aA
Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuotų netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų srautas, pranešė valstybės įmonė „Regitra“.
Automobilių atliekos
Automobilių atliekos
© Organizatoriai

„Regitros“ duomenimis, 2018 metais pirmą kartą buvo įregistruota 196,5 tūkst. naudotų transporto priemonių – 3,3 karto daugiau nei įregistruota naujų (60,2 tūkst.), per metus naudotų transporto priemonių skaičius išaugo 8,7 procento. Liūto dalį šioje statistikoje atsiriekė naudoti lengvieji automobiliai (M1 klasės) – vien jų pernai pirmąkart buvo įregistruota 171,5 tūkst., arba 9,5 proc. daugiau nei prieš metus. Naudoti lengvieji automobiliai sudarė apie 84 proc., nauji – apie 16 proc. visų 2018-aisiais pirmąkart registruotų lengvųjų automobilių, o vidutinis automobilio amžius siekė 14,4 metų.

„Neslopstantis naudotų automobilių srauto didėjimas augina ir eksploatuotų netinkamų transporto priemonių (ENTP), kurias reikia tinkamai apdoroti, skaičių. Bėdų nebūtų, jei visi seni nenaudojami automobiliai būtų tinkamai sutvarkomi. Tačiau Aplinkos apsaugos instituto atliktas tyrimas parodė, kad dauguma Lietuvoje susidarančių ENTP išardoma šešėlyje ir dėl to ne visos ardymo metu susidariusios atliekos yra sutvarkomos“, – pranešime sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Tyrimo duomenimis, 2017 metais Lietuvoje galėjo būti apdorota (išardyta) apie 129 tūkst. netinkamų naudoti lengvųjų automobilių ir mikroautobusų, iš jų neteisėtai apdorotas (išardytas) ENTP kiekis sudarė apie 105 tūkst., arba maždaug 82 procentus.

„Automobilių plastikas, stiklas, guma, salono apdailos dalys – atliekos, kurių pridavimas atliekų tvarkytojams kainuoja. Į neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų sąrašą taip pat patenka automobilių panaudota alyva ir senos padangos. Ne paslaptis, kad neretai alyvos atliekos vis dar yra neteisėtai deginamos, o kitos vertės neturinčios atliekos šalinamos į komunalinių atliekų konteinerius, paliekamos aplinkoje (pakelėse, pamiškėse ir prie pastatų) ar sandėliuojamos. Tačiau kai kurios automobilių dalių atliekos, kaip alyva ar filtrai, turi pavojingų medžiagų, dėl kurių žala padaroma tiek mus supančiai aplinkai, tiek mums patiems“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Veronika Masalienė.

Europos Sąjungos direktyva, kurios privalo laikytis ir Lietuva, numato lengvųjų automobilių ir mikroautobusų pakartotinio naudojimo ir perdirbimo užduotis. Pagal jas tik 5 proc. automobilio ardymo metu susidarančių atliekų gali būti teisėtai pašalinama. Teisės aktai draudžia gyventojams patiems ardyti ENTP, jas gali ardyti tik leidimus ir licencijas šiai veiklai vykdyti turintys asmenys.

Šių metų pradžioje Lietuvoje iš viso buvo registruota 1,44 mln. lengvųjų automobilių, o visas transporto priemonių parkas sudarė 1,63 mln.

Sprendimų, kaip sumažinti ENTP šešėlį, ieško ir Vyriausybės Šešėlinės ekonomikos mažinimo koordinavimo komisija, iki vasario vidurio laukianti ir kitų valstybės institucijų siūlymų, pabrėžia „Regitra“. Aplinkos apsaugos institutas atliktą transporto priemonių rinkos ir jų atliekų tvarkymo sistemos tyrimą ir siūlymus, kaip keisti esamą padėtį, šiai komisijai pristatė šių metų sausį.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault“ nusipirko apsauginių kaukių gamybos liniją – pirmiausia gamins savo darbuotojams

„ Renault “ praneša, kad įsigijo apsauginių kaukių gamybos liniją, kuri bus naudojama gaminti...

Išardė du „Tesla“ elektromobilius – radiniai nepradžiugtų nei inžinierių, nei savininkų (47)

Automobilį sudaro dešimtys tūkstančių skirtingų detalių – nuo pačių didžiausių kaip...

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų: sukūrė tam, kad įkrėstų konkurentams Pasaulio ralio čempionate

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „ Renault “ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir...

„Citroën“ pristato pirmąjį elektra varomą komercinį mikroautobusą „ë-Jumpy“

90 metų lyderio poziciją lengvųjų komercinių automobilių segmente užimantis „Citroën“...

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą (1)

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove...

Top naujienos

Vyriausybė pritarė siūlymui skirti vienkartinę išmoką visiems Lietuvos vaikams (212)

Vyriausybė trečiadienį iš esmės pritarė prezidento Gitano Nausėdos siūlymui vaikams skirti...

Nuo vasaros karantino sąlygos jau bus kitos: ateina ilgai laukti pokyčiai (61)

Vyriausybė trečiadienį patvirtino dar vieną karantino švelninimo etapą, kartu pratęsė ir...

Vyriausybė paskelbė kriterijus, pagal kuriuos būtų galima atšaukti karantiną

Vyriausybė trečiadienį protokoliniu sprendimu patvirtino Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM )...

Socialdemokratų sąrašo nauji veidai – Lazutka, Čaplinskas, Kaluginas papildyta Lazutkos, Čaplinsko komentarais (148)

Kartu su Lietuvos socialdemokratų partija į Seimo rinkimus einančių žymių asmenų sąrašą...

Skvernelis: bus atnaujinta daugiau tarptautinių skrydžių, keisis izoliacijos tvarka bus skelbiamas šalių sąrašas  (217)

Trečiadienį, visai prieš Vyriausybės posėdį Saulius Skvernelis pranešė, kad netrukus bus...

Šalimi be koronaviruso pasiskelbusi Juodkalnija įsiutino kaimynę (2)

Įtampa tarp Serbijos ir Juodkalnijos trečiadienį dar labiau padidėjo, kai Serbija uždraudė...

Nuo pirmadienio kavinės ir restoranai dirbs ilgiau: atstovai sako, kad laikas galėtų būti dar ilginamas (19)

Švelninant karantino sąlygas, nuo birželio 1-osios kavinėms ir naktiniams klubams bus leista...

Du rusų naikintuvai pavojingai manevravo prie JAV orlaivio, kilo susidūrimo grėsmė (129)

Du Rusijos naikintuvai Su-35 virš tarptautinių vandenų rytinėje Viduržemio jūros...

|Maža didelių žinių kaina