aA
Dar visai neseniai galingasis „Volkswagen prekės ženklas buvo Vokietijos inžinierių meistriškumo ir patikimumo simbolis, skelbia europe.autonews.com. Vos per keletą dienų situacija drastiškai pasikeitė.
© DELFI / Karolina Pansevič

Skandalas dėl JAV reguliavimo institucijų gaunamų išmetamųjų dujų kiekio testų rezultatų klastojimo kaip reikiant smogė geram bendrovės vardui. Dauguma vokiečių baiminasi, kad šis skandalas turės domino efektą jų verslams ir visiems laikams sukompromituos frazę „Pagaminta Vokietijoje“, kuria visi taip didžiuojasi.

Tai jau ne pirmasis skaudus smūgis Vokietijos reputacijai – pradedant vis atidėliojamu naujojo Berlyno oro uosto atidarymu ir baigiant finansinėmis didžiausio šalies skolintojo „Deutsche Bank“ nuodėmėmis.

Panašu, kad Vokietijos verslo munduras nusėtas dėmių.

„Pagaminta Vokietijoje“ byloja apie kokybę ir pasitikėjimą. Dabar to pasitikėjimo nebeliko. Niekas nedrįsta prognozuoti šio skandalo masto ir žalos, kurią jis padarys Vokietijos pramonei, bet panašu, kad tas šleifas vilksis dar ilgai. Tai tik ledkalnio viršūnė“, – teigia Ferdinandas Dudenhoefferis iš Duisburgo-Eseno universiteto.

Vokietijos bulvarinis laikraštis „Bild“ „Volkswagen“ vadina šalies pramonės karūnos brangakmeniu ir tvirtina, kad jo sėkme taip greitai abejoti nevertėtų.

Realybė šiek tiek kitokia. „Volkswagen“ prigautas sąmoningai klaidinęs JAV aplinkos apsaugos reguliavimo prievaizdą ir klientus Amerikoje dėl gamintojo dyzelinių variklių emisijų.

Šis skandalas itin žalingas Vokietijai, didžiausiai Europos ekonomikai, nes šalis labai priklausoma nuo eksporto, sudarančio daugiau nei 45 proc. šalies BVP.

„Vokietijos eksporto sėkmės garantas kokybę simbolizuojanti frazė „Pagaminta Vokietijoje“. „Volkswagen“ atstovauja vokiškai kokybei – perfekcionizmui, patikimumui ir pasitikėjimui“, – sako DIW ekonomikos instituto Berlyne vadovas Marcelis Fratzscheris.

„Nors tiksliai ir nežinome, kokia bus „Volkswagen“ skandalo žala Vokietijos ekonomikai, rizika labai didelė – dėl priklausomybės nuo eksporto“, – teigia ekspertas.

Vokietijos automobilių pramonėje praktiškai dirba kas penktas šalies gyventojas. 2014 metais automobilių eksportas sudarė 17,9 proc. (1,1 trilijono eurų) viso šalyje, skelbia „Deutsche Bank“. Nuo pat 2009 metų buvo fiksuojamas didesnis eksporto augimas nei vidutinis viso šalies ūkio.

Vokietijos ūkio ministras Sigmaras Gabrielis taip pat išreiškė susirūpinimą dėl visos šalies automobilių pramonės reputacijos, nors „Volkswagen“ konkurentai „Daimler“ ir BMW nedelsė pareikšti, kad kaltinimai VW su jais neturi nieko bendro.

Prekės ženklų konsultacijų bendrovė „Interbrand“ teigia, kad VW prekės ženklas vertas 10 mlrd. eurų, jis yra vienas iš brangiausių Vokietijoje.

50 geriausių Vokietijos prekės ženklų bendra vertė siekia daugiau nei 170 mlrd. eurų, sako „Interband“. Sąraše dominuoja automobilių gamintojai, tokie kaip „Mercedes-Benz“, BMW, „Volkswagen“ ir „Audi“, kurie sąraše užima atitinkamai pirmąją, antrąją, penktąją ir šeštąją vietas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (10)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (14)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

Top naujienos

Politologas Girnius: manau, kad Skvernelis nekandidatuos

Politologas Kęstutis Girnius , vertindamas dvejus praėjusius šio Seimo kadencijos metus juokavo,...

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (152)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...

„Mirusios“ trenerių draugystės fone Valančiūnas pažvelgė į skaudžiąją NBA realybės pusę

Kyle‘as Lowry ir Jonas Valančiūnas kartu sudėjus praleido net dvylika metų tobulėdami savo...

Cukriniu diabetu suserga ne tik nutukę ir pasyvūs žmonės: Aistė papasakojo, kaip 18 metų gyvena su šia liga (1)

Kas antras pasaulyje diabetu sergančiųjų žmonių nežino, kad turi šią ligą. Lietuvoje...

Ekstremali situacija kelyje: greitosios pagalbos dispečerių konsultacija priminė siaubą (3)

Noriu pasidalinti nutikimu, įvykusiu pirmadienį kelyje Kaunas – Vilnius . Sakyčiau, liūdni dėl...

Didžioji Lietuvos nelaimė: ar demografinę duobę padės užpilti statybininkai iš Ukrainos? (283)

Lietuvoje nebeliko ir 2,8 mln. gyventojų – liūdnai skelbia statistikos duomenys. Kiti...

Užkalnis. Kaip apsupti save protingais žmonėmis (124)

Kodėl reikėtų taip elgtis? Su kvailiais artimoje aplinkoje juk lengviau? Jie mažiau kritiški,...

Guogos pastaba „Žalgiriui“: pirmoje vietoje turi būti rinktinė (78)

Vilniaus „Ryto“ klubo oficialiai svetainei interviu davęs klubo prezidentas Antanas Guoga...

Namas – tarsi įgyvendinta svajonė: užburiantys pakrantės vaizdai leidžia jaustis kaip amžinose atostogose (1)

Yra labai nedaug vietovių, kurios turi didelei aglomeracijai būdingą tankumo, aukštos kokybės...