Projekte dalyvaujančios kompanijos sieks tobulinti autonominio vairavimo sistemas ir funkcijas, kurios leis naudotis autonominiu važiavimu esant dideliam greičiui ir sudėtingoms eismo sąlygoms. Pasiekus norimų rezultatų vairuotojui nebereikės nuolatos stebėti kaip veikia sistemos ir kuriam laikui automobilio vairavimą jis galės perleisti visiškai automatizuotai įrangai. Tuo metu vairuotojas galės, pavyzdžiui, perskaityti elektroninį paštą ar išsiųsti žinutę, atlikti kitus svarbiausius biuro darbus ar tiesiog mėgautis kelione.

Sistema privalo veikti be klaidų

Vienas didžiausių iššūkių – automobilio sistemos turi be klaidų įvertinti aplinką ir esamą eismo situaciją, o tai yra sudėtinga, kai važiuojama dideliu greičiu ar esant sudėtingoms eismo sąlygoms. Todėl viena iš projekto užduočių – autonominių automobilių tarpusavio sąveikavimas išorinio serverio pagalba, siunčiant ir gaunant duomenis 3G ir 4G mobiliojo ryšio tinklais. Serveryje gauti automobilio aplinkos duomenys būtų įvertinti, apdoroti ir išsiųsti atgal. Tik taip bus galima užtikrinti nepriekaištingą automatinio vairavimo sistemos veikimą esant sudėtingoms eismo sąlygoms.

Šiame projekte „Continental“ kurs duomenų apie aplinką ir esamą vietą siuntimo į ir iš serverio sąsajas, taip pat užtikrins idealiai tikslios automobilio padėties kelyje perdavimą. Tam tikslui kompanija kuria judėjimo informacijos duomenų siuntimo „M2XPro“ (angl. Motion Information to X Provider) protokolą, kuris bus derinamas su palydovinės navigacijos sistemomis. Taip pat bus sukurtos naujos sistemos, kurios užtikrins sąsajas tarp automobilių ir bus atsakingos už persirikiavimą eismo juostose, saugų atstumą tarp automobilių ir kitus įprastus veiksmus važiuojant kelyje. Tam kompanija ketina panaudoti eksperimentinius automobilius, kuriuose bus bandomos duomenų siuntimo ir gavimo, taip pat važiavimo savybių funkcijos.

Link autonominio vairavimo

Jau šiandien automobiliai iš vairuotojų perima vis daugiau funkcijų, pavyzdžiui, važiuojant nedideliu greičiu eismo spūstyse. Ateityje šios autonominio automobilio vairavimo sistemos tik tobulės, o vairuotojas, priklausomai nuo situacijos, galės visiškai perleisti automobilio valdymą elektronikai.

Nors jau dabar į automobilius montuojamos pažangiausios vairuotojo pagalbinės sistemos, pirmiausiai jos turi būti nuodugniai išbandytos. Pavyzdžiui, „Continental“ dar 2011 metais pristatė naują sistemą, leidžiančią automobiliui važiuoti eismo spūstyse be vairuotojo pagalbos. O 2012 metų pabaigoje gamintojas tapo pirmuoju automobilinės įrangos tiekėju pasaulyje, gavusiu leidimą išbandyti autonominį automobilį bendro naudojimo keliuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)