aA
Metai atkaklaus darbo, kelios savaitės įtempto pasiruošimo, dvi nemigo paros ir galiausiai keturios valandos adrenalino Silverstouno trasoje. Visa tai vainikavo lietuvių atstovaujamos Ispanijos komandos „SVK by Speed Factory“ siekį debiutuoti Europos Le Mano lenktynių serijoje.
Le Mano serijos lenktynės
© Organizatorių nuotr.

Pirmosiose lenktynėse užimta ketvirtoji vieta LMP3 klasėje, pasak komandos vadovo Daliaus Steponavičiaus, yra geras atspirties taškas siekiant aukštesnių rezultatų: „Kol kas sunku vertinti. Atslūgus emocijoms reikia atlikti nuodugnią analizę. Per lenktynes viską atlikome tiksliai, neužsidirbome jokių baudų, o tai jau yra didelis pasiekimas. Čia yra tokia autosporto rūšis, kur labai svarbiu faktoriumi tampa daugybė skaičiavimų ir teorijos. Stengiausi motyvuoti visą komandą. Ji padarė išties didelį darbą. Inžinieriai, mechanikai porą parų nemiegojo ruošdami automobilį. Ateityje mes tikrai greitėsime, o kol kas reikia džiaugtis.“

Komandos pilotai latvis Konstantins Calko, Lietuvos atstovas Dainius Matijošaitis ir ispanas J. Fuster naujuoju „Ginetta-Nissan P3“ bolidu per keturias valandas įveikė 102 Silverstouno trasos ratus. Nuvažiuota beveik 602 kilometrai vidutiniu 150 km/val. greičiu.

„Visada gali būti geriau, bet juk tai pirmosios mūsų lenktynės. Vis dar turime padirbėti prie automopbilio nustatymų, kad atrastume didesnį greitį. Kol kas esame maždaug 20 km/val. lėtesni už varžovus, o tai yra labai daug, nes Silverstouno trasa turi keturias tiesiąsias ir čia maksimalus greitis yra ypatingai svarbus. Esu sužavėtas Dainiaus pasirodymu. Pirmą kartą lenktyniaudamas prototipiniu automobiliu jis įrodė esąs išties greitas ir nuosekliai tobulėjantis lenktynininkas. J. Fuster taip pat šaunuolis. Pasirodė netgi geriau, nei tikėjausi. Manau, kad gerai padirbėjęs dar bent sekundę brangaus laiko trasoje atrasiu ir aš pats. Savo tikslus pasiekėme – sėkmingai finišavome. Metas siekti daugiau“, – po savo krikšto ELMS kalbėjo lenktynes pradėjęs K. Calko.

Pritardamas komandos draugui, J. Fuster gyrė visus komandos narius. Pasak jo, su tokiu nusiteikimu tiek pilotai, tiek ir mechanikai bei likęs „SVK by Speed Factory“ komandos personalas turi didžiulį potencialą didinti pagreitį ir būti lygiaverčiu varžovu šios dienos prizininkams.

Pirmuoju savo finišu prie prototipo vairo nenusivylė ir D. Matijošaitis: „Automobilis tikrai labai greitas, bet dar sunkiai valdomas, nepakankamai stabilus. Greituose ar aštresniuose posūkiuose vis atsirasdavo savotiškas ralio važiavimo stilius. Buvo nemažai slidinėjimo, o šie automobiliai taip neturėtų elgtis. Viena aišku, kad tiek automobilis turi daug rezervo, o aš tikiuosi savyje jo atrasti dar daugiau. Turėsime atlikti daug namų darbų, kad važiavimas būtų komfortiškesnis ir trasoje jaustumėmės dar drąsiau.“

Po debiutinių Silverstouno 4 valandų lenktynių komandos nariai neskubės išsiskirstyti. Sekmadienį jie stebės čia pat vyksiantį pirmąjį ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato etapą (FIA WEC). Sportininkai sako, kad 6 valandų lenktynės su aukščiausio lygio technika ir pilotais – puikus motyvacijos šaltinis jiems ateityje siekiant pergalių ELMS.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (26)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (908)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (2)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

Pasiekė karjeros viršūnę Vokietijoje ir grįžo į Lietuvą: niekur kitur būti dabar nenorėtų (231)

Skaičiuojama, kad 78 proc. į užsienį emigravusių lietuvių ketina grįžti į Lietuvą. 31-erių...

Tarp mulais vadinamų narkotikų kurjerių – ne vienas lietuvis: po tokių „atostogų“ kai kurie namo ir nebegrįžta (121)

Mulai – taip vadinami sutikusieji dirbti narkotikų kurjeriais. Dalis jų dienas leidžia Pietų ar...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (83)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...

Moteris parodė, kaip atrodytų jos kūnas, jei atitiktų įvairių laikmečių „tobulumo“ sampratą (41)

„Grožis glūdi stebėtojo akyse“ – rašė Šekspyras. Bet ar tikrai? Visi esame įtakojami...

4 didžiausios baimės dėl pinigų: įveikti jas nėra sudėtinga (13)

Visame pasaulyje vienas didžiausių nerimo šaltinių yra baimė dėl pinigų ir finansinio...

Daugiabučio statybos sostinės senamiestyje lieka sustabdytos (8)

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas ( LVAT ) neleido atnaujinti daugiabučio statybos...

Nusibodo visuomet vilkėti mažą juodą suknelę? Štai, kuo galite ją pakeisti (1)

Didžiosios metų šventės turi tarsi nerašytą aprangos kodą – tikime, jog kaip jas sutiksime ir...