Skandalas dėl JAV reguliavimo institucijų gaunamų išmetamųjų dujų kiekio testų rezultatų klastojimo kaip reikiant smogė geram bendrovės vardui. Dauguma vokiečių baiminasi, kad šis skandalas turės domino efektą jų verslams ir visiems laikams sukompromituos frazę „Pagaminta Vokietijoje“, kuria visi taip didžiuojasi.

Tai jau ne pirmasis skaudus smūgis Vokietijos reputacijai – pradedant vis atidėliojamu naujojo Berlyno oro uosto atidarymu ir baigiant finansinėmis didžiausio šalies skolintojo „Deutsche Bank“ nuodėmėmis.

Panašu, kad Vokietijos verslo munduras nusėtas dėmių.

„Pagaminta Vokietijoje“ byloja apie kokybę ir pasitikėjimą. Dabar to pasitikėjimo nebeliko. Niekas nedrįsta prognozuoti šio skandalo masto ir žalos, kurią jis padarys Vokietijos pramonei, bet panašu, kad tas šleifas vilksis dar ilgai. Tai tik ledkalnio viršūnė“, – teigia Ferdinandas Dudenhoefferis iš Duisburgo-Eseno universiteto.

Vokietijos bulvarinis laikraštis „Bild“ „Volkswagen“ vadina šalies pramonės karūnos brangakmeniu ir tvirtina, kad jo sėkme taip greitai abejoti nevertėtų.

Realybė šiek tiek kitokia. „Volkswagen“ prigautas sąmoningai klaidinęs JAV aplinkos apsaugos reguliavimo prievaizdą ir klientus Amerikoje dėl gamintojo dyzelinių variklių emisijų.

Šis skandalas itin žalingas Vokietijai, didžiausiai Europos ekonomikai, nes šalis labai priklausoma nuo eksporto, sudarančio daugiau nei 45 proc. šalies BVP.

„Vokietijos eksporto sėkmės garantas kokybę simbolizuojanti frazė „Pagaminta Vokietijoje“. „Volkswagen“ atstovauja vokiškai kokybei – perfekcionizmui, patikimumui ir pasitikėjimui“, – sako DIW ekonomikos instituto Berlyne vadovas Marcelis Fratzscheris.

„Nors tiksliai ir nežinome, kokia bus „Volkswagen“ skandalo žala Vokietijos ekonomikai, rizika labai didelė – dėl priklausomybės nuo eksporto“, – teigia ekspertas.

Vokietijos automobilių pramonėje praktiškai dirba kas penktas šalies gyventojas. 2014 metais automobilių eksportas sudarė 17,9 proc. (1,1 trilijono eurų) viso šalyje, skelbia „Deutsche Bank“. Nuo pat 2009 metų buvo fiksuojamas didesnis eksporto augimas nei vidutinis viso šalies ūkio.

Vokietijos ūkio ministras Sigmaras Gabrielis taip pat išreiškė susirūpinimą dėl visos šalies automobilių pramonės reputacijos, nors „Volkswagen“ konkurentai „Daimler“ ir BMW nedelsė pareikšti, kad kaltinimai VW su jais neturi nieko bendro.

Prekės ženklų konsultacijų bendrovė „Interbrand“ teigia, kad VW prekės ženklas vertas 10 mlrd. eurų, jis yra vienas iš brangiausių Vokietijoje.

50 geriausių Vokietijos prekės ženklų bendra vertė siekia daugiau nei 170 mlrd. eurų, sako „Interband“. Sąraše dominuoja automobilių gamintojai, tokie kaip „Mercedes-Benz“, BMW, „Volkswagen“ ir „Audi“, kurie sąraše užima atitinkamai pirmąją, antrąją, penktąją ir šeštąją vietas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (314)