Birželio mėnesį, palyginti su geguže, ši rinka sumažėjo 6,1 proc., o palyginti su 1999-ųjų birželiu, - 2,7 procento.

Tačiau Lietuvos alaus rinka pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu 1999-ųjų laikotarpiu, išaugo 18,7 procento.

Šiemet Lietuvos aludarių asociacija prognozuoja 10-15 proc. alaus rinkos augimą.

Asociacijos duomenimis, sausio-birželio mėnesiais vienuolika didžiausių alaus bendrovių pardavė 9,785 mln. dekalitrų (dal), vien birželį - 2,132 mln. dal alaus.

Asociacijos prezidento Audriaus Vidžio nuomone, birželio pardavimams didelės įtakos turėjo vėsūs orai. Be to, šį mėnesį buvo daug mažiau reklamos kampanijų, nes dauguma bendrovių naujų produktų rinkai pasiūlė gegužę ar anksčiau.

Lietuvos alaus rinkos lyderių pozicijas išlaikė tie patys gamintojai: Danijos alaus bendrovės "Carlsberg" valdomas "Švyturys" bei Skandinavijos koncerno "Baltic Beverages Holding" (BBH) valdomas "Utenos alus" ir "Kalnapilis".

Tačiau BBH bendrovių pardavimai birželio mėnesį krito labiausiai. "Kalnapilis" birželį pardavė 10 proc., "Utenos alus" - 16 proc. mažiau nei gegužę.

"Pasaulio alaus taurės čempionate "Švyturio" laimėtas sidabro apdovanojimas turėjo įtakos pardavimams. Išaugęs susidomėjimas lėmė tai, kad bendrovės smukimas birželį buvo mažesnis nei "Kalnapilio" ir "Utenos alaus", BNS teigė A. Vidžys.

Praėjusį mėnesį "Švyturys" pardavė 543 tūkst. dal alaus, arba daugiausia iš visų Lietuvos alaus daryklų. Birželį parduota 3 proc. mažiau nei gegužę (559 tūkst. dal), bet 16,5 proc. daugiau nei 1999-ųjų birželį (466 tūkst. dal).

Per sausio-birželio mėnesius "Švyturys" alaus pardavė taip pat daugiausia iš visų alaus daryklų - 2,58 mln. dal, arba 30 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu (1,985 mln. dal).

"Utenos alus" šiemet pagal pardavimus užėmė antrąją vietą. Per šešis mėnesius bendrovė pardavė 2,267 mln. dal alaus - 35,3 proc. daugiau nei pirmąjį 1999-ųjų pusmetį (1,676 mln. dal).

"Utenos alaus" apyvarta birželį buvo 414 tūkst. dal. Palyginti su geguže, pardavimai smuko 16 proc., o palyginti su praėjusių metų birželiu, - 33,2 procento.

"Kalnapilio" apyvarta birželį buvo 517 tūkst. dal - 21,4 proc. didesnė nei 1999-ųjų birželį. Pirmąjį pusmetį "Kalnapilis" pardavė 2,194 mln. dal alaus - 37 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu (1,601 mln. dal). Alaus gamybos įmonių vienuoliktuke įmonė užėmė trečią vietą.

"Vilniaus Tauro", užimančio ketvirtąją vietą, apyvarta praėjusį mėnesį, palyginti su geguže, išaugo 7 procentais. Birželį bendrovė pardavė 239 tūkst. dal, arba 24,5 proc. daugiau nei pernai tą patį mėnesį (192 tūkst. dal).

Per šešis mėnesius sostinės bendrovė pardavė 1,014 mln. dal alaus - 6,6 proc. daugiau nei tuo pačiu 1999-ųjų laikotarpiu.

"Kalnapilis turi savo "arkliuką" - ledinį alų, o "Vilniaus Tauras" joja ant to paties arkliuko - pigaus pilstomo alaus", kalbėjo Aludarių asociacijos prezidentas.

"Švyturys" šiemet užėmė 26,4 proc., "Utenos alus" - 23,2 proc., "Kalnapilis" - 22,4 proc., "Vilniaus Tauras" - 10,4 proc., "Ragutis" - 7,3 proc., "Gubernija" - 5,2 proc. šalies alaus rinkos.

Lietuvos alaus pramonės pardavimai (tūkst. dal):

Bendrovė                    1999       2000      2000
birželis    gegužė   birželis

1. Švyturys 466 559 543 2. Utenos alus 620 494 414 3. Kalnapilis 426 577 517 4. Vilniaus Tauras 192 224 239 5. Ragutis 159 179 177 6. Gubernija 158 126 127 7. Mažeikių lokys 48 39 42 8. Biržų alus 32 38 39 9. Daiga 24 12 13 10. Senas malūnas 24 12 11 10. Žalsvytis 43 11 10

Iš viso: 2192 2271 2132

Šaltinis: Lietuvos aludarių asociacija

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją