aA
Saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ organizatoriai lankėsi Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje, kur kartu su policijos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovais dalyvavo surengtoje saugaus eismo popietėje. Daugiausiai būsimų automechanikų šalyje parengiančios mokymo įstaigos auklėtiniai turėjo progą iš pirmų lūpų išgirsti, kokios yra pagrindinės priežastys, lemiančios didelį žuvusiųjų skaičių keliuose.
© Organizatorių nuotr.

Pasak vieno iš projekto sumanytojų, žurnalo „Top Gear Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Renaldo Gabarto, projekto „Geležiniai spąstai“ idėja gimė ieškant atsakymo į klausimą „kodėl Lietuvoje tiek žuvusiųjų keliuose?“.

„Lietuva yra dar vienos liūdnos statistikos lyderė Europoje. Ir nors nesame prasčiausi vairuotojai, mūsų keliai nėra patys blogiausi, žuvusiųjų nelaimingų atsitikimų keliuose skaičius du kartus lenkia Europos vidurkį. Atsakymo ieškojome būtent mūsų šalies automobilių parke“, - pasakojo R. Gabartas.

Jis teigė, kad viešojoje erdvėje kalbos apie techniškai netvarkingas ir nesaugias mūsų keliuose riedančias transporto priemones girdimos nuolat, o šis unikalus eksperimentas, atliktas su supjaustytu ir suvirintu automobiliu, akivaizdžiai įrodė, kad tokie nuogąstavimai nėra perdėti.

„Mokiniams buvo labai įdomu, taip įdėmiai klausančius retai pamatysi. Tikiuosi, jog tos žinios ir patirtis, ką jie išgirdo tiesiogiai iš projekto rengėjų ir kitų svečių, bus ateityje pritaikytos jų darbe praktikoje“, - sakė mokyklos vadovė Elena Pelakauskienė.

Anot jos, apie 80 procentų baigusių šią mokyklą pradeda dirbti pagal įgytą specialybę, todėl išgirsti apie bloguosius automobilių remonto pavyzdžius ir pasekmes jiem buvo labai tikslinga.

Projekto „Geležiniai spąstai“ iniciatyva savo patarimais ir sukaupta patirtimi su moksleiviais sutikęs pasidalinti bendrovės „Tokvila“ automobilių kėbulų remonto serviso vadovas Ričardas Čaplinskas sakė, kad į autoįvykį patekęs automobilis po remonto galės apsaugoti tik tuomet, jei jis bus suremontuotas pagal griežtus gamintojo reikalavimus.

„Neverta naiviai tikėtis, kad patys vartotojai, įsigiję kėbulo konstrukcijos detales iš antrinės rinkos, turės tiek sugebėjimų, žinių, patirties ir medžiagų, kad galėtų tinkamai suremontuoti automobilį, idant jis atitiktų visus saugumo parametrus“, - sakė patyręs meistras.

Pamatyti projekto „Geležiniai spąstai“ herojų – Vokietijoje eksperimento metu sudaužytą automobilį, iki lapkričio 15 dienos galima prie prekybos centro Akropolis Vilniuje.

Prieš tris mėnesius startavusio socialinio projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu buvo parinktas tipiškas Lietuvos automobilių parko egzempliorius – naudotas keliolikos metų senumo automobilis. Jis buvo supjaustytas į skirtingas dalis ir vėliau suremontuotas pogrindinėse automobilių dirbtuvėse taip, kaip ir yra ruošiami po avarijų nukentėję ir naujam gyvenimui prikeliami automobiliai, riedantys mūsų šalies keliais.

Lietuvos automobilinininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, asociacijos „Transeksta“, „Lietuvos draudimo“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC laboratoriją, kur buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Atšventė: po dotacijos patvirtinimo LSDDP užpirko 19 butelių vyno (20)

Ketvirtadienį Seimui priėmus nutarimą, kuriuo iš valstybės biudžeto Lietuvos socialdemokratų...

Atlygis už neryžtingumą: ką Putinui davė „neveiksmingos“ sankcijos (96)

Nepaisant to, kad iš esmės kiekvieną savaitę galima išgirsti apie naujas sankcijas Rusijai arba...

Liberalų krizė apima visą Lietuvą: Pagėgiuose spaudžiama ranka Komskiui, Klaipėdoje bręsta skilimas (43)

Liberalų sąjūdžio Pagėgių skyrius subyrėjo – didžioji dauguma nusprendė trauktis iš...

Putino sargybinis išgirdo tokį atsaką, kad maža nepasirodė (21)

Rusijos opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas priėmė Rusijos nacionalinės gvardijos vado, dar...

Įspėjimas pirkėjams: apžiūrėkite įsigytus vaisius, nes juose gali būti adatų (95)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įspėja vartotojus būti budrius – šalies...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Pravieniškėse veikusio nusikalstamo susivienijimo byla nebus grąžinta prokuratūrai (8)

Vilniaus apygardos teismas penktadienį paskelbė, kad negrąžina prokuratūrai bylos dėl...

Kitą sekmadienį vėl suksime laikrodžius (117)

Kitą sekmadienį, spalio 28 dieną, 4 valandą nakties persuksime laikrodžius viena valanda atgal ir...

Menas viešosiose erdvėse tampa konfliktų priežastimi: ar jo išvis reikia? Iš MO muziejaus atidarymo (3)

Menas, rodomas viešosiose erdvėse, pasiekia platesnę auditoriją nei rodomas muziejuje, bet jis...

Su Gražuliu pas notarę dėl vaiko išlaikymo susitikusi Birutė neatsistebi: vaizdelis buvo kaip iš „TV pagalbos“ (207)

Skandalą dėl savo nesantuokinio ir iš pradžių slėpto vaikelio Lietuvoje sukėlęs politikas...