aA
Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė. Į autosporto pasaulį moteris įsitraukė vos prieš 2 metus, tad ruošdamasi varžyboms ir siekdama aukštų rezultatų ji nevengia konsultuotis su didelę patirtį turinčiais sportininkais ir mokytis iš jų.
Rasa Kažukauskaitė
Rasa Kažukauskaitė
© Asmeninis albumas

Rasa sutiko prisidėti prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) iniciatyvos, kuria siekiama supažindinti visuomenę su žymiausiomis šalies lenktynininkėmis ir skatina peržengti savo baimes, kurios trukdo siekti puikaus rezultato.

– Kaip susidomėjote autosportu?

– Į automobilių sporto pasaulį įsitraukiau neseniai, vos prieš kelis metus. Tačiau jau nuo mažens svajojau būti lenktynininke. Viskas prasidėjo nuo atsitiktinės slalomo treniruotės, kurioje teko pasivažinėti savadarbiu automobiliu, keleivio vietoje. Tai man paliko tokį didelį įspūdį, kad atsirado noras ir pačiai sėsti už sportinio automobilio vairo.

Šiuo metu daugiausiai laiko praleidžiu treniruodamasi, dalyvaudama varžybose bei jas organizuodama kartu su patyrusia „Slalomo akademijos“ komanda, kuri ir užkrėtė mane autosporto liga.

– Kodėl būtent slalomas tapo Jūsų didžiąja aistra?

– Užsiiminėju klasikiniu slalomu, kuris dar dažnai vadinamas pirmuoju laipteliu automobilių sporte. Manau, kad tai puiki vieta startui ir tolimesniems pasiekimams autosporte.

Beje, man jau teko pasėdėti ir šturmano kėdėje per mėgėjų ralį. Tai buvo labai smagus išbandymas, reikalaujantis atidumo ir susikaupimo, pilnas azarto. Tai buvo pirmas, rimtesnis kartas kai išbandžiau save šioje pozicijoje – puiki treniruotė.

R. Kažukauskaitė: didžiausias pasiekimas trasoje – nugalėta baimė
© Asmeninis albumas

– Kokių savybių reikalauja klasikinis slalomas?

– Atidumo, tikslumo, šaltų nervų, planavimo į priekį ir drąsos.

– Sutinkate su mintimi, kad kiekvienas finišas varžybose jau yra laimėjimas, nepriklausomai nuo rezultato?

– Kadangi dar tik žengiu pirmuosius žingsnius automobilių sporte, tai kiekvienos varžybos man yra iššūkis, kuris užgrūdina ir veda toliau. Na, o pasiekti rezultatai – puiki galimybė įvertinti savo tobulėjimą ir įgūdžius. Aukštais rezultatais pasigirti dar negaliu, kelis kartus teko lipti ant podiumo pakylos, tačiau ten nebuvo didžiulės konkurencijos. Norėtųsi konkurencingesnių kovų, kurioms save ir ruošiu.

Visgi, didžiausiu savo laimėjimu galėčiau vadinti baimės nugalėjimą aikštelėje. Neretai trasoje bijau padaryti kažką ne taip, tačiau suprantu, kad visi nuo kažko pradeda, o pradžia – visada sunkiausia. Privalome nugalėti savo baimes, kad kažko pasiektume.

– Kaip ruošiatės varžyboms?

– Daug laiko skiriu treniruotėms ir bendrauju su kitais sportininkais. Jų patarimai ir dalijimasis patirtimi man padeda susikaupti, mokytis ir tobulėti. Iš dalies, pats klasikinis slalomas nereikalauja didelio pasiruošimo. Reikia tvarkingos mašinos, vairavimo įgūdžių ir jau gali dalyvauti. Tačiau norint pasiekti kuo aukštesnių rezultatų – būtinas įsigilinimas į vairavimo technikas ir nuolatinės treniruotės.

– Kokiose varžybose dalyvaujate šį sezoną?

– Dalyvauju „Slalomo dvikovos“ varžybų serijoje. Kadangi tai mūsų komandos organizuojamos varžybos, tai ne visuomet galiu pilnai atsiduoti pačiam dalyvavimui, tenka pasirūpinti ir organizaciniais klausimais. Tačiau kitų metų sezone planuoju išmėginti savo jėgas ir kitų organizatorių rengiamose varžybose.

Rasa Kažukauskaitė
Rasa Kažukauskaitė
© Asmeninis albumas

– Be to, kad dalyvaujate varžybose, dar joms ir teisėjaujate. Kaip turima patirtis šioje srityje padeda lenktyniaujant?

– Teisėjavimo patirtis padeda labiau įsigilinti į varžybų taisykles ir jų laikytis. Teisėjaudama stebiu skirtingas vairavimo technikas, kaip atliekamas vienas ar kitas manevras, kas gali lemti tam tikrą laiko skirtumą. Tai – lyg savotiška teorija, kurią lenktyniaudamas išbandai praktiškai.

– Kaip vertinate moterų įsitraukimą į automobilių sportą?

– Labai džiugu, kad autosporte dalyvaujančių moterų skaičius pamažu didėja. Žinoma, norėtųsi didesnio aktyvumo, bet viskam – savas laikas. Mano akimis, ši sporto šaka naudinga ne tik ruošiantis varžyboms, bet ir norint daugiau sužinoti apie saugų vairavimą, kuris praverčia įprastuose keliuose.

– Kas yra jūsų pavyzdys autosporte?

– Man didžiausias pavyzdys – aplinkinių noras tobulėti, tikslo siekimas, žibančios akys. Ypač žaviuosi jauniais, kurie jau nuo mažens dalyvauja varžybose ir bando neatsilikti nuo patyrusių autosporto vilkų.

– Ką patartumėte moterims, besidominčiomis galimybe prisidėti prie automobilių sporto?

– Nebijokite pasirodyti kažko nemokančios, juk visi nuo kažko pradedam. Pradėkite nuo elementariausių dalykų apie saugumą, automobilio valdymo technikas, o kai drąsiau jausitės – važiuokite į trasas!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lenktynių mėgėjams – būsimo sezono naujienos

Lapkričio ir gruodžio mėnesiais automobilių sporto federacijose – pats darbymetis: ruošiami...

Laisvydas Kancius: mintys apie Dakarą net pačiam pasirodė per drąsios

Pasaulinė koronaviruso pandemija 2020 metais sujaukė viso pasaulio gyvenimą, atšauktos buvo net...

Gelažninko Dakaro technika pristatyta į Marselį, tačiau tai – ne galutinė stotelė

Ankstų antradienio rytą „ Zigmas Dakar team “ pristatė savo komandos automobilį, kurio viduje...

Į Saudo Arabiją išvyko ir vardinis Vanago „Toyota Hilux“

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ Dakaro ralio organizatoriams plukdyti į Saudo Arabiją...

Žala Dakaro techniką pristatė į Marselio uostą: dėl pandemijos šiemet viskas vyksta kitaip

Šeštajam asmeniniam Dakarui besiruošiantis „ Agrorodeo “ komandos pilotas Vaidotas Žala...

Top naujienos

Peržengta riba: pagal sergamumą koronavirusu esame jau treti Europoje (421)

Lietuva peržengė dar vieną grėsmingą ribą. Jeigu pirmosios pandemijos metu džiaugėmės, kad...

Aukščiausiojo ES teismo signalas Lietuvos vežėjams: machinacijos bus žlugdomos ir baudžiamos (7)

Gruodžio 1 dienos Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų...

Seimas sprendžia dėl valstiečių vicepirmininko parlamente – teikiamas Jarutis stebėkite tiesiogiai (12)

Seimas ketvirtadienį ėmėsi spręsti nuo pat pirmos šio parlamento darbo dienos audras kėlusį...

Gražulis Seime aiškinosi dėl už nugaros pasirodžiusio pusnuogio vyro (210)

Mišrios Seimo narių grupės atstovas Petras Gražulis Seimo posėdyje aiškinosi dėl...

Sergamumo kreivė vėl kyla: blogėja situacija ligoninėse ir globos namuose daugiausia mirčių Kauno ir Šiaulių apskrityse (101)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje...

Mačiulio valstybės skola nebaimina: paramą reikia koncentruoti į dešimtadalį ekonomikos (46)

Sprendžiant dėl tolesnės pagalbos verslui ir investicijų, Vyriausybė neturėtų baimintis...

Skvernelis: nėra to lūžio, reikės svarstyti kitas priemones (478)

Lietuvoje nemažėjant naujų koronaviruso atvejų skaičiui, laikinai premjero pareigas einantis...

Greitai mama tapsianti Karolina Meschino parduoda savo „Mini Cooper“ su nuleidžiamu stogu: visiškai to nenoriu, bet privalau (5)

Socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino ir jos mylimasis, atlikėjas Dominykas Ježerys -...

Aktuali žinia keliaujantiems – keisis traukinių tvarkaraščiai (1)

„ LTG Link“, „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė, turi svarbių žinių...

„Ryto“ kapitonas prieš dvikovą su „Žalgiriu“: parodėme, kad galime kautis

Lietuvos krepšinio lyga („Betsafe-LKL“) pasitinka jau antrąjį šio 2020-2021 m. sezono derbį...

|Maža didelių žinių kaina