Kaip rašo „Euronews“, vartotojų teisių gynimo įstatymai – tai toli gražu nėra pat populiariausias dalykas skaitymui, o prekių grąžinimo ir kompensacijų taisyklės paprastai surašomos smulkiu šriftu. Tačiau ekspertai rekomenduoja neignoruoti šios informacijos, ypač tada, kai įsigyjama kas nors brangaus. Kiek gi laiko trunka grąžinti prekę ir kaip greitai sugrąžinami pinigai?

„Pradėjau įtarti, kad su įmone kažkas ne taip. Internete radau daugybę neigiamų atsiliepimų apie ją, man pasidarė baisu. Nerimauju ir nežinau, ką dabar daryti“, - pasakoja Portugalijos sostinės Lisabonos gyventoja Karla. Lapkričio mėn. pradžioje ji internetu įsigijo sulčiaspaudę, už kurią sumokėjo 120 eurų (apie 414 litų), tačiau prekė vis dar nėra pristatyta.

Pagalbos Karla kreipėsi į Portugalijos vartotojų teisių gynimo asociacijos specialistus. Portugalija šiuo metu yra viena iš šalių, suteikiančių komfortiškiausias sąlygas pirkėjams. Taigi ką ekspertai siūlo daryti tokiems nepatyrusiems pirkėjams kaip Karla? „Vertėtų pradėti nuo susipažinimo su pardavėju, ypač jei kalbama apie internetinį pirkinį. Neskubėkite, paieškokite atsiliepimų apie šį pardavėją“, - rekomenduoja ekspertas.

„Verta pastebėti, kad portugalai dabar žino daugiau apie savo teises, jie informuoti, kad tiekėjas atsakingas už prekių kokybę ir dažniau kreipiasi į juos dėl tarpininkavimo. Mums kartais būna sudėtinga, nes pardavėjai dažnai nežino apie teises, kurias turi klientai bei kurių turi būti paisoma.“

Tačiau greitu metu visoms europietiškoms parduotuvėms teks susipažinti su naująja Europos Sąjungos (ES) vartotojų teisių direktyva. Iki 2014 m. birželio mėn. ES nurodymai turės būti įdiegti visose ES šalyse narėse. Ši direktyva suteikia visiems pirkėjams 14 dienų terminą, per kurį jie gali grąžinti įsigytą prekę be jokio paaiškinimo, kodėl jie nusprendė tai padaryti. Be to, parduotuvė turės sumokėti ir už įsigytos prekės persiuntimą atgal. Ši direktyva draudžia klientui primygtinai siūlyti papildomas prekes ir paslaugas, taip pat ir iš anksto užpildytų formų talpinimą internetinėse svetainėse, kur pažymėtos papildomos paslaugos.

Taip pat praeityje liks didžiuliai telefoninių pokalbių su parduotuvėmis ir prekybinėmis įmonėmis įkainiai, kurie kartais siekia net 3 eurus (daugiau nei 10 litų) už minutę.

Ši direktyva skirta suvienodinti tarpusavio santykius tarp pardavėjų ir pirkėjų visose ES šalyse. Specialistai pripažįsta, kad tai susiję su išlaidomis, tačiau pagrindinė sėkmingo verslo taisyklė – tai patenkinti klientai.