aA
Autonominių automobilių technologijai atnešus pažangos ir suteikus naujų bruožų mobilumui, neišvengiamai kyla ir svarbių klausimų. Pavyzdžiui, kaip vairuotojams pasitikėti savo autonominiais automobiliais? Kaip automobiliai komunikuos su vairuotojais ir įspės juos apie kitus automobilius kelyje? Kokių veiksmų imsis (autonominiai) automobiliai, identifikavę objektus, ženklus, juostas ir kitokį kelio žymėjimą? Tokius klausimus užduoda medium.com.
Autonominio vairavimo sąsaja
© Gamintojo nuotr.

Kaip teigė „Nissan“ atstovas Tetsuya Iijima neseniai duotame interviu apie autonominį vairavimą, socialinis priėmimas – jo ateities pagrindas.

„Nissan“ Autonominio vairavimo technologijų plėtros departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Takashi Sunda ir jo inžinierių komanda pateikia atsakymų į minėtus ir daugelį kitų klausimų, remdamiesi darbu su technologija, kuri padaro įmanomą komunikaciją tarp vairuotojų ir automobilių.

Gausybės asmeninių prietaisų pasaulyje kasdien kontaktuojame su daugybe technologijų – jos išmaniųjų telefonų ekranuose, kompiuteryje ir net kavos aparate jūsų virtuvėje.

Jos yra pagrindinės technologijos jūsų automobilyje – joms tenka svarbus vaidmuo prietaisų skydelyje, navigacijos prietaisų ekranuose ir automobilių statymo pagalbos programose.

T. Sundos komanda kuria naujas technologijas, kurių tikslas – geresnė komunikacija ir pasitikėjimas tarp vairuotojų ir jų automobilių.

Tyrėjai turi atsižvelgti ir į lyčių, amžiaus, patirties, vietovės, kultūrinius skirtumus ir netgi į skirtingas eismo taisykles šalyse.

„Reikia į daug ką atsižvelgti tiek individualiu lygiu, tiek žvelgiant iš kultūrinės perspektyvos. Vairavimas – labai asmeniška ir individualu, todėl svarbu įvertinti kuo daugiau perspektyvų.

„Gali būti sunku iš karto tai padaryti, tad kyla klausimas: „Kaip žengti tą universalų žingsnį, kuriant pasitikėjimą?“

Svarbu rasti balansą

T. Sundai atrodo, kad svarbiausia – skaidrumas.

Kai automobiliai ims rinkti daugiau informacijos, kad būtų galima tobulinti autonominius automobilius, sistemos turės atpažinti įvairias situacijas, į jas reaguoti. Be to, technologijos turės greičiau apdoroti visą informaciją apie vairuotoją.

„Norime, kad net pirmą kartą paslaugomis besinaudojantiems klientams būtų patogu naudotis autonominiais automobiliais. Viskas turi būti nesudėtinga“, – įsitikinęs T. Sunda.

Vairuotojams reikės žinoti, kokią informaciją renka automobilis, o svarbiausia – ką automobilis darys su ta informacija, kad užtikrintų saugumą bei patogų važiavimą.

Tarkime, rikiuojatės į kitą juostą, o gretima juosta staiga priartėja automobilis. Kaip greitai jūsų automobilis perteiks svarbią informaciją apie artėjantį automobilį ir ką darys reaguodamas?

O jei mieste iš už kampo staiga pasirodys pėsčiasis ir žengs į gatvę. Ką automobilis turi pasakyti? Tokiais atvejais reikia informuoti, neišgąsdinti naudotojų.

T. Sunda įsitikinęs – turi būti balansas tarp kontroliuojamos ir pateikiamos informacijos.

Be abejonės, autonominis vairavimas pakeis vairuotojų ir jų automobilių santykį, bet tai iššūkis, kurį T. Sunda praktiškai atmeta.

Iki „Nissan“ jis dirbo kompanijoje, kuri kūrė lėktuvų ir žmonių sąsajos įrenginius. Patyrę pilotai išsakydavo jam savo nuomonę dėl sprendimų.

T. Sundos komandos nariai, kurdami projektą, remiasi ir savo patirtimi. Tiesa, T. Sunda sako, kad jo asmeninė patirtis nebūtinai sutaps su kito vairuotojo patirtimi.

Na, o jo komanda džiaugiasi, kad turi progą keisti vairavimo ateitį. Daugėjant autonominių automobilių, tai turės pokyčių žmonių elgesiui su savo automobiliais.

„Pokyčiai jau prasidėjo, – sakė T. Sunda. – Mes keičiame santykius tarp vairuotojų ir jų automobilių, ir apskritai vairavimo patirtį.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (4)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (92)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Eismo sąlygos: keliai šlapi, kai kur padengti pažliugusiu sniegu

Auštant penktadieniui, Lietuvoje pagrindiniai valstybinės reikšmės keliai yra šlapi arba drėgni....

Kelią skinasi naujas projektas: bus privaloma deklaruoti ir parduotus, ir nusipirktus automobilius (78)

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos parengtiems Saugaus eismo automobilių keliais...

Top naujienos

Apklausė ekspertus apie Nausėdos užsienio politiką: vaizdas labai skiriasi nuo Grybauskaitės (284)

Ruošdamasi pranešimui per Metinę politologų konferenciją apie prezidento Gitano Nausėdos...

Lenkai brangina alkoholį: ar dar apsimokės važiuoti į Augustavą ir Suvalkus (186)

Kai kurie laisvo laiko turintys ir sutaupyti norintys lietuviai pastaraisiais metais įprato...

Penktadienį Lietuvoje prognozuojamas stiprus vėjas ir audra papildyta (13)

Penktadienį Lietuvoje prognozuojamas stiprus vėjas, praneša Hidrometeorologijos tarnyba.

Jedinskis nepatenkintas alternatyva bankų mokesčiui: bus surinkta trigubai mažiau lėšų (37)

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos ( LLRA-KŠS ) narys Zbignevas...

Ko NATO gali imtis dėl Turkijos? Pašalinimas atneštų neregėtų padarinių (70)

Jeigu Šiaurės Atlanto sutarties organizacija būtų eilinis klubas, ji nedvejodama išspirtų...

Rapšys pagaliau leido sau pailsėti, estafetę perėmė jo kraštiečiai

Per dvi dienas dukart Europos čempionate trumpame (25 m) baseine triumfavęs Danas Rapšys...

Šiame Lietuvos mieste naujos statybos būstų nėra, o buto nuomai reikia laukti eilėje (170)

Ukmergė – nedidelis senas miestas Aukštaitijoje, nuo Vilniaus ir Kauno nutolęs apie 70 km. Apie...

Veronika Montvydienė paatviravo, kas jų šeimoje rūpinasi vaikų apranga: mūsų namuose galioja kiek kitokios taisyklės (1)

Vieno garsiausių Lietuvos dainininkų Donato Montvydo žmona Veronika Montvydienė – madai ir...

Pasieniečių vadu skiriamas VRM tarnautojas Liubajevas (1)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo pasieniečių vadu skirti VRM Viešojo saugumo politikos...

Skvernelis MRU etikos komisijai apskundė Valentinavičių (7)

Premjeras Saulius Skvernelis Mykolo Romerio universiteto ( MRU ) etikos komisijai apskundė...