Apsilankė ketvirtis milijono pirkėjų

Praėjusį penktadienį JAV parduotuvėms siūlius specialius nuolaidų pasiūlymus „Black Friday“ proga, lietuviai pigiau galėjo apsipirkti šeštadienį – tądien nuolaidos buvo siūlomos prekybos centruose „Akropolis“. Pagal po masinio apsipirkimo pateiktus rezultatus paaiškėjo, kad šiemet nuolaidos priviliojo 8 tūkst. mažiau pirkėjų nei praėjusiais metais – 261 tūkst. žmonių. Tiek vartotojų apsilankė „Akropolyje“ Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose.

Vis dėl to, manoma, kad net ir mažesnis pirkėjų skaičius šiemet pirkiniams išleido daugiau nei anksčiau. „Jamam“ rezultatai dar skaičiuojami ir tiksliau įvertinti galėsime tik kitą savaitę. Kol kas tendencijos tokios, kad daugelio parduotuvių apyvartos šiemet buvo apie 10 proc. didesnės nei pernai, o palyginti su įprastu šeštadieniu, apyvartos išaugusios 6-8 kartus“, - sakė bendrovės „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė.

Moteris tikslių priežasčių, kas lėmė sumažėjusį pirkėjų skaičių, lyginant su praėjusiais metais, pateikti negalėjo. „Paprastai lapkričio „Jamam“ akcijos metu „Akropoliuose“ apsiperka apie 250 tūkst. žmonių, gegužės mėnesį – kiek mažiau, 210-220 tūkst. pirkėjų. Tad šių metų rezultatai kiek viršijo lūkesčius - jie nepasiekė pernykščių, kai „Akropoliuose“ per „Jamam“ apsilankė 269 tūkst. pirkėjų - tačiau buvo geresni nei planuota, - sakė R. Jakubčionienė. - Manau, ketvirtis milijono pirkėjų per dieną keturiuose „Akropoliuose“ yra natūrali riba. Skaičiuojame, kad Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ šiemet per „Jamam“ apsilankė kas trečias šių miestų gyventojas, Kaune – kas ketvirtas, Vilniuje – kas septintas. Auga pirkėjų iš užsienio, pirmiausia Rusijos, Baltarusijos, taip pat – Latvijos srautas“. Iš viso prekybos centruose apsilankė apie 9 proc. gyventojų.
Nuolaidų metu pirkėjai ieškojo dovanų

Šiemet „Jamam“ akcijos metu tarp populiariausių prekių buvo drabužiai bei aksesuarai, prekės namams. „Rudens-žiemos sezoninės prekės yra brangesnės nei pavasario-vasaros, o ir šaltasis sezonas dar tik prasideda, tad „Jamam“, kai taikomos iki 50 proc. nuolaidos prekėms, pirkėjai mato kaip gerą progą sutaupyti atnaujinant drabužinę“, - sakė R. Jakubčionienė.

Nuolaidų privilioti pirkėjai taip pat ruošėsi šventėms. „Trečioji prekių grupė, kuri visada populiari per rudeninį „Jamam“ yra įvairios Kalėdinės dovanos, pirmiausia, aišku, žaislai. Su „Jamam“ „Akropoliai“ pradeda Kalėdinės prekybos sezoną, tad nuolaidų diena yra galimybė pigiau nupirkti bent dalį dovanų. Ir žmonės šia galimybe noriai naudojasi“, - teigė R. Jakubčionienė.

Žmonės linkę taupyti, o ne išlaidauti

SEB banko vyriausiosios analitikės Vilijos Tauraitės manymu, sumažėjusį pirkėjų skaičių akcijos metu galėjo lemti žmonių vis dar jaučiamas nesaugumas dėl ekonominės padėties bei šildymo sezonas. Moters teigimu, šiuo metu vartotojai linkę taupyti. „Jeigu žiūrėsime į indėlių rodiklius, matyti, kad indėliai didėja sparčiau negu vartojimas ir tai rodo vartotojų polinkį vis tik dar taupyti juodai dienai. - sakė ji. - Visi dar sulaikę kvapą stebi, į ką išsirutulios euro zonos skolų krizė ir yra linkę labiau taupyti juodai dienai negu be atodairos išlaidauti. Galbūt pinigai taupomi ir su tam tikru tikslu, norint sukaupti didesniam pirkiniui, transporto priemonei, būstui ar panašiai. Aišku, gali būti ir kiti veiksniai kaip kad šildymo sezonas“.

V. Tauraitė kalbėjo, kad didelių priežasčių vartotojam išlaidauti dabar tiesiog nėra. „Vartojimas Lietuvoje didėja ir negalima sakyti, kad didėja lėtai, maždaug 4 – 5 proc., Toks augimo tempas išlieka per šių metų tris ketvirčius. Kita vertus, negalime pasigirti ir labai dideliu augimu, nes yra tokios priežastys kaip aukštas nedarbo lygis, ganėtinai lėtas atlyginimų augimas. Netgi ir po minimalios algos padidinimo rugpjūtį matome, kad trečią ketvirtį atlyginimai padidėjo tik 2,6 proc. ir tai yra gana lėtas tempas. Tai pirmiausiai turint minty tokius bazinius veiksnius, matome, kad didelių priežasčių vartojimo sprogimui kaip ir nėra“, - sakė ji.

DELFI primena, kad Lietuvoje nuolaidų diena „Jamam“ tradiciškai vyksta du kartus per metus ir pritraukia daugiau nei 200 tūkstančių pirkėjų. Pirmoji „Jamam“ įvyko 2009 m. gegužę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (79)