Saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ organizatoriai lankėsi Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje, kur kartu su policijos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovais dalyvavo surengtoje saugaus eismo popietėje. Daugiausiai būsimų automechanikų šalyje parengiančios mokymo įstaigos auklėtiniai turėjo progą iš pirmų lūpų išgirsti, kokios yra pagrindinės priežastys, lemiančios didelį žuvusiųjų skaičių keliuose.
© Organizatorių nuotr.

Pasak vieno iš projekto sumanytojų, žurnalo „Top Gear Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Renaldo Gabarto, projekto „Geležiniai spąstai“ idėja gimė ieškant atsakymo į klausimą „kodėl Lietuvoje tiek žuvusiųjų keliuose?“.

„Lietuva yra dar vienos liūdnos statistikos lyderė Europoje. Ir nors nesame prasčiausi vairuotojai, mūsų keliai nėra patys blogiausi, žuvusiųjų nelaimingų atsitikimų keliuose skaičius du kartus lenkia Europos vidurkį. Atsakymo ieškojome būtent mūsų šalies automobilių parke“, - pasakojo R. Gabartas.

Jis teigė, kad viešojoje erdvėje kalbos apie techniškai netvarkingas ir nesaugias mūsų keliuose riedančias transporto priemones girdimos nuolat, o šis unikalus eksperimentas, atliktas su supjaustytu ir suvirintu automobiliu, akivaizdžiai įrodė, kad tokie nuogąstavimai nėra perdėti.

„Mokiniams buvo labai įdomu, taip įdėmiai klausančius retai pamatysi. Tikiuosi, jog tos žinios ir patirtis, ką jie išgirdo tiesiogiai iš projekto rengėjų ir kitų svečių, bus ateityje pritaikytos jų darbe praktikoje“, - sakė mokyklos vadovė Elena Pelakauskienė.

Anot jos, apie 80 procentų baigusių šią mokyklą pradeda dirbti pagal įgytą specialybę, todėl išgirsti apie bloguosius automobilių remonto pavyzdžius ir pasekmes jiem buvo labai tikslinga.

Projekto „Geležiniai spąstai“ iniciatyva savo patarimais ir sukaupta patirtimi su moksleiviais sutikęs pasidalinti bendrovės „Tokvila“ automobilių kėbulų remonto serviso vadovas Ričardas Čaplinskas sakė, kad į autoįvykį patekęs automobilis po remonto galės apsaugoti tik tuomet, jei jis bus suremontuotas pagal griežtus gamintojo reikalavimus.

„Neverta naiviai tikėtis, kad patys vartotojai, įsigiję kėbulo konstrukcijos detales iš antrinės rinkos, turės tiek sugebėjimų, žinių, patirties ir medžiagų, kad galėtų tinkamai suremontuoti automobilį, idant jis atitiktų visus saugumo parametrus“, - sakė patyręs meistras.

Pamatyti projekto „Geležiniai spąstai“ herojų – Vokietijoje eksperimento metu sudaužytą automobilį, iki lapkričio 15 dienos galima prie prekybos centro Akropolis Vilniuje.

Prieš tris mėnesius startavusio socialinio projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu buvo parinktas tipiškas Lietuvos automobilių parko egzempliorius – naudotas keliolikos metų senumo automobilis. Jis buvo supjaustytas į skirtingas dalis ir vėliau suremontuotas pogrindinėse automobilių dirbtuvėse taip, kaip ir yra ruošiami po avarijų nukentėję ir naujam gyvenimui prikeliami automobiliai, riedantys mūsų šalies keliais.

Lietuvos automobilinininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, asociacijos „Transeksta“, „Lietuvos draudimo“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC laboratoriją, kur buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Adolfo Ramanausko-Vanago palaikų paieškų detektyvas: archeologus bandė paklaidinti veikėjai iš praeities (452)

Ne visi norėjo, kad Lietuvos partizanų vado Adolfo Ramanausko-Vanago palaikai būtų atrasti....

Paslaptingo ukrainiečio „vartai į Europą“: vieno darbuotojo įmonė su įspūdinga apyvarta (52)

2016 m. didžiausią apyvartą turėjo ir nebuvo nuostolingos, įspūdingiausiomis pajamomis – 112,7...

Paranoja ar sabotažas? Nutekintas „Tesla“ vadovo laiškas pribloškė (72)

Nepatenkintas „ Tesla “ darbuotojas įsilaužė į kompanijos gamybos operacinę sistemą ir...

Studentai LMTA diplomų įteikimo šventėje: nuo suplyšusių batų ir aprangos už 5 eurus iki prabangių suknių (46)

Trečiadienį Vilniaus kongresų rūmuose nuaidėjo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studijų...

Po STT sulaikymo į laisvę paleidžiamas Panevėžio meras Račkauskas sieks nušalinimo (53)

Teisėsauga išleidžia į laisvę korupcija įtariamą Panevėžio merą Rytį Mykolą Račkauską,...

Unikauskas nurodė vieną priežastį, kodėl ryte sunku atsikelti (4)

Jeigu šąla rankos ir kojos, nesinori keltis iš lovos, jaučiatės vangus bei apsnūdęs – jūsų...

Kūdikio laukimu gyvenantis Deividas Meškauskas – apie tėvo rolę sūnui Adomui ir pokyčius darbe (5)

Šiuo metu Deivido Meškausko gyvenimą supa tik patys geriausi pokyčiai. Nors šokėjas...

Planą „B“ be Jasikevičiaus turintis Motiejūnas įvertino išvykstančius: važiuoja, kur uždirbs daugiau (39)

Kauno „Žalgirio“ generalinis direktorius Paulius Motiejūnas tik iš žiniasklaidos sužinojo,...

Energingo ryto receptas – sveikas burokėlių, špinatų ir vaisių kokteilis (4)

Kokteiliui pagaminti naudokite mėgstamus vaisius ir daržoves ar tokias, kokias turite po ranka....

Aktualu mamoms: pasidalinkite savo istorija ir laimėkite džiuginančią dovaną

Kviečiame dalyvauti konkurse „Mano istorija, kaip po gimdymo atsikračiau nereikalingų...