Ekonomiškumo varžybų nugalėtojais taps mažiausiai degalų visos kelionės metu sunaudoję ekipažai. Etanolį komandoms pateiks pagrindinis ralio rėmėjas AB "Stumbras", o rapsų metilo eterį (RME) - bendrovė "Plungės grūdai". Renginį organizuoja Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija kartu su viešąja įstaiga "PromoKartas".

Automobilių prekybos atstovų Lietuvoje pateiktais automobiliais beveik 400 km ilgio trasą nuo Vilniaus iki Nidos pasikeisdami turės įveikti bendrovių darbuotojų bei žurnalistų jungtiniai ekipažai. Planuojama, kad penkiose automobilių klasėse, suskirstytose pagal variklių darbo tūrį ir degalų rūšį, varžysis apie 20 automobilių bei mikroautobusų.

Kadangi Lietuva beveik visiškai priklauso nuo naftos importo, iškyla būtinybė taupyti jos sąnaudas arba pakeisti naftos degalus kitais, iš vietinių atsinaujinančių išteklių išgaunamais, degalais. Vieni tinkamiausių mūsų gamtinėms ir ekonominėms sąlygoms alternatyvių degalų yra etilo spiritas ir biodyzelinas, išgaunami iš biomasės.

Kitas būdas taupyti naftinės kilmės degalus ir mažinti transporto priemonių vidaus degimo variklių išmetamų deginių toksiškumą yra šių degalų pakeitimas arba maišymas su kitais alternatyviais degalais. Iš visų spiritų ir jų mišinių, naudojamų vidaus degimo variklių degalams, labiausiai yra paplitę metanolis, etanolis bei jų eteriai.

Planuojama, kad Europos Sąjungoje 2010 metais apie 12 proc. pirminių energetinių išteklių sudarys atsinaujinantys energijos šaltiniai. Tam šios šalys rengiasi ir teisiškai, ir ekonomiškai, ir technologiškai, ir beveik nekyla abejonių, kad tai bus padaryta. Ralio "Eko-2000" organizatoriai tikisi, kad šis renginys taps tradiciniu ir jo dėka pagreitės Lietuvos automobilių parko perėjimas prie ekologiškai švaresnių degalų bei bus sukurtas precedentas naujo nacionalinio produkto atsiradimui.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją