Tyrimą atlikusios trijose Baltijos šalyse savo veiklą plėtojančios kompanijos „BALTMI“ duomenimis, šių metų rugsėjo mėnesį bent kartą plastikinį maišelį pirko 67 proc. visų namų ūkių, iš kurių kiekvienas vidutiniškai per mėnesį parduotuvėse įsigijo 3,94 maišelio. Vertinant visus pirkėjus, kiekvienam namų ūkiui vieno apsipirkimo metu vidutiniškai tenka po 1,1 plastikinį pirkinių maišelį.

Aplinkos ministerijos turimais duomenimis, plastikinių maišelių suvartojimas šalyje mažėja. 2014 m. suvartotų lengvųjų plastikinių pirkinių maišelių, kurių sienelės storis 15–50 mikronų, vienam gyventojui teko 40, o 2015 m. – 37. Anot Aplinkos ministerijos Atliekų departamento Atliekų prevencijos ir tvarkymo strategijos skyriaus vedėjos Jurgitos Gaižiūnienės, šie ministerijos turimi duomenys leidžia manyti, kad vykdomos visuomenės švietimo ir informavimo priemonės duoda teigiamus rezultatus.

Tiki magija ir laukia stebuklo

Kodėl mūsų šalies gyventojai taip noriai perka loterijos bilietus ir ką tai galėtų reikšti? Psichologė Genovaitė Petronienė įžvelgia keletą priežasčių ir prielaidų.

„Loterijos bilietų populiarumas atskleidžia tai, kad didžiajai daliai mūsų šalies žmonių būdingas maginis mąstymas. Tokie žmonės įsivaizduoja, kad kokiais nors savo veiksmais staiga prisitrauks laimę. Prie to prisideda ir noras lengvai praturtėti. Vietoje to, kad pajudintų smegenis ar bent pirštą ir pabandytų uždirbti pinigų, žmonės laukia stebuklo. Jiems norisi, kad nutiktų kaip tam trečiajam broliui kvailiui, kuris gauna visą karalystę nieko nepadaręs ir nieko neišmokęs“, – pastebi psichologė.

Pasak G. Petronienės, tokį stebuklo laukimą, žinoma, skatina ir sėkmės istorijos, kurios ištrina iš žmonių smegenų sveiką požiūrį į loterijų statistiką. Neretai žmonių veiksmai yra susiję ir su paprasčiausiais įpročiais. Jei žmogus ką nors padaro išgyvendamas kokią nors bėdą, vėliau jis nebegalvoja, ką daro. Du mėnesius pirkę loterijos bilietus vėliau juos perka automatiškai.

Tyrė konkrečius duomenis

„BALTMI“ rinkos analizė pagrįsta duomenimis, kurie surinkti naudojant unikalią, tarptautiniu mastu pripažintą „WIN/Gallup International“ asociacijos patvirtintą metodologiją. Tyrime dalyvauja pagal įvairių parametrų kompleksą atrinkti Lietuvos namų ūkiai, kurie pateikia tikrus duomenis apie savo pirkinius.

Ilgalaikio tyrimo dalyviai kasdien skanuoja savo įsigyjamas prekes ir sistemoje fiksuoja pasirinktus pirkimo kanalus, prekybos tinklus, kiekį ir kainas, taip leisdami nuolat stebėti realius pirkimo ir vartojimo duomenis plataus vartojimo prekėms.

Šie duomenys ir padėjo išaiškinti, ką šalies gyventojai dažniausiai pirko šiais metais.