aA
Saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ organizatoriai lankėsi Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje, kur kartu su policijos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovais dalyvavo surengtoje saugaus eismo popietėje. Daugiausiai būsimų automechanikų šalyje parengiančios mokymo įstaigos auklėtiniai turėjo progą iš pirmų lūpų išgirsti, kokios yra pagrindinės priežastys, lemiančios didelį žuvusiųjų skaičių keliuose.
Projektas Geležiniai spąstai
© Organizatorių nuotr.

Pasak vieno iš projekto sumanytojų, žurnalo „Top Gear Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Renaldo Gabarto, projekto „Geležiniai spąstai“ idėja gimė ieškant atsakymo į klausimą „kodėl Lietuvoje tiek žuvusiųjų keliuose?“.

„Lietuva yra dar vienos liūdnos statistikos lyderė Europoje. Ir nors nesame prasčiausi vairuotojai, mūsų keliai nėra patys blogiausi, žuvusiųjų nelaimingų atsitikimų keliuose skaičius du kartus lenkia Europos vidurkį. Atsakymo ieškojome būtent mūsų šalies automobilių parke“, - pasakojo R. Gabartas.

Jis teigė, kad viešojoje erdvėje kalbos apie techniškai netvarkingas ir nesaugias mūsų keliuose riedančias transporto priemones girdimos nuolat, o šis unikalus eksperimentas, atliktas su supjaustytu ir suvirintu automobiliu, akivaizdžiai įrodė, kad tokie nuogąstavimai nėra perdėti.

„Mokiniams buvo labai įdomu, taip įdėmiai klausančius retai pamatysi. Tikiuosi, jog tos žinios ir patirtis, ką jie išgirdo tiesiogiai iš projekto rengėjų ir kitų svečių, bus ateityje pritaikytos jų darbe praktikoje“, - sakė mokyklos vadovė Elena Pelakauskienė.

Anot jos, apie 80 procentų baigusių šią mokyklą pradeda dirbti pagal įgytą specialybę, todėl išgirsti apie bloguosius automobilių remonto pavyzdžius ir pasekmes jiem buvo labai tikslinga.

Projekto „Geležiniai spąstai“ iniciatyva savo patarimais ir sukaupta patirtimi su moksleiviais sutikęs pasidalinti bendrovės „Tokvila“ automobilių kėbulų remonto serviso vadovas Ričardas Čaplinskas sakė, kad į autoįvykį patekęs automobilis po remonto galės apsaugoti tik tuomet, jei jis bus suremontuotas pagal griežtus gamintojo reikalavimus.

„Neverta naiviai tikėtis, kad patys vartotojai, įsigiję kėbulo konstrukcijos detales iš antrinės rinkos, turės tiek sugebėjimų, žinių, patirties ir medžiagų, kad galėtų tinkamai suremontuoti automobilį, idant jis atitiktų visus saugumo parametrus“, - sakė patyręs meistras.

Pamatyti projekto „Geležiniai spąstai“ herojų – Vokietijoje eksperimento metu sudaužytą automobilį, iki lapkričio 15 dienos galima prie prekybos centro Akropolis Vilniuje.

Prieš tris mėnesius startavusio socialinio projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu buvo parinktas tipiškas Lietuvos automobilių parko egzempliorius – naudotas keliolikos metų senumo automobilis. Jis buvo supjaustytas į skirtingas dalis ir vėliau suremontuotas pogrindinėse automobilių dirbtuvėse taip, kaip ir yra ruošiami po avarijų nukentėję ir naujam gyvenimui prikeliami automobiliai, riedantys mūsų šalies keliais.

Lietuvos automobilinininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, asociacijos „Transeksta“, „Lietuvos draudimo“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC laboratoriją, kur buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

VDU mokslininkų koronaviruso prognozės: reikėtų dar 2 mėnesių griežto karantino (122)

Užkrėstųjų skaičius Lietuvoje gali pasiekti daugiau nei 3 tūkstančius, o viruso plitimas bus...

Prekybą automobiliais ištiko koma, bet tikisi postūmio iš taršos mokesčio (225)

Koronaviruso epidemija smogė tiek naujų, tiek naudotų automobilių prekybininkams. Kovą...

Karantinas į nežinomybę gramzdina ir universitetus: kokia bus naujoji atsiskaitymų tvarka (65)

Dėl koronaviruso kontaktinis studijų procesas sustabdomas iki balandžio 13 d. Kas laukia šiemet...

Gyvai / „Delfi ryte“ – kaip karantinas palietė išskirtinį Lietuvos kurortą ir ką daryti planuojantiems vestuves (3)

Vestuvės – ką daryti jas planuojantiems, kaip elgtis, iš ko dar galima tikėtis užstato...

27-ių Panevėžio ligoninės darbuotojų ir pacientų pirmojo testo rezultatai – neigiami

Respublikinė Panevėžio ligoninė informavo, kad 27-iems Urologijos skyriaus darbuotojams ir...

Užsikrėtusiųjų skaičius Lietuvoje artėja prie 1000: praėjusią parą užfiksuoti 42 nauji atvejai (197)

Lietuvoje užsikrėtusiųjų koronavirusu skaičius siekia 955. Praėjusią parą šalyje nustatyti 42...

Virusui nutraukus tiekimo grandines, pasaulyje kyla būtiniausio maisto kainos (144)

Kol koronaviruso pandemija skverbiasi vis giliau į pasaulines tiekimo grandines, kai kuriose pasaulio...

Razmuvienė: izoliacijoje esančių asmenų yra beveik 10 tūkst., kas dešimtas iš jų – medikas (35)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) Užkrečiamųjų ligų valdymo skyriaus vyr....

Naujas tyrimas: koronavirusas plinta daug sparčiau, negu manyta (43)

Naujasis koronavirusas Kinijoje plito daug sparčiau, negu manyta anksčiau, pareiškė Jungtinių...

Tamašunienė: greitu metu nematome galimybių atidaryti šalies sienų (7)

Vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė sako kol kas nematanti galimybių atidaryti šalies...

|Maža didelių žinių kaina