Koncerno BBH ("Baltic Beverages Holding") kontroliuojamų "Utenos alaus" bei "Kalnapilio" gamyklų skelbiamas grynasis pelnas kur kas kuklesnis - per dešimt šių metų mėnesių uteniškiai jo gavo 6,5 mln. litų, o Panevėžio aludariai - 3,561 mln. litų.

Tuo tarpu šių gamyklų apyvarta skiriasi gerokai mažiau: sausio-lapkričio mėnesiais "Švyturys" pardavė 51,49 mln. litrų alaus, "Utenos alus" - 41,46 mln. litrų, "Kalnapilis" - 37,73 mln. litrų.

Finansų maklerio įmonės "Jūsų tarpininkas" analitiko Vytauto Plunksnio spėjimu, BBH kontroliuojamų daryklų pelnas gali nusėsti šio koncerno įsteigtoje bendrovėje Jungtiniame alaus centre, teikiančiame "Utenos alui" ir "Kalnapiliui" rinkodaros bei logistikos paslaugas.

"Kadangi BBH turi 100 procentų Jungtinio alaus centro akcijų, "Utenos alaus" - beveik 100 proc., o "Kalnapilio" - 86,6 proc., pelną naudingiau yra palikti Jungtiniam alaus centrui. Tai galima padaryti paimant daugiau pinigų už rinkodarą ir logistiką arba pigiau perkant alų iš "Kalnapilio", - spėjo finansų analitikas.

Tiesa, V.Plunksnis apsidraudė teigdamas, kad tai gali būti tik viena priežasčių, kodėl "Kalnapilio" pelnas itin daug atsilieka nuo "Švyturio" finansinių rezultatų.

Tarp trijų alaus daryklų pagal pelningumą pirmaujantis "Švyturys" iš kitų konkurentų neišsiskiria didele alaus kaina ar milžiniškomis išlaidomis reklamai. "Jūsų tarpininko" duomenimis, šiemet litras "Kalnapilio" alaus vidutiniškai kainavo 2,13 lito, "Švyturio" - 2,038 lito, "Utenos alaus" - 1,95 lito. Reklamai per 9 mėnesius "Utenos alus" išleido 4,17 mln. litų, "Švyturys" - 2,81 mln. litų, "Kalnapilis" - 2,78 mln. litų.

Pasak V.Plunksnio, praėjusiais metais "Kalnapilis" už naujo pavyzdžio butelio naudojimą gavo apie 17,086 mln. litų pajamų, dar apie 5,024 mln. litų - iš mineralinio vandens pardavimo. "Atmetus šias pajamas, vieno alaus litro kaina buvo gerokai mažesnė nei "Švyturio", o Jungtinio alaus centro atstovai tvirtina, kad "Kalnapilio" alus atpigo ir šiemet. Todėl yra prielaidų teigti, kad pelnas nusėda Jungtiniame alaus centre", - spėjo "Jūsų tarpininko" analitikas.

Lapkritį šalies alaus gamintojų pardavimai sumažėjo 10 procentų, palyginti su spaliu. Praėjusį mėnesį Lietuvos aludarių asociacijai priklausančios 11 įmonių pardavė 14,94 mln. litrų alaus.

Iš viso per 11 šių metų mėnesių aludarių asociacijai priklausančios įmonės pardavė 186,01 mln. litrų alaus, tuo tarpu per tą patį 1999 metų laikotarpį - 164,42 mln. litrų. Tad prognozės, kad šiemet alaus rinka išaugs 10-12 procentų, turėtų išsipildyti.