aA
Savaitę po Baltijos šalis keliaujantis „TopGear“ rinkimų karavanas užsuko į šalia Rygos esantį „333“ vairavimo poligoną, kur konkurso dalyvius sutiko vienas greičiausių jaunosios kartos Latvijos lenktynininkų Haroldas Šlegelmilhsas.
Automobilių bandymai 333 trasoje
© E.Kniežausko nuotr.

Kol vairuotojai bandė konkurse dalyvaujančius automobilius, lenktynininkas, dabar vadovaujantis saugaus vairavimo centrui, DELFI pasakojo, kad nebūtinai moderni, technologijų ir saugumo priemonių prikišta mašina garantuoja saugumą kelyje.

Į centrą atvykę pavieniai automobilininkai gali dalyvauti kursuose, kuriuose sukuriamos ekstremalios vairavimo sąlygos maksimaliai kontroliuojamoje aplinkoje. Į viršų šaunantys vandens stulpai imituoja netikėtą kliūtį kelyje, judanti kelio dalis sukelia automobilio galo slydimą, atliekami „briedžio“ testai ir panašiai.

„Prieš tai čia buvo senas žvyro karjeras. Pabaigus jį eksploatuoti mano tėvas suprato, kad reikia kažkaip panaudoti šią vietą, tad pradėjo po truputį statyti kompleksą. Iš pradžių kartingų trasą, po to saugaus vairavimo centrą, o neseniai įrengėme ir bekelės ruožą visureigiams“, – pasakojo 26-erių latvis.

Būtent kartingų trasoje H. Šlegelmilhsas pirmiausia ir susipažino su automobiliais.

„Kai buvau aštuonerių, tėvas leido išbandyti kartus. Man sekėsi gerai ir nuo to laiko visa gyvenimą lenktyniavau. Kad ir esu jaunas, bet „Formulė 2“, „Formulė 3“, „Porsche Carrera Cup“ ir kitos lenktynės man suteikė patirties ir ja galiu pasidalinti su nepatyrusiais vairuotojais ir kitais sportininkais“, – pasakojo H. Šlegelmilhsas.

Įdomus faktas – šimtus arklio galių turinčius automobilius pažabojęs sportininkas šiuo metu važinėja paprastu „Ford Mondeo“. Be to, 1.6 litro darbinio tūrio automobilyje sumontuota dujų įranga.

„Man jokio skirtumo ką aš vairuoju kasdien. Tai, kad kuras šimtui kilometrų man kainuoja tik kelis eurus, man didžiausias šio automobilio pliusas. Ir iš viso, aš tą automobilį gavau nemokamai“, – nustebino lenktynininkas.

Bekalbant su H. Šlegelmilhsu paaiškėjo paradoksas – saugaus vairavimo centro vadovas vairuoja automobilį su pašalintomis papildomo saugumo priemonėmis. Negalėdamas išjungti ABS sistemos, jis ją tiesiog fiziškai išėmė.

„Aš nesu prieš šias sistemas. Jos gelbsti gyvybes, o ypač nepatyrusių vairuotojų. Vis dėlto, aš linkęs pasitikėti tik savo paties įgūdžiais“, – pasakojo latvis.

H. Šlegelmilhsas to jokiu būdu nerekomendavo daryti paprastiems vairuotojams. Ir už saugos sistemas buvo visomis keturiomis.

Žmonės, kurie vairuoja automobilius su ABS, ESP ir panašiomis sistemomis, jaučiasi kelyje saugiau ir patogiau nei paprastesnius automobilius vairuojantys žmonės“, – konstatavo lenktynininkas.

Jo teigimu, nei ekspertų patarimai, nei naujausios technologijos nepadės kelyje susidarius ekstremaliai situacijai. Tik žmogaus pasiruošimas ir įgūdžiai gali padėti išvengti incidentų.

„Skaitydamas apie futbolą netapsi aukščiausio lygio sportininku. Jei nori žaisti Čempionų lygoje, turi spardyti kamuolį. Taip, kad nėra jokios taisyklės, jokio patarimo kaip išvengti įvykio. Turi treniruotis, turi žinoti ką darai ir tik tai leis jaustis saugiau kelyje“, – kalbėjo latvis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Pati išgyvenusi pragarą, perspėja kitus: į mokyklas įsileido sektą, sąraše – ir prestižinės ugdymo įstaigos (259)

Iš pradžių viskas prasideda nuo nekaltai atrodančių kvėpavimo, jogos ir meditacijos pratimų....

Lietuviai dėl atostogpinigių nepersistengia: gerai gyvename, kai nebereikia galvoti apie 10 eurų (61)

Tinkamai pasirinkus atostogų laiką, galima gauti didesnį atlyginimą, nes atostoginiai pinigai...

Koronavirusui sparčiai plintant už Kinijos ribų, mirčių skaičius toliau auga Italijoje uždaromi miesteliai; papildyta (95)

Kinijoje mirusiųjų nuo naujojo koronoviruso infekcijos pirmadienį padaugėjo iki 2 592,...

Orai: ciklonai apsiraminti nežada (8)

Pirmadienį vėjas rims. Tik kai kuriuose rajonuose vakarinių krypčių vėjo gūsiai užsiliks iki...

Susirgus įprastos mitybos taisyklės negalioja: dietistė įvardijo, kokios klaidos tik apsunkins savijautą (21)

Sergančiųjų gripu vis daugėja, o peršalimo simptomai – itin dažni palydovai visą žiemą....

Kinų bendrovės: mes neišgalime mokėti darbuotojams (50)

Vis daugiau privačių kinų bendrovių mažina atlyginimus, vėluoja sumokėti algas arba apskritai...

Plokščios Žemės šalininką pražudė savadarbė raketa: norėjo savomis akimis „patikrinti“ planetos apvalumą (33)

Vienas Kalifornijos gyventojas, sakęs, kad nori nuskristi iki kosmoso pakraščio ir savomis akimis...

Vyrą Vidą palaidojusios Rimos Antonovienės gyvenime netrūksta permainų (58)

Neseniai vyro Vido Antonovo netekusi Rima Antonovienė sako, kad pokyčių jos gyvenime netrūksta....

Fatima Bhojani

Sėkmės istorija valstybėje, kurioje sėkmės istorijų reta

Kaip atgijo Talibano nuniokotas Svato slėnis.

Sabonio dvigubas dublis nepradžiugino skaudžiausią nesėkmę per 30 metų patyrusių „Pacers“ (6)

Košmarišką vakarą NBA pirmenybėse išgyveno Indianos „Pacers“ (33-23) ekipa. Indianapolio...

|Maža didelių žinių kaina