Dar visai neseniai galingasis „Volkswagen prekės ženklas buvo Vokietijos inžinierių meistriškumo ir patikimumo simbolis, skelbia europe.autonews.com. Vos per keletą dienų situacija drastiškai pasikeitė.
© DELFI / Karolina Pansevič

Skandalas dėl JAV reguliavimo institucijų gaunamų išmetamųjų dujų kiekio testų rezultatų klastojimo kaip reikiant smogė geram bendrovės vardui. Dauguma vokiečių baiminasi, kad šis skandalas turės domino efektą jų verslams ir visiems laikams sukompromituos frazę „Pagaminta Vokietijoje“, kuria visi taip didžiuojasi.

Tai jau ne pirmasis skaudus smūgis Vokietijos reputacijai – pradedant vis atidėliojamu naujojo Berlyno oro uosto atidarymu ir baigiant finansinėmis didžiausio šalies skolintojo „Deutsche Bank“ nuodėmėmis.

Panašu, kad Vokietijos verslo munduras nusėtas dėmių.

„Pagaminta Vokietijoje“ byloja apie kokybę ir pasitikėjimą. Dabar to pasitikėjimo nebeliko. Niekas nedrįsta prognozuoti šio skandalo masto ir žalos, kurią jis padarys Vokietijos pramonei, bet panašu, kad tas šleifas vilksis dar ilgai. Tai tik ledkalnio viršūnė“, – teigia Ferdinandas Dudenhoefferis iš Duisburgo-Eseno universiteto.

Vokietijos bulvarinis laikraštis „Bild“ „Volkswagen“ vadina šalies pramonės karūnos brangakmeniu ir tvirtina, kad jo sėkme taip greitai abejoti nevertėtų.

Realybė šiek tiek kitokia. „Volkswagen“ prigautas sąmoningai klaidinęs JAV aplinkos apsaugos reguliavimo prievaizdą ir klientus Amerikoje dėl gamintojo dyzelinių variklių emisijų.

Šis skandalas itin žalingas Vokietijai, didžiausiai Europos ekonomikai, nes šalis labai priklausoma nuo eksporto, sudarančio daugiau nei 45 proc. šalies BVP.

„Vokietijos eksporto sėkmės garantas kokybę simbolizuojanti frazė „Pagaminta Vokietijoje“. „Volkswagen“ atstovauja vokiškai kokybei – perfekcionizmui, patikimumui ir pasitikėjimui“, – sako DIW ekonomikos instituto Berlyne vadovas Marcelis Fratzscheris.

„Nors tiksliai ir nežinome, kokia bus „Volkswagen“ skandalo žala Vokietijos ekonomikai, rizika labai didelė – dėl priklausomybės nuo eksporto“, – teigia ekspertas.

Vokietijos automobilių pramonėje praktiškai dirba kas penktas šalies gyventojas. 2014 metais automobilių eksportas sudarė 17,9 proc. (1,1 trilijono eurų) viso šalyje, skelbia „Deutsche Bank“. Nuo pat 2009 metų buvo fiksuojamas didesnis eksporto augimas nei vidutinis viso šalies ūkio.

Vokietijos ūkio ministras Sigmaras Gabrielis taip pat išreiškė susirūpinimą dėl visos šalies automobilių pramonės reputacijos, nors „Volkswagen“ konkurentai „Daimler“ ir BMW nedelsė pareikšti, kad kaltinimai VW su jais neturi nieko bendro.

Prekės ženklų konsultacijų bendrovė „Interbrand“ teigia, kad VW prekės ženklas vertas 10 mlrd. eurų, jis yra vienas iš brangiausių Vokietijoje.

50 geriausių Vokietijos prekės ženklų bendra vertė siekia daugiau nei 170 mlrd. eurų, sako „Interband“. Sąraše dominuoja automobilių gamintojai, tokie kaip „Mercedes-Benz“, BMW, „Volkswagen“ ir „Audi“, kurie sąraše užima atitinkamai pirmąją, antrąją, penktąją ir šeštąją vietas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (34)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai (1)

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (112)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (57)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Top naujienos

Babčenkos prisiminimai iš Čečėnijos karo: ten viešpatavo sadistiniai impulsai ir nežabotas godumas (1)

Leidykla „Briedis“ pristato naujieną – knygą „Karas. Čečėnijos tragedija“. Tai...

Pasižvalgykime, kokios kainos Vilniaus, Palangos ir užsienio turguje (48)

Atrodo, kad maisto turgūs įgavo antrą kvėpavimą. Vis daugiau žmonių, tame tarpe ir jaunimo,...

Kinija demonstruoja karinę galią: signalai – grėsmingi (207)

Kinijos laivynas didėja ir įgauna vis naujos galios ir daro tai beprecedenčiu greičiu. Liepą...

Lietuvos lenkai atskleidė kortas: jie save sieja ne su Varšuva ir ne su Maskva (217)

„Jei su mumis būtų geras žinovas, jis sakytų, kad čia sėdi litvinai . Lenkas niekada negertų...

Tėčio, auginančio „kitokį“ vaiką, istorija: ar neverta pamąstyti, kas iš mūsų išties neįgalūs? (132)

Rūdninkų knygyno įkūrėjas Deimantas Vainilka – trijų vaikų tėvas: iš pirmosios santuokos...

Idėjos iš „Airbnb“, kurios pavers namus ne tik tvarkingais, bet ir stilingais (1)

Ar tai būtų ištaiginga pilis kur nors Bretanėje ar viengungio būstas Paryžiaus centre –...

Violeta Urmanavičiūtė-Urmana – kaip mergaitė iš Marijampolės tapo pasaulinio garso primadona (1)

Gal suvalkietiškas užsispyrimas, gal šeimos suformuotos vertybės jai neleidžia mesti iki galo...

1006 km lenktynėse Palangoje – pirmi incidentai: problemos „Porsche Cayman“ automobiliui (14)

Šeštadienį 12 valandą Palangoje duotas startas didžiausiam lenktynių festivaliui Rytų Europoje...

Filmai, kuriuos žiūrėdami mirė žmonės: gyvybę nusinešė ne tik išgąstis (1)

„Šitas filmas mirtinai mane išgąsdino!“ Turbūt ne kartą esate ištarę tokią ar panašią...

Grynųjų pinigų atsisakiusio kavinių tinklo direktorius žengti atgal nežada (145)

Jau daugiau nei mėnesį dešimtyje „ Huracan Coffee “ kavinių tinklo prekybos vietų klientai...