Pernai Lietuvoje parduota beveik 390 tūkst. naujų ir naudotų mašinų. Pirkta daugiau naujesnių, o tai lėmė, kad parkas Lietuvoje pajaunėjo 8 mėnesiais, tad dabar vidutinis mašinos amžius siekia beveik 14 metų.

Pernai pirmąjį pusmetį pardavimų skaičių ir kainas kėlė pirkėjai iš Rytų, kurie dėl pasikeitimų muitų sistemoje nuo liepos taip masiškai mašinų Lietuvoje nebepirko.

„Pagrindiniai pirkėjai pas mus – kirgizai, vienas kitas – Iš Rusijos, Baltarusijos, gruzinų pasirodo, moldavų vienas kitas, tik tiek, kad jų dar mažoka“, – teigė Kauno automobilių turgų valdančios įmonės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.

Nors ir dabar į turgus užsuka vienas kitas užsienietis, labiausiai laukiama, kada Rusija įstos į Pasaulio prekybos organizaciją ir sumažės muitai.

Lietuvoje daugiau nei 96 proc. keliais važinėjančių mašinų – naudotos. Pastaruoju metu lietuviai automobilį perka ne ekologijos ar taupumo vedami – daugelis linkę išleisti daugiau, bet įsigyti geresnės kokybės ratus. Tačiau tokių mašinų Vakaruose jau tenka paieškoti.

„Ne vieni lietuviai perka tuos automobilius, jie susiduria su didele konkurencija. Ir bulgarai, ir vengrai, ir čekai, ir kroatai, visi ieško tų automobilių, tik susiduria su problema nupirkti tuos automobilius, kad čia juos būtų galima parduoti. Krizė kaip krizė, bet Vakaruose gyvenimas vyksta“, – sakė V. Naujanis.

Automobilių pardavimus stebinčios interneto svetainės duomenimis, vidutinė naudoto automobilio kaina pernai siekė apie 11 tūkst. litų, naujo – per 65 tūkstančius. Naujų mašinų pernai, palyginti su 2010-aisiais, parduota 55 proc. daugiau ir tai didžiausias augimas Europos Sąjungoje.