlymą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms kartu su A. Bagdonu teikia Seimo nariai Edita Rudelienė, Andrius Kupčinskas, Jonas Pinskus, Ričardas Juška, Lukas Savickas, Saulius Skvernelis, Guoda Burokienė, Stasys Tumėnas, Domas Griškevičius, Eugenijus Sabutis, Valentinas Bukauskas, Artūras Skardžius, Vytautas Gapšys, Audrius Petrošius, Paulius Saudargas, Vytautas Juozapaitis, Antanas Čepononis, Laurynas Kasčiūnas.