aA
Lenktynininkai Lietuvoje retai yra vienos srities specialistai. Netrūksta žmonių, važiuojančių kartingo ir žiedinėse lenktynėse, ralikroso ir autokroso varžybose – santykinai giminingose sporto šakose. Kartais pasitaiko ir kur kas ekstremalesnė transformacija, kai ralistai dalyvauja žiedinėse lenktynėse. Tokių pavyzdžių netrūks artėjantį savaitgalį vyksiančiose „Aurum 1006 km lenktynėse“, rašoma pranešime spaudai.

Vienas jų – „Ad Rem-Reimpex“ komanda, į kurią susibūrė trys patyrę ralio lenktynininkai: Egidijus Gelūnas, Antanas Šimelis ir Dominykas Veršinskas. BMW 330i automobiliu jie varžysis konkurencingoje A3000 klasėje.

Patirtis – 35 metai

„Komandos vairuotojai yra prisiekę ralistai. Pažįstami vis klausinėjo, ar dalyvausime Palangos ralyje, o mes daug metų tik stebėdavome jį iš šalies. Ir pagaliau prisiruošėme“, – juokėsi 42 metų A. Šimelis, pirmą sykį prie karto vairo atsisėdęs dar 1983 m., o jau nepriklausomoje Lietuvoje daug metų dalyvavęs klasikinio ralio varžybose.

Surimtėjęs jis pridūrė, jog idėja dalyvauti didžiausiame žiedinių lenktynių renginyje Baltijos šalyse kilo žiemą. Kartu su kitu patyrusiu ralistu D. Veršinsku nusprendė, kad reikia neleisti „benzinui išgaruoti iš kraujo“ ir nutraukti kelerius metus užsitęsusią pertrauką. Netrukus prie idėjos prisijungė ir trečias žmogus su benzino priemaišomis kraujyje – E. Gelūnas.

Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
© Nikodema.lt nuotr.

Patirties žiedinėse lenktynėse jie daug neturi, tačiau ralyje praleistiems metams vienos rankos pirštų suskaičiuoti neužtektų.

E. Gelūnas sportuoti pradėjo vėliausiai – pirmą kartą varžybose dalyvavo tik 2010 m., tačiau jau po ketverių užėmė dvi antras vietas: Baltarusijos ralio čempionato B-11 bei Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) SG įskaitose. 2015 m. jam pavyko tapti LARČ 6 įskaitos čempionu.

„Antanas mane 2010 m. pakvietė dalyvauti „Remmers“ taurės kartingo mėgėjų čempionate. Ten pagavau kablį ir atėjau į automobilių sportą, o 2013 m. pradėjau dalyvauti LARČ viename ekipaže su Dominyku“, – prisiminė E. Gelūnas.

D. Veršinskas yra patyręs šturmanas, klasikinio ralio varžybose dalyvaujantis nuo 2005 m. Jis važiavo ekipažuose su Justu Vaitekūnu, Tomu Stabingiu ir kitais sportininkais, o nuo 2013 m. – tik su E. Gelūnu.

A. Šimelis sportinį kombinezoną dažnai rengtis pradėjo 1999 m. Kelerius metus dalyvavęs ralikroso varžybose bei žiemos trekuose, 2002 m. jis išbandė jėgas klasikiniame ralyje. Artimiausiais metais jis nugalėjo bei užėmė prizines vietas įvairiuose raliuose, tapo šalies vicečempionu bei gavo Lietuvos automobilių sporto meistro vardą.

Iš ralio į žiedą – po tikslingų treniruočių

Komandos lenktynininkai teigia, kad patirties žiedinėse lenktynėse trūkumas yra naujas iššūkis, todėl teko papildomai treniruotis.

„Žiedinės lenktynės mums – nauja disciplina, bet manome, kad ralio patirtis, motyvuota komanda ir tikslinės treniruotės tai kompensuos. Automobilį parengė patikimi meistrai, buvo gera treniruočių sesija „Nemuno žiede“, todėl esame nusiteikę kovoti bei tikimės sėkmingų lenktynių. Kiekvienoje automobilių sporto šakoje reikia greitos reakcijos, tikslumo, atidumo – jeigu gerai važiuoji ralyje, greitai važiuosi ir žiede“, – teigė A. Šimelis.

Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
© Nikodema.lt nuotr.

Jam pritarė ir E. Gelūnas, pridūręs, jog kai kurie žiedinėse lenktynėse būtini dalykai pravers ir ralio varžybose, pavyzdžiui, trajektorijos, teisingas manipuliavimas automobilio mase, sklandūs vairo pasukimas bei akceleratoriaus nuspaudimas.

„Apibūdinant literatūriškais terminais, ralis asocijuojasi su žodžiais „laisvė“ ir „drąsa“. Tai yra pojūčiai, kuriuos sukuria kontroliuojamas slydimas posūkiuose. Iš kitos pusės, ralis – nenuspėjamas, netikėtas, adrenalinas kiekviename posūkyje, iš kurių nė vienas nebūna toks pat kaip ankstesnis. Žiedas yra kitoks. Čia svarbiausia yra disciplina, tvarka ir nušlifuotas, tūkstančius kartų vienodai kartojamas tikslumas“, – filosofiškai skirtumus tarp varžybų apibūdino 49-erių E. Gelūnas.

Komandos nariai nusiteikę pozityviai – testų serija „Nemuno žiede“ suteikė puikią progą adaptuotis prie galiniais ratais varomo automobilio. Kaip pažymėjo E. Gelūnas, jam ir Antanui svarbiausia buvo „išjungti“ kai kuriuos ralio įgūdžius – specifinį kumštelinės dėžės pavarų perjungimą bei stabdymą kaire koja. Taip elgtis su jų BMW automobiliu – labai pavojinga.

Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
© Nikodema.lt nuotr.

Automobilis – standartinis

Komandos automobilis – 2000 m. nuo gamyklos konvejerio nuriedėjęs BMW 330i, pasiekiantis apie 200 AG pajėgumą. Jis paruoštas ilgų distancijų lenktynėms, tad modifikacijos nėra prioritetų sąraše. Patikimumas – kur kas aktualesnis.

„Važiuosime automobiliu, kurio variklis ir pavarų dėžė – standartiniai. Tiesioginėje kovoje greiti nebūsime, o aukštesnė vieta finiše įmanoma tik nedarant klaidų ir nepatiriant techninių problemų. Privalome būti disciplinuoti, realiai įvertinti savo galimybes, teisingai paskirstyti jėgas“, – svarbiausius kriterijus išskyrė E. Gelūnas.

Komanda daug dėmesio skiria ne tik patikimumui, bet ir labiau simboliniam dalykui – startiniam numeriui. Specialiai pasirinktas 25.
„25 numerį pasirinkome neatsitiktinai. Mūsų komandos partneris „Ad Rem“ šiemet švenčia ketvirčio amžiaus sukaktį, o „Aurum 1006 km lenktynės“ puikiai tinka tokiam jubiliejui paminėti. Tai – puikus renginys greičio mėgėjams ir poilsiautojams, kuriame bus begalė linksmų pramogų“, – atskleidė A. Šimelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kas iš tiesų neša sėkmę lenktynėse: 300 AG „bomba“ ar mažalitražis „kibiriukas“

Dažnai manoma, kad norint lenktynių trasoje gero rezultato, labai svarbu turėti galingą, sportui...

Į „Samsonas Rally Rokiškis“ atvažiuoti nori Ukrainos ekipažas su WRC kalibro „Mini“

Nors dalyvių registracija į „ Samsonas Rally Rokiškis “ varžybas dar neprasidėjo, tačiau...

Pirmąkart virtualaus ralio čempionato istorijoje etapo nugalėtoju tapo lietuvis

Deividas Navickas sudrebino virtualių lenktynių pasaulį, pelnydamas pirmąją pergalę mūsų...

Keičiasi mini ralio etapo „Samsonas Rally Juodupė 2020“ data

„ Samsonas Rally Rokiškis “ organizatoriai imasi dar vieno projekto – rengs mini ralio etapą....

Įamžino pasivažinėjimus Niurburgringe, per plauką nesibaigusius rimtomis avarijomis (5)

Tikriausiai būtų sunku rasti žmogų, kuris yra nematęs vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuotos...

Top naujienos

Kremliaus žaidimų įsiutintas Berlynas ruošia atsaką: tai būtų aiškus signalas kitiems (17)

Europos Sąjunga ruošiasi grupei Rusijos internetinių įsilaužėlių įvesti sankcijas ,...

Į gyventojų telefonus atėjo skubus įspėjimas: artinasi pavojingas škvalas (98)

Lietuvos gyventojai į mobiliuosius telefonus gavo įspėjimus apie artėjantį škvalą.

Tragedija, kuri gali paliesti kiekvieną: specialistai pripažįsta, kad net nežino, kiek tiksliai dingsta vaikų (104)

Gegužės 25 d. – tarptautinė dingusių vaikų diena ir kaip pastebi specialistai, labai dažnai...

Merginų pilnas automobilis trenkėsi į namo sieną: dvi reanimacijoje, vienos būklė lengvesnė (165)

Birželio 6-osios vakarą, 21.34 val., Biržų r., Medeikių kaime, mergina (gim. 2002 m.) vairavo...

Didžiausias kolapsas NBA istorijoje: Shaqo šachas ir matas Sabo svajonei (9)

Prieš porą dienų savo 45-ąjį gimtadienį atšventęs Žydrūnas Ilgauskas – iki šiol yra...

Verslininko sunkumai dėl valstybės žadėtos paramos: pinigus gaus, bet į neegizstuojančią sąskaitą (35)

Smulkios įmonės vadovas atsidūrė painiavoje – norėdamas gauti valstybės paramą, Valstybinė...

Estijoje per apšaudymą prie degalinės žuvo du žmonės, dar trys buvo sužeisti papildyta 10.17 (101)

Estijos pietvakarinėje Pernumos apskrityje šeštadienio vakarą vienam vyrui ėmus šaudyti į...

|Maža didelių žinių kaina