Lietuvos aludariams sėkmė šiais metais šypsosi nevienodai

Didžiąją dalį Lietuvos alaus rinkos valdantys trys banginiai - "Švyturys", "Utenos alus" ir "Kalnapilis" šiais metais demonstruoja itin skirtingus finansinius rezultatus. Nors šių alaus daryklų apyvarta skiriasi, tačiau skelbiamo pelno skirtumas - gerokai didesnis. Klaipėdos "Švyturys" per dešimt šių metų mėnesių uždirbo apie 27-28 mln. litų grynojo pelno.
Koncerno BBH ("Baltic Beverages Holding") kontroliuojamų "Utenos alaus" bei "Kalnapilio" gamyklų skelbiamas grynasis pelnas kur kas kuklesnis - per dešimt šių metų mėnesių uteniškiai jo gavo 6,5 mln. litų, o Panevėžio aludariai - 3,561 mln. litų.

Tuo tarpu šių gamyklų apyvarta skiriasi gerokai mažiau: sausio-lapkričio mėnesiais "Švyturys" pardavė 51,49 mln. litrų alaus, "Utenos alus" - 41,46 mln. litrų, "Kalnapilis" - 37,73 mln. litrų.

Finansų maklerio įmonės "Jūsų tarpininkas" analitiko Vytauto Plunksnio spėjimu, BBH kontroliuojamų daryklų pelnas gali nusėsti šio koncerno įsteigtoje bendrovėje Jungtiniame alaus centre, teikiančiame "Utenos alui" ir "Kalnapiliui" rinkodaros bei logistikos paslaugas.

"Kadangi BBH turi 100 procentų Jungtinio alaus centro akcijų, "Utenos alaus" - beveik 100 proc., o "Kalnapilio" - 86,6 proc., pelną naudingiau yra palikti Jungtiniam alaus centrui. Tai galima padaryti paimant daugiau pinigų už rinkodarą ir logistiką arba pigiau perkant alų iš "Kalnapilio", - spėjo finansų analitikas.

Tiesa, V.Plunksnis apsidraudė teigdamas, kad tai gali būti tik viena priežasčių, kodėl "Kalnapilio" pelnas itin daug atsilieka nuo "Švyturio" finansinių rezultatų.

Tarp trijų alaus daryklų pagal pelningumą pirmaujantis "Švyturys" iš kitų konkurentų neišsiskiria didele alaus kaina ar milžiniškomis išlaidomis reklamai. "Jūsų tarpininko" duomenimis, šiemet litras "Kalnapilio" alaus vidutiniškai kainavo 2,13 lito, "Švyturio" - 2,038 lito, "Utenos alaus" - 1,95 lito. Reklamai per 9 mėnesius "Utenos alus" išleido 4,17 mln. litų, "Švyturys" - 2,81 mln. litų, "Kalnapilis" - 2,78 mln. litų.

Pasak V.Plunksnio, praėjusiais metais "Kalnapilis" už naujo pavyzdžio butelio naudojimą gavo apie 17,086 mln. litų pajamų, dar apie 5,024 mln. litų - iš mineralinio vandens pardavimo. "Atmetus šias pajamas, vieno alaus litro kaina buvo gerokai mažesnė nei "Švyturio", o Jungtinio alaus centro atstovai tvirtina, kad "Kalnapilio" alus atpigo ir šiemet. Todėl yra prielaidų teigti, kad pelnas nusėda Jungtiniame alaus centre", - spėjo "Jūsų tarpininko" analitikas.

Lapkritį šalies alaus gamintojų pardavimai sumažėjo 10 procentų, palyginti su spaliu. Praėjusį mėnesį Lietuvos aludarių asociacijai priklausančios 11 įmonių pardavė 14,94 mln. litrų alaus.

Iš viso per 11 šių metų mėnesių aludarių asociacijai priklausančios įmonės pardavė 186,01 mln. litrų alaus, tuo tarpu per tą patį 1999 metų laikotarpį - 164,42 mln. litrų. Tad prognozės, kad šiemet alaus rinka išaugs 10-12 procentų, turėtų išsipildyti.

"Lietuvos rytas"
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Gegužę vartotojų pasitikėjimo rodiklis sumažėjo

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis šių metų gegužės mėnesį buvo minus 12 ir, palyginti su balandžiu, sumažėjo 1 procentiniu punktu, praneša Lietuvos statistikos departamentas. Palyginti su balandžio mėnesiu, gyventojai pesimistiškiau vertino šalies ekonominės padėties ir bedarbių skaičiaus kitimo perspektyvas, geriau - namų ūkio finansinės padėties perspektyvas.

Kauno universitetuose – įtariami „pinigų mulai“ (15)

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Kauno apygardos valdyboje atliekamas ikiteisminis tyrimas dėl viename Kauno universitetų studijuojančių Nigerijos piliečių, rašoma FNTT pranešime spaudai.

Su draudiku „Norvelita“ sutarė, kada atnaujins gamybą (3)

Po didžiulius nuostolius atnešusio gaisro žuvies perdirbimo bendrovėje „Norvelita“ įmonės vadovai kartu su bendrovę apdraudusios draudikės „Lietuvos draudimo“ žalų reguliavimo specialistais susitarė dėl veiksmų plano, kuris leistų atkurti įmonės gamybą iki šių metų rudens, rašoma draudimo bendrovės pranešime spaudai.

Lietuva pasiekė investicijų rekordą (20)

Lietuva pernai pritraukė rekordinį skaičių investicijų, kurios sukūrė rekordinį skaičių darbo vietų, tačiau potencialo neišnaudojame, – rodo profesinių paslaugų bendrovės „EY“ pristatytas Europos investicinio patrauklumo tyrimas, atliekamas nuo 1997 m., rašoma pranešime spaudai.

Pirmąjį metų ketvirtį pomidorų eksportas iš Turkijos išaugo daugiau nei perpus (4)

Turkija per pirmuosius tris 2017 metų mėnesius eksportavo pomidorų už daugiau nei 123 mln. dolerių, arba 54 proc. daugiau nei tuo pačiu 2016 metų laikotarpiu, savaitgalį skelbė agentūra „Anadolu“ remdamasi Turkijos statistikos institutu.