VokietijosContinental“ kompanija koordinuos autonominio vairavimo sąveikos projektą, kuriame bendradarbiaus didžiausi Vokietijos automobilių gamintojai, įrangos tiekėjai ir viešosios įstaigos. Jų tikslas – autonominių automobilių sąveika kelyje vienas su kitu ir kitais eismo infrastruktūros objektais. Taip siekiama ne tik paspartinti autonominių automobilių atsiradimą keliuose, bet ir užtikrinti maksimalų eismo saugumą.
© Gamintojo nuotr.

Projekte dalyvaujančios kompanijos sieks tobulinti autonominio vairavimo sistemas ir funkcijas, kurios leis naudotis autonominiu važiavimu esant dideliam greičiui ir sudėtingoms eismo sąlygoms. Pasiekus norimų rezultatų vairuotojui nebereikės nuolatos stebėti kaip veikia sistemos ir kuriam laikui automobilio vairavimą jis galės perleisti visiškai automatizuotai įrangai. Tuo metu vairuotojas galės, pavyzdžiui, perskaityti elektroninį paštą ar išsiųsti žinutę, atlikti kitus svarbiausius biuro darbus ar tiesiog mėgautis kelione.

Sistema privalo veikti be klaidų

Vienas didžiausių iššūkių – automobilio sistemos turi be klaidų įvertinti aplinką ir esamą eismo situaciją, o tai yra sudėtinga, kai važiuojama dideliu greičiu ar esant sudėtingoms eismo sąlygoms. Todėl viena iš projekto užduočių – autonominių automobilių tarpusavio sąveikavimas išorinio serverio pagalba, siunčiant ir gaunant duomenis 3G ir 4G mobiliojo ryšio tinklais. Serveryje gauti automobilio aplinkos duomenys būtų įvertinti, apdoroti ir išsiųsti atgal. Tik taip bus galima užtikrinti nepriekaištingą automatinio vairavimo sistemos veikimą esant sudėtingoms eismo sąlygoms.

Šiame projekte „Continental“ kurs duomenų apie aplinką ir esamą vietą siuntimo į ir iš serverio sąsajas, taip pat užtikrins idealiai tikslios automobilio padėties kelyje perdavimą. Tam tikslui kompanija kuria judėjimo informacijos duomenų siuntimo „M2XPro“ (angl. Motion Information to X Provider) protokolą, kuris bus derinamas su palydovinės navigacijos sistemomis. Taip pat bus sukurtos naujos sistemos, kurios užtikrins sąsajas tarp automobilių ir bus atsakingos už persirikiavimą eismo juostose, saugų atstumą tarp automobilių ir kitus įprastus veiksmus važiuojant kelyje. Tam kompanija ketina panaudoti eksperimentinius automobilius, kuriuose bus bandomos duomenų siuntimo ir gavimo, taip pat važiavimo savybių funkcijos.

Link autonominio vairavimo

Jau šiandien automobiliai iš vairuotojų perima vis daugiau funkcijų, pavyzdžiui, važiuojant nedideliu greičiu eismo spūstyse. Ateityje šios autonominio automobilio vairavimo sistemos tik tobulės, o vairuotojas, priklausomai nuo situacijos, galės visiškai perleisti automobilio valdymą elektronikai.

Nors jau dabar į automobilius montuojamos pažangiausios vairuotojo pagalbinės sistemos, pirmiausiai jos turi būti nuodugniai išbandytos. Pavyzdžiui, „Continental“ dar 2011 metais pristatė naują sistemą, leidžiančią automobiliui važiuoti eismo spūstyse be vairuotojo pagalbos. O 2012 metų pabaigoje gamintojas tapo pirmuoju automobilinės įrangos tiekėju pasaulyje, gavusiu leidimą išbandyti autonominį automobilį bendro naudojimo keliuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (25)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai (1)

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (108)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (57)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Top naujienos

Kelionė po Rusiją pilna stebuklų: kainos baisios, o svajonių alga – 400 eurų (194)

Ne tik Lietuvoje gyventojai skundžiasi aukštomis kainomis. Rusijoje, Sankt Peterburge, sutikti...

Po pasaulį keliaujantis lenkas nišą rado Palangoje: kviečia paragauti „Trdelnikų“ (23)

„Buvau Rusijoje, Baltarusijoje, Italijoje, visose Baltijos šalyse, Ukrainoje, Austrijoje,...

Orai: savaitgalį – puikus oras, o vienai dienai atplūs tikras karštis (10)

Šeštadienį Lietuva pateks į mažo gradiento žemesnio atmosferos slėgio lauką.

Kraupiausios visų laikų profesijos: net skaitant šiurpsta oda (42)

Tie, kurie dabar dūsauja prisimindami senus gerus laikus, kai „moterys buvo skaisčios, žodis...

Gyvena iš 150 eurų pensijos ir vis tiek laimingi (341)

Ar įmanoma būti laimingam, jei gauni 150 eurų pensijos, gyveni vienkiemyje, neturi mašinos, o į...

Milijardierių problemos: trys absurdiškos situacijos (9)

Net ir patys turtingiausi turi problemų ir suka galvą, kaip jas išspręsti. Tiesa, jos drastiškai...

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (329)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

Sostinėje – skaudi nelaimė: motociklui atsitrenkus į dviratininką sužaloti du žmonės, vienas žuvo papildyta 22.35 (112)

Sostinės policija praneša, kad Vilniuje, Jauronių gatvėje, įvyko dviratininko žūtimi...

Užkandžiavimas prieš miegą: dėl papildomų kilogramų mažiausiai baiminkitės, gresia baisesnis pavojus (9)

Užkandžiaujate prieš miegą ar esate vėlyvų vakarienių mėgėjas? Pasirodo, tokie mitybos...

Motiejūnas: apie sudėtingas įžaidėjo paieškas, derybas su „Rockets“ bei baimę dėl White'o (10)

Kauno „Žalgiris“ yra per žingsnį nuo komplektacijos pabaigos artėjančiam sezonui, o iki...