aA
Likus dviem savaitėms iki Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos regione automobilių sporto renginio – tradicinių, jau šešioliktųjų „ENEOS 1000 km lenktynių“ – į renginio spaudos centro klausimus atsakė šalies Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Rimantas Sinkevičius
Rimantas Sinkevičius
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

– Ką tik baigėsi pirmasis šių metų pusmetis. Kaip vertinate jo rezultatus mažinant avaringumą šalies keliuose ir miestų gatvėse, kokios tendencijos juntamos lyginant su analogišku praėjusių metų laikotarpiu?

– Saugumo keliuose niekada nebus per daug, todėl saugus eismas - prioritetinis mūsų tikslas, kurio rezultatai priklauso nuo kiekvieno iš mūsų. Saugaus eismo užtikrinimo praktika rodo, jog ypač svarbus įvairių institucijų bendras darbas ir sutelktos pastangos.

Nuosekli Susisiekimo ministerijos veikla leidžia pasiekti neblogų rezultatų. Remiantis šiemet parengta Europos transporto saugumo tarybos (ETSC) ataskaita, Lietuva 2004–2013 m. pasiekė geriausių rezultatų tarp Europos Sąjungos šalių, mažinant žūčių skaičių automagistralėse ir greitkeliuose.

Vadovaujantis Europos Komisijos išleistos Baltosios knygos numatytu siekiu – iki 2020 m. sumažinti eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičių 50 proc., Lietuvai nuo 2010 m. jau pavyko šį skaičių sumažinti 12 proc.

Keliuose kasmet mažėja „juodųjų dėmių“, t. y. vietų, kuriose 500 m kelio ruože per ketverius metus įvyko bent 4 eismo įvykiai ir žuvo ar buvo sužaloti žmonės. 2014 m. duomenimis jų liko vos 37, o prieš aštuonetą metų tokių dėmių buvo net 267.

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus su tuo pačiu 2014 m. laikotarpiu, žuvusiųjų skaičius Lietuvos keliuose sumažėjo 17,5 proc. (pernai žuvo 120, šiemet – 99 žmonės). Saugiau vairuoja dviratininkai. Šalies keliuose šiemet žuvo 5 dviratininkai, (pernai per tą patį laikotarpį – 9), o, pavyzdžiui, 2012 m. – net 32. Mano nuomone įtakos tam turėjo pernai liepą įsigaliojęs reikalavimas važinėti su ryškiaspalve liemene arba įjungtais žibintais. Pastebime, kad keliuose vis daugiau dviratininkų važinėja su šalmais. Be to, viena pagrindinių Susisiekimo ministerijos veiklos tikslų – dviračių infrastruktūros plėtra. Juk nuolat didėjančiam dviratininkų srautui ji tikrai reikalinga ir turi būti kokybiška.

Mano paminėti pasiekimai saugaus eismo srityje džiugina, tačiau sustoti pusiaukelėje tikrai nevalia. Būtina imtis visų priemonių, kad mūsų keliuose nežūtų nė vienas žmogus. Manau, kad siekiant šio tikslo svarbiausia yra eismo dalyvių atsakingumas, abipusis supratimas ir pagarba vienas kitam.

– Mažiau nei dvi savaitės beliko iki didžiausių Baltijos šalyse maratoninių „ENEOS 1000 km lenktynių“, kurias renginio pristatymui skirtoje spaudos konferencijoje Jūs įvertinote ne tik kaip atsakingą egzaminą šalies ir užsienio sportininkams, bet ir kaip vieną įtaigiausių saugaus eismo propagavimo priemonių. Ar nepasikeitė Jūsų požiūris?  

– Mano požiūris tikrai nepasikeitė. „ENEOS 1000 km lenktynes“ vertinu ne tik kaip svarbų ir atsakingą egzaminą Lietuvos ir užsienio sportininkams, bet ir kaip vieną įtaigiausių saugaus eismo propagavimo priemonių.

Puiku, kad šio didžiulio renginio organizatoriai labai patrauklioje automobilių sporto šventės programoje svarbią vietą skiria eismo saugumo problemoms, taip prisidėdami prie saugios eismo visuomenės kūrimo ir ugdymo.

Tuo leidžia įsitikinti ir Susisiekimo ministerijos kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija jau kelintus metus lenktynių dienomis Palangoje rengiamas saugaus eismo priemonių kompleksas, kurį itin pamėgo jaunieji eismo dalyviai ir kuriems jis neretai tampa tikruoju saugaus eismo pradžiamoksliu.

Kita vertus, šios lenktynės turi didelės įtakos ir suaugusiesiems, ypač visiems mūsų vairuotojams. Gerbiu sportininkus, kurie atkakliai siekia užsibrėžtų tikslų ir ragina saugiai vairuoti, nuolat primindami, kad lenktynės galimos tik trasoje, kur varžosi profesionalai.

– Kaip vertinate teiginį, kad lenktynininkai – geriausi saugaus eismo ambasadoriai?

– Manau, kad ne veltui taip sakoma! Tai jie savo pavyzdžiu rodo, kad lenktyniauti reikia tik specialistų įrengtose uždarose, teisėjų akylai prižiūrimose ir saugiose trasose, o ne miesto gatvėse ar užmiesčio keliuose. Būtent jie savo pavyzdžiu įrodo, kad vairavimas net ir ekstremaliomis sąlygomis gali būti saugus.

Šiemet šis lenktynių festivalis – jau šešioliktas. Tai reiškia, kad jis tapo gražia tradicija, itin pamėgtu automobilių sporto renginiu, kuris gali pasigirti kasmet didėjančiu komandų skaičiumi ir šimtatūkstantinėmis žiūrovų miniomis.

Pastebėjau, kad 1000 km sporto fiesta kasmet – vis brandesnė, kaskart vis labiau kyla lenktynių kokybės lygis. Esu tikras, kad šis renginys tobulėja tiek sumanių organizatorių, tiek ir pripažintų ralio meistrų dėka.

Puiku, kad šios maratoninės lenktynės įdomios užsienio sportininkams. Džiugu, kad galime didžiuotis ir savo šalies ekipų nariais, demonstruojančiais tikrai nemenką šių varžybų patirtį, o daugelio jų sportiniai bolidai nenusileidžia garsių svečių technikai.

„ENEOS 1000 km lenktynių“ organizatoriams linkiu, kad renginys vyktų saugiai ir sklandžiai, sportininkams – ištvermės ir gražių pergalių, o žiūrovams – neišdildomų įspūdžių!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

R. Sinkevičius: keliuose kasmet mažėja „juodųjų dėmių“ (9)

Likus dviem savaitėms iki Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos regione automobilių sporto...

Top naujienos

Po pažinties feisbuke – tiesiai į lovą, o po karšto sekso – į ligoninės operacinę (107)

„Ar esi tai bandžiusi ir ar norėtum tai padaryti su manimi?“ – feisbuke su penkiolikmete...

Egzotiškos salos oro uosto vaizdai lietuvį pribloškė: nuogi, basakojai keleiviai čia yra normalu (167)

Dieną praleidęs skirtingų klanų Dani genties festivalyje ir susigundęs pakramtyti jų mėgstamo...

Sinoptikai papasakojo, kokia bus spalio pradžia: vėsiausia bus vienoje Lietuvos dalyje

Šiandien ir artimiausiomis dienomis mūsų regione stumdysis du bariniai dariniai: nuo Rumunijos...

Susirgęs šia liga dažnas taip ir neišdrįsta nueiti pas gydytoją: delsimas baigiasi sudėtinga operacija arba net vėžiu (19)

Hemorojus – dažna liga, tačiau apie ją garsiai kalbėti nesinori. Dažnas ją ignoruojame,...

Į Pirėją nevykstantis „Žalgirio“ direktorius: nerimo nemažai – žaidžiame ne taip, kaip turėtume pokalbis „Vienas prieš vieną“ (18)

Nepraėjo nė septyni mėnesiai ir Eurolyga grįžta į arenas – kai kurios iš jų bent jau...

Pirmosios ponios apranga įžiebė diskusijas: ekspertų nuomonės išsiskyrė (585)

Valstybę reprezentuojančių asmenų apranga turi ypatingą svarbą ir neretai tampa diskusijų...

Eugenijus Laurinaitis | D+ nariams

Klausk psichoterapeuto. Nemėgstu savo darbo, kaip įveikti stresą ir kodėl mums tokia svarbi kitų nuomonė? nauja laida (1)

Namai, darbas, šeima, vaikai, sutuoktinis, giminės, socialiniai tinklai ar seniausi žmonijos:...

Pagal sergamumą koronavirusu aplenkėme Italiją: kokie sprendimai laukia? (422)

Lietuvoje sparčiai daugėja sergančių koronavirusu . Naujus atvejus jau skaičiuojame šimtais, o...

Aš ikona. Grožio salono įkūrėja Oksana Pikul-Jasaitienė: kur pinigai, ten reikia ieškoti ir kitos medalio pusės (45)

Ar moterims ir šiais laikais sudėtinga kalbėti ir atvirai pasakoti apie tai, kaip sukurti...

|Maža didelių žinių kaina