Pagal nusistovėjusią tradiciją Tarptautinėje automobilių federacijoje (FIA) registruotą ralį “Vilnius 2005”, kuris yra ir Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato antrasis etapas, padedama rėmėjų rengia seniausia šalies automobilių sporto entuziastų visuomeninė organizacija - Lietuvos automobilių klubas, įkurtas dar 1926 metais.

“Vilniaus” raliai - vienos seniausių šalyje lenktynių, su mažomis pertraukomis rengiamos nuo 1961 metų. Juose savo meistriškumu žiūrovus žavėjo visi garsiausi įvairių kartų ralio meistrai : Vikis Oleka, Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis ir daugelis kitų. Varžybų rengėjai ir rėmėjai ne be pagrindo džiaugiasi, kad sportininkų bei žiūrovų dėmesys “Vilniaus” raliams ne blanksta, o tolydžio didėja.

Būtent šie raliai tampa tikra sportinės technikos bei lenktynininkų puoselėjamų vilčių prasidedančam sezonui apžvalga, tampanti savotišku magnetu bei įgaunanti vis didesnį populiarumą. Tą vaizdžiai byloja vis gausėjantis šio renginio tiesioginių dalyvių skaičius. Pernai į šių lenktynių startą prie naujojo savivaldybės dangoraižio sostinės Konstitucijos prospekte stojo rekordinis dalyvių skaičius nuo 1961 metų rengiamiems “Vilniaus” raliams.

Pernykštis ralis pasižymėjo ne tik masiškumu, bet ir sunkiai įspėjama intriga, kausčiusia gausiai ralį stebėjusių žiūrovų dėmesį iki pat paskutiniojo greičio ruožo paskutiniųjų metrų. Jaudintis būta dėl ko, nes po atkaklios kovos pergalę šventė ne pripažinti favoritai, o Ukmergės “Lautra Motorsport” ambicingas Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro duetas, kuriems sostinės mero įteikta taurė netapo paskutine jų sportinių trofėjų kolekcijoje. Būtent šie lenktynininkai, kurių meistriškumą pirmieji įvertino “Vilniaus” ralio žiūrovai, tapo ir pasibaigusio sezono laureatais, iškovoję absoliučių ralio čempionų vardus.

Ralio “Vilnius 2005” rengėjai tikisi, jog ir šiemet kompaktiškoje ralio trasoje dvi dienas virs ne mažiau atkakli, intriguojanti kova, patrauksianti dar didesnio šios sporto šakos gerbėjų būrio dėmesį. Šio ralio greičio ruožuose tikimasi išvysti ne tik visus pajėgiausius šalies automobilių ralio meistrus, bet ir ambicingo jaunimo, ir naujų, greitesnių automobilių, ir dar daugiau žiūrovų.

Ką išvysime ralio trasose?

Kiekvienos varžybos – tai ne tik nauji, galingesni automobiliai, dalį kurių išvydome jau Visagine, bet ir nauji veidai automobilių sporte.

Paraiškas dalyvauti ralyje “Vilnius 2005” pateikė gerai žinomi ralio meistrai, pastaraisiais metais laimėję šalies čempionatus ar tapę jų prizininkais - Roko Lipeikio, Arūno Strumskio, Vytauto Švedo, Audriaus Gimžausko, Dovilo Čiutelės, Dariaus Vilimo ir kiti ekipažai. Po pertraukos į ralio trasas sugrįžta kelių Dakaro dykumų maratonų dalyvis alytiškis Arūnas Lekavičius, kuriam šįsyk talkins jo bendravardis sūnus, o alytiškių ekipažas važiuos “Opel Astra” automobiliu.

Varžytis dėl Vilniaus mero taurės panoro ir kaimynų iš Baltarusijos Dmitrijaus Jakimacho ir Michailo Kosenkovo ekipažas, važiuojantis “Volkswagen Golf” automobiliu. Tačiau bene didžiausio žiūrovų bei varžovų dėmesio neabejotinai susilauks labai pajėgūs Estijos lenktynininkai Margus Murakas ir Aare Ojamae, vieninteliai iš visų dalyvių į ralio “Vilnius 2005” greičio ruožus išvairuosiantys galingą “Toyota Corolla WRC” automobilį. Kokią kitą techniką išvysime prasidedančiame automobilių ralio vasaros sezone, - į šį klausimą tikslesnį atsakymą sužinosime dar neprasidėjus raliui. Gegužės 14 d. nuo 7.40 val. iki 11.40 val. dirbs ralio techninė komisija, kurios štabas įsikūręs UAB “Rasmitas” ( 15-tas Trakų pl. kilometras, J. Tiškevičiaus g. 26, Trakų Vokė, Vilnius). Jau tapo tradicija ir ralio varžyboms parengtos technikos apžiūra. Vilniečiai bei sostinės svečiai į ją pažvelgti iš arčiau turės galimybę ir šiemet, kai visų ralio dalyvių koviniai bolidai bus išrikiuoti priešstartinėje zonoje (Konstitucijos pr. 3) prie sostinės savivaldybės. Jie čia stovės tą pačią dieną nuo 12 val. iki starto.

Iškilmingas varžybų atidarymas prasidės ten pat, šeštadienį, gegužės 14d., 13.30 val., o po pusvalandžio iš čia į pirmąjį greičio ruožą pajudės ir pirmasis ralio dalyvių automobilis.

Visi greičio ruožai – po du kartus

Šiemet, kaip ir pernai, ralis “Vilnius’2005” vyks dvi dienas, o visus ralio kelio knygoje esančius greičio ruožus lenktynininkai įveiks po du kartus. Tokiu būdu varžybų organizatoriai norėjo žiūrovams suteikti daugiau galimybių pamatyti pajėgiausiųjų automobilių ralio meistrų kovą, o sportininkams, kuriems nepasiseks pirmąją dieną, suteikti galimybę siekti revanšo sekmadienį.

Varžybų vadovas Gražvydas Smetonis teigia, jog toks varžybų rengimo principas patrauklus žiūrovams ir parankus patiems sportininkams. Pirmieji, pasirinkę vieną ar kitą greičio ruožą, galės pasirinktajame stebėti po du sportininkų važiavimus.

Lenktynininkas, viename greičio ruože padaręs nors ir menką klaidelę, nebetenka galimybių ją ištaisyti. Tuo tarpu įveikdamas tą patį greičio ruožą po du kartus, ekipažas įsimins praktiškai ne tik kiekvieną posūkį, bet ir optimaliausias jų įveikimo trajektorijas.

Todėl neabejojama, jog greičiai sulig kiekvienu greičio ruožu vis didės.

Ralio “Vilnius 2005” kelio knygoje - dešimt greičio ruožų, kurie visi driekiasi žvyro danga, bendras ilgis sudaro 78,6 kilometro, o lenktynininkams per abi dienas teks įveikti 318,750 kilometro ilgio distanciją.

Baigs kur ir pradėję

Lietuvos automobilių ralio meistrai, ralio “Vilnius 2005” dalyviai, sekmadienį, gegužės 15d. 14.00val. baigs kovas ten pat, iš kur jie buvo išlydėti ir į pirmąjį greičio ruožą – aikštėje prie Vilniaus savivaldybės (Konstitucijos pr. 3).

Čia nugalėtojams bus įteikta ir sostinės mero taurė – pagrindinis šių varžybų trofėjus.

Savivaldybėje bus paskelbti ir preliminarūs lenktynių rezultatai (apie 15.30 val.) , o 16.30 val. – ir galutiniai.

Didžiausias organizatorių galvos skausmas

Lietuvos automobilių klubas, rengdamas FIA registruotą ralį “Vilnius 2005”, itin daug dėmesio skyrė ir skiria žiūrovų bei pačių sportininkų saugumo problemoms. Tai bene didžiausias organizatorių, dedančių visas pastangas kad nepasikartotų skaudžios analogiškų ankstesnių renginių pamokos, galvos skausmas.

Ralio organizatoriai su teisėjais ir tvarką trasoje užtikrinsiančiais asmenimis kelis kartus apvažiavo greičio ruožus, papildomai apžvelgė visas didesnį pavojų keliančias vietas, numatė jų papildomą apsaugą. Rengiant šį ralį, prieš mėnesį jo organizacinis komitetas išsiuntinėjo laiškus rajonų savivaldybių, kurių teritorijomis drieksis ralio trasos, merams laiškus, prašydamas per vietinę spaudą informuoti žmones apie rengiamas varžybas, kad į jų trasas netikėtai nepatektų automobiliai ir traktoriai, važnyčiotojai bei kiti pašaliniai, kurių netikėtas atsiradimas trasoje gali baigtis didžiule nelaime.

Lietuvos automobilių klubas jau daugelį metų glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos Krašto apsaugos, Vidaus reikalų bei Sveikatos apsaugos ministerijomis, Gynybos štabu, Policijos bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentais, Lietuvos kelių policijos tarnyba ir yra nuoširdžiai dėkingas, nes jų žmonės profesionaliai ir stropiai talkina organizuojant ralį, uždarant eismą specialiuose ruožuose bei saugodami nuo pašalinių ralio trasas.

Ir šiame ralyje trasas saugos kariai ir kelių policija, budės greitosios medicinos pagalbos ekipažai, gaisrininkai, LAS techninės pagalbos tarnyba ir kt.

Tačiau ralio organizatoriai ir jo saugos tarnyba norėtų dar kartą priminti, jog stebint ralio varžybas privalu griežtai laikytis trasą saugančių policijos pareigūnų, teisėjų ir kitų oficialių varžybų asmenų nurodymų. Tik tokiu būdu apsaugosime save ir aplinkinius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją