Kol kas atidaroma 15 parduotuvių. Iki metų pabaigos tikimasi turėti daugiau nei 20 atidarytų parduotuvių.

Prieš 8 val. ryto pirkėjai jau galėjo įžengti į parduotuvę. Vilniuje Ukmergės gatvėje įsikūrusios parduotuvės atidaryme dalyvavo prekybos tinklo reklaminiu veidu tapęs legendinis krepšininkas Arvydas Sabonis ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Vienas iš pirmųjų Ukmergės g. „Lidl“ pirkėjų Henrikas su sūnumi iš parduotuvės išėjo maždaug 8.10 val. su vienu pirkinių maišeliu.

Paklausti, kaip jiems kainos, jie nedaugžodžiavo: „Pasirodė pigu”.

Vyrai teigė pirkę daug bananų ir batono.

Šios parduotuvės darbuotojai pirkėjams buvo paruošę 250 apsipirkimo vežimėlių, kurių visiems laukiantiems nepakako, todėl į parduotuvę visi norintieji iškart nepateko - buvo įleidžiami grupėmis.

DELFI žurnalistas praneša, kad prie Vilniaus Kalvarijų gatvėje įsikūrusios parduotuvės taip pat visiems norintiems vežimėlių nepakako.

„Tikrai atrodo viskas pigiau. Na, dar grįžus namo reiks pasižiūrėti kaip skonis. Bet šiaip tikrai neblogai. Vienintelis trūkumas – tai kad nėra mažesnių pirkinių krepšelių, visiems reikia su vežimėliais, kas nėra labai patogu. Galėtų jie daugiau parduotuvių atidaryti – Žirmūnuose, Antakalnyje“, – DELFI sakė vilnietis Rimas.

Jis pasakojo pirkęs pomidorų, šviežios mėsos, karšto rūkymo dešros, bandelių ir kt.

Kita pirkėja irgi džiaugėsi, kad atsidarius naujai parduotuvei nereikės ieškoti atpigintų prekių.

„Iš 200 Eur pensijos išgyventi sunku. Tad džiaugiuosi, kad atsidarė šita parduotuvė ir daug ką galima nusipirkti pigiau“, – sakė vyresnio amžiaus moteris.

Tačiau ne visi buvo patenkinti. Šunį netoliese parduotuvės vedžiojusi kiek jaunesnė moteris neslėpė pasipiktinimo, kad kelias savaites „Lidl“ tik viliojo pirkėjus ir sukėlė tokį ažiotažą, kad dabar laiko klientus ilgiausioje eilėje.

„Aš čia pat gyvenu, žmonės labai daug nuo pat pusės šešių ryto. Galvojom, kad gal kokia avarija. Bet kaip šitaip galima tyčiotis iš žmonių – padaro tokią reklamą, kad dabar graudu“.

Kaune – kova dėl vežimėlių

LIDL atidarymas Kaune

„O, Jėzau kokia eilė! Pažiūrėk kokia eilė!”, - lipdami iš mašinų stebėjosi pirmieji „Lidl“ Šilainiuose lankytojai.

Toks įspūdis neatsitiktinis – automobilių stovėjimo aikštelė buvo apytuštė, tačiau prie įėjimo nusidriekė didžiulė eilė. Beje, Šilainių „Lidl“ automobilių stovėjimo aikštelė apmokestinta – teks mokėti, jei stovėsite ilgiau nei pusantros valandos.

Parduotuvės atidarymo juostelę perkirpo jos vadovai ir pirmoji lankytoja. Tuomet pradėti leisti žmonės – prasidėjo pats darbymetis apsaugos darbuotojams. Žmonės ėmė veržtis į parduotuvę iš visų pusių, tad teko papildomai pratęsti tvorelę, kad žmonės nelįstų be eilės. Vis dėlto buvo tokių, kurie prasmuko be eilės taip sukeldami likusių žmonių pasipiktinimą.

Tuomet prasidėjo varžytuvės dėl vežimėlių – žmonės pykosi, kuriam pirmam imti prekių vežimėlį, tad vėl teko įsikišti apsaugai. Dėl vežimo susigrūmė garbaus amžiaus pilietis ir jauna moteris – nugalėjo pastarasis apsaugai įrodęs, kad eilėje buvo pirmesnis.

Patekimas į parduotuvę buvo periodiškai stabdomas, nes žmonių buvo tiesiog per daug. Beje, nors parduotuvė Šilainiuose jau atidaryta, žmonių eilė vis ilgėja.

Žada nebevažiuoti į Lenkiją


Pirmieji apsipirkę kauniečiai „Lidl“ parduotuvę paliko praėjus pusvalandžiui nuo atidarymo.

„Labai geri įspūdžiai. Jei taip ir toliau, tai nereiks važiuoti į Lenkiją apsipirkti. Štai mineralinis kainuoja 25 centus. Gera kavos, alaus kaina”, - kalbėjo vienas pirmųjų apsipirkusių kauniečių.

„Daugiausiai pirkome mėsą. Kaina tikrai gera“, - teigė pilną prekių vežimą vežanti moteris.

Tačiau buvo ir nemažai tokių, kurie atstovėję ilgiausią eilę nepirko nieko ar pirko vieną dvi prekes.

„Apsižiūrėjome, kainas lyginome“, - savo sprendimą aiškino žmonės.

„Tegul „Lidl“ negalvoja, kad pirksime viską iš eilės. Kur gera kaina tai pirksime, tačiau tikrai ne viską“, - teigė vienas kaunietis.

Apsauga prie Šilainių „Lidl“ dirbs ir žmonių srautus reguliuos keturias dienas. Lankytojai su mažais vaikais į parduotuvę įleidžiami be eilės.

Kaune šiandien atidarytos dvi parduotuvės – Baltų ir Šiaurės prospektuose. Dar viena statoma Veiverių plente, Aleksote.

Nekantriausieji pasirodė po 7 val.

Prie kai kurių parduotuvių žmonės ėmė būriuotis likus kone valandai iki atidarymo, pavyzdžiui, kiek po 7 val. prie Vilniuje Ateities g. įsikūrusios parduotuvės atidarymo laukė maždaug 20 žmonių.

Prie Kalvarijų gatvėje atidaromos „Lidl“ parduotuvės pirkėjai pradėjo rinktis jau po 7 val.

Kiekvieną atėjusį parduotuvės darbuotojai vaišino kava ir spurgomis.

15–20 žmonių eilėje buvo daugiausia vyresnio amžiaus gyventojų. Tačiau eilė sparčiai ilgėjo.

Netrukus vienas po kito į stovėjimo aikštelę suko automobiliai. Likus mažiau nei pusvalandžiui iki atidarymo eilė pailgėjo iki maždaug 100 žmonių ir būsimų pirkėjų vis daugėjo. Pradėjus leisti į parduotuves, kai kurie stovėjusieji eilėje piktinosi, kad į parduotuvę įleidžiama tik su pirkinių vežimėliais.

Tikisi, kad galės sutaupyti

Klaipėdoje prie „Lidl“ parduotuvės žmonės pradėjo rinktis apie 6.30 val., o likus pusvalandžiui iki atidarymo, jau buvo nusidriekusi kelių šimtų būsimų pirkėjų eilė. Tarp jų daugiausia – pensinio amžiaus žmonės ir namų šeimininkės.

„Laukiame nuo 7 valandos ryto. Labai smalsu, norisi kuo greičiau patekti į parduotuvę pažiūrėti, kokios prekės, kokios kainos“, – teigė viena pirmųjų ilgoje eilėje stovėjusi garbaus amžiaus klaipėdietė.

Žmonės, paklausti, ar šio prekybos tinklo atėjimas į Lietuvą sumažins jų išlaidas maistui, tikino, kad veikiausiai taip ir bus. „Jau matėme lankstinukus, kuriuose skelbiamos kainos. Jos tikrai gerokai mažesnės nei kituose prekybos centruose“, – tikino klaipėdiečiai.

Pirmasis Klaipėdos „Lidl“ parduotuvėje apsipirko uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas. Jo pirkinių krepšelis nebuvo itin gausus, nes, anot mero, jis pirko tik tai, ko reikia.

„Pramiegoti šį rytą būtų buvusi nedovanotina nuodėmė. Atėjo kažkas netikėto ir neįtikėtinai gero. Svarbiausia, jog žmonėms didėja galimybė rinktis. Žinau, kad pats šioje parduotuvėje būsiu dažnas pirkėjas, nes mano vaikai yra šio prekybos tinklo gerbėjai. Klaipėdoje, Smiltelės gatvėje, netrukus atidarys dar viena „Lidl“ parduotuvė. Tikiuosi, kad ir kiti prekybos centrai taip pat padarys atitinkamas išvadas“, – kalbėjo V. Grubliauskas.

Veržlius pirkėjus tramdė apsaugininkai

Kai jis ir „Lidl Lietuva“ atstovai perkirpo juostelę ir taip paskelbė parduotuvės atidarymą, į ją žmonės ėmė taip veržtis, kad juos teko stabdyti net keturiems apsaugos darbuotojams.

Pirmieji pirkėjai iškart puolė prie bananų, kurių kaina yra kone perpus mažesnė nei kitų prekybos tinklų parduotuvėse. Žmones taip pat domino įvairios paskelbtos akcijos.

Prie kasų žmonės domėjosi, kur galima įsigyti nuolaidų kortelių, tačiau išgirdo atsakymą, kad tokia sistema „Lidl“ parduotuvėse nebus taikoma.

Kai parduotuvė buvo atidaryta, būsimų pirkėjų eilė ne trumpėjo, o ilgėjo, nes į parduotuvę žmonės buvo įleidžiami grupėmis po keliasdešimt asmenų, kad pačioje parduotuvėje nesusidarytų spūstys.
Apie 8.30 val. prie Klaipėdos „Lidl“ jau laukė apie tūkstantis žmonių, kai kurie jų telefonu draugams pranešė, kad kol kas eilė labai ilga, todėl neverta skubėti.

„Aš pats eilėje stovėsiu pusę dienos, tad tu gal neskubėk“, – telefonu kažkam pranešdamas naujieną ir stebėjosi, ir patarė klaipėdietis.

„Ruošėmės tokiam antplūdžiui, todėl parduotuvėje dirba daugiau žmonių. Po kelių dienų, kai susidomėjimas šiek tiek nuslūgs, parduotuvėje nuolat dirbs apie 20 darbuotojų. Be to, atidarymo dienai pasamdyta ir daugiau apsaugos darbuotojų, kurie prižiūrėtų tvarką“, – teigė „Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių specialistė Valerija Lebedeva.

Skaičiuojama, jog kasdien 27 Europos šalyse veikiančiame prekybos tinklo „Lidl“ kiekvienoje parduotuvėje apsilanko apie 5 tūkst. žmonių. „Galima numanyti, kad šiandien šis skaičius Klaipėdoje bus dvigubai didesnis“, – spėjo V. Lebedeva.

Klaipėdoje atidarytos „Lidl“ parduotuvės, kaip ir kitų Lietuvoje, plotas yra 1400 kvadratinių metrų. Visas plotas skirtas tik „Lidl“, nuomoti patalpų nenumatyta.

Uostamiestyje parduotuvė atidaryta naujai pastatytame pastate. Netoli jo yra ir didžiausios Klaipėdoje „Norfos“ bei „Rimi“ parduotuvės, o maždaug už kilometro – „Akropolis“.

Šiuo metu keturiems didiesiems prekybos tinklams („Maxima“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“) tenka 71 proc. mažmeninės prekybos maisto produktais rinkos. Visi keturi prekybos tinklai šalyje turi apie 700 parduotuvių.

Pirmosios parduotuvės atidaromos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Mažeikiuose, Telšiuose, Marijampolėje, Alytuje, Šiauliuose, Kretingoje, Kėdainiuose.

„Lidl Lietuva“ centrinės tarnybos vadovas Marius Kybartas yra teigęs, kad nors prekybos tinklas jau yra baigęs statyti ir daugiau parduotuvių Lietuvoje, dėl personalo, logistikos ir kitų klausimų, vienu metu atidaryti daugiau parduotuvių mažmeninės prekybos tinklas negalėjo. Metų pabaigoje, planuojama, Lietuvoje veiks jau daugiau nei 20 „Lidl“ parduotuvių.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos, kurios nariais yra tokios mažmeninės prekybos įmonės kaip „Aibė“, „Maxima“, „Palink“ („Iki“ parduotuvės), „Prisma“, „Rimi“ ir „Lidl“, vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas teigė tikintis, kad naujo tinklo parduotuvių atidarymas suintensyvins konkurenciją ir turės įtakos rinkai.

„Kokio stiprumo ta įtaka bus, parodys tik laikas. Kadangi Lietuvos pirkėjai įpratę apsipirkti ten, kur jiems patogiausia, tai bet kuris prekybininkas, siekdamas išlaikyti ar didinti savo rinkos dalį, turi turėti gerai ir plačiai išvystytą tinklą“, - komentavo jis.

Taigi, L. Vilimas daro išvadą, kad „Lidl“ su 15 parduotuvių revoliucios rinkoje nepadarys: „Išsikovoti didesnę rinkos dalį ir daryti reikšmingą įtaką jie gali tik plėsdami parduotuvių tinklą. Manau, kad rimtas konkurentas rinkos senbuviams „Lidl“ galėtų tapti pasiekęs 80-100 parduotuvių skaičių Lietuvoje“.

Pasiteiravus, kiek per pirmus ir per pirmą penkmetį „Lidl“ galėtų atsiriekti mažmeninės prekybos maisto produktais rinkos dalies, asociacijos vadovas teigė, kad šis vokiškas prekybininkas bus konkurentu ne tik dideliems tinklams, bet ir mažoms maisto parduotuvėms. O tai, kiek jiems pavyks atsiriekti rinkos, priklausys nuo plėtros intensyvumo, prisitaikymo prie Lietuvos vartotojų įpročių.

Parduotuves Lietuvoje „Lidl“ atidaro su agresyvia kainodara. Tai pripažino ir pats „Lidl Lietuva“ vadovas Radostinas Roussevas Peine’as. Ar tai tik įėjimo į rinkos strategija, ar panašios kainos išsilaikys ir ateityje, sunku pasakyti, tačiau L. Vilimas svarsto, kad kainų skirtumas tarp skirtingų prekybos tinklų priklausys ne tik nuo paties „Lidl“ kainodaros.

„Jį lems ir senbuvių strategija prisiderinant prie pasikeitusių konkurencinių sąlygų. Akcijos ir nuolaidos artimiausiu metu nežada trauktis nė iš vieno prekybos tinklo strategijos, - patikino asociacijos vadovas. - Neabejoju, kad kiekvienas tinklas vertino naujo žaidėjo atėjimą į rinką ir koregavo arba derino savo tolimesnės veiklos strategiją. Tai nebūtinai turėjo būti kardinalūs pasikeitimai, visgi, supratimas, kad konkurencinės sąlygos keisis, buvo pas visus“.

Lietuvoje jau bandė įsitvirtinti pigių maisto prekių strategiją pasirinkę prekybos tinklai kaip „Cento“ arba „Supernetto“, tačiau ilgainiui šių prekių ženklų parduotuvių nebeliko. „Lidl“ taip pat yra žinoma kaip mažų kainų prekybos tinklas. Ar jo neištiks panašus likimas. Be to, reikia nepamiršti, kad nesėkmingas „Lidl“ buvo žengimas į Norvegijos rinką, kur jų strategija dėl kokybės ir patrauklios kainos santykio nepasiteisino.

L. Vilimas patvirtino, kad Lietuvos pirkėjas yra reiklus. Jam kaina svarbi, tačiau ne vienintelis kriterijus renkantis.

„Mūsų pirkėjas reikalauja ir aptarnavimo kokybės, patogumo, plataus asortimento, individualių pasiūlymų ir net parduotuvių interjeras ir išplanavimas daro įtaką galutiniam pasirinkimui. Kadangi Lietuvos rinka yra nedidelė, joje veikia daug stiprių žaidėjų, konkurencija be galo intensyvi, tai natūraliai susiklostė tokia situacija, kad mes, kaip pirkėjai, esame gerąja prasme išlepinti prekybos tinklų dėmesio“, - apžvelgė L. Vilimas.

Vis dėlto jis primena, kad „Lidl“ yra vienas didžiausių prekybos tinklų visame pasaulyje su aiškia strategija ir veiklos planu, tačiau nereikia pamiršti, kad ir kiekvienos valstybės vartojimo kultūra skiriasi, todėl tik laikas parodys, kokia bus „Lidl“ istorija Lietuvoje.

Prekybos tinklo parduotuvės atidarymas Vilniaus Naujininkų mikrorajone.

Čia galite pamatyti tiesioginės DELFI transliacijos feisbuke įrašą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3985)