Antradienį žurnalistams duris atvėrusiame Frankfurto autosalone Vokietijos koncernas „Audi“ pristato „e-tron quattro“ koncepciją. Gamintojų teigimu, tai visiškai naujas 370 kW galios SUV klasės sportinis elektromobilis su įspūdingo dizaino aptakiu kėbulu, puikia rida su viena akumuliatoriaus įkrova ir gausybe komforto bei funkcinės įrangos.
"Audi e-tron"
© Gamintojo

„Audi e-tron quattro“ koncepto pavaros mechanizmą sudaro net 3 elektros varikliai. Vienas iš jų sumontuotas priekiniame tilte ir suka priekinius ratus. Kiti du patalpinti galinio tilto konstrukcijoje ir teikia judesį galiniams ratams.

Bendra šių jėgainių galia - 320 kW, tačiau galimas trumpalaikis jos padidinimas iki 370 kW. Įjungus specialų režimą, tampa įmanoma išvystyti didžiulį, iki 800 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgėja per 4,6 sek., o maksimalus elektroninėmis priemonėmis ribojamas greitis yra 210 km/val.

Sklandžią trijų elektros variklių sąveiką užtikrina visiškai naujos konstrukcijos „quattro“ pavara, automatiškai nustatanti, kiek galios ir sukimo momento skirti kiekvienam ratui konkrečiomis eismo sąlygomis. Pavarų perjungimo svirtis turi jau tradiciniu tapusį įprasto važiavimo režimą D, sportinio važiavimo režimą S ir maksimaliam energiniam efektyvumui optimizuotą režimą.

Didžiulis ličio jonų eigos akumuliatorius įrengtas keleivių salono grindyse. Šis sprendimas užtikrina žemą automobilio svorio centrą ir tolygų svorio pasiskirstymą tarp ašių. 95 kWh talpos eigos akumuliatorius suteikia galimybę viena pilna įkrova nuvažiuoti daugiau kaip 500 km.

"Audi e-tron" koncepcija
"Audi e-tron" koncepcija
© Gamintojo

CCS kombinuoto įkrovimo sistema užtikrina galimybę įkrauti akumuliatorių tiek iš pastovios, tiek iš kintamos srovės šaltinio. Pilnas įkrovimas 150 kW galios stotelėje užtrunka maždaug 50 min. Be to šis konceptas turi bekontaktinio indukcinio įkrovimo galimybę.

Užvažiuoti ant bekontaktinio įkrovimo plokštės padeda autonominio vairavimo sistemos. Be to stoglangyje įmontuotos saulės baterijos padeda šiek tiek įkrauti akumuliatorius saulėtomis dienomis.

„Audi e-tron quattro“ koncepto važiuoklė – taip pat inovatyvus aukštųjų technologijų derinys. Ji turi amortizatorių standumo reguliavimo funkciją ir galimybę šiek tiek pažeminti kėbulą, „priglundant“ prie kelio važiuojant dideliu greičiu. Šio koncepcinio automobilio visi ratai vairuojami.

Priekinių ratų pasukimą valdantis dinaminis vairo stiprintuvas veikia glaudžioje sąveikoje su galinių ratų pasukimo mechanizmu.

Penkių durų hečbekas yra 4,88 m ilgio, 1,93 m pločio ir tik 1,54 m aukščio. Kupė primenančio silueto aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – tik 0,25. Tai naujas SUV segmento rekordas, o šio tipo automobiliai retai būna aptakesni, nei 0,30.

Važiuojant didesniu, kaip 80 km/val. greičiu, atitinkamu kampu pakreipiami elektra valdomi ant variklio gaubto esantys aerodinaminiai elementai. Jie nukreipia oro srautus tolyn, automobilio galo link, taip dar labiau padidindami jo aptakumą.

Priekinių žibintų blokai - unikalus Matrix laser tipo lazerinių ir OLED diodinių šviesos šaltinių derinys. Šviesos srauto formavimo ir paskirstymo procesus valdo specializuoti į aplinkos apšviestumą reaguojantys valdikliai. Toks apšvietimo technologijų derinys pirmą kartą demonstruojamas būtent Frankfurto autosalone.

„Audi e-tron quattro“ koncepto viduje patogiai išsitenka 4 žmonės ir net 615 litrų bagažo.

Vairuotojui prieš akis patalpintas ergonomiškos formos OLED ekranų pagrindu suformuotas virtualus prietaisų skydas. Tai logiška 2014 m. debiutavusio ir jau masinės gamybos automobiliuose naudojamo „Audi virtual cockpit“ elektroninio rodmenų skydo tolesnė evoliucija.

Galinėje salono dalyje yra dvi atskiros keleivių sėdynės. Ant jų sėdintys keleiviai gali naudotis priekinių sėdynių centrinės konsolės nugarėlėje sumontuotu OLED jutikliniu ekranu, kuriame gali naršyti internete, žiūrėti vaizdo įrašus bei srautines transliacijas, taip pat valdyti kai kurias automobilio informacijos bei pramogų sistemos funkcijas.

Jungtį su internetu užtikrina spartaus LTE ryšio modulis. Juo galima naudotis visomis automobiliuose prieinamomis interneto paslaugomis.

Visus „Audi e-tron quattro“ vairavimo pagalbininkus valdo zFAS centrinis valdymo blokas. Koncerno inžinieriai tikina, kad šis pažangus borto kompiuteris yra autonominio vairavimo sistemos širdis, jau šiuo metu galinti automatizuoti daugelį vairavimo veiksmų, o ateityje, tikėtina, galės saugiai ir patikimai perimti visą automobilio valdymą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (77)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (55)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (6)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Kupšys: galime sakyti, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko pamatysime, kad esame laužynas (69)

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (17)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (4)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (319)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (652)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (362)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Serialo „Du su puse vyro“ mažoji žvaigždė užaugo, trenkė durimis ir be užuolankų išklojo filmavimo užkulisių paslaptis

Veikiausiai matėte nors vieną komedinio serialo „Du su puse vyro“ seriją ir manėte, kad ta...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (16)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (127)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (60)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (44)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...